Izdvojene novosti


Hrvatska obrtnička komora organizira i sufinancira nastup članova Hrvatske obrtničke komore na 55. Međunarodnom obrtničkom i poduzetničkom sajmu

Hrvatska obrtnička komora organizira i sufinancira nastup članova Hrvatske obrtničke komore na 55. Međunarodnom obrtničkom i poduzetničkom sajmu

Hrvatska obrtnička komora organizirat će i sufinancirati s 50% cijene standardno uređenog izložbenog prostora kolektivan nastup članova HOK-a na 55. Međunarodnom obrtničkom i poduzetničkom sajmu u Celju 2023. koji će se održati od 13. do 17. rujna 2023. godine na prostoru Celjskog sajma u gradu Celju.

Međunarodni sajam u Celju je izložba s oko 1000 izlagača iz 34 države diljem svijeta. Sajam svake godine privlači velik broj posjetitelja, a procjenjuje se da će ih ove godine biti oko 80.000 iz više od 40 država. Ovo je idealna prilika za obrtnike i poduzetnike da kvalitetno prezentiraju svoje proizvode i usluge te uspostave direktan kontakt s potencijalnim kupcima. Sajam pruža izvrsnu platformu za provjeru kvalitete proizvoda i usluga, s fokusom na izvoz i stvaranje novih poslovnih kontakata za buduće poslovanje.

Izložbeni program sajma u Celju obuhvaća široki spektar industrija i sektora. Posjetitelji će imati priliku sudjelovati u poslovnim susretima, prisustvovati međunarodnim prezentacijama te istražiti različite sektore poput drvne i metalne industrije, inox opreme, elektrotehnike, prerade plastike, gume, obrade metala, strojogradnje, prehrane i ugostiteljstva, izrade alata za obradu drva, plastike i metala, namještaja i unutarnjeg uređenja, završnih radova u graditeljstvu, alata za uređenje doma i okoliša, energetike, opreme za prehrambenu industriju, mehanizacije sela, građevinske mehanizacije, montažnih kuća, proizvoda široke potrošnje, IT opreme, starih zanata i tradicionalnih obrta te turizma.

U nastavku se nalaze osnovne informacije o sajmu, a na dnu stranice i prijava za nastup na 55. Međunarodnom obrtničkom i poduzetničkom sajmu u Celju 2023. :

55. Međunarodni sajam obrtništva i poduzetništva Celje 2023., Celjski sejem d.d., Dečkova cesta 1, 3000 Celje, www.ce-sejem.si

Termin održavanja: 13. – 17. 9. 2023.

Radno vrijeme sajma: 09,00 – 19,00 sati

Hrvatska obrtnička komora organizira nastup po sistemu „ključ u ruke“ – svaki izlagač u sklopu priprema svoje prezentacije na sajmu, uz izložbeni prostor uređen sukladno njegovoj prijavi i potrebama, dobiva i: dva natpisa i reprezentaciju na štandu, transport eksponata na relaciji Zagreb-Celje-Zagreb i postavu na štandu, najavu nastupa prema službama sajma Celje, sve potrebne informacije, tehničke podatke, upute te kompletnu logistiku potrebnu za kvalitetan sajamski nastup.

Cijena izlagačkog prostora, uz logistiku nastupa po principu “ključ u ruke”, uz sufinanciranje HOK-a za članove HOK-a od 50% iznosi 96,00 EUR-a po m2 + PDV (25%), odnosno ukupno 120,00 EUR/m2 standardno uređenog izložbenog prostora.

Puna cijena izlaganja po principu „ključ u ruke” standardno uređenog izložbenog prostora, za poduzetnike koji nisu članovi HOK-a iznosi 192,00 EUR-a po m2 + PDV (25%), odnosno ukupno 240,00 EUR/m2 standardno uređenog izložbenog prostora.

Minimalna izlagačka površina iznosi 2 m2, a u slučaju vertikalnog panoa na stijeni iznosi 1 m2.

Za prijavu nastupa na sajmu izlagač treba dostaviti:

prijavu – obavezno navesti potreban namještaj na štandu
podatke o robi i/ili promotivnim materijalima koji se šalje na sajam
izlagač na sajam treba poslati robu koja po vrsti, količini i vrijednosti odgovara robi koji je naveo u obrascu „Podaci o robi izlagača“.
ROK PRIJAVE NASTUPA: 12. 8. 2023. godine ili do popune izložbenog prostora

Dostava prijavnog materijala – u Hrvatsku obrtničku komoru – adresa: Ilica 49/II, p.p. 166, 10002 Zagreb, putem telefaksa: 01/48 46 610 ili putem elektroničke pošte: drazen.horvat@hok.hr

Osiguranje robe/eksponata: izlagačka roba za vrijeme sajma nije osigurana, a ako izlagač ima robu veće vrijednosti, tu robu može osigurati sam. Komora neće snositi troškove eventualno nastalih šteta ili nestanka robe, bilo za vrijeme transporta ili trajanja sajma.

Otprema robe: izlagač će biti pravovremeno obaviješten o predaji robe u skladište izvođača štanda te je dužan pridržavati se dobivenih uputa.

Napomena: skrećemo pozornost da izlagači ne mogu nastupiti u organizaciji i uz sufinanciranje Hrvatske obrtničke komore ako imaju dugovanja prema komorskom sustavu!

Molimo Vas da, ukoliko ste zainteresirani za organizirani i sufinancirani nastup, utoliko ispunjene prijavne materijale što prije dostavite u Hrvatsku obrtničku komoru, kako bi stručna služba Komore na vrijeme pripremila Vaš nastup.

Za dodatne informacije možete se obratiti na broj telefona: 01/48 06 650 (Dražen Horvat) i/ili e-mail: drazen.horvat@hok.hr .

Iskoristite ovu prigodu te svoje proizvode i usluge predstavite na najvažnijem obrtničkom sajmu u ovom dijelu Europe u organizaciji i uz sufinanciranje Hrvatske obrtničke komore!

Prilozi:

Prijavni materijali i uvjeti nastupa na 55. Međunarodnom obrtničkom i poduzetničkom sajmu u Celju 2023.
Privola za korištenje osobnih podataka u pripremi i provedbi nastupa izlagača na 55. Međunarodnom obrtničkom i poduzetničkom sajmu u Celju 2023.
Foto_izvor: ce-sejem.si



Preuzimanja
Naziv datoteke Veličina
Prijava izlaganja za 55 Međunarodni obrtnički i poduzetnički sajam u Celju 2023_članovi HOK-a.doc 75 KB
Prijava izlaganja za 55 Međunarodni obrtnički i poduzetnički sajam u Celju 2023_tvrtke koje nisu članovi HOK-a.doc 74.5 KB
Informacija vezana za obradu podataka izlagača za 55 Međunarodni obrtnički i poduzetnički sajam Celje 2023.pdf 181.21 K

Pročitajte više » | Napisano 24.05.2023.

Objavljen Javni natječaj za dodjelu potpora male vrijednosti za poticanje razvoja poduzetnicima koji obavljaju djelatnosti prerade drva i proizvodnje namještaja na području RH za 2023.

Objavljen Javni natječaj za dodjelu potpora male vrijednosti za poticanje razvoja poduzetnicima koji obavljaju djelatnosti prerade drva i proizvodnje namještaja na području RH za 2023.

Ministarstvo poljoprivrede objavilo je Javni natječaj za dodjelu potpora male vrijednosti za poticanje razvoja poduzetnicima koji obavljaju djelatnosti prerade drva i proizvodnje namještaja na području Republike Hrvatske za 2023.

Osigurana sredstva za dodjelu potpora ukupno iznose 3.981.684,00 eura, a prihvatljivi podnositelji prijave su mikro, mali, srednji i veliki (isključivo trgovačko društvo i obrt) koji je prema Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti 2007. – NKD 2007. („Narodne novine“, br. 58/07. i 72/07.) registriran za obavljanje djelatnosti u područjima Prerade drva i proizvoda od drva i pluta, osim namještaja; proizvodnja proizvoda od slame i pletarskih materijala (C16) i/ili Proizvodnje namještaja (C31), i to najmanje dvije godine na dan objave ovog Javnog natječaja.

Provedbene mjere za koje će se dodjeljivati potpore u skladu s točkom VII. Programa dodjele potpora male vrijednosti za poticanje razvoja poduzetnicima koji obavljaju djelatnosti prerade drva i proizvodnje namještaja na području Republike Hrvatske za 2023. su ulaganje u proizvodnu tehnologiju i postrojenja, proizvodno-poslovni objekt, informacijsku i komunikacijsku tehnologiju i promotivne aktivnosti.

Tekst Javnog natječaja te kompletnu potrebnu dokumentaciju možete pronaći OVDJE.

Rok za podnošenje prijave počinje teći 1. lipnja 2023. u 10:00 sati i traje do 20. lipnja 2023. u 10:00h

Pročitajte više » | Napisano 24.05.2023.

Otvoreni Javni poziv za Program Cjeloživotno obrazovanje za obrtništvo za 2023. godinu

Otvoreni Javni poziv za Program Cjeloživotno obrazovanje za obrtništvo za 2023. godinu

Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja objavljuje Otvoreni javni poziv za Program „Cjeloživotno obrazovanje za obrtništvo“ za 2023. godinu.

Programom “Cjeloživotno obrazovanje za obrtništvo“ dodjeljuju se bespovratna sredstava namijenjena poticanju ciljanih programa obrazovanja za obrtništvo koji osiguravaju kvalitetne i motivirane kadrove u svrhu jačanja konkurentnosti, poticanja produktivnosti te rasta i razvoja obrtništva.
Korisnici bespovratnih sredstava temeljem ovog Programa mogu biti mikro, mala i srednja poduzeća (isključivo obrti, trgovačka društva i zadruge) te fizičke osobe.

Bespovratna sredstva namijenjena su sufinanciranju troškova nastalih tijekom 2022. i 2023. godine s osnove:
- stjecanja obrazovanja za obavljanje vezanih obrta sukladno programima obrazovanja/ispita koje donosi javnopravno tijelo nadležno za obrt za zanimanja koja su definirana Pravilnikom o vezanim i povlaštenim obrtima i načinu izdavanja povlastica („Narodne novine“, broj 42/08)
- stjecanja osposobljenosti za zanimanje pogrebnik
- polaganja naučničkog ispita
- stjecanja osnovnih znanja o poučavanju učenika
- ishođenja/obnove dozvole (licencije) za izvođenje naukovanja u slučaju promjene sjedišta ili mentora.

Prijavni obrazac s traženom dokumentacijom podnosi se Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja neposredno ili putem pošte isključivo od 22. 5. do 31. 10. 2023 godine na adresu:

MINISTARSTVO GOSPODARSTVA I ODRŽIVOG RAZVOJA
Prijava na Otvoreni javni poziv za Program „Cjeloživotno obrazovanje za obrtništvo“ za 2023. godinu
Ulica grada Vukovara 78
10000 ZAGREB

Otvoreni javni poziv je otvoren do iskorištenja sredstava, ali ne dulje od 31. 10. 2023. godine.

Program "Cjeloživotno obrazovanje za obrtništvo"
Otvoreni Javni poziv Cjeloživotno obrazovanje za obrtništvo
Prijavni obrazac COOF 2023 Fizičke osobe
Prijavni obrazac COOG 2023 Gospodarski subjekti
Izjava o korištenim potporama male vrijednosti
Skupna izjava
Izjava o korištenju potpore po drugoj osnovi

Pročitajte više » | Napisano 24.05.2023.

Prihvaćeni zahtjevi HOK-a za prava obrtnika i radnika koja proizlaze iz obveznih osiguranja

Prihvaćeni zahtjevi HOK-a za prava obrtnika i radnika koja proizlaze iz obveznih osiguranja

Izmjenama Zakona o obveznom zdravstvenom osiguranju prihvaćeni su zahtjevi Hrvatske obrtničke komore za prava obrtnika i radnika koja proizlaze iz zdravstvenog osiguranja te je osiguranicima koji su navršili 65 godina života, a ostali su samozaposleni ili u radnom odnosu, omogućeno pravo na naknadu za bolovanje na teret HZZO-a. Dobna granica za ostvarivanje prava na naknadu na teret HZZO-a pomaknuta je na 70 godina.

Nova regulacija znači da obrtnicima koji su po toj osnovi obvezno osigurani, a navršili su 65 godina života, od 43. dana bolovanja sada miruje obveza plaćanja doprinosa te ostvaruju pravo na naknadu za bolovanje na teret HZZO-a.

Također, izmjene će olakšati obrtnicima i drugim poslodavcima odluku da produže radni odnos radnicima koji su navršili 65 godina života i 15 godina mirovinskog staža, za koje je teret naknade za bolovanje sada na HZZO-u.

Izmjene obveznog zdravstvenog osiguranja uskladile su se i sa Zakonom o mirovinskom osiguranju, slijedom čega obrtnicima koji registriraju privremenu obustavu obrta na osobni zahtjev prestaje svojstvo osiguranika, čime su obrtnici pravno izjednačeni s radnicima kojima je radni odnos u mirovanju. U slučaju privremene obustave obrta obrtniku prestaje svojstvo osiguranika na način da HZMO-u podnese prijavu o prestanku osiguranja u roku od 24 sata od izvršnosti rješenja nadležnog tijela o odobrenoj privremenoj obustavi obavljanja djelatnosti, uz koju mora priložiti i rješenje o privremenoj obustavi. S obzirom da se radi o kratkom roku, HZMO postupa po rješenjima bez klauzule izvršnosti.

Kada obrtniku na osobni zahtjev prestane svojstvo osiguranika u mirovinskom osiguranju, dolazi i do odjave s obveznog zdravstvenog osiguranja.

Obrtnik koji nakon prestanka privremene obustave započne obavljati djelatnost obvezan je prijaviti se na obvezna osiguranja prvi sljedeći dan.

U odnosu na obvezna osiguranja, HOK i dalje ustraje u zahtjevima da se obrtnika oslobodi od plaćanja doprinosa nakon 14 dana bolovanja, umjesto sadašnjih 42 dana, u zahtjevu za omogućavanjem obavljanja obrta uz korištenje stečenog prava na mirovinu, kao i u drugim zahtjevima kojima bi se osigurali uvjeti lakšeg poslovanja.

Pročitajte više » | Napisano 24.05.2023.

Obrtnici, upišite se u sustav e-Komunikacija

Obrtnici, upišite se u sustav e-Komunikacija

Sustav e-Komunikacija je web aplikacija koja omogućava elektroničku razmjenu pismena sa sudovima u Republici Hrvatskoj.

Sve fizičke osobe koje obavljaju registriranu djelatnost (obrtnici, liječnici i dr.) u sporovima koji se tiču te djelatnosti dužne su do 19. srpnja 2023. godine zatražiti pristup informacijskom sustavu elektroničke komunikacije sa sudovima putem ministarstva nadležnog za poslove pravosuđa.

Obrtnici i druge osobe koje se ne prijave riskiraju nepravovremeno informiranje o tijeku sudskog postupka, istek rokova u sudskom postupku i gubitak procesnih prava.

Zakonom o parničnom postupku propisano je da su državna tijela, državno odvjetništvo, odvjetnici, javni bilježnici, sudski vještaci, sudski procjenitelji, sudski tumači, stečajni upravitelji, povjerenici, punomoćnici iz radnih odnosa, povjerenici u postupku stečaja potrošača, likvidatori, posebni skrbnici zaposleni u Centru za posebno skrbništvo, pravne osobe te fizičke osobe (obrtnici, liječnici i dr.) koje obavljaju registriranu djelatnost u sporovima koji se tiču te djelatnosti uvijek su dužni podneske podnositi u elektroničkom obliku.

Osobama koje nisu zatražile ili im još nije dodijeljeno pravo pristupa informacijskom sustavu elektroničke komunikacije sa sudovima sud će dostavu prvog pismena obaviti poštom uz obavijest da će se sva daljnja pismena u postupku do dodjele prava pristupa informacijskom sustavu elektroničke komunikacije obaviti stavljanjem pismena na e-oglasnu ploču sudova. Smatrat će se da je dostava obavljena istekom osmoga dana od dana stavljanja pismena na e-oglasnu ploču sudova.

Osobama koje nisu zatražile ili im još nije dodijeljeno pravo pristupa informacijskom sustavu elektroničke komunikacije sa sudovima, dostava prvog pismena poštom obavlja se na adresu navedenu u tužbi. Ako dostava na adresu navedenu u tužbi ne uspije, dostava će se obaviti na adresu sjedišta te osobe upisane u upisniku, ako je ta adresa različita od adrese navedene u tužbi. Ako dostava na adresu navedenu u tužbi odnosno na adresu sjedišta ne uspije, obavit će se stavljanjem pismena na e-oglasnu ploču sudova. Smatrat će se da je dostava obavljena istekom osmoga dana od dana stavljanja pismena na e-oglasnu ploču sudova.

Ovisno o dodijeljenim pravima, odvjetnici, stečajni upravitelji, javni bilježnici, sudski vještaci, sudski procjenitelji, sudski tumači, likvidatori, posebni skrbnici, pravnici iz sindikata i udruga poslodavaca te fizičke osobe (obrtnici, liječnici i dr.) i pravne osobe:

šalju podneske i priloge sudu (Moji podnesci)
zaprimaju sudska pismena (Moj pretinac)
izvršavaju udaljeni uvid u sudske predmete u kojima su punomoćnici stranke u postupku (Moji predmeti)
zaprimaju upozorenje kako je nad nekom od stranaka, u predmetima u kojima su punomoćnici, otvoren stečajni postupak (Stečajevi)
Podneske nije moguće kroz ovaj sustav slati u zemljišnoknjižne predmete. Zemljišne knjige imaju zaseban sustav koji nije povezan s e-Komunikacijom. Komunikacija elektroničkim putem sa zemljišnoknjižnim odjelima može se odvijati isključivo putem One-Stop-Shop Zajedničkog informacijskog sustava zemljišnih knjiga i katastra na poveznici https://oss.uredjenazemlja.hr/.

Podneske nije moguće slati u registarske predmete trgovačkih sudova jer se vode u informacijskom sustavu koji ne podržava e-Komunikaciju.

Za prijavu na ovu uslugu i njezino korištenje je potrebno:

I mati e-Građani korisnički račun
Prijaviti se na NIAS elektroničkom vjerodajnicom značajne (2) ili više razine sigurnosti.
Imati odgovarajući potpisni certifikat. Ovlašteni izdavatelji potpisnih certifikata u Hrvatskoj su:
Financijska agencija (FINA)
Agencija za komercijalnu djelatnost (AKD)
MUP, posredno, u vidu izdavanja elektroničke osobne iskaznice (eOI)
biti upisan u interni registar u Ministarstvu pravosuđa i uprave (provedeno kroz informacijski sustav, od strane Ministarstva pravosuđa i uprave).
Uvid u tijek i dinamiku rješavanja sudskih predmeta možete ostvariti putem sustava e-predmet, pretragom po sudu i poslovnom broju predmeta i bez identifikacije preko sustava e-Građani. Zbog sigurnosnih razloga, u toj bazi podataka nije moguće pronaći kaznene i prekršajne maloljetničke predmete, predmete istrage i ratnih zločina te predmete iz nadležnosti USKOK-a.

Tehničke preduvjete za uslugu e-Komunikacija osigurava Ministarstvo pravosuđa i uprave. Periode nedostupnosti usluge pogledajte ovdje.

Plaćanje sudske pristojbe prije slanja podneska sudu obavlja se preko Sustava za naplatu javnih davanja Republike Hrvatske. Uvjeti naplate javnih davanja u sklopu Sustava za naplatu javnih davanja Republike Hrvatske dostupni su na web stranici https://njd.fina.hr.

Dodatna tehnička pojašnjenja i odgovore na česta pitanja o korištenju ove usluge možete pronaći na mrežnim stranicama Ministarstva pravosuđa i uprave ili se možete obratiti na adresu elektroničke pošte eKomunikacija@mpu.hr.

Pročitajte više » | Napisano 24.05.2023.