Izdvojene novosti


HOK Obrtnik plus: Osigurajte dvije godine nepromijenjenih cijena struje

HOK Obrtnik plus: Osigurajte dvije godine nepromijenjenih cijena struje

Hrvatska obrtnička komora nastavlja suradnju s HEP Opskrbom kroz projekt HOK Obrtnik plus kojom osigurava pogodnosti svojim članovima.

Zbog nepovoljnih tržišnih kretanja ponuđena cijena električne energije je znatno viša, ali i dalje najpovoljnija koju je moguće ponuditi u trenutku ugovaranja usluge. Cijene su uvjetovane vrlo nepovoljnim tržišnim kretanjima na razini Europe, ali i svijeta.

Napominjemo, da kroz projekt HOK Obrtnik plus imate zajamčene dvije godine nepromijenjenih cijena bez obzira na tržišna kretanja i očekivani rast cijena do kraja 2022. kao i u 2023. godini. Naime, članice HOK-a sklapaju ugovor na rok od 2 godine i HEP Opskrba jamči ugovorenu cijenu za obje godine, do isteka ugovora. Za članice HOK-a kojima ističe ugovor ili koji prvi puta ulaze u ugovorni odnos HEP Opskrba korigira uvjete svaka 3 mjeseca.

Za sve informacije o uvjetima i pogodnostima te izračune popusta članicama HOK-a na raspolaganju je besplatni info telefon HEP Opskrbe 0800 5255. Upit možete poslati i putem e-maila obrtnik@hep.hr s imenom i prezimenom, nazivom obrta i OIB-om. Od predstavnika HEP Opskrbe zatražite svoju neobvezujuću ponudu i doznajte sve o pogodnostima koje vam je osigurala Hrvatska obrtnička komora.

Pročitajte više » | Napisano 23.06.2022.

Ministarstvo turizma i sporta objavilo je Javni poziv za sufinanciranje projekata iz programa Konkurentnost turističkog gospodarstva u 2022. godini

Ministarstvo turizma i sporta objavilo je Javni poziv za sufinanciranje projekata iz programa Konkurentnost turističkog gospodarstva u 2022. godini

Ministarstvo turizma i sporta objavilo je Javni poziv za sufinanciranje projekata iz programa Konkurentnost turističkog gospodarstva u 2022. godini. Ukupna planirana vrijednost javnog poziva je 13.000.000,00 kuna.

Program se sastoji od dvije Mjere:

Mjera A – povećanje standarda, kvalitete i dodatne ponude ugostiteljskih objekata: A1-Hotela, A2-Kampova, A3-OPG,

Mjera B – pomoć ugostiteljskom sektoru na području Sisačko-moslavačke županije.

Cilj programa je povećanje konkurentnosti i održivosti turističkog gospodarstva, Program treba doprinijeti i ostvarenju sljedećih strateških ciljeva turističkog razvoja:

povećanju standarda, kvalitete i dodatne ponude ugostiteljskih objekata za smještaj,
razvoju turizma na turistički nerazvijenim područjima,
razvoju dodatnih sadržaja u destinaciji i produljenju sezone,
zelenoj i digitalnoj tranziciji poduzetnika u sektoru turizma,
razvoju novih inovativnih turističkih proizvoda i usluga,
oporavku turističkog sektora na području Sisačko-moslavačke županije.
Prihvatljivi prijavitelji - subjekti malog gospodarstva (trgovačka društva izvan javnog sektora, obrti i zadruge), registrirani za ugostiteljske i/ili turističke djelatnosti, OPG – obiteljska poljoprivredna gospodarstva koja pružaju ili će pružati gostiteljske i/ili turističke usluge na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu.

Prihvatljivi troškovi:

priprema zemljišta, trošak gradnje, obnove, rekonstrukcije, uređenje pripadajuće parcele,
trošak održavanja i/ili preuređenja, modernizacije objekta, infrastrukture i parcele,
nabava, montaža i stavljanje u funkciju opreme, strojeva, uređaja, alata,
troškovi vezani za mjere energetske učinkovitosti,
troškovi informatičko-komunikacijskih i audio/video rješenja koji su izravno vezani za određenu aktivnost projekta.
Intenzitet potpore i način isplate
Intenzitet potpore je udio sredstava s kojima Ministarstvo sudjeluje u financiranju predloženog projekta i može dosegnuti do najviše 60% ukupno opravdanih/prihvatljivih troškova Projekta, s izuzetkom potpore za Mjeru B kod koje intenzitet potpore može biti do 100 % prihvatljivih troškova.
Ministarstvo sredstva za odobrene potpore isplaćuje na žiro račun korisnika u dva dijela:

70 % iznosa odobrene potpore po zaključenju Ugovora
ostatak iznosa po dostavljenom i prihvaćenom privremenom izvješću s računima o utrošku sredstava za avansno isplaćeni dio te dokazima o plaćanju (bankovni izvadak po računu), poštujući ugovorene rokove
Bespovratne potpore temeljem ovog Programa smatraju se potporom male vrijednosti.

Način podnošenja prijave: prijave se obvezno podnose online sa svim potrebnim skeniranim ili učitanim prilozima, putem Prijavnog obrasca KTG/2022 koji je dostupan na mrežnim stranicama Ministarstva turizma i sporta u rubrici Javni pozivi: https://mint.gov.hr/javni-pozivi-11414/11414

(Isključivo prijavitelji s područja Sisačko-moslavačke županije koji nisu u mogućnosti prijavu podnijeti online, mogu ju poslati poštom.)

Prijavitelj po predmetnom Javnom pozivu može podnijeti jednu prijavu.

Više informacija o ovom natječaju saznajte na službenim stranicama Ministarstva turizma i sporta.

Pročitajte više » | Napisano 06.06.2022.

Novi Zakon o zaštiti potrošača

Novi Zakon o zaštiti potrošača

Dana 28. svibnja 2022. stupa na snagu novi Zakon o zaštiti potrošača.

Poveznica: Zakon o zaštiti potrošača (NN 19/22)

Neke od izmjena na koje se Zakon odnosi su:

pisani prigovor i reklamacije potrošača
isticanje cijena za posebne oblike prodaje
nepoštena poslovna praksa - prodaja proizvoda dvojne kvalitete
zavaravajuća propuštanja i crna lista
prodaja izvan poslovnih prostorija
definiranje popisa javnih usluga
troškovi vještačenja i dr.
Pozivamo članove da svoje poslovanje usklade s odredbama novog zakona.

Ističemo neke od važnijih novosti prema novom Zakonu:

Pisani prigovor i odgovor na prigovor
Novim Zakonom propisana je uz obvezu omogućavanja podnošenja pisanog prigovora osobno u poslovnim prostorijama trgovca, putem pošte i e-pošte, i mogućnost podnošenja pisanog prigovora putem drugih sredstava mrežne komunikacije koja omogućuju pohranu vremena i sadržaja komunikacije na trajnom mediju. Izbačen je telefaks kao mogućnost podnošenja prigovora.

Trgovac je dužan bez odgađanja u pisanom obliku putem pošte ili elektroničke pošte potvrditi zaprimanje prigovora potrošača te u pisanom obliku odgovoriti na prigovor u roku od 15 dana od dana zaprimanja prigovora sukladno obavijesti o načinu podnošenja pisanog prigovora u poslovnim prostorijama i na mrežnoj stranici ako je uspostavljena, jasno se izjašnjavajući prihvaća li osnovanost prigovora potrošača.

Posebni oblici prodaje
Važna izmjena Zakona odnosi se na isticanje cijena robe – trgovac je u svakoj najavi sniženja i tijekom njega dužan istaknuti sniženu cijenu, ali i najnižu cijenu koju je primjenjivao za taj proizvod u zadnjih 30 dana. Kada se radi o usluzi, ovakvo pravilo vrijedi samo za prodaju unutar poslovnih prostorija, ali ne za oglašavanje i za prodaju izvan poslovnih prostorija ili putem interneta. Uvedene su nove obveze transparentnosti za internetska tržišta, posebno u odnosu na potrošača i koja su prava i obveze tih strana.

Javne usluge potrošačima
Novi Zakon obuhvaća i usluge parkiranja na uređenim javnim površinama i u javnim garažama, kako bi se povećala djelotvornost sustava rješavanja prigovora u tom području.

Nepoštena poslovna praksa
Proširuje se lista okolnosti koje uvijek predstavljaju nepoštenu poslovnu praksu, npr. preprodaja ulaznica za događanja ako ih je trgovac nabavio upotrebom automatiziranih sredstava za zaobilaženje broja ulaznica ili drugih pravila.

Ugovorni potrošački odnosi
Vezano za područje primjene ugovornih potrošačkih odnosa, uključujući i javne usluge (voda, plin i dr.), novim Zakonom obuhvaćene su sve vrste ugovora bez obzira na status trgovca.

Troškovi vještačenja
Pri vještačenjima koja se provode radi utvrđivanja materijalnih nedostataka na robi koji su se pojavili u roku od šest mjeseci od dana prijelaza rizika na potrošača, za razliku od do sad propisanog da trgovac snosi trošak vještačenja, novim Zakonom trgovac samo predujmljuje ovaj trošak.

Rok tijekom kojeg trgovac predujmljuje trošak vještačenja produljuje se sa šest mjeseci na godinu dana.

Raskid ugovora bez omogućivanja naknadnog roka
Potrošač može ugovor raskinuti ako iz okolnosti slučaja proizlazi da trgovac neće moći ispuniti ugovorne obveze ni u naknadno danom roku.

Sklapanje ugovora izvan poslovnih prostorija i ugovora na daljinu
Trgovac je obvezan prije sklapanja ovakvih ugovora potrošača obavijestiti o svemu što mu je potrebno da bi dobio informiranu obavijest o kupnji.

Propisane su obveze trgovca pri prodaji ili promociji proizvoda, kao i nezatražene posjete potrošačevom domu. Trgovac je dužan jasno i razumljivo informirati potrošača o svrsi te o svim uvjetima sudjelovanja na ovakvim događanjima.

Potrošači od pružatelja internetskih tržišta moraju dobiti informaciju o tome je li osoba koja na tom tržištu nudi robu, digitalni sadržaj ili uslugu trgovac ili nije trgovac. U slučaju kada ta osoba nije trgovac, pružatelj internetskog tržišta treba obavijestiti potrošača da se prava potrošača uređena propisima usklađenim s pravnom stečevinom Europske unije ne primjenjuju na tako sklopljeni ugovor.

Inspekcijski nadzor
Novost u Zakonu je i mogućnost inspektora da izda privremenu mjeru uklanjanja sadržaja ili ograničenja pristupa internetskoj stranici.

Reklamacije potrošača-korisnika javnih usluga
Propisano je da nakon primitka odgovora na pisani prigovor odnosno po isteku roka za dostavu odgovora trgovca na pisani prigovor, ako trgovac potrošaču nije dostavio odgovor na pisani prigovor u roku od 15 dana od dana zaprimanja prigovora, potrošač može podnijeti reklamaciju povjerenstvu za reklamacije potrošača. Trgovac je dužan omogućiti podnošenje reklamacije osobno u poslovnim prostorijama, putem pošte i elektroničke pošte. Trgovac je dužan bez odgađanja u pisanom obliku putem pošte ili elektroničke pošte potvrditi zaprimanje reklamacije potrošača.

Pročitajte više » | Napisano 06.06.2022.

Bez povezivanja tržišta rada i obrazovnog sustava nema kvalitetnog strukovnog obrazovanja, a bez njega ni konkurentnog gospodarstva, istaknuto je na promociji obrtnika i poslodavaca

Bez povezivanja tržišta rada i obrazovnog sustava nema kvalitetnog strukovnog obrazovanja, a bez njega ni konkurentnog gospodarstva, istaknuto je na promociji obrtnika i poslodavaca

U četvrtak 26. svibnja održana je promocija poslodavaca i ostalih stručnjaka koji su sudjelovali u izradi standarda zanimanja koje je Hrvatska obrtnička komora izradila u sklopu projekta „Implementacija HKO-a i razvoj alata u povezivanju obrazovanja i tržišta rada.

Projekt je za cilj imao značajnije povezati tržište rada i sustav obrazovanja provedbom Hrvatskog kvalifikacijskog okvira (HKO) kroz razvoj standarda zanimanja.

Važnost sudjelovanja obrtnika i poduzetnika u izradi standarda zanimanja, kako je rečeno, je u tome što oni najbolje poznaju poslove i kompetencije potrebne za obavljanje određenog zanimanja.

U projekt izrade standarda zanimanja bilo je uključeno više od 140 obrtnika i poduzetnika.

Nositelj projekta je Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike u partnerstvu s HOK-om, HGK-om, HUP-om i Strukovnom udrugom djelatnika u upravljanju ljudskim resursima - HR CENTAR.

Potpredsjednik HOK-a Davor Pleško je istaknuo važnost strukovnog obrazovanja navodeći kako su potrebe za strukovnim zanimanjima velike i ta su zanimanja temelj gospodarstva.

Kazao je kako hrvatsko gospodarstvo godinama upozorava kako vještine i kompetencije koje producira obrazovni sustav ne odgovaraju onome što traži tržište rada te kako je krajnje je vrijeme da se krene s promjenama.

Za kvalitetno strukovno obrazovanje, kako je rekao, nužna je suradnja svih dionika u sustavu.

I načelnica Sektora za unapređenje i razvoj poduzetništva i obrta Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja Danijela Žagar i načelnica Sektora za tržište rada Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike Irena Bačelić su istaknule važnost povezivanja obrazovanja i tržišta rada.

Strukovno obrazovanje, kako je rečeno, ne može se unaprjeđivati bez povezivanja s poslodavcima, odnosno gospodarstvom. Samo tako se mogu zadovoljiti potrebe tržišta rada.

Glavna tajnica HOK-a Mirela Lekić je istaknula kako su uključivanjem u projekt obrtnici dobili priliku reći koje kompetencije treba imati osoba koja završava neki od obrazovnih programa kako bi uspješno poslovala u svom zanimanju.

Svi obrtnici mogli su reći koje su kompetencije potrebne i one ulaze u dokument Standard zanimanja na temelju kojeg će se izrađivati standard kvalifikacija, a krajnji je cilj kurikulum koji mora zadovoljiti potrebe tržišta rada, kazala je.

Od 50 zanimanja za koje je bio odgovoran HOK 38 standarda je već upisano u registar HKO-a i sada se brzo kreće u izradu standarda kvalifikacije i potom u kurikulum, navela je.

Izvor: HINA

Pročitajte više » | Napisano 06.06.2022.

Hrvatska obrtnička komora organizira i sufinancira nastup članova HOK-a na 54. Međunarodnom obrtničkom i poduzetničkom sajmu u Celju 2022.; 14.-18.9.2022.

Hrvatska obrtnička komora organizira i sufinancira nastup članova HOK-a na 54. Međunarodnom obrtničkom i poduzetničkom sajmu u Celju 2022.; 14.-18.9.2022.

Hrvatska obrtnička komora organizirat će i sufinancirati s 50% cijene, standardno uređenog izložbenog prostora, kolektivan nastup članova HOK-a na 54. Međunarodnom obrtničkom i poduzetničkom sajmu u Celju 2022., najvećem obrtničkom sajmu u široj regiji, koji će se održati od 14. do 18. rujna 2022. godine na prostoru Celjskog sajma u gradu Celju.

Međunarodni sajam u Celju je respektabilna sajamska izložba s preko 1500 izlagača iz 34 države svijeta, s velikom posjetom sajmu (oko 120 000 posjetitelja iz 44 države svijeta) te je mjesto kvalitetne prezentacije proizvoda i usluga za obrtnike i poduzetnike koji žele u direktnom kontaktu s potencijalnim kupcima provjeriti kvalitetu svojih proizvoda i usluga, a s ciljem izvoza te dolaska do novih poslovnih kontakata za buduće poslove.

Izložbeni program sajma u Celju obuhvaća: poslovne susrete, međunarodna predstavljanja, strojeve i opremu za drvo i metal, opremu od inox-a, elektrotehniku, preradu plastike, gume, obradu metala, strojogradnju, prehranu i ugostiteljstvo, izradu alata za obradu drva, plastike i metala, namještaj i unutarnje uređenje, završne radove u graditeljstvu, alate za uređenje doma i okolice, energetiku, opremu za prehrambenu industriju, mehanizaciju sela, građevinsku mehanizaciju, montažne kuće, proizvode široke potrošnje, IT opremu, stare zanate i tradicijske obrte, turizam itd.

U nastavku osnovne informacije o sajmu, a u privitku i prijavu za nastup na 54. Međunarodnom obrtničkom i poduzetničkom sajmu u Celju 2022.:

Naziv sajma/adresa: 54. Međunarodni sajam obrtništva i poduzetništva Celje 2022., Celjski sejem d.d., Dečkova cesta 1, 3000 Celje, www.ce-sejem.si

Termin održavanja: 14.-18. 09. 2022.

Radno vrijeme sajma: 09,00 – 19,00 sati

Hrvatska obrtnička komora organizira nastup po sistemu „ključ u ruke“ – svaki izlagač priprema svoje prezentacije na sajmu, a uz izložbeni prostor uređen sukladno njegovoj prijavi i potrebama dobiva i: dva natpisa na štandu, reprezentaciju na štandu, transport eksponata na relaciji Zagreb-Celje-Zagreb i postavu na štandu, najavu nastupa prema službama sajma Celje, sve potrebne informacije, tehničke podatke, upute, kompletnu logistiku potrebnu za kvalitetan sajamski nastup.

Cijena izlagačkog prostora, uz logistiku nastupa po principu “ključ u ruke”, uz sufinanciranje HOK-a za članove HOK-a od 50%, iznosi 90,00 EUR-a po m2 + PDV (25%), odnosno ukupno za platiti 112,50 EUR/m2 standardno uređenog izložbenog prostora.

Puna cijena izlaganja po principu „ključ u ruke” standardno uređenog izložbenog prostora, za poduzetnike koji nisu članovi HOK-a iznosi 180,00 EUR-a po m2 + PDV (25%), odnosno 225,00 EUR/m2 standardno uređenog izložbenog prostora.

Minimalna izlagačka površina iznosi 2 m2, osim u slučaju vertikalnog panoa na stijeni 1 m2.

Za prijavu nastupa na sajmu izlagač treba dostaviti:

prijavu – obavezno navesti potreban namještaj na štandu
podatke o robi i/ili promotivnim materijalima koji se šalje na sajam
izlagač na sajam treba poslati robu koja po vrsti, količini i vrijednosti odgovara robi koji je naveo u obrascu „Podaci o robi izlagača“.
ROK PRIJAVE NASTUPA: 14. 8. 2022. godine ili do popune izložbenog prostora

Dostava prijavnog materijala – u Hrvatsku obrtničku komoru – adresa: Ilica 49/II, p.p. 166, 10002 Zagreb, putem telefaksa: 01/48 46 610 ili putem elektroničke pošte: drazen.horvat@hok.hr

Osiguranje robe/eksponata: izlagačka roba za vrijeme sajma nije osigurana, a ako izlagač ima robu veće vrijednosti, tu robu može osigurati sam. Komora neće snositi troškove eventualno nastalih šteta ili nestanka robe, bilo za vrijeme transporta ili trajanja sajma.

Otprema robe: izlagač će biti pravovremeno obaviješten o predaji robe u skladište izvođača štanda te je dužan pridržavati se dobivenih uputa.

Napomena: skrećemo pozornost da izlagači ne mogu nastupiti u organizaciji i uz sufinanciranje Hrvatske obrtničke komore ako imaju dugovanja prema komorskom sustavu!

Molimo Vas da, ukoliko ste zainteresirani za organizirani i sufinancirani nastup, utoliko ispunjene prijavne materijale što prije dostavite u Hrvatsku obrtničku komoru, kako bi stručna služba Komore na vrijeme pripremila Vaš nastup na sajmu.

Za dodatne informacije možete se obratiti u Hrvatsku obrtničku komoru na broj telefona: 01/48 06 650, Dražen Horvat; telefaks: 01/48 46 610, elektronička pošta: drazen.horvat@hok.hr .

Iskoristite ovu prigodu te svoje proizvode i usluge predstavite na najvažnijem obrtničkom sajmu u ovom dijelu Europe u organizaciji i uz sufinanciranje Hrvatske obrtničke komore!

Prilozi:

Prijavni materijali i uvjeti nastupa na 54. Međunarodnom obrtničkom i poduzetničkom sajmu u Celju 2022.
Privola za korištenje osobnih podataka u pripremi i provedbi nastupa izlagača na 54. Međunarodnom obrtničkom i poduzetničkom sajmu u Celju 2022.
https://www.hok.hr/novosti-iz-hok/hrvatska-obrtnicka-komora-organizira-i-sufinancira-nastup-clanova-hok-na-54-medunarodnom-obrtnickom

Pročitajte više » | Napisano 25.05.2022.