Izdvojene novosti


Online okrugli stol - Besplatni blok webinar na teme „ E-trgovina” i „Alternativno rješavanje sporova” u organizaciji Hrvatske obrtničke komore

Online okrugli stol - Besplatni blok webinar na teme „ E-trgovina” i „Alternativno rješavanje sporova” u organizaciji Hrvatske obrtničke komore

Hrvatska obrtnička komora, partner u projektu Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja „Promocija poduzetništva“, kroz svoje aktivnosti iz nadležnosti Suda časti Hrvatske obrtničke komore i Centra za mirenje pri Hrvatskoj obrtničkoj komori promovira poduzetništvo, samozapošljavanje i proširenje poslovanja, e-trgovinu te korištenje alternativnog i online rješavanja sporova kao potporu sigurnijem poslovanju malih poduzetnika.

U sklopu projekta bit će održan online okrugli stol kao besplatni blok webinar na temu „E-trgovina” i „Alternativno rješavanje sporova” u utorak 16. ožujka 2021. u terminu od 16:00 do 18:00 sati za članove Komora i druge male i srednje poduzetnike (s područja Obrtničke komore Varaždinske županije, Obrtničke komore Međimurske županije, Obrtničke komore Krapinsko-zagorske županije, Obrtničke komore Koprivničko-križevačke županije) kao i buduće poduzetnike iz redova zaposlenih kod poslodavaca te za učenike i studente nakon završenog obrazovanja.

Okrugli stol će se održati on line putem platforme Zoom, a sudionici se mogu odmah registrirati preko POVEZNICE.

Za svakog sudionika uz promotivne materijale, po izlasku iz tiska, osigurali smo besplatni primjerak Vodiča kroz e-trgovinu i alternativno rješavanje sporova. Na internetskoj stranici www.budipoduzetnik.eu moći ćete pristupiti polaganju testa iz e-trgovine i ARS-a. Svi polaznici koji uspješno polože test dobiti će certifikat temeljem kojeg će moći ostvariti pogodnosti u sklopu usluga HOK-a i njegovih partnera iz područja e-trgovine i ARS-a.

Opis blok webinara:

Na prvom webinaru, u sklopu teme E-trgovina, saznati ćete koji modeli E-trgovine postoje i kako ih možete modulirati da postižu optimalne rezultate za Vaš posao ili ideju. Biti će riječi i o mjerenju učinka digitalnog marketinga kao i o ključnim elementima pri kreiranju sadržaja.

Predavač: Siniša Begović, MBA (od 16,00 do 17,00 sati)

Na drugom webinaru pojasnit će vam se što je alternativno rješavanje sporova, zašto poduzetnicima treba ARS, koje vrste ARS-a možete koristiti u Hrvatskoj i u prekograničnom poslovanju te kako funkcionira online rješavanje sporova.

Predavač: Suzana Kolesar, dr. iur. (od 17,00 do 18,00 sati)

O PREDAVAČIMA:

Suzana Kolesar, diplomirana je pravnica s položenim pravosudnim ispitom i više od dvadeset godina iskustva u alternativnom rješavanju sporova. Obnaša dužnost tajnice Suda časti i Centra za mirenje pri Hrvatskoj obrtničkoj komori koji poduzetnicima i njihovim poslovnim partnerima uspješno pružaju usluge alternativnog rješavanja sporova. Registrirani je medijator i trener medijatora od 2003. godine sa edukacijom završenom u SAD-u, UK, Nizozemskoj. Bila je pokretač i kreator nacionalnog projekta medijacije. Nacionalni je trener za Hrvatsku u projektu EU „Spremni za prava potrošača - trening za male poduzetnike iz prava potrošača u digitalno doba“. Sudjeluje kao predavač na domaćim i međunarodnim stručnim skupovima iz područja alternativnog rješavanja sporova te kao stručnjak u mnogim projektima. Autor je stručnih i znanstvenih članaka iz područja alternativnog rješavanja sporova. Članica je Nacionalnog povjerenstva za zaštitu potrošača Vlade RH, Povjerenstva za alternativno rješavanje sporova pri Ministarstvu pravosuđa i uprave RH, Nacionalnog odbora Komisije za arbitražu i ARS pri ICC-u Hrvatska.

Siniša Begović, MBA, kroz svoju dugogodišnju menadžersku i konzultantsku karijeru konstantno se usavršava i radi na kompleksnim e-commerce i e-business sustavima s usmjerenjem na poslovni, idejni i funkcionalni aspekt. Sudjelovao je u stvaranju velikog broja e-projekata na lokalnoj, nacionalnoj i međunarodnoj razini, te je radio kao senior konzultant na nekoliko projekata Europske Unije u regiji. Kroz svoj radni vijek obnašao je funkcije project managera, direktora marketinga, izvršnog direktora, a na regionalnoj razini voditelja Web and e-Commerce odjela, te direktora sektora e-trgovine velikih hrvatskih tvrtki. U posljednjih nekoliko godina održao je više od stotinu treninga i radionica iz različitih područja kojima je pomogao privatnim i poslovnim subjektima u optimizaciji rješenja i nastupu na tržištima. 1999. godine diplomirao novinarstvo na FPZ u Zagrebu, 2010. magistrirao MBA; poslovno upravljanje, University of Gloucestershire, UK, te 2018. magistrirao tehnologiju i edukaciju, University of Leeds, UK. Autor je više desetaka stručnih članaka, 4 knjige i 2 priručnika o e-poslovanju financiranih od strane nekoliko EU projekata.

O PROJEKTU:

Svrha projekta „Promocija poduzetništva“ (KK.03.1.2.24.0001) je organizacija i provedba aktivnosti namijenjenih promoviranju uspješnosti poslovanja te širenje i promicanje priča o uspjehu malih i srednjih poduzetnika kako bi se omogućilo stvaranje pozitivnog poslovnog okruženja kao temelja za osnivanje, rast i razvoj malih i srednjih poduzetnika.

Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj (EFRR) temeljem Operativnog programa Konkurentnost i kohezija (OPKK) 2014.-2020. Korisnik u projektu je Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja RH, a partneri Hrvatska obrtnička komora, Hrvatska gospodarska komora i Hrvatska udruga poslodavaca.

Pročitajte više » | Napisano 12.03.2021.

Budući mentori položili ispit kojim se dokazuje osnovno znanje o poučavanju učenika na naukovanju

Budući mentori položili ispit kojim se dokazuje osnovno znanje o poučavanju učenika na naukovanju

U skladu s najavama o početku provedbe ispita kojim se dokazuje osnovno znanje o poučavanju učenika na naukovanju u Hrvatskoj obrtničkoj komori, prvi ispit za buduće mentore u licenciranim obrtima i poduzećima održan je 4. ožujka 2021. godine na području Obrtničke komore Primorsko-goranske županije. Ispit se održao na temelju Pravilnika kojim se dokazuje osnovno znanje o poučavanju učenika na naukovanju.

Ispitu je pristupilo jedanaest kandidata (od 13 prijavljenih) koji su uspješno položili ispit. Ispit se sastojao od pisanog testa i praktičnog dijela (demonstracija postupka poučavanja i vrednovanja učenika na određenom radnom zadatku). Kandidati su imali priliku prvi put pisati test s novim pitanjima iz područja osnovnih znanja o poučavanju učenika na naukovanju, a koja je Hrvatska obrtnička komora izradila u sklopu Erasmus+ projekta Master 4.0: unaprjeđenje majstorskih ispita.

Doprinos uspjehu kandidata dala je Strojarsko brodograđevna škola za industrijska i obrtnička zanimanja zajedno s ravnateljicom Evicom Kozerom i profesorima, koji su za kandidate održali višednevne konzultacije.

Stečenim uvjerenjem o položenom ispitu kojim se dokazuje osnovno znanje o poučavanju učenika na naukovanju realiziran je prvi uvjet za pokretanjem postupka za izdavanjem licencije za prijem naučnika na naukovanje za obrte i tvrtke koje nemaju osobu s položenim majstorskim ispitom u zanimanju za koje se želi licencija.

Sljedeći ispitni rok za ispit iz osnovnog znanja o poučavanju učenika na naukovanju u ovoj, ali i drugim županijama, bit će organiziran u periodu od 20.5. do 30.6.2021. godine. Rok prijave je 21 dan prije početka ispitnog roka. Ispit se može prijaviti putem web stranice https://obrazovanje.hok.hr/.

Ostali uvjeti za izdavanje licencije za prijem naučnika nalaze se na sljedećoj poveznici:

https://www.hok.hr/obrazovanje/strukovno-obrazovanje-za-programe-vezanih-obrta/licenciranje

Informacije o ispitu kojim se dokazuje osnovno znanje o poučavanju učenika na naukovanju:

https://www.hok.hr/obrazovanje/ispit-kojim-se-dokazuje-osnovno-znanje-o-poucavanju-ucenika-na-naukovanju

Pročitajte više » | Napisano 10.03.2021.

Objavljen poziv za dodjelu državnih jamstava poduzetnicima iz sektora turizma i sporta

Objavljen poziv za dodjelu državnih jamstava poduzetnicima iz sektora turizma i sporta

Slijedom posljedica krize uzorkovane koronavirusom, koja je pogodila cjelokupno hrvatsko gospodarstvo, posebice sektore turizma i sporta, Ministarstvo turizma i sporta s današnjim danom objavljuje poziv poduzetnicima za korištenje sredstava iz programa državnih potpora u sklopu mjera gospodarskog oporavka Vlade Republike Hrvatske.

Provedbena tijela programa dodjele su Hrvatska banka za obnovu i razvitak (HBOR) za velike poduzetnike i Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) za mikro, male i srednje poduzetnike, koji će odobravati jamstva za nove kredite za likvidnost koja će pokrivati do 100 posto glavnice kredita.

Cilj programa je osigurati financijsku podršku poduzetnicima koji obavljaju djelatnosti u sektoru turizma i sporta te s njima povezanim djelatnostima. Potpore će se dodjeljivati kao državna jamstva za nove kredite za likvidnost, a prihvatljivi korisnici su mikro, mali, srednji i veliki poduzetnici koji posluju u sektoru turizma i sporta na teritoriju Republike Hrvatske.

Ukupan iznos predviđenih sredstava po navedenom programu iznosi 1.500.000.000 kuna.
Posrednička tijela HAMAG BICRO i HBOR provoditi će dodjelu potpora u obliku jamstava za nove zajmove iz odjeljka „3.1. Ograničeni iznosi potpore“ i to u maksimalnom planiranom iznosu od 1.000.000.000 kuna, i iz odjeljka „3.2. Potpora u obliku jamstava za zajmove“ i to u maksimalnom planiranom iznosu od 500.000.000 kuna.

Zahtjeve za kredite koji će biti osigurani ovim jamstvom poduzetnici mogu podnositi svim bankama u Republici Hrvatskoj i HBOR-u. Dodatna je pogodnost što će kamatna stopa za kredite osigurane ovim jamstvom biti snižena za najmanje 0,5 postotnih bodova u odnosu na kamatnu stopu uz koju bi kredit bio odobren bez korištenja jamstva.
Potpore su namijenjene poduzetnicima koji posluju u sektoru turizma, sporta i povezanim djelatnostima poput hotela, odmarališta, kampova i ostalih smještajnih objekata te restorana i ostalih objekata za pripremu i usluživanje hrane, catering, djelatnosti pripreme i usluživanja pića – primjerice caffe barovi, putničke agencije i turoperatori, nautički čarter, sportski objekti, fitness centri i ostale sportske djelatnosti uključujući i teretane, zabavne i tematske parkove te ostale zabavne i rekreacijske djelatnosti.


HBOR - Poziv za dodjelu državnih potpora sektorima turizma i sporta u aktualnoj pandemiji COVID-a 19
HAMAG-BICRO - Poziv za dodjelu državnih potpora sektorima turizma i sporta u aktualnoj pandemiji COVID-a 19
IZVOR: Ministarstvo turizma i sporta

Pročitajte više » | Napisano 09.03.2021.

HOK i CRODUX vas nagrađuju!

HOK i CRODUX vas nagrađuju!

Crodux i HOK ostvaruju dugogodišnju uspješnu suradnju putem projekta HOK Obrtnik plus.

Upravo na temelju dobrog partnerstva, CRODUX putem nagradne igre na Facebook stranici HOK-a nagrađuje 3 obrtnika s 300 kuna na Crodux kartici za gorivo.

Nagradni natječaj traje od 05. do 10. ožujka 2021.

Više na Hrvatska obrtnička komora - HOK
https://web.facebook.com/HrvatskaObrtnickaKomora/?ref=aymt_homepage_panel&eid=ARABKKvzgoHcUX1xI7MEIhI4MLhMOYfvBRuEYH5sZXhvI7JBQJFX63dcyqqP7954hPGsnClRDuz_3zFm&_rdc=1&_rdr

PRAVILA NATJEČAJA

1. PRIREĐIVAČ NAGRADNOG NATJEČAJA

Priređivač nagradnog natječaja je HOK (dalje u tekstu: Organizator), adresa: Ilica 49/II, p.p.166, 10 000 Zagreb, OIB: 96583527575.

Ovaj nagradni natječaj ni na koji način nije sponzoriran ili promoviran od strane Facebooka, niti je povezan s Facebookom.

2. SVRHA NAGRADNOG NATJEČAJA

Ostvarivanje promidžbe HOK-a kao Organizatora nagradnog natječaja.

3. TRAJANJE NAGRADNOG NATJEČAJA

Nagradni natječaj traje od 05. ožujka 2021. do 10. ožujka 2021. godine.

4. PRAVO SUDJELOVANJA U NAGRADNOM NATJEČAJU

Pravo sudjelovanja u nagradnom natječaju imaju svi članovi Hrvatske obrtničke komore, pod uvjetom da imaju podmiren komorski doprinos te na dan zaključenja nagradnog natječaja posjeduju Facebook profil. Maloljetnici nemaju pravo sudjelovati u natječaju.

Pravo sudjelovanja u nagradnom natječaju nemaju:

zaposlenici Organizatora i/ili članovi njihovih užih obitelji (roditelji, supružnik, djeca, sestre i braća)
osobe koje su izravno uključene u pripremu natječaja i proglašenje pobjednika
sve ostale osobe koje imaju pristup podacima vezanim uz natječaj, kao ni članovi njihovih užih obitelji
5. KAKO SUDJELOVATI U NAGRADNOM NATJEČAJU

U komentar objave potrebno je napisati odgovor na postavljeno pitanje. HOK žiri bira najkreativniji/najzanimljiviji odgovor.

Sadržaji koji su neadekvatni (uvredljivog su sadržaja, ne odgovaraju temi nagradnog natječaja, i sl.) bit će isključeni iz nagradnog natječaja.

6. DISKVALIFIKACIJA

Organizator zadržava pravo u bilo kojem trenutku diskvalificirati Sudionika, za vrijeme trajanja natječaja:

ukoliko poslane prijave nisu u skladu s definiranim smjernicama natječaja;
ako Sudionik pošalje sadržaj na koji nema pravo korištenja;
ukoliko se utvrdi da je povrijeđeno pravo osobnosti trećih neovlaštenom objavom podataka;
ukoliko Sudionik prekrši Pravila ili ostavi netočne osobne podatke prilikom davanja suglasnosti;
ukoliko se Sudionik koristi lažnim profilima kako bi sudjelovao u natječaju;
ukoliko vlasnik ili vlasnici odabranih opisa ne dostave potpune osobne podatke i adresu nakon kontaktiranja od strane Organizatora, a radi dodjeljivanja nagrade, u roku 24 sata;
iz nekog drugog razloga za koji Organizator procijeni da utječe na pravednost natjecanja.
Svi Sudionici koji su diskvalificirani po odredbama točaka 1. - 7. neće biti posebno obaviješteni o svojoj diskvalifikaciji.

7. FOND NAGRADA

3 x 300 kn na Crodux kartici za gorivo

Nagrade nisu zamjenjive za novac, drugu robu ili usluge te sudionici nemaju pravo zahtijevati drugačije nagrade ili u većim količinama od one predviđene ovim Pravilima.

8. ODABIR I OBJAVA DOBITNIKA NAGRADNOG NATJEČAJA

HOK žiri bira 5 najkreativnijih/najzanimljivijih odgovora.

Imena dobitnika bit će objavljena na Facebook stranici Organizatora u ponedjeljak 07. listopada do 16.00 sati.

Nagrađeni mogu biti samo Sudionici koji su sudjelovali u natječaju i koji su ostvarili uvjete navedene u članku 5.

9. UVJETI POD KOJIMA SE NAGRADNI NATJEČAJ MOŽE PREKINUTI

Nagradni natječaj može biti prekinut ili izmijenjen u bilo kojem trenutku prema odluci Organizatora bez posebnog obrazloženja.

U slučaju prekida Sudionici će biti obaviješteni putem HOK Facebook stranice.

10. NAČIN NA KOJI SUDIONICI NAGRADNOG NATJEČAJA PREUZIMAJU NAGRADE

Dobitnici će biti obaviješteni o nagradi putem HOK službene Facebook stranice s pozivom da uz vlastitu pisanu privolu dostave svoje podatke u roku od 24 sata od objave dobitnika. Poslani podaci će isključivo biti korišteni za potrebe preuzimanja nagrade te će biti pohranjeni u skladu s GDPR regulativom.

Koje Vaše osobne podatke obrađujemo?

1.1.1. Obrađujemo osobne podatke koje ste nam dali prilikom prijave na nagradni natječaj odnosno tijekom nagradnog natječaja odnosno podatke koje ste nam dali kako bismo Vam predali nagradu:

1.1.1.1. Vaše identifikacijske podatke

Primjerice ime i prezime, prebivalište, broj osobne iskaznice/putovnice

1.1.1.2. Vaše kontakt podatke

Primjerice e-adresa te telefon

1.1.1.3. Podatke o Vašoj prijavi te sudjelovanju u nagradnom natječaju

1.2. U koju svrhu obrađujemo Vaše osobne podatke?

1.2.1. Vaše osobne podatke obrađujemo u sljedeće svrhe:

1.2.1.1. Kako bismo Vam omogućili sudjelovanje u nagradnom natječaju. U tom slučaju, osnova za obradu Vaših osobnih podataka je naš legitimni interes jer postupamo po Vašem zahtjevu da sudjelujete u nagradnom natječaju;

1.2.1.2. Kako bismo ispunili svoje zakonske dužnosti u svrhu poštivanja odgovarajućih zakona te u svrhu suradnje sa službama i javnim tijelima. U tom slučaju, osnova za obradu Vaših osobnih podataka je ispunjenje naše zakonske dužnosti;

1.2.1.3. Kako bismo zaštitili svoje opravdane interese (primjerice kada je to nužno za provođenje sigurnosnih mjera). U tom slučaju, osnova za obradu Vaših osobnih podataka je naš legitimni interes.

Ako Organizator ne uspije ostvariti kontakt s dobitnicima u roku od 24 sata od objave dobitnika, nagradu neće moći realizirati.

11. PUBLICITET

Sudjelovanjem u ovom nagradnom natječaju svi korisnici koji ostave svoj komentar na HOK Facebook stranici suglasni su da Organizator te odgovore trajno zadrži na službenoj Facebook stranici te da ih može koristiti za vlastite promotivne svrhe, u kampanjama, bez posebne naknade, vremenski neograničeno.

Prihvaćanjem ovih Pravila, Sudionik pristaje biti obaviješten marketinškim porukama (uključujući e-mail, banner i komunikaciju na društvenim mrežama) o tijeku ovog natječaja, kao i o drugim informacijama iz ponude HOK-a.

Korisnik se u svakom trenutku može odjaviti s liste primatelja e-mail poruka, pismenim zahtjevom na e-mail publicrelations@hok.hr

12. PRAVILA

Pravila nagradnog natječaja bit će objavljena na HOK internetskoj stranici www.hok.hr.

Organizator zadržava pravo izmjene Pravila u bilo kojem trenutku te će izmijenjena Pravila biti objavljena na navedenoj stranici.

13. ODGOVORNOSTI

Organizator ne preuzima odgovornosti za:

bilo koje posljedice koje su nastale kao rezultat zloupotrebe sadržaja od strane Sudionika i zloupotrebe sustava pri funkcioniranju natjecanja na štetu Sudionika ili treće osobe;
(ne)funkcioniranje Interneta i Facebooka i posljedice (ne)funkcioniranja bez obzira na razlog (ne)funkcioniranja;
ukoliko sadržaj kreiran od strane Sudionika krši prava, patente ili zaštićene žigove trećih osoba Organizator ima pravo takve sadržaje ukloniti bez obrazloženja;
Organizator također ima pravo bez obrazloženja ukloniti sve sadržaje koji predstavljaju diskriminaciju, pogrdni sadržaj i vrijeđanje na rasnoj, vjerskoj ili bilo kojoj drugoj osnovi po vlastitoj prosudbi.

Pročitajte više » | Napisano 05.03.2021.

Nastavak potpora za očuvanje radnih mjesta za ožujak 2021.

Nastavak potpora za očuvanje radnih mjesta za ožujak 2021.

Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za zapošljavanje donijelo je odluku o donošenju nove mjere - Potpora za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenima Koronavirusom (COVID – 19) i posljedicama katastrofe uzrokovane potresom na području Sisačko-moslavačke, Zagrebačke i Karlovačke županije za ožujak 2021. godine.

Izmjene u odnosu na potporu za siječanj-veljaču odnose se na smanjenu listu djelatnosti za koje može biti dodijeljena potpora, dodavanje suvlasnika i osnivača u ciljanu skupinu radnika te dokazivanje pada prihoda.

Tako su s liste prihvatljivih uklonjeni poslodavci iz djelatnosti K: Financijske djelatnosti i djelatnosti osiguranja kao i iz djelatnosti kockanja i klađenja (NKD 92) koji ne mogu koristiti ovu mjeru.

Zahtjev za ovu potporu mogu podnijeti svi poslodavci koji su registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO-a najkasnije do 31. prosinca 2020. i to za radnike zaposlene najkasnije do 28. veljače 2021. godine.

Kako bi ostvarili potporu poslodavci će trebati dokazati da su u razdoblju od 1. travnja do 30. rujna 2020. imali pad prihoda/primitaka u odnosu na isto razdoblje 2019. temeljem predaje PDV obrasca za spomenute mjesece. Tromjesečni obveznici PDV-a dokazuju pad prihoda/primitaka kumulativno za drugo i treće tromjesečje 2020. ili četvrto tromjesečje 2020., u odnosu na isto razdoblje 2019. Alternativno će trebati dokazati da su u ožujku 2021. imali pad prihoda/primitaka u odnosu na ožujak 2019. temeljem predaje PDV obrasca za ožujak 2021. i ožujak 2019. Poreznoj upravi.

Poslodavci osnovani nakon 1. travnja 2019. trebaju dokazati pad prihoda/primitaka u mjesecu za koji traže potporu u odnosu na rujan 2020. temeljem predaje tablice pada, a u slučaju da su osnovani nakon 1. listopada 2020. trebaju dokazati pad prihoda/primitaka u mjesecu za koji traže potporu u odnosu na siječanj 2021.

Poduzetnici koji nisu u sustavu PDV-a ili nisu u sustavu PDV-a u usporedivim razdobljima dokazuju pad prihoda/primitaka na temelju tablice pada prihoda/primitaka.

Zahtjevi će se zaprimati od 1. do 23. travnja 2021. za isplatu mjesečnih troškova plaće za ožujak 2021.

Detaljnije informacije možete pronaći na: https://mjera-orm.hzz.hr/potpora-za-ocuvanje-radnih-mjesta-ozujak/

Pročitajte više » | Napisano 05.03.2021.