Izdvojene novosti


Poziv za dodjelu sredstava „Proizvodnja električne energije iz obnovljivih izvora u prerađivačkoj industriji i toplinarstvu“

Poziv za dodjelu sredstava „Proizvodnja električne energije iz obnovljivih izvora u prerađivačkoj industriji i toplinarstvu“

Ministarstvo zaštite okoliša i zelene tranzicije objavljuje drugi Poziv za dodjelu sredstava „Proizvodnja električne energije iz obnovljivih izvora u prerađivačkoj industriji i toplinarstvu“ (u daljnjem tekstu: Poziv) u okviru Programa ulaganja dodjele državnih potpora za ulaganje u promicanje energije iz obnovljivih izvora energije financiranog sredstvima Modernizacijskog fonda.

Modernizacijski fond u Hrvatskoj provode Ministarstvo zaštite okoliša i zelene tranzicije i Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.

Pravo na sredstva temeljem Poziva mogu ostvariti trgovačka društva i obrtnici za podnesene projektne prijedloge koji zadovoljavaju sve uvjete iz točke 2. Poziva, a prednost pri dodjeli ostvaruje se sukladno ostvarenom broju bodova u postupku ocjene iz točke 4.1 Poziva.

Raspoloživi iznos sredstava iz Modernizacijskog fonda u okviru ovog Poziva iznosi 33.813.570,33 eura.

Unutar navedenog raspoloživog iznosa Modernizacijskog fonda, sredstva će se raspodijeliti prema vrsti ulaganja u:

fotonaponske elektrane - alokacija 18.813.570,33 EUR
elektrane na biomasu - alokacija 7.500.000,00 EUR
bioplinske elektrane - alokacija 7.500.000,00 eura
U okviru jednog projektnog prijedloga nije moguće ostvariti pravo na sredstva Modernizacijskog fonda za više vrsta ulaganja već se za svaku vrstu ulaganja mora podnijeti pojedinačni projektni prijedlog.

Najniži iznos sredstava iz Modernizacijskog fonda koji može biti dodijeljen za financiranje pojedinačnog projektnog prijedloga u sklopu ovog Poziva je 100.000,00 EUR.

Najviši iznos sredstava iz Modernizacijskog fonda u sklopu ovog Poziva koji može biti dodijeljen za financiranje projektnih prijedloga po Prijavitelju, uključujući i sva povezana društva sukladno Prilogu I. Uredbe o općem skupnom izuzeću iznosi 5.000.000,00 EUR.

Uz sredstva Modernizacijskog fonda Prijavitelj je obvezan osigurati:

sredstva za financiranje razlike između iznosa ukupnih prihvatljivih troškova projekta te iznosa traženih sredstava
sredstva za financiranje ukupnih neprihvatljivih troškova projekta.
Podnošenje projektnih prijedloga na Poziv započinje 9. srpnja 2024. godine u 9:00 sati.

Rok za dostavu projektnih prijedloga na Poziv završava 9. rujna 2024. godine u 9:00 sati.

Potencijalni Prijavitelji mogu kontinuirano za vrijeme Poziva u pisanom obliku postavljati pitanja slanjem upita elektroničkom poštom na adresu: upiti.modernizacijski-fond@mzozt.hr s jasnim navođenjem naznake Poziva „MF-2024-1-1“, najkasnije 14 dana prije isteka roka za podnošenje projektnih prijedloga. Odgovori će se objaviti tijekom postupka dodjele na mrežnoj stranici Ministarstva u roku do 7 radnih dana od dana zaprimanja pojedinog pitanja, a najkasnije do 7 radnih dana prije isteka roka za podnošenje projektnih prijedloga iz točke 3.1. Poziva.

Cjeloviti tekst Poziva za dodjelu sredstava možete pronaći ovdje.

Obrasci i prilozi.

Foto: freepik.com

Pročitajte više » | Napisano 10.07.2024.

Na inicijativu HOK-a uskoro administrativno rasterećenje računovođa

Na inicijativu HOK-a uskoro administrativno rasterećenje računovođa

Na inicijativu Sekcije računovođa Hrvatske obrtničke komore održan je sastanak sa predstavnicima Državnog zavoda za statistiku, Ministarstva financija, Središnjeg ureda Porezne uprave, Hrvatske gospodarske komore i Hrvatske udruge poslodavaca. Sekcija traži ukidanje dostave istih statističkih podataka putem brojnih različitih obrazaca uz istovremeno preuzimanje podataka za potrebe Državnog zavoda za statistiku iz već dostupnih administrativnih izvora.

Prijedlog je Sekcije da se na nivou državne administracije primjenjuje „jednom dostavljeni podatak više puta“, što bi značilo rasterećenje dodatnih izvještavanja, na mjesečnom, tromjesečnom i godišnjem nivou. Sekcija računovođa smatra da se podaci koji se traže npr. u sklopu godišnjeg financijskog izvještaja kao posebna stavka (npr. izdaci za bruto autorske honorare i ugovore o djelu, izdaci za rad ostvaren preko studentskih i učeničkih servisa, izdaci za stipendije, izdaci za nadoknadu troškova, darova i potpora zaposlenicima, podaci o otpremninama, uvozu, stjecanju) trebaju za potrebe statistike preuzimati iz drugih administrativnih izvora kojima su podaci već dostavljeni (u ovom slučaju npr. Ministarstvu financija).

Na sastanku je, između ostalog, zaključeno kako će se u narednom razdoblju razmotriti mogućnost administrativnog rasterećenja prema zahtjevu Sekcije za sve statističke obrasce kojih ima oko 30-ak (TRG-1, GRAĐ-12 …), sve u smjeru primjene principa „jedan podatak jednom“ te da će se ukinuti obveza dostave obrasca RAD-1G već od iduće godine što će zasigurno doprinijeti dodatnom rasterećenju poduzetnika.

Predstavnica Sekcije Đurđica Mostarčić naglasila je da veliki poduzetnici u strukturi gospodarstva Hrvatske još uvijek čine samo 0,2% te je potrebno sve izvještaje prilagoditi upravo mikro i malim poduzetnicima.

Sekcija je već ranije dostavila Ministarstvu financija te Odboru za standarde financijskog izvješćivanja prijedlog novih obrazaca DOH i GFI POD kako bi se isti pojednostavili, ali i kako bi isti objedinili raznovrsne podatke koji se trenutno dostavljaju na više obrazaca za potrebe Porezne uprave, DZS-a i ostalih korisnika podataka.

Pročitajte više » | Napisano 09.07.2024.

Hrvatska obrtnička komora organizira i sufinancira nastup svojih članova na 56. Međunarodnom obrtničkom i poduzetničkom sajmu u Celju 2024. godine

Hrvatska obrtnička komora organizira i sufinancira nastup svojih članova na 56. Međunarodnom obrtničkom i poduzetničkom sajmu u Celju 2024. godine

Hrvatska obrtnička komora organizirat će i sufinancirati s 50 % cijene standardno uređenog izložbenog prostora kolektivan nastup članova HOK-a na 56. Međunarodnom obrtničkom i poduzetničkom sajmu u Celju 2024., najvećem obrtničkom i poduzetničkom sajmu u Sloveniji i široj regiji, koji će se održati od 18. do 22. rujna 2024. godine na prostoru Celjskog sajma u gradu Celju.

Međunarodni sajam u Celju je respektabilna sajamska izložba s oko 1.000 izlagača iz 34 države svijeta, s velikom posjetom sajmu (oko 86.000 posjetitelja iz preko 40 država svijeta) te je mjesto kvalitetne prezentacije proizvoda i usluga za obrtnike i poduzetnike koji žele u direktnom kontaktu sa potencijalnim kupcima provjeriti kvalitetu svojih proizvoda i usluga, s ciljem izvoza te dolaska do novih poslovnih kontakata za buduće poslove.

Izložbeni program sajma u Celju obuhvaća: poslovne susrete, međunarodna predstavljanja, strojeve i opremu za drvo i metal, opremu od inox-a, elektrotehniku, preradu plastike, gume, obradu metala, strojogradnju, prehranu i ugostiteljstvo, izradu alata za obradu drva, plastike i metala, namještaj i unutarnje uređenje, završne radove u graditeljstvu, alate za uređenje doma i okolice, energetiku, opremu za prehrambenu industriju, mehanizaciju sela, građevinsku mehanizaciju, montažne kuće, proizvode široke potrošnje, IT opremu, stare zanate i tradicijske obrte, turizam...

U nastavku dajemo osnovne informacije o sajmu, a u privitku i prijavu za nastup na 56. Međunarodnom obrtničkom i poduzetničkom sajmu u Celju 2024.

Naziv sajma/adresa: 56. Međunarodni sajam obrtništva i poduzetništva Celje 2024., Celjski sejem d.d., Dečkova cesta 1, 3000 Celje, www.ce-sejem.si

Termin održavanja: 18. – 22. 09. 2024.

Radno vrijeme sajma: 09,00 – 19,00 sati

Hrvatska obrtnička komora organizira nastup po sistemu „ključ u ruke“ – svaki izlagač u sklopu priprema svoje prezentacije na sajmu, uz izložbeni prostor uređen sukladno njegovoj prijavi i potrebama, dobiva i: dva natpisa na štandu, reprezentaciju na štandu, transport eksponata na relaciji Zagreb-Celje-Zagreb i postavu na štandu, najavu nastupa prema službama sajma Celje, dežurnu osobu na štandu, domaćicu na štandu-sve potrebne informacije, tehničke podatke, upute, kompletnu logistiku potrebnu za kvalitetan sajamski nastup. Za svoje izlagače Hrvatska obrtnička komora osigurala je izložbeni štand u paviljonu međunarodnih izložbi Celjskog sajma.

Cijena izlagačkog prostora, uz logistiku nastupa po principu “ključ u ruke”, uz sufinanciranje HOK-a za članove HOK-a od 50 % iznosi 100,00 EUR-a po m2 + PDV (25%), odnosno ukupno za platiti 125,00 EUR/m2 standardno uređenog izložbenog prostora.

Puna cijena izlaganja po principu „ključ u ruke” standardno uređenog izložbenog prostora, za poduzetnike koji nisu članovi HOK-a iznosi 200,00 EUR-a po m2 + PDV (25%), odnosno 250,00 EUR/m2 standardno uređenog izložbenog prostora.

Minimalna izlagačka površina iznosi 2 m2, osim u slučaju vertikalnog panoa na stijeni 1 m2.

Za prijavu nastupa na sajmu izlagač treba dostaviti:

prijavu – u prijavi obavezno navesti potreban namještaj na štandu
podatke o robi i/ili promotivnim materijalima koji se šalje na sajam
izlagač na sajam treba poslati robu koja po vrsti, količini i vrijednosti odgovara robi koji je naveo u obrascu „Podaci o robi izlagača“.
ROK PRIJAVE NASTUPA: 16. 8. 2024. godine ili do popune izložbenog prostora

Dostava prijavnog materijala – u Hrvatsku obrtničku komoru – adresa: Ilica 49/II, p.p. 166, 10002 Zagreb ili putem elektroničke pošte: drazen.horvat@hok.hr

Osiguranje robe/eksponata: izlagačka roba za vrijeme sajma nije osigurana, a ako izlagač ima robu veće vrijednosti, tu robu može osigurati sam. Komora neće snositi troškove eventualno nastalih šteta ili nestanka robe, bilo za vrijeme transporta ili trajanja sajma.

Otprema robe: izlagač će biti pravovremeno obaviješten o predaji robe u skladište izvođača štanda te je dužan pridržavati se dobivenih uputa.

Napomena: skrećemo pozornost da izlagači ne mogu nastupiti u organizaciji i uz sufinanciranje Hrvatske obrtničke komore ako imaju dugovanja prema komorskom sustavu!

Mole se zainteresirani obrtnici i poduzetnici za prezentaciju na sajmu u Celju da ispunjene prijavne materijale što prije dostavite u Hrvatsku obrtničku komoru, kako bi stručna služba Komore na vrijeme pripremila njihov nastup.

Za dodatne informacije možete se obratiti u Hrvatsku obrtničku komoru na broj telefona: 01/4806 650, Dražen Horvat; elektronička pošta: drazen.horvat@hok.hr .

Iskoristite ovu prigodu te svoje proizvode i usluge predstavite na najvažnijem obrtničkom i poduzetničkom sajmu u ovom dijelu Europe u organizaciji i uz sufinanciranje Hrvatske obrtničke komore !

Prijavne materijale i uvjete nastupa možete pronaći na dnu ove stranice.



Preuzimanja
Naziv datoteke Veličina
Prijava izlaganja za 56 Međunarodni obrtnički i poduzetnički sajam u Celju 2024_članovi HOK-a.doc 74.5 KB
Prijava izlaganja za 56 Međunarodni obrtnički i poduzetnički sajam u Celju 2024_tvrtke koje nisu članovi HOK-a.doc 73.5 KB
Informacija vezana uz obradu podataka izlagača za 56 Međunarodni obrtnički i poduzetnički sajam u Celju 2024 godine.pdf 169.43 KB

Pročitajte više » | Napisano 08.07.2024.

HOK u Ministarstvu gospodarstva o unapređenju uvjeta rada za obrtnike

HOK u Ministarstvu gospodarstva o unapređenju uvjeta rada za obrtnike

Predsjedništvo Hrvatske obrtničke komore na čelu s predsjednikom Daliborom Kratohvilom održalo je radni sastanak s ministrom gospodarstva Antom Šušnjarom i suradnicima na temu mogućih unapređenja uvjeta rada za gotovo 119 tisuća hrvatskih obrtnika.

Ministar Šušnjar je i ovom prilikom čestitao na nedavno održanoj svečanoj Akademiji povodom tridesete obljetnice rada HOK-a, na kojoj je i dodijelio nagrade Ministarstva gospodarstva pod nazivom „Šegrt Hlapić“, najboljoj učenici strukovnih škola Heleni Karić, Srednjoj strukovnoj školi Antuna Horvata iz Đakova kao najboljoj strukovnoj školi te Danijelu Kodrnji, vlasniku obrta "STROJNA OBRADA METALA" iz Zagorskih sela, kao najboljem mentoru. „Ovo je vaša kuća, otvoreni smo za suradnju po svim pitanjima, kako bismo postigli rezultate na dobrobit obrtništva“, iskazao je ministar Šušnjar dobrodošlicu obrtnicima.

Najavljen je zajednički rad na novom Zakonu u obrtu koji će imati za cilj modernizirati obrtništvo, s naglaskom na segment koji će obuhvaćati posebno uređenje malih trgovina, a kako ograničenja rada nedjeljom ne bi štetila samozaposlenim obrtnicima i njihovim obiteljima. Ministar je pozdravio takav prijedlog, istaknuo brojne prednosti postojećeg Zakona o trgovini za građane te izrazio svijest o specifičnim nišama u obrtništvu na koje takva ograničenja utječu u povećanoj mjeri, poput cvjećara i suvenirnica. Predstavnici HOK-a ovom su prilikom izrazili i zahtjev za preuzimanjem vođenja Obrtnog registra, koji je sada u nadležnosti MINGO-a, u cilju jačanja komunikacije s obrtnicima prilikom otvaranja obrta, ali i tijekom njihovog rada.

Tema je bila i potrebna i predložena reforma strukovnog obrazovanja koju HOK godinama zagovara i promiče, sa snažnim naglaskom na učenju temeljenom na radu kao osnovi strukovnog obrazovanja. Predstavnici HOK-a su ovom prilikom pozdravili najavljeno povećanje praga za paušalno oporezivanje na 50.000 EUR, naglasivši da su u svojim zahtjevima argumentirali potrebno povećanje spomenutog praga na 60.000 EUR osobito s obzirom na inflaciju. Također, istaknuli su potrebe za većim mogućnostima kreditiranja mikro i malih subjekata, za jednostavnijim pristupom sredstvima te lakšim i jednostavnijim pristupom europskim fondovima.

„Trebamo biti dio radnih skupina svih propisa i zakona koji utječu na život i rad nas obrtnika. Naša dužnost i obaveza je zastupati gotovo 119 tisuća naših članova te smo relevantan i neizostavan sugovornik po svim pitanjima koja se tiču hrvatskog obrtništva“, istaknuo je predsjednik HOK-a Kratohvil.

Pročitajte više » | Napisano 05.07.2024.

Povodom 30 godina HOK-a dodijeljene prestižne nagrade „Zlatne ruke“ najistaknutijim obrtnicima

Povodom 30 godina HOK-a dodijeljene prestižne nagrade „Zlatne ruke“ najistaknutijim obrtnicima

Kratohvil: Unatrag godinu dana 10.841 obrt više

Trideseta obljetnica Hrvatske obrtničke komore obilježena je dodjelom tradicionalnih priznanja najistaknutijim obrtnicima pod nazivom „Zlatne ruke“. Događaju su nazočili predsjednik Vlade RH Andrej Plenković, saborska zastupnica i izaslanica predsjednika Sabora Branka Juričev-Martinčev, ministri Vučković, Šušnjar, Erlić i Glavina, župani Komadina, Jelić i Posavec te brojni drugi predstavnici tijela državne uprave, zavoda, agencija, financijskih institucija i partnerskih udruženja.

Predsjednik Vlade RH je u svojem obraćanju naglasio ulogu obrtništva u društvu i gospodarstvu te istaknuo: „Obrti i zanati okosnica su hrvatskog gospodarstva i vitalni dio naše kulturne baštine i identiteta. U mandatu ove Vlada broj obrta porastao je za 43.000 tisuće. Stvaranjem poticajnog okruženja, potičemo razvoj obrtništva i otvaranje radnih mjesta. Nastavit ćemo dijalog s Hrvatskom obrtničkom komorom po svim pitanjima koja mogu unaprijediti život i rad naših obrtnica i obrtnika.“

Najprestižnije priznanje Hrvatske obrtničke komore – Statua „Zlatne ruke“ s poveljom, koja se dodjeljuje kao priznanje za dugogodišnji uspješan rad u obrtu i izniman doprinos razvoju hrvatskog obrtništva, ove je godine pripala petero hrvatskih obrtnica i obrtnika. Među laureatima ove vrijedne nagrade ovom su se prigodom našli Nadica Golojuh iz Jastrebarskog, Tomislav Ivandija iz Osijeka, Dražen Kirigin iz Splita, Josip Sabljak iz Ogulina i Igor Stipaničev iz Tribunja.

Tradicionalno, u sklopu programa svečane Akademije, odano je priznanje i novim majstorima i majstoricama koji su u proteklih godinu dana položili majstorski ispit, a u ime njih 414 diplomu je preuzeo mladi kuhar Amos Novak te istaknuo: „Iznimno mi je drago i velika čast biti dio obitelji majstora obrtnika, uz veliku zahvalu našim obiteljima i poslodavcima koji su najveća podrška i ključni u postizanju ovog uspjeha. Ovo nije samo priznanje našeg rada nego obaveza da nastavimo unapređivati sebe i graditi svoj posao. Nadam se da ćemo svojim radom i trudom biti inspiracija za buduće naraštaje, baš kao što su prethodnici bili nama. Oni su postavili visoke standarde, na nama je da gradimo svijet u kojem je majstorstvo sinonim za kvalitetu, predanost i izvrsnost.“

Osim Statue i Majstorske diplome dodijeljena je i Plaketa „Zlatne ruke“ s pisanim priznanjem koju su ove godine primili Ivan Grbeša, vlasnik MIDERA STUDIO VEZ, obrta za proizvodnju, trgovinu i usluge iz Kaštel Starog, vlasnica obrta za proizvodnju drvne ambalaže KOLEKS Ksenija Kolarević iz Molvi Greda, vlasnik ugostiteljskog obrta „Milan“ iz Pule Veljko Matić, vlasnik obrta za proizvodnju namještaja i metalnih dijelova MEDEXA iz Starog Slatinika Ivan Medved, vlasnik restorana Fulin iz Ploča Ante Štrbić, vlasnik urarskog obrta iz Virovitice Dražen Tomac, vlasnik obrta AUTO RIO iz Malog Lošinja Aleksandar Volarić i Marijana Zeljko, vlasnica frizerskog obrta za muškarce „Brzica“ iz Ivankova.

Predsjednik Hrvatske obrtničke komore Dalibor Kratohvil zahvalio je na dosadašnjoj podršci Vlade RH obrtništvu, koju je iskazala putem paketa mjera pomoći i ograničenja cijena energenata, te zatražio nastavak snažnog dijaloga i rješavanje svih pitanja važnih za unapređenje uvjeta za život i rad hrvatskih obrtnika: „Osim generalnih zahtjeva koji mogu unaprijediti obrtništvo u cjelini, pristupili smo studiozno svakoj mogućnosti koja može olakšati život i rad nas obrtnika. Po formiranju ove Vlade uputili smo nadležnim tijelima i niz vrlo specifičnih zahtjeva kojima predlažemo izmjene zakonodavnog okvira koji će biti po mjeri obrtnika.“

„Prošle godine, ovom prilikom, svi smo se veselili brojci od gotovo 108 tisuća obrtnika. Danas u Lijepoj našoj radi čak 118.792, koji zapošljavaju više od 231 tisuće osoba. Rasli smo 10 % u odnosu na prošlu godinu. U godini dana imamo 10.841 obrt više. Naš rast ne znači da nam je lako, znači samo da smo borbeni. Brojimo godine ispunjene izazovima, ali mi smo ti koji ne odustaju, mi smo ti koji ustrajemo, zato i rastemo“, poručio je okupljenima predsjednik HOK-a.

Pročitajte više » | Napisano 05.07.2024.