Zakoni i propisi
- GRADITELJSTVO
- Zakon o prostornom uređenju i gradnji (pročišćeni tekst)
- Zakon o arhitektonskim i inžinjerskim poslovima i djelatnostima u prostornom uređenju i gradnji (NN 152/08)
- Pravilnik o suglasnosti za započinjanje obavljanja djelatnosti građenja (NN 43/09)
- Zakon o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje(2015)
- Zakon o gradnji
- PRIJEVOZ
- Zakon o prijevozu u cestovnom prometu (pročišćeni tekst)
- Promjene zakona o prijevozu u cestovnom prometu (124/09)
- Pravilnik o posebnim uvjetima za parkiranje (NN 104/05)
- Pravilnik o raspodjeli dozvola za međunarodni prijevoz (NN 120/05)
- Promjene pravilnika o raspodjeli dozvola za međunarodni promet (NN 102/07)
Izdvojene novosti
Nagrada EU-a za inovatorice za 2025. otvorena za prijave
Europska komisija je danas otvorila prijave za nagradu EU-a za inovatorice za 2025. Ova zajednička inicijativa, koju podupiru Europsko vijeće za inovacije (EIC) i Europski institut za inovacije i tehnologiju (EIT), slavi iznimna postignuća poduzetnica koje stoje iza revolucionarnih inovacija u Europi. Pobjednice će biti odabrane u tri kategorije nagrada: Inovatorice EIC-a, Inovatorice u usponu EIC-a i Žene na vodećim položajima EIT-a.
Iliana Ivanova, povjerenica za inovacije, istraživanje, kulturu, obrazovanje i mlade, izjavila je: "Europa je dom inspirativnih inovatorica i poduzetnica koje vode uspješna i revolucionarna poduzeća. U okviru Europske nagrade za inovatorice istaknute su njihove vještine i inovativnost, što ih čini uzorima. Nagrada pomaže u jačanju rodne ravnopravnosti u poslovanju i tehnologiji te promiče nadarene žene u području inovacija i poduzeća pod vodstvom žena".
Nagrada se može dodijeliti ženama iz cijelog EU-a i zemalja pridruženih programu za istraživanje i inovacije Obzor Europa, čije inovacije potiču pozitivne promjene za ljude i planet. Rok za prijavu je 25. rujna 2024. (17:00 sati po srednjoeuropskom vremenu). Više informacija dostupno je ovdje.
Pročitajte više » | Napisano 28.06.2024.
HOK na saborskom Odboru za obrazovanje: Ključno je učenike osposobiti za tržište rada
Predsjednik Dalibor Kratohvil predstavljao je Hrvatsku obrtničku komoru na 2. Odboru za obrazovanje, znanost i kulturu na temu reforme strukovnog obrazovanja, s naglaskom na status nastave povijesti i drugih općeobrazovnih predmeta. Naime, u prijedlozima novih kurikuluma za trogodišnje programe obrazovanja smanjen je udio općeobrazovnih predmeta, dok se programi značajnije fokusiraju na potrebna strukovna znanja i vještine.
U samom uvodu istaknut je stav HOK-a: „U trogodišnjim programima značajnije je usmjerenje na tržište rada. Iz toga se može zaključiti da se nastavnici opće obrazovnih predmeta osjećaju pogođeno. Ipak, treba istaknuti da su u ovim kurikulumima znanja i vještine koji su do sada bili obuhvaćeni općeobrazovnim predmetima uključeni u strukovne module i time prilagođeniji potrebama pojedine struke. Što to znači? Primjerice kad govorimo o povijesti – povijesti razvoja neke struke - ili kada je riječ o komunikaciji na hrvatskom ili stranom jeziku, vještine komunikacije će se izravno primjenjivati kroz module koji se odnose na rad u zanimanju i komunikaciju s klijentima i poslovnim partnerima.“
„Zaključno, dopustite da za kraj ovog izlaganja u ime institucije iz koje dolazim postavim jedno pitanje za razmišljanje. Je li našoj državi bitno da učenici koji se obrazuju u strukovnom obrazovanju budu kvalitetno pripremljeni za tržište rada i učinkovito gospodarstvo, posebno kad su u pitanju mali obrti i poduzeća, ili nam je bitna populacija koja će posjedovati opća teorijska znanja, a zatim ćemo dodatno ulagati novac i vrijeme u njihovu integraciju na tržište rada? Vremena za ovakva promišljanja odavno više nemamo te se nadam da ćemo u ovoj raspravi donijeti konkretne zaključke koji će nam dati nedvosmislene odgovore na ova ključna pitanja za budućnost“, zaključio je predsjednik HOK-a Kratohvil kao uvodničar u tematsku raspravu.
Podsjećamo da je Hrvatska obrtnička komora u postupku e-savjetovanja uputila 41 komentar na kurikulume za obrtnička zanimanja, pri čemu podržava uvođenje novih kurikuluma u sustav strukovnog obrazovanja i osposobljavanja te modernizaciju provedbe strukovnog obrazovanja, posebno isticanjem modularnog pristupa te jačanje segmenta učenja temeljenog na radu kao ključne komponente kvalitetnog strukovnog obrazovanja. Posljednjih godina ostvaren je kontinuiran stabilan rast upisa u strukovne programe po jedinstvenom modelu obrazovanja koje zastupa HOK. U školskoj godini 2023./2024. upisano je 4.524 učenika, odnosno 300 više nego godine prije, a većina programa je popunjena već u ljetnom upisnom roku. Unatrag pet godina je u JMO programe upisano više od 20.000 djece.
Pročitajte više » | Napisano 26.06.2024.
Napravite standardizaciju poslovnim slučajem
“Podizanje svijesti o prednostima standarda i isticanje koristi za poduzeća je od ključne važnosti”, naglasila je glavna tajnica Willems na konferenciji SBS-a “Poticanje uključivosti u standardizaciji: kako ojačati nacionalno sudjelovanje?” održanoj 5. lipnja u Bruxellesu. Istaknula je važnu ulogu udruga MSP-ova kada je riječ o podizanju svijesti i motiviranju poduzetnika za uključivanje u standardizaciju. “Važno je da poduzeća i udruge shvate prednosti standarda, posebno u kontekstu Europskog jedinstvenog tržišta i globalne ekonomije”, nastavila je gospođa Willems.
Willems je objasnila da udruge MSPova mogu pružiti prilagođeni pristup tvrtkama koje često nemaju vremena ni resursa tražiti informacije same. Da bi to postigli, stručnjaci u udrugama moraju imati osnovno razumijevanje standardizacije i njezinih prednosti kako bi mogli usmjeravati poduzeća. Udruge MSP-ova trebaju prevoditi teme koje su previše složene za pojedinačno poduzeće i učiniti ih razumljivima.
Rad udruga MSP-ova kao multiplikatora započinje od nacionalnih i sektorskih udruga te njihovog ulaganja u znanje, informacije i obuku kako bi uključili više MSP-ova u standardizaciju. To je temelj za angažman MSP-ova u europskoj i međunarodnoj standardizaciji. Stoga je izgradnja kapaciteta u vezi sa standardizacijom ključna točka.
Tijekom rasprave spomenute su brojne prepreke za veće sudjelovanje dionika, poput nedostatka informacija o nacionalnim tijelima za standarde (NSB) i njihovom radu, nedostatka financijskih i ljudskih resursa, vremenski zahtjevnog procesa razvijanja standarda, naknada za sudjelovanje u tehničkim odborima i nedostatka jezičnih vještina. Kao rezultat online ankete tijekom događanja među sudionicima, financiranje i obrazovanje/podizanje svijesti navedene su kao glavne prepreke.
Drugi panel raspravljao je o učinkovitom i uravnoteženom sudjelovanju dionika u procesu standardizacije, u tehničkim odborima kao i na razini upravljanja NSB-ovima. Predstavnici država članica, NSB-ova i dionika predstavili su mjere koje su uspostavljene kako bi se poboljšalo sudjelovanje različitih dionika i prevladale spomenute prepreke.
Treći panel konferencije predstavio je konkretne primjere dobre prakse iz država članica i raspravljao o aktivnostima NSB-ova poput Memoranduma o razumijevanju s poslovnim udrugama o suradnji, ponudi prilagođenih obuka za tvrtke i studente, financijskih poticaja/popusta, povlaštenog pristupa standardima ili posebne web stranice za MSP-ove.
Njemački NSB ‘DIN’ nudi besplatan alat pod nazivom ‘DIN standardization monitor’ na engleskom jeziku za praćenje rada na standardizaciji u određenom području. U nekim državama članicama nudi se financijska podrška, na primjer, u Francuskoj postoje porezni krediti za naknade zaposlenicima uključenim u standardizaciju ili u Njemačkoj MSP-ovi mogu aplicirati za do 70% financiranja svog angažmana u aktivnostima standardizacije.
Sudionici su naglasili da je to zajednički napor dionika, NSB-ova i država članica za promicanje standardizacije i da je potrebna bliska suradnja i kontakt na svim razinama.
Rad SBS-a, u suradnji s SMEunitedom, na uključivosti proveden je kao radna struja u okviru Visokog foruma o standardizaciji čiji je SMEunited član.
Foto: SMEUnited
Pročitajte više » | Napisano 25.06.2024.
Obavijest o besplatnim edukacijama Agencije za zaštitu osobnih podataka i web alatu Olivia.
Obavještavamo da Agencija za zaštitu osobnih podataka od rujna 2022. provodi EU projekt ARC2 s ciljem pružanja potpore prvenstveno obrtnicima, mikro, malim i srednjim poduzetnicima prilikom usklađivanja s Općom uredbom o zaštiti podataka (GDPR).
Iako je projekt prvenstveno namijenjen ovoj ciljanoj skupini, aktivnosti koje se provode u ARC2 projektu i web alat Olivia mogu biti korisni svim organizacijama koje obrađuju osobne podatke, odnosno svim voditeljima i izvršiteljima obrade iz privatnog i javnog sektora.
Glavni rezultat ovog projekta je web alat Olivia koji sadrži 15 GDPR tečaja, teorijske i praktične module koji vam mogu pomoći u razumijevanju vaših obveza iz GDPR-a te u izradi osnovnih akata kojima ćete moći dokazati da ste usklađeni s GDPR-om.
Olivia je ujedno i izvrstan alat za podizanje razine svijesti o zaštiti osobnih podataka unutar organizacije jer sadrži testove znanja, putem kojih zaposlenici mogu testirati svoje znanje i ukoliko imaju najmanje 80% točnih odgovora Olivia generira potvrdu o uspješno položenom modulu. Podsjećamo da je jedna od najvažnijih organizacijskih mjera za zaštitu osobnih podataka upravo redovito educiranje zaposlenika i podizanje svijesti o zaštiti osobnih podataka.
Pozivamo vas sve da se registrirate i isprobate sadržaje koje nudi web alat Olivia: https://olivia-gdpr-arc.eu/hr
Napominjemo da je Olivia još uvijek u izradi te će u potpunosti biti funkcionalna krajem kolovoza, kad i završava projekt ARC2.
Kako bismo vam olakšali razumijevanje pojedinih obveza iz GDPR-a, uz web alat Olivia, organiziramo za vas i 13 tematskih webinara u trajanju sat vremena tijekom kojih ćete moći postavljati svoja pitanja vezano za temu webinara, a predavač će na konkretnom primjeru iz prakse objašnjavati kako primjerice izraditi politiku privatnosti/izjavu o obradi osobnih podataka koja sadrži sve potrebne elemente iz članaka 12.-14. Opće uredbe o zaštiti podataka te na jasan i transparetan način informira ispitanika kako, zašto i u koje svrhe se obrađuju njegovi osobni podaci.
Raspored webinara za razdoblje lipanj-listopad i poveznice za registraciju:
"Kako zaposlenicima objasniti zašto je važna zaštita osobnih podataka”, 27.6.2024., link za registraciju.
“Politika privatnosti”, 1.7.2024., link za registraciju.
“Evidencije aktivnosti obrade”, 3.7.2024., link za registraciju.
“Pravne osnove za obradu osobnih podataka”, 5.7.2024., link za registraciju.
“Prava ispitanika”, 10.7.2024., link za registraciju.
“Načela obrade osobnih podataka”, 22.8.2024., link za registraciju.
"Organizacijske i tehničke mjere za zaštitu osobnih podataka", 26.8.2024., link za registraciju.
"Odnos između voditelja i izvršitelja obrade", 28.8.2024., link za registraciju.
“Službenik za zaštitu podataka”, 10.9.2024., link za registraciju.
"Obrada osobnih podataka putem kolačića", 16.9.2024., link za registraciju.
"Obrada osobnih podataka putem videonadzora", 24.9.2024., link za registraciju.
“Povrede osobnih podataka”, 30.9.2024., link za registraciju.
“Transferi osobnih podataka u treće zemlje”, 2.10.2024., link za registraciju.
Popis edukacija možete pronaći i na web stranici projekta ARC2.
Za sve dodatne informacije vezano za AZOP edukativne aktivnosti i web alat Olivia slobodno uputite upit na e-mail adresu: iva.kratzl@azop.hr.
Foto: freepik.com
Pročitajte više » | Napisano 24.06.2024.
Natječaj za Voditelja službe za financijsko-računovodstvene poslove
Hrvatska obrtnička komora, samostalna stručno poslovna organizacija obrtnika u funkciji promicanja, usklađivanja i zastupanja zajedničkih interesa obrtništva, objavljuje natječaj za radno mjesto:
Voditelj Službe za financijsko-računovodstvene poslove (m/ž), 1 izvršitelj/ica s mjestom rada na lokaciji Zagreb, rad na neodređeno, s probnim radom od 6 (šest) mjeseci
POSLOVNE AKTIVNOSTI
organizacija rada Službe za financijsko-računovodstvene poslove
izrada i/ili kontrola mjesečnog PDV obračuna
izrada tromjesečnih izvještaja za potrebe rada Nadzornog odbora
izrada polugodišnjeg i godišnjeg obračuna sukladno zakonskim propisima
izrada Financijskog plana te predstavljanje istog tijelima HOK-a (Odbor za financije, Predsjedništvo, Upravni odbor, Skupština)
izrada Izmjena i dopuna Financijskog plana te predstavljanje istog tijelima HOK-a (Odbor za financije, Nadzorni odbor, Predsjedništvo, Upravni odbor, Skupština)
usklađivanje sa stanjima Porezne uprave, za HOK i za komorski doprinos
predlaganje i izrada dokumenata kojima se olakšava poslovanje JKS-a (šprance za financijska izvješća, vodič za rad članova Nadzornog odbora i sl.)
sudjelovanje u radu nacionalnih vijeća, radnih grupa i tijela u koje ga imenuju tijela HOK-a
suradnja sa odabranim revizorom (dostava tražene dokumentacije te obrazloženja provedenih knjiženja)
suradnja sa poreznim nadzorom
priprema i organizacija edukacija, savjetovanja, seminara i tečajeva u svrhu stručnog usavršavanja zaposlenika, radnih tijela u JKS-u, članova HOK-a.
Minimalni uvjeti:
diplomski sveučilišni studij ili integrirani preddiplomski i diplomski studij ili specijalistički diplomski stručni studij (VSS) – 3 g. radnog iskustva ili preddiplomski sveučilišni studij ili trogodišnji stručni studij (VŠS) – 8 g. radnog iskustvaaktivno znanje engleskog jezika u govoru i pismu
aktivno znanje rada na PC-u
poznavanje odgovarajućih propisa
izražena sposobnost samostalnog i konstruktivnog iznalaženja rješenja
sposobnost učinkovite i jasne komunikacije
iskustvo u računovodstvu neprofitnih organizacija
iskustvo u praćenju projekata
aktivno znanje rada na računalu
Obavezne kompetencije:
odgovornost, samostalnost i proaktivnost u radu
informatička pismenost
izražene organizacijske vještine
izražene vještine koordiniranja i vođenja srednje velikog tima
otvorenost i društvenost
spremnost na timski rad
spremnost na kontinuiranu edukaciju i usavršavanje
Prednost:
radno iskustvo na istim ili sličnim poslovima
iskustvo rada na složenijim projektima
VSS - ekonomskog smjera
Prijave za natječaj s molbom, životopisom, preslikom diplome o završenom obrazovanju te elektroničkim zapisom o radnopravnom statusu izdanim za vrijeme trajanja ovog natječaja, šalju se
Adresa elektroničke pošte na koju se šalju ponude:
hok@hok.hr
Rok za dostavu ponude:
30.06.2024.
Uvažit će se prijave zaprimljene najkasnije 30.06.2024. godine.
Kandidati u svojoj prijavi mogu priložiti i druge dokumente za koje smatraju da su relevantni za natječaj, a potvrđuju kompetentnost u nekom od područja navedenih u minimalnim uvjetima ili obaveznim kompetencijama.
Kandidati moraju zadovoljavati minimalne uvjete radnog mjesta te posjedovati znanja, vještine i sposobnosti navedene u obaveznim kompetencijama kako bi zadovoljili uvjete natječaja, odnosno bili razmatrani kao kandidati za selekcijski postupak.
Kandidati u životopisu moraju navesti puni naziv radnih mjesta na kojima su radili te sažeti opis poslova, aktivnosti i radnih zadataka na navedenim radnim mjestima.
Nepotpune (bez dokaza o ispunjavanju traženih uvjeta) i nepravovremene ponude neće biti razmatrane.
O svim relevantnim informacijama vezanim uz natječaj kandidati će biti obaviješteni na telefon/mobitel ili e-mail adresu koju su naveli u molbi.
Pročitajte više » | Napisano 20.06.2024.