Zakoni i propisi
- GRADITELJSTVO
- Zakon o prostornom uređenju i gradnji (pročišćeni tekst)
- Zakon o arhitektonskim i inžinjerskim poslovima i djelatnostima u prostornom uređenju i gradnji (NN 152/08)
- Pravilnik o suglasnosti za započinjanje obavljanja djelatnosti građenja (NN 43/09)
- Zakon o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje(2015)
- Zakon o gradnji
- PRIJEVOZ
- Zakon o prijevozu u cestovnom prometu (pročišćeni tekst)
- Promjene zakona o prijevozu u cestovnom prometu (124/09)
- Pravilnik o posebnim uvjetima za parkiranje (NN 104/05)
- Pravilnik o raspodjeli dozvola za međunarodni prijevoz (NN 120/05)
- Promjene pravilnika o raspodjeli dozvola za međunarodni promet (NN 102/07)
Izdvojene novosti
Produljuju se epidemiološke mjere - Četiri nove Odluke Stožera civilne zaštite RH
Stožer civilne zaštite RH donio je 4 nove odluke. Nužne epidemiološke mjere određuju se u trajanju do 15. svibnja 2021.
1. Odluku o izmjenama Odluke o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja
2. Odluku o izmjenama i dopuni Odluke o privremenoj zabrani i ograničavanju prelaska preko graničnih prijelaza Republike Hrvatske
3. Odluku o izmjeni Odluke o uvođenju posebne organizacije rada za djelatnosti trgovine koja se obavlja u prodavaonicama i trgovačkim centrima
4. Odluku o izmjeni Odluke o načinu organizacije javnog prijevoza putnika radi sprječavanja širenja bolesti COVID-19
Odluke je moguće preuzeti i ispod ove objave.
https://www.hok.hr/koronavirus-novosti/produljuju-se-epidemioloske-mjere-cetiri-nove-odluke-stozera-civilne-zastite-rh-1
Pročitajte više » | Napisano 03.05.2021.
„Prvi posjet poreznom obvezniku“ - nova mjera Porezne uprave
Porezni obveznici koji počinju obavljati samostalnu djelatnost, davati u najam ili zakup pokretnine, stvari i nekretnine te porezni obveznici koji počinju ostvarivati dohodak iz inozemstva imaju obvezu Poreznoj upravi prijaviti početak obavljanja djelatnosti, iznajmljivanja ili ostvarivanja dohotka u roku od 8 dana putem Obrasca RPO.
Temeljem Općeg poreznog zakona, porezni obveznik dužan je prijaviti sve činjenice bitne za oporezivanje, dok temeljem Zakona o poreznoj upravi, porezno tijelo ima ovlasti izvršiti provjeru navedenih činjenica.
Poslove prvog posjeta poreznom obvezniku obavljaju inspektori iz nadležne ispostave Porezne uprave, a isti su se počeli obavljati od početka ove godine. Uz provjeru novoosnovanih poreznih obveznika, inspektori obavljaju i periodične provjere promjene podataka bitnih za ažuriranje poreznih registara kod ostalih poreznih obveznika.
Inspektor je dužan poreznog obveznika obavijestiti o dolasku u prvi posjet, odnosno o obavljanju očevida u roku od 15 dana prije obavljanja očevida. U dogovoru s poreznim obveznikom inspektor može dogovoriti i kraći rok za izlazak na očevid.
Porezni obveznik ima pravo biti nazočan očevidu i ne smije ometati očevid. Iznimno, očevid se može obaviti i bez nazočnosti poreznog obveznika ako bi odgoda očevida mogla ugroziti utvrđivanje činjenica ili bi imala za posljedicu uništenje dokaza bitnih za oporezivanje.
U neposrednom kontaktu s poreznim obveznikom, izvan službenih prostorija Porezne uprave, inspektor se na početku postupka predstavlja i identificira službenom značkom ili ovlaštenjem za obavljanje poslova provjere.
Inspektor će poreznog obveznika informirati da svrha dolaska nije obavljanje poreznog nadzora, već postupak provjere i utvrđivanja činjenica bitnih za oporezivanje putem očevida u svrhu ažuriranja podataka u poreznim registrima.
Odlaskom u prvi posjet inspektor izvršava provjeru podataka iz Registra poreznih obveznika i prikuplja podatke o poreznom obvezniku (npr. tko se nalazi na adresi, opis poslovnog prostora, informacija o osobi za komunikaciju i dr.).
Na mjestu obavljanja očevida sastavlja se Zapisnik o obavljenom očevidu koji potpisuje porezni obveznik, a pri tom može iznijeti primjedbu ili odbiti potpisati zapisnik što se obvezno unosi u sam zapisnik.
Pročitajte više » | Napisano 03.05.2021.
Najava prikupljanja podataka za cijepljenje obrtnika i njihovih zaposlenika
Cijepljenje svih dionika gospodarstva i obrtništva predstavlja jedan od prioriteta u borbi protiv pandemije te je nužan korak ka uspostavljanju normalnog funkcioniranja svakodnevnog života.
Prema planu Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo (HZJZ) cijepljenje obrtnika i njihovih zaposlenika jedna je od sljedećih faza u sustavnom planu cijepljenja.
Kako bi se cijeli zdravstveni sustav što bolje pripremio, pozivaju se svi obrtnici koji se žele cijepiti zajedno sa zaposlenicima da u sljedećih nekoliko dana prikupe i zabilježe sve informacije navedene u „Tablici za prikupljanje podataka o djelatnicima zainteresiranima za cijepljenje“, koju možete pronaći OVDJE. https://www.hok.hr/koronavirus-novosti/najava-prikupljanja-podataka-za-cijepljenje-obrtnika-i-njihovih-zaposlenika
Dvije prioritetne skupine
Obrtnici/zaposlenici svrstavaju se u dvije skupine.
U prvu skupinu svrstavaju se svi oni koji zbog specifičnosti radnog procesa ne mogu držati fizički razmak prema drugim zaposlenima ili klijentima ili koristiti zaštitnu opremu.
U drugu skupinu svrstavaju se oni s nižom razinom rizika.
Iznimno, u prvu prioritetnu skupinu uvrštavaju se oni zaposlenici koji su ključni za neometano kontinuirano funkcioniranje poslovnih ili proizvodnih procesa.
Naglašavamo, ispunjenu tablicu u ovom trenutku nije potrebno slati na bilo koju instituciju ili e-mail adresu, već je potrebno samo matičnom udruženju obrtnika javiti ukupan broj zainteresiranih.
Tablica s podacima treba biti sprema za sljedeći korak, u kojem će biti potrebno dostaviti podrobnije informacije.
Hrvatska obrtnička komora u ovom trenutku u suradnji s HZJZ-om traži najefikasniji način organizacije cijepljenja obrtnika i zaposlenih u obrtništvu.
O potrebi i načinu dostave podataka i „Tablice za prikupljanje podataka o djelatnicima zainteresiranima za cijepljenje“ Hrvatska obrtnička komora pravodobno će izvijestiti svoje članove.
Pročitajte više » | Napisano 29.04.2021.
Ugostitelji iz dvije najjužnije županije: nadamo se povoljnoj epidemiološkoj situaciji, sezona neizvjesna
Mjere suzbijanja pandemije teško pogodile ugostiteljski sektor, potrebne dugoročnije potpore kako bi opstali
Nakon sastanka u Poreču i Osijeku, Ceh ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore susreo se u Splitu s predstavnicima ugostitelja Splitsko-dalmatinske i Dubrovačko-neretvanske županije.
Cilj ovog susreta bila je razmjena mišljenja i iskustava kolega iz sektora kao i dogovor o daljnjim postupanjima predstavnika cehova oko traženja rješenja i nužne podrške svih razina vlasti, bez koje će oporavak ugostiteljstva biti gotovo nemoguć.
Mjere suzbijanja pandemije posebno su teško pogodile ugostiteljstvo. Prošlogodišnja turistička sezona čiji rezultati su zbog pojave epidemije bili znatno slabiji u odnosu na prošle godine, dvije zabrane rada u proteklih godinu dana i smanjeni poslovni kapaciteti znatno su utjecali na poslovanje ugostitelja.
Ove dvije županije zbog epidemiološke situacije imaju prilagođene mjere, u dijelovima Dubrovačko-neretvanske županije ugostiteljski objekti su zatvoreni, dok u Splitsko-dalmatinskoj imaju ograničenje rada do 20 sati.
Predstavnici ugostitelja traže ostanak potpora za očuvanje radnih mjesta i naknadu za pokrivanje fiksnih troškova dok god postoje bilo kakve mjere ograničenja rada i pad prihoda u odnosu na referentno razdoblje iz 2019. godine. No kako bi se potaknula poslovna aktivnost, bit će potrebne i dugoročnije mjere o kojima će ovisiti opstanak sektora. Dostupnost povoljnih kredita, ali i bespovratnih sredstava bit će nužni da bi se sektor oporavio.
Ugostitelji očekuju da nadležna ministarstva vode sustavnu brigu o sigurnosnim i zdravstvenim segmentima ulaska turista u Hrvatsku te da se takve informacije jasno i pravodobno plasiraju, jer su uspostavljeni protokoli preduvjet za uspješnu turističku sezonu. Naglasili su kako je važno da se što veći broj djelatnika u ugostiteljstvu cijepi, jer je procijepljivanje jedini izlaz iz pandemije i jamstvo da Hrvatska na ljeto bude na karti sigurnih destinacija.
Također, istaknute su aktivnosti koje županijski cehovi ugostitelja provode na svom području. Naglasili su kako suradnjom s lokalnom samoupravom uspijevaju ugostiteljima olakšati poslovanje u dijelu koji se tiče plaćanja najma javnih površina i prostora, poreza na potrošnju i dodatnih poticaja koji će im omogućiti da prebrode razdoblje smanjene poslovne aktivnosti.
Pročitajte više » | Napisano 29.04.2021.
Hrvatska obrtnička komora potpisala inicijativu za transformaciju poslovanja proizvođača plastičnih vrećica
S obzirom da je Vlada RH objavila Nacrt Zakona o gospodarenju otpadom iz kojeg je vidljivo da prijedlog Hrvatske gospodarske komore, Hrvatske udruge poslodavaca i Hrvatske obrtničke komore o obveznoj ugradnji minimalnog dijela reciklata u lagane plastične vrećice nije prihvaćen, pokrenuta je nova inicijativa koja predlaže alternativne načine rješavanja problema i mogućnosti transformacije poslovanja za proizvođače plastičnih vrećica.
Hrvatska gospodarska komora, Hrvatska udruga poslodavaca i Hrvatska obrtnička komora predlažu da se proizvođačima plastičnih vrećica osigura adekvatna financijska pomoć za investicije u nove tehnologije i nabavu opreme i strojeva. Na taj bi im se način omogućio nastavak poslovanja i zadržavanje radnih mjesta. Nadalje, predlaže se da se iz predmetne zabrane stavljanja na tržište laganih vrećica izuzmu biokompostalne lagane plastične vrećice. Takve vrećice u većini država članica EU smatraju alternativom za vrećice koje se zabranjuju i moguće ih je adekvatno zbrinuti kompostanama. S ciljem osiguravanja mogućnosti transformacije svih proizvođača iz sektora proizvodnje plastičnih vrećica, pripreme projekata i korištenja sredstava iz programa Europske unije, predlaže se da se mjera zabrane stavljanja laganih plastičnih vrećica na tržište primjenjuje od 1. siječnja 2025. godine.
Ova inicijativa pokrenuta je nakon provedene ankete o mogućnostima prelaska proizvođača na nove proizvodne segmente i procjenama visine ulaganja u novu opremu za proizvodnju novih/zamjenskih proizvoda. Dopisi su upućeni nadležnim saborskim odborima, čiji su članovi pozvani da još jednom razmotre prvotni prijedlog HGK, HUP-a i HOK-a o minimalnom udjelu reciklata u laganim plastičnim vrećicama s obzirom na rezultate provedene ankete, a kako bi se proizvođačima zajamčila održivost poslovanja i očuvanje radnih mjesta.
Pročitajte više » | Napisano 29.04.2021.