Izdvojene novosti


Stožer Civilne zaštite RH donio tri nove odluke

Stožer Civilne zaštite RH donio tri nove odluke

S obzirom na trenutnu epidemiološku situaciju, Stožer CZ RH donio je tri odluke kojima je propisao znatno više slučajeva kada je obvezno korištenje maski za lice ili medicinskih maski u zatvorenim prostorima te dodatno postrožio uvjete za prijavljivanje i organiziranje društvenih i javnih okupljanja.

1. Odluka o ograničavanju društvenih okupljanja
- uvodi se nužna epidemiološka mjera ograničavanja društvenih okupljanja u zatvorenim i otvorenim prostorima na koja je pozvano ili se očekuje dolazak više od 50 osoba. Organizatori društvenih okupljanja obvezni su, najkasnije 5 dana prije planiranog okupljanja, putem elektroničke pošte županijskog centra 112, zatražiti suglasnost za održavanje okupljanja od nadležnog županijskog stožera civilne zaštite.

Nužna epidemiološka mjera ne odnosi se na:
- profesionalne umjetničke izvedbe i programe
- amaterske kulturno-umjetničke izvedbe i programe
- kino projekcije
- sportska natjecanja
- okupljanja tijekom svadbenih obreda i svadbenih svečanosti
- pogrebe, posljednje ispraćaje i polaganje urni
- vjerske obrede
- izložbe u muzejskim, galerijskim i ostalim izložbenim prostorima.
Način održavanja iznad navedenih okupljanja te epidemiološki uvjeti i mjere koje se moraju provoditi na ovim okupljanjima utvrđeni su posebnim preporukama i uputama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.

Organizatori ostalih društvenih okupljanja (koja nisu navedena u popisu iznad) obvezni su, najkasnije 5 dana prije planiranog okupljanja, putem elektroničke pošte županijskog centra 112 zatražiti suglasnost za održavanje okupljanja od nadležnog županijskog stožera civilne zaštite. Nadležni Stožer obvezan je, u skladu s trenutnom epidemiološkom situacijom i procjenom nadležne epidemiološke službe, odgovoriti na podneseni zahtjev u roku od 48 sati od zaprimanja zahtjeva za suglasnost.

Društvena okupljanja za koja se odbije tražena suglasnost ili društvena okupljanja za koja je, na temelju ove Odluke, trebala biti zatražena suglasnost, a nije zatražena, ne smiju se održati.

2. Odluka o nužnoj mjeri obveznog korištenja maski za lice ili medicinskih maski
- uvodi se nužna mjera obveznog korištenja maski za lice ili medicinskih maski.
Maske za lice ili medicinske maske obvezni su koristiti na ispravan način, tako da cijelo vrijeme dok se nosi maska prekriva usta i nos:
- zaposlenici zdravstvenih ustanova i osobe koje dolaze u posjet pacijentima, ako su posjete dopuštene
- zaposlenici ustanova socijalne skrbi koje pružaju uslugu smještaja i posjetitelji korisnicima, ako su posjete dopuštene
- vozači, ostali zaposlenici u prijevoznim sredstvima javnog prometa i putnici u javnom prometu
- zaposlenici u trgovačkoj djelatnosti i kupci za vrijeme boravka u prodavaonicama
- zaposlenici u ugostiteljskoj djelatnosti koji dolaze u kontakt s gostima ili sudjeluju u posluživanju i pripremi jela, pića i napitaka
- gosti u ugostiteljskim objektima, osim dok sjede na svojim mjestima i konzumiraju hranu, piće ili napitke
- zaposlenici trgovačkih društava, ustanova i institucija koji rade sa strankama i stranke koje dolaze u ta trgovačka društva, ustanove i institucije
- zaposlenici u uslužnim djelatnostima u kojima se dolazi u bliski kontakt s klijentima
- zaposlenici u uredima u kojima se ne može osigurati međusobna fizička distanca od najmanje 2 metra
- vjernici prilikom vjerskih obreda i okupljanja u zatvorenom prostoru
- gledatelji na sportskim natjecanjima koja se održavaju u zatvorenom prostoru
- posjetitelji svih društvenih i javnih okupljanja u zatvorenom prostoru
- druge osobe koje na to obveže njihov poslodavac.

Obvezuju se poslodavci i organizatori društvenih, javnih i drugih okupljanja da provode kontrolu korištenja maski za lice ili medicinskih maski.

3. Odluka o izmjenama Odluke o nužnim mjerama za organizaciju okupljanja na kojima je prisutno više od sto sudionika za vrijeme trajanja proglašene epidemije bolesti COVID-19
- uvode se nužne mjere za organizaciju okupljanja na kojima je prisutno više od 50 sudionika. Organizatori okupljanja koji očekuju dolazak više od 50 sudionika obvezni su teritorijalno nadležnoj službi civilne zaštite Ravnateljstva civilne zaštite putem elektroničke pošte županijskog centra 122, najkasnije 48 sati prije planiranog početka okupljanja, dostaviti obavijest o održavanju okupljanja.
Obavijest obvezno sadrži:
- svrhu, mjesto, dan i vrijeme održavanja okupljanja
- podatke o kontakt osobi
- očekivani broj sudionika
Organizatori okupljanja na kojima je prisutno više od 50 sudionika obvezni su voditi pisanu evidenciju sudionika sukladno uputama i preporukama HZJZ-a. Evidenciju je organizator obvezan čuvati najmanje 14 dana.

Odluka o društvenim okupljanjima dostupna je OVDJE. https://www.hok.hr/sites/default/files/inline-files/Odluka%20-%20dru%C5%A1tvena%20okupljanja.pdf
Odluka o nužnoj mjeri obveznog korištenja maski za lice dostupna je OVDJE.https://www.hok.hr/sites/default/files/inline-files/Odluka%20-%20nu%C5%BEna%20mjera%20maske%20-%20II_.pdf
Odluka o izmjenama Odluke o nužnim mjerama za organizaciju okupljanja na kojima je prisutno više od sto sudionika dostupna je OVDJE. https://www.hok.hr/sites/default/files/inline-files/Odluka%20-%20organizacija%20okupljanja%20%2850%29%20-%201_%20izmjena.pdf
E-mail adrese županijskih centara dostupne su OVDJE

Pročitajte više » | Napisano 13.10.2020.

Ključni dionici kreiranja ribarskih politika Republike Hrvatske u Hrvatskoj obrtničkoj komori

Ključni dionici kreiranja ribarskih politika Republike Hrvatske u Hrvatskoj obrtničkoj komori

Na današnjem sastanku doneseni Zaključci za rješavanje aktualne ribarske problematike u Republici Hrvatskoj

Sastanak predstavnika Ceha ribarstva i akvakulture Hrvatske obrtničke komore s najvišim predstavnicima Ministarstva poljoprivrede i Ministarstva mora, prometa i infrastrukture i ostalim ključnim dionicima u kreiranju ribarskih politika u Republici Hrvatskoj održao se danas u Hrvatskoj obrtničkoj komori.

U raspravi su aktivno sudjelovali ministrica poljoprivrede Marija Vučković, predsjednik Hrvatske obrtničke komore Dragutin Ranogajec, državni tajnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Josip Bilaver, predstavnici Ministarstva poljoprivrede: državni tajnik Zdravko Tušek, pomoćnik ministrice Ante Mišura i načelnici sektora, predsjednik Ceha ribarstva i akvakulture Robert Momić, predstavnici Hrvatske gospodarske komore, predsjednici koordinacija ribara Hrvatske obrtničke komore, ravnatelj instituta za oceanografiju.

Predstavnici sektora ribarstva iznijeli su svoju problematiku i zatražili da se poduzmu konkretne i brze mjere kako bi im se u uvjetima nastalim širenjem pandemije COVID-19 omogućio nesmetan rad i nastavak poslovanja. Ministrica Vučković i državni tajnik Bilaver pokazali su spremnost na rješavanje problema koji se pojavljuju u ovom sektoru pa je dogovoren niz sastanaka na kojima će se raditi na rješavanju specifičnih poteškoća u ribarstvu i akvakulturi. Predstavnici sektora ribarstva su temeljem konstruktivne rasprave izdvojili goruća pitanja koja je potrebno riješiti u što skorijem roku te ih oblikovali u sljedeće

ZAKLJUČKE

Tražimo nastavak dodjele mjera cjelokupnom ribarskom sektoru, s naglaskom na one mjere koje imaju za cilj smanjiti štetu nastalu zbog posljedica pojave COVID 19 virusa. Ceh ribara Hrvatske obrtničke komore pozdravlja dosadašnje mjere za borbu protiv COVID 19 koje je donijelo Ministarstvo poljoprivrede.

Tražimo da se u Pravilniku o kriterijima za određivanje namjene pojedinog dijela luke otvorene za javni promet županijskog i lokalnog značaja, način plaćanja veza, uvjete korištenja, te određivanje maksimalne visine naknade i raspodjele prihoda svim ribarima na području RH osiguraju isti uvjeti priveza i iskrcaja, kako u financijskom tako i u tehničkom smislu (komunalni vez, godišnji vez).

Tražimo izuzeće primjene Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama u djelu u kojem su definirane sportske luke. S obzirom da u pojedinim dislociranim sportskim lukama postoji mali broj ribara koji vrše izlov s malim plovilima na maloj udaljenosti od same luke ili prve sljedeće komunalne odnosno ribarske luke tražimo izuzeće za njih kako bi mogli imati privez u takvim lučicama.

Tražimo da se predstavnici Hrvatske obrtničke komore, ribari i brodari, uključe u radna tijela pri donošenju dugo očekivanog novog Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama.

Tražimo izradu i primjenu pravilnika kojim će biti definirano da ovlaštenje za broj posade iznad nužne trećine po upisnom listu broda izdaje kapetan samog broda.

Tražimo osiguranje mogućnosti prodaje ribe na otvorenom djelu ribarnica kako bi se povećao plasman ribe i smanjila šansa za širenje zaraze među pučanstvom za vrijeme trajanja pandemije COVID-19.

Tražimo da se osigura postojanje dovoljnog broja lučkih ispostava duž cijele obale Jadranskog mora. Potrebno je osigurati i nužna koncesijska odobrenja za funkcioniranje postojećih kao i izgradnju novih benzinskih postaja duž cijele obale.

Tražimo strateški planirano izdavanje dugoročnih koncesijskih odobrenja za potrebe akvakulture.

Tražimo da se u Upisnom listu omogući uvid o trajanju plovidbene dozvole, kao i datumi pregleda brodova.

Pročitajte više » | Napisano 13.10.2020.

Stožer civilne zaštite RH donio je Odluku o izmjeni Odluke o nužnoj mjeri ograničavanja radnog vremena ugostiteljskih objekata iz kategorije „Barovi

Stožer civilne zaštite RH donio je Odluku o izmjeni Odluke o nužnoj mjeri ograničavanja radnog vremena ugostiteljskih objekata iz kategorije „Barovi".

Mjera ograničavanja radnog vremena ugostiteljskih objekata iz kategorije "Barovi" (noćni klub, noćni bar, disco-bar, caffe bar i sl.) primjenjuje se do 22. listopada 2020. godine. Navedeni ugostiteljski objekti smiju biti otvoreni najduže do 24 sata.

Nova Odluka dostupna je za preuzimanje OVDJE. https://www.hok.hr/sites/default/files/inline-files/Odluka%20-radno%20vrijeme%20Barovi%20-%204_%20izmjena0710.pdf

Pročitajte više » | Napisano 08.10.2020.

MIKROTEHNA d.o.o. novi je partner Hrvatske obrtničke komore u okviru projekta HOK Obrtnik plus, a nudi pogodnost na popravak, servis i nabavku svih vrsta mjerila mase

MIKROTEHNA d.o.o. novi je partner Hrvatske obrtničke komore u okviru projekta HOK Obrtnik plus, a nudi pogodnost na popravak, servis i nabavku svih vrsta mjerila mase

Hrvatska obrtnička komora potpisala je Sporazum s novim partnerom – poduzećem Mikrotehna d.o.o., mikrokoje za sve članove Hrvatske obrtničke komore nudi pogodnosti popravka, servisa, ovjeravanja i nabavke svih vrsta mjerila mase te popravka ugostiteljske opreme.

Više informacija o pogodnostima i ugovaranju istih možete pronaći na sljedećoj poveznici. https://www.hok.hr/pogodnosti/hok-obrtnik-plus/partneri/mikrotehna-doo

Pročitajte više » | Napisano 05.10.2020.

Hrvatska obrtnička komora izradila 12 prijedloga standarda zanimanja

Hrvatska obrtnička komora izradila 12 prijedloga standarda zanimanja

Hrvatska obrtnička komora sudjeluje kao partner u ESF projektu „Implementacija HKO-a i razvoj alata u povezivanju obrazovanja i tržišta rada“, u sklopu kojeg izrađuje ukupno 50 standarda zanimanja.

Standard zanimanja je popis svih poslova koje pojedinac obavlja u određenom zanimanju i popis kompetencija potrebnih za njihovo uspješno obavljanje. Standard zanimanja je ishodišni dokument iz kojeg slijede standardi kvalifikacija te programi za stjecanje kvalifikacija. Ključan element izrade standarda zanimanja su poslodavci i zaposlenici koji u zanimanju rade i zapošljavaju. U izradu standarda zanimanja bili su uključeni poslodavci i zaposlenici iz cijele Hrvatske.

Do kraja rujna 2020. izrađeni su i na vrednovanje predani prijedlozi standarda zanimanja za: automehatroničara, autoelektričara, servisera karoserije motornih vozila, elektroinstalatera, instalatera grijanja i klimatizacije, instalatera kućnih instalacija, brodograditelja, limara, kovača, strojobravara, elektroničara-mehaničara i elektromehaničara.

Trenutno pripremamo izradu standarda zanimanja za: armirača, kotlara, ljevača, vodoinstalatera, plinoinstalatera i proizvođača i montera PVC i aluminijske stolarije. Svi zainteresirani obrtnici i poduzetnici koji rade ili zapošljavaju u ovim zanimanjima, a htjeli bi se uključiti u izradu standarda zanimanja, mogu nam se za više informacija javiti na obrazovanje@hok.hr ili na 01/48 06 609.

Pročitajte više » | Napisano 01.10.2020.