Izdvojene novosti


Dođite na Forum cvjećara HOK-a, upoznajte se s trendovima na radionicama međunarodnih stručnjaka i sudjelujete u raspravi o izazovima cvjećarske struke

Dođite na Forum cvjećara HOK-a, upoznajte se s trendovima na radionicama međunarodnih stručnjaka i sudjelujete u raspravi o izazovima cvjećarske struke

Datum događanja: 19.03.2024. - 20.03.2024.
Lokacija: Split, Dioklecijanovi podrumi
Pozivamo vas na Forum Sekcije cvjećara Hrvatske obrtničke komore (HOK) koji će se održati 20. ožujka 2024. u Splitu, u Dioklecijanovim podrumima, u sklopu 47. Praznika cvijeća, tradicionalne manifestacije koja se ove godine održava pod sloganom „Marulićev cvit - Split“.

Dan ranije 19. ožujka održat će se i Državno prvenstvo cvjećara HOK-a. Pobjednik će predstavljati Hrvatsku na Europskom prvenstvu cvjećara, koje je planirano od 26. do 31. kolovoza 2025. godine u Haagu, Nizozemska.

Forum cvjećara HOK-a platforma je za raspravu o najvažnijim izazovima s kojima se hrvatski cvjećari susreću u svom poslovanju. Kroz dijalog s predstavnicima relevantnih institucija, struke i ostalim dionicima ovog sektora artikulirat će probleme, predstaviti rješenja za unaprjeđivanje svog poslovanje te raspravljati o svim segmentima koji su važni za razvoj struke.

Budući da je praćenje trendova i kontinuirano usavršavanje znanja i vještina važno za uspješno poslovanje, nakon panel rasprave održat će se edukativna prezentacija za cvjećare s istaknutim i međunarodno priznatim stručnjacima, poput Tomasza Maxa Kucynskog, Roberta Bartolena i Benoita Barbina, pod vodstvom Simona Ogrizeka.

PROGRAM DOGAĐANJA

19. ožujka 2024.

09:00 sati Državno prvenstvo cvjećara HOK-a

20. ožujka 2024.

09:00 - 10:00 sati Otvorenje Foruma Sekcije cvjećara HOK-a i panel rasprava

10:00 sati Edukativne radionice

19:00 sati Svečano otvorenje 47. Praznika cvijeća

VAŽNO: Svi koji žele sudjelovati na radionici i panel raspravi obavezni su izvršiti prijavu zbog specifičnosti lokacije (Dioklecijanovi podrumi) te osiguranja adekvatnog broja mjesta.

Prijavu za prezentaciju i panel je potrebno dostaviti do 13. ožujka 2024. na e-mail matija.duic@hok.hr sa sljedećim podacima:

Ime i prezime

Kontakt podaci (mobitel i e-mail)

Podaci o članu* HOK-a, obrt/cvjećarna/tvrtka ili drugo (navesti puni naziv i adresu)

Sudjelovat ću na radionici (da/ne)

Sudjelovat ću na panelu (da/ne)

*Članovi Hrvatske obrtničke komore su obrtnici koji obavljaju obrt na području Republike Hrvatske te fizičke i pravne osobe koje se dobrovoljno učlane.

U slučaju dodatnih pitanja možete se obratiti na e-mail matija.duic@hok.hr i/ili broj: 01/4806 626.

Foto: Freep

Pročitajte više » | Napisano 05.03.2024.

Novi poziv za dostavu projektnih prijedloga

Novi poziv za dostavu projektnih prijedloga "Vaučeri za digitalizaciju" (Referentni broj: NPOO.C1.1.2. R3-I2.02)

Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja objavljuje novi poziv za dostavu projektnih prijedloga „Vaučeri za digitalizaciju“ (Referentni broj: NPOO.C1.1.2. R3-I2.02), usklađen s Uredbom Komisije (EU) 2023/2831 od 13. prosinca 2023. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore (Službeni list Europske unije, L 2023/2831, 15.12.2023.).

Novi poziv „Vaučeri za digitalizaciju“ provodi se putem otvorenog postupka dodjele u modalitetu privremenog poziva.

Cilj Poziva je doprinijeti povećanju razine digitalne zrelosti MSP-ova kroz razvoj digitalnih poslovnih modela, jačanje kapaciteta za provedbu digitalizacije i digitalne transformacije ili unaprjeđenje kibernetičke sigurnosti, što će u konačnici povećati konkurentnost i otpornost poduzeća korištenjem digitalnih tehnologija.

Poziv obuhvaća nekoliko vrsta vaučera, ovisno o potrebama MSP-ova:

Vaučer za poboljšanje digitalnih vještina
Vaučer za digitalni marketing
Vaučer za izradu strategije digitalne transformacije
Vaučer za dijagnostiku kibernetičke otpornosti
Vaučer za složena digitalna rješenja
Prihvatljive aktivnosti koje je moguće financirati, ovisno o vrsti vaučera:

specijalizirani programe neformalnog učenja usmjereni na razvoj digitalnih vještina za provođenje digitalizacije i digitalne transformacije
izrada internetskih stranica, aplikacija i e-trgovine, upravljanje društvenim mrežama
izradu strategije digitalne transformacije s akcijskim planom provedbe i metodologijom praćenja provedbe
provjeru kibernetičke sigurnosti poduzeća kroz provedbu sigurnosnih provjera i analizu prikupljenih podataka te definiranje dodatnih poboljšanja sustava
uvođenje složenih digitalnih rješenja kojima će se omogućiti razvoj digitalnih poslovnih modela te jačanje kapaciteta za provedbu digitalizacije i digitalne transformacije
Ukupno raspoloživi iznos sredstava: 3.700.000,00 EUR

Najviši iznos i intenzitet bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti pojedinom projektu ovisi o vrsti vaučera te iznosi:

Vrsta vaučera Maksimalni iznos potpore (EUR)
Intenzitet potpore u odnosu

na prihvatljive troškove

Vaučer za poboljšanje digitalnih vještina - VDV 9.990,00 90%
Vaučer za digitalni marketing - VDM 9.990,00 50%
Vaučer za izradu strategije digitalne transformacije - VDT 9.990,00 60%
Vaučer za dijagnostiku kibernetičke otpornosti - VKO 14.500,00 70%
Vaučer za složena digitalna rješenja - VSD 19.900,00 60%

Pojedinom prijavitelju može se po ovom Pozivu dodijeliti samo jedan vaučer.

Prijavitelju kojem je dodijeljen jedan vaučer u prethodnom pozivu „Vaučeri za digitalizaciju“, može se dodijeliti vaučer, pod uvjetom da se radi o vaučeru različite vrste u odnosu na vrstu vaučera koja je zatražena prijavom na ovaj poziv.

Prijavitelju kojem su dodijeljena 2 vaučera po prethodnom pozivu „Vaučeri za digitalizaciju“, ne može se dodijeliti vaučer po ovom pozivu.

Prihvatljivi prijavitelji: MSP-ovi

Prihvatljivi pružatelji usluga: pravne i fizičke osobe upisane u Katalog pružatelja usluga u okviru Poziva “Vaučeri za digitalizaciju”

Rokovi i način podnošenja projektnih prijedloga:

Rok za podnošenje projektnih prijedloga traje od 1. ožujka 2024. godine do 8. travnja 2024. godine.
Projektni prijedlozi podnose se isključivo putem sustava eNPOO
Potencijalni prijavitelji mogu za vrijeme trajanja Poziva postavljati pitanja u svrhu dobivanja dodatnih pojašnjenja i obrazloženja odredbi Poziva. Pitanja se mogu podnijeti isključivo putem sustava eNPOO do 14 kalendarskih dana prije isteka pojedinog roka za podnošenje projektnih prijedloga.

Foto: freepik.com

Pročitajte više » | Napisano 05.03.2024.

Graditelji obrtnici uputili nadležnima svoje zahtjeve za unapređenje struke

Graditelji obrtnici uputili nadležnima svoje zahtjeve za unapređenje struke

thumb
thumb
thumb
4. Susret graditelja u Sisku okupio više od 200 sudionika

U Sisku je 1. i 2. ožujka održan Susret graditelja u organizaciji Hrvatske obrtničke komore te je okupio više od 200 sudionika, uz veliku podršku stručnjaka te predstavnika državnih tijela i ostalih institucija koji su sudjelovali u panel raspravama i predavanjima o aktualnim temama u procesu gradnje i obnove, nedostatku radne snage i važnosti obrazovanja. Održana je i dodjela priznanja zaslužnim obrtnicima za doprinos i razvoj obrtništvu te poticanje razvoja interesa struke.

Susret je otvorio potpredsjednik Vlade RH i ministar prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine Branko Bačić, koji je istaknuo da je na području Sisačko-moslavačke županije u postupku obnove otvoreno 1010 gradilišta, kao i rast graditeljstva za 8.4 posto u 2023. godini koje nosi 10 posto u ukupnom BDP-u te kako je, uz turizam, najjača gospodarska grana i nositelj ubrzanog gospodarskog rasta. Obrtništvo je nazvao temeljem uspješnog gospodarstva države i ustvrdio da je Vlada RH partner hrvatskih obrtnika.

Susret su svojim dolaskom uveličali i župan Sisačko-moslavačke županije Ivan Celjak, saborska zastupnica i predsjednica Odbora za poljoprivredu Marijana Petir, saborska zastupnica i gradonačelnica Grada Petrinje Magdalena Komes, državni tajnik Domagoj Orlić i potpredsjednica HGK za graditeljstvo i promet Mirjana Čagalj te brojni drugi visoki uzvanici.

Predsjednik Hrvatske obrtničke komore Dalibor Kratohvil istaknuo je kako je posljednjeg dana siječnja ove godine Hrvatska imala 13.583 obrta koji imaju registrirano građevinarstvo kao glavnu djelatnost, a unatrag godinu dana otvoreno je 1.420 novih građevinskih obrta. Također, pohvalio je podršku Vlade obrtnicima i istaknuo važnost nastavka dijaloga po mnogim pitanjima važnih za očuvanje i razvoj obrtništva, pa je tako i najavio upućivanje zaključaka sa Susreta nadležnim tijelima na postupanje s ciljem unapređenja uvjeta poslovanja za graditelje obrtnike.

Zaključci Ceha graditeljstva Hrvatske obrtničke komore su:

Uvjeti za apliciranje na natječajima za obnovu, ali i druge građevinske radove, koji se provode putem javne nabave stavljaju obrtnike u nepovoljniji položaj u odnosu na druge poslovne subjekte. Obrtnici, za razliku od drugih sudionika na tržištu, za poslovanje odgovaraju svom svojom imovinom, stoga tražimo da se obrtnicima pojednostavne uvjeti za javljanje na natječaje koji se provode kao javna nabava (primjerice da se umjesto bankovne garancije može dostaviti zadužnica, da se ne primjenjuje uvjet o dokazu ostvarenog prometa u vrijednosti investicije i sl.) Također, u uvjetima za javnu nabavu iskustvo majstora/vlasnika obrta treba vrednovati jednako kao i iskustvo stručne osobe.
Održivi razvoj graditeljskog sektora i zadovoljenje potreba za kvalificiranom radnom snagom nije moguće temeljiti samo na uvozu radnika iz trećih zemalja. Tražimo da se jednaka pažnja posveti politikama koje će omogućiti zadržavanje domaćih radnika kroz poreznu politiku koja će manje oporezivati rad ili procedure koje će olakšati primanje i zadržavanje naučnika. Od države tražimo da naknadu za naučnike poslodavcima isplaćuje ''mjesec za mjesec''.
Kvaliteta izgradnje i postizanje visokih standarda u graditeljskog struci uvelike ovise o projektno-tehničkoj dokumentaciji koja prati gradnju te uvjetima za izdavanje građevinskih dozvola. Tražimo da jedan od uvjeta za izdavanje građevinske dozvole postane i dokaz investitora (npr. bankovna garancija) o osiguranim sredstvima za finalizaciju projekta/investicije.
Nemogućnost obavljanja građevinskih radova za vrijeme turističke sezone koju uvode jedinice lokalne samouprave bez prethodnih konzultacija s predstavnicima graditeljskog sektora stvara ozbiljnu ekonomsku štetu obrtnicima koji posluju na područjima sa izraženom turističkom aktivnošću. Uvažavajući važnost turizma kao gospodarske grane, a u cilju postizanja ravnoteže i zadovoljstva svih aktera koji privređuju na određenom području, tražimo od Ministarstva prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine da jasno propiše trajanje tj. vremenski period u kojem se dio građevinske aktivnosti može privremeno obustaviti te vrstu radova na koje se privremena zabrana odnosi.
S obzirom na različite prakse područnih ureda za graditeljstvo koji dodjeljuju oznake objektima prilikom izdavanja građevinskih dozvola, tražimo da se izmjenom Zakona o gradnji svi objekti veličine do 400 m2 s dvije stambene jedinice uvijek označavaju kao IIIb, bez obzira na postojanje posebnih uvjeta (priključenja i sl.)
Ceh graditeljstva HOK-a predlaže održavanje 5. Susreta graditelja HOK-a u 2025. godini.
Domaćin ovogodišnjeg Susreta je Obrtnička komora Sisačko-moslavačke županije, pokrovitelj je Ministarstvo prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine. Generalni sponzor susreta je Sika Croatia d.o.o., dok su sponzori Mapei Croatia, Samoborka, Wienerberger Hrvatska, Baumit Croatia, Teknoxgroup Hrvatska, Bit promet, Milwaukee i Lorenčić Croatia.

Pročitajte više » | Napisano 04.03.2024.

Potpora za nadoknadu gubitka prihoda za svinje većih završnih težina

Potpora za nadoknadu gubitka prihoda za svinje većih završnih težina

Temeljem Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o provedbi Programa državne potpore proizvođačima svinja većih klaoničkih težina zbog otežanih uvjeta poslovanja uzrokovanih mjerama za suzbijanje afričke svinjske kuge (Narodne novine, br. 21/24), otvoreno je podnošenje Zahtjeva za potporu za svinje većih završnih težina otpremljene na klanje iz objekata u zoni ograničenja u razdoblju od 1. siječnja 2024. do 31. siječnja 2024. godine.

Zahtjev za potporu će biti moguće predati od 26. 2. 2024. do 8. 3. 2024. godine.

Detalje o potpori možete pronaći ovdje.

Foto: freepik.com

Pročitajte više » | Napisano 29.02.2024.

Javni poziv poticanja obrazovanja u ugostiteljstvu i turizmu

Javni poziv poticanja obrazovanja u ugostiteljstvu i turizmu "stipendije"

Ministarstvo turizma i sporta objavilo je Javni poziv poticanja obrazovanja u ugostiteljstvu i turizmu „STIPENDIJE“.

Poziv je otvoren do 2. 11. 2024. godine ili do iskorištenja sredstava.

Osnovni cilj: Jačanje kompetencija ljudskih resursa u ugostiteljstvu i turizmu poticanjem mladih na obrazovanje za zanimanja u ugostiteljstvu i turizmu te kvalitetnije povezivanje obrazovnih institucija i gospodarskih subjekata u turizmu.

Specifični ciljevi:

Motiviranje mladih za rad u ugostiteljstvu i turizmu kroz podizanje standarda obrazovanja:

stipendiranjem tijekom obrazovanja
podizanjem kvalitete stručne prakse
zapošljavanjem nakon završenog obrazovanja
Prihvatljivi prijavitelji:

Pravne i fizičke (obrti) osobe koje su registrirane za obavljanje ugostiteljske djelatnosti u objektima iz skupine hoteli i skupine kampovi, iz skupina restorani, barovi, catering objekti i objekti jednostavnih usluga, hosteli iz skupine ostali ugostiteljski objekti ili turističke agencije.

Ukupni iznos stipendije iznosi 266 € po učeniku/studentu mjesečno.

Ministarstvo osigurava 186 €, a poslodavac 80 €.

Ministarstvo objavljuje Javni natječaj na mrežnoj stranici Ministarstva (poveznica).

Prijave se podnose isključivo putem portala eTurizam: https://eturizam.gov.hr/.

Prijavu može ispuniti samo osoba koja ima ovlaštenja za zastupanje Poslodavca u sustavu eGrađani, za TuRiznica-u (FINA servis e-ovlaštenja):

popunjavanjem online obrasca prijave i učitavanjem svih propisanih/obveznih obrazaca i propisane dokumentacije.
prijave koje nisu podnesene na propisani način putem elektroničke usluge TuRiznica neće biti uzete u daljnje razmatranje.
Prijavitelj u elektroničkoj usluzi TuRiznica može spremati te nadopunjavati prijavni obrazac i dokumentaciju.

Jednom kad je prijava predana klikom na „Pošalji“ smatra se konačnom te ne postoji mogućnost naknadne dopune obrasca prijave i natječajne dokumentacije.

Uvjete javnog poziva, dinamiku isplate planiranih sredstava, razdoblja stipendiranja, obveze i prava poslodavaca, stipendista te preostale odredbe Javnog poziva – možete pronaći u Uputama za prijavitelje.

Sva eventualna pitanja mogu se uputiti elektroničkim putem na e-mail adresu: stipendije@mints.hr.

Foto: freepik.com


Preuzimanja
Naziv datoteke Veličina
240226_jp_stipendije.pdf 414.59 KB
240226_obrazac-KS.xlsx 23.75 KB
240226_upute_stipendije.pdf 518.64 KB

Pročitajte više » | Napisano 29.02.2024.