Zakoni i propisi
- GRADITELJSTVO
- Zakon o prostornom uređenju i gradnji (pročišćeni tekst)
- Zakon o arhitektonskim i inžinjerskim poslovima i djelatnostima u prostornom uređenju i gradnji (NN 152/08)
- Pravilnik o suglasnosti za započinjanje obavljanja djelatnosti građenja (NN 43/09)
- Zakon o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje(2015)
- Zakon o gradnji
- PRIJEVOZ
- Zakon o prijevozu u cestovnom prometu (pročišćeni tekst)
- Promjene zakona o prijevozu u cestovnom prometu (124/09)
- Pravilnik o posebnim uvjetima za parkiranje (NN 104/05)
- Pravilnik o raspodjeli dozvola za međunarodni prijevoz (NN 120/05)
- Promjene pravilnika o raspodjeli dozvola za međunarodni promet (NN 102/07)
Izdvojene novosti
Natječaj za Voditelja Odjela za organizaciju rada cehova
Hrvatska obrtnička komora, samostalna stručno poslovna organizacija obrtnika u funkciji promicanja, usklađivanja i zastupanja zajedničkih interesa obrtništva, objavljuje natječaj za radno mjesto:
Voditelj Odjela za organizaciju rada cehova (m/ž), 1 izvršitelj/ica s mjestom rada na lokaciji Zagreb, rad na neodređeno s probnim radom od 6 (šest) mjeseci
POSLOVNE AKTIVNOSTI
organiziranje i koordiniranje rada Odjela
iniciranje izrade i pripreme izmjena propisa iz područja djelokruga rada Odjela
organiziranje i provedba sjednica cehova, sekcija i odbora HOK-a
pružanje stručne pomoći i savjeta iz djelokruga rada Odjela,
suradnja sa stručnim institucijama, tijelima državne uprave iz područja djelokruga rada odjela, kao i stručnim institucijama i komorama u zemlji i inozemstvu, u dogovoru s Komorskim uredom,
uspostavljanje kontakata s tijelima EU, međunarodnim i EU poslovnim i savjetodavnim organizacijama,
sudjelovanje u provedbi domaćih i međunarodnih projekata u vezi sa cehovskim radom,
zastupanje zajedničkih interesa obrtnika pred državnim tijelima u oblikovanju gospodarskog sustava,
praćenje gospodarskih prilika, analiziranje stanja u gospodarstvu s naglaskom na obrtništvo,
priprema analiza i izvješća o gospodarstvu u zemlji i inozemstvu,
sudjelovanje u predlaganju mjera ekonomske politike i oblikovanju gospodarskog sustava Republike Hrvatske.
Minimalni uvjeti:
diplomski sveučilišni studij ili integrirani preddiplomski i diplomski studij ili specijalistički diplomski stručni studij (VSS) – 5 g. radnog iskustva na istim ili sličnim poslovima
aktivno znanje engleskog jezika u govoru i pismu
aktivno znanje rada na PC-u
Obavezne kompetencije:
odgovornost, samostalnost i proaktivnost u radu
informatička pismenost
izražene organizacijske vještine
izražene vještine koordiniranja i vođenja srednje velikog tima
otvorenost i društvenost
spremnost na timski rad
spremnost na kontinuiranu edukaciju i usavršavanje
Prednost:
iskustvo rada na složenijim projektima
VSS - ekonomskog ili pravnog smjera
Prijave za natječaj s molbom, životopisom, preslikom diplome o završenom obrazovanju te elektroničkim zapisom o radnopravnom statusu izdanim za vrijeme trajanja ovog natječaja, šalju se
ADRESA ELEKTRONIČKE POŠTE NA KOJU SE ŠALJU PONUDE:
hok@hok.hr
ROK ZA DOSTAVU PONUDE:
06.06.2024.
Uvažit će se prijave zaprimljene elektroničkom pristigle najkasnije dana 06.06.2024. s naslovom elektroničke poruke:
Ponuda za radno mjesto Voditelj Odjela za organizaciju rada cehova
Kandidati u svojoj prijavi mogu priložiti i druge dokumente za koje smatraju da su relevantni za natječaj, a potvrđuju kompetentnost u nekom od područja navedenih u minimalnim uvjetima ili obaveznim kompetencijama.
Kandidati moraju zadovoljavati minimalne uvjete radnog mjesta te posjedovati znanja, vještine i sposobnosti navedene u obaveznim kompetencijama kako bi zadovoljili uvjete natječaja, odnosno bili razmatrani kao kandidati za selekcijski postupak.
Kandidati u životopisu moraju navesti puni naziv radnih mjesta na kojima su radili te sažeti opis poslova, aktivnosti i radnih zadataka na navedenim radnim mjestima.
Nepotpune (bez dokaza o ispunjavanju traženih uvjeta) i nepravovremene ponude neće biti razmatrane.
O svim relevantnim informacijama vezanim uz natječaj kandidati će biti obaviješteni na telefon/mobitel ili e-mail adresu koju su naveli u molbi.
Pročitajte više » | Napisano 28.05.2024.
Prijevod EBC poruke za novu EU regulativu 2024. - 2029. za male i srednje građevinske tvrtke te obrte
European Builders Confederatio (EBC), krovna organizacija koja okuplja nacionalne udruge zanata i mikro, malih i srednjih poduzeća (MSP-ova) u građevinskom sektoru, objavila je Manifest za djelovanje tijekom mandata EU-a 2024. - 2029.: Put naprijed za osnažene građevinske male i srednje tvrtke i održivo građeno okruženje.
Prijevod Manifesta možete pronaći na dnu nove stranice.
Foto: https://www.ebc-construction.eu/
Preuzimanja
Naziv datoteke Veličina
EBC messages for EU legislature 2024-2029 - HR_Final.pdf 393.65 KB
Pročitajte više » | Napisano 24.05.2024.
Mali trgovci pri HOK-u: Maknite ograničenja rada, omogućite potpore i sufinancirajte najam prostora
U Hrvatskoj obrtničkoj komori održan je 12. Susret trgovaca koji je u predavanjima i panel raspravi o aktualnim temama u sektoru okupio male trgovce iz cijele Hrvatske.
Predstavnice resornog Ministarstva gospodarstva su okupljenima dale ključne informacije o zakonodavnom kontekstu koje su obuhvaćale prava i obveze trgovaca u odnosu na potrošače te trgovinu putem interneta, dok je predstavnica HOK-a dala pregled potencijalnih EU projekata i natječaja za trgovce. U sklopu Susreta održana je i panel rasprava na temu budućnosti i izazova male trgovine, a u istoj su sudjelovali Mirko Budimir iz Hrvatske udruge poslodavaca, Josip Zaher u ime Hrvatske gospodarske komore, Ivan Ćibarić ispred Saveza udruga malih trgovaca RH te predstavnici Hrvatske obrtničke komore, predsjednik Organizacijskog odbora Susreta i član Predsjedništva HOK-a Darko Knežević i članica Ceha trgovine HOK-a Lidija Huten. Sudionici su istaknuli i problematizirali ograničenje rada nedjeljom, ali i naglasili problem radne snage, nedostatak podrške države sektoru i sredstava za modernizaciju i ulaganja, ali i spremnost samih malih trgovaca na pravovremenu prilagodbu fluktuirajućim tržišnim trendovima kao preduvjet opstanka i uspjeha.
„Ono što je u proteklom razdoblju bilo aktualno za trgovinu su svakako neradne nedjelje i Zakon o trgovini koji je najviše pogodio male obiteljske trgovine koje nemaju isti položaj na tržištu kao veliki trgovački lanci. Treba istaknuti da je mala trgovina jedan od sektora u kojima je teško biti konkurentan i profitabilan, kako zbog nedostatka radne snage i ponude proizvoda koja stiže iz uvoza, tako i zbog promjene navika kupaca koji sve više kupuju i provode vrijeme u velikim trgovačkim centrima. Ono što je naša zadaća je pokazati važnost malih trgovina pogotovo u područjima posebne državne skrbi, ruralnim područjima i otocima, te pokazati kako su mali trgovci jedan od faktora oživljavanja tih područja“, izjavio je ovom prilikom predsjednik Ceha trgovine HOK-a Josip Smoljan.
„Od samog početka zastupamo isti stav po pitanju ograničenja rada nedjeljom – onaj da svaki obrtnik treba imati pravo sam odlučiti kada će i koliko raditi, a osobito ako u obrtu radi sam vlasnik ili njegova obitelj, što je u obrtništvu čest slučaj. Razumijemo namjeru Zakona i ono što donosi za najveći dio hrvatskih građana, no dužni smo zastupati interese naših obrtnika i u narednom periodu uputit ćemo prijedloge unapređenja takvih odredbi, uz čitav drugih prijedloga važnih za unapređenje sektora i uvjeta poslovanja za male trgovine, koje su srca i duše naših gradova, sela i kvartova i dio našeg načina života“, najavio je predsjednik Hrvatske obrtničke komore Dalibor Kratohvil.
Ovom prilikom Ceh trgovine HOK-a je formulirao i predstavio zaključke za unapređenje sektora te će ih uputiti nadležnim tijelima na postupanje. Tako je (1) zatraženo od nadležnog Ministarstva omogućavanje prava svakog obrtnika da sam odluči hoće li će raditi nedjeljama i praznicima, a osobito ako u obrtu radi sam vlasnik ili njegova obitelj. Istaknuto je da je (2) sektoru trgovine potrebno omogućiti javljanje na državne, županijske i gradske potpore te da se konkretnim mjerama potiče i sufinancira mala trgovina u ruralnim i otočnim područjima, s obzirom na to da su trgovci redovito isključeni iz mogućnosti prijava na natječaje ili potpore, a interes i potrebe za iste su velike. Također, detektirano je da je (3) potrebna veća kontrola prodaje putem društvenih mreža prema neregistriranim subjektima kako bi se što više smanjila nelojalna konkurencija i zaštitila mala trgovina, kao i (4) potreba za sufinanciranjem najma prostora koji su u vlasništvu grada, županije ili države u situaciji gdje su pogodnosti i poticaji za trgovce mali ili ne postoje, a u svrhu njihovog lakšeg poslovanja i osiguranja opstanka.
Pročitajte više » | Napisano 24.05.2024.
Inovacijski vaučeri za MSP-ove
Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja objavilo je poziv na dostavu projektnih prijedloga „Inovacijski vaučeri za MSP-ove“ (Referentni broj: PK.1.1.06.) u okviru Programa konkurentnosti i kohezija 2021.-2027.
Poziv „Inovacijski vaučeri za MSP-ove“ provodi se putem otvorenog postupka dodjele u modalitetu trajnog poziva.
Datum početka zaprimanja projektnih prijava je 10. lipnja 2024. godine u 11,00 sati, a projektni prijedlozi će se zaprimati do iskorištenja raspoloživih sredstava za predmetni Poziv, a najkasnije do 31. prosinca 2026. u 16,00 sati.
Ukupan raspoloživ iznos bespovratnih sredstava za dodjelu u okviru ovog Poziva je 4.874.214 EUR, a sredstva će se dodjeljivati u obliku vaučera.
Cilj Poziva je prijenos znanja od strane znanstveno-istraživačkih organizacija (ZIO) u vidu ugovornog pružanja usluga MSP-ovima za troškove testiranja, ispitivanja, demonstracijskih aktivnosti, kao i korištenja stručnih tehničkih znanja za potrebe inovativnih procesa i komercijalizacije inovacija.
Najniži iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti po pojedinom projektnom prijedlogu je 2.000,00 EUR, a najviši 10.000,00 EUR po pojedinom projektnom prijedlogu.
Prihvatljive aktivnosti koje se mogu financirati u okviru ovog Poziva su aktivnosti namijenjene inovacijama koje rezultiraju novim proizvodima, uslugama ili procesima koji su novost u ponudi poduzeća i/ili novost na tržištu:
• Testiranje proizvoda, usluge ili procesa,
• Ispitivanje proizvoda, usluge ili procesa,
• Demonstracijske aktivnosti,
• Stručna i tehnička znanja u svrhu razvoja proizvoda, usluga i procesa.
Maksimalni intenzitet potpore je 50 % prihvatljivih troškova, a intenzitet potpore može povećati do 85 % prihvatljivih troškova, pod uvjetom da ukupni iznos potpore za savjetodavne i pomoćne usluge za inovacije ne premašuje 220 000 EUR po poduzetniku tijekom bilo kojeg trogodišnjeg razdoblja.
Prihvatljivi prijavitelj je pravna ili fizička osoba koja je mikro, mali ili srednji poduzetnik, sukladno definiciji veličine poduzeća utvrđenoj u Prilogu I. Definicija malih i srednjih poduzeća Uredbe o općem skupnom izuzeću.
Projektni prijedlozi se podnose elektronički, putem portala informacijskog sustava eKohezija.
Pitanja s jasno naznačenom referencom na Poziv moguće je poslati isključivo putem elektroničke pošte na adresu inovacijski.vauceri@mingor.hr, a odgovori na pitanja bit će objavljeni na stranici https://eufondovi.gov.hr/ , u okviru odgovarajućeg poziva.
Upiti zaprimljeni na druge adrese neće biti uzeti u obzir, niti će odgovori na tako postavljena pitanja biti objavljeni na način propisan pravilima Poziva.
Natječajnu dokumentaciju možete pronaći ovdje.
Foto: freepik.com
Pročitajte više » | Napisano 23.05.2024.
Hrvatska obrtnička komora organizira i sufinancira nastup članova Hrvatske obrtničke komore na 56. Međunarodnom obrtničkom i poduzetničkom sajmu u Celju 2024. godine;najvećem i najvažnijem sajmu u Sloveniji od 18. do 22.09.2024.
Hrvatska obrtnička komora organizirati će i sufinancirati sa 50% cijene standardno uređenog izložbenog prostora kolektivan nastup članova HOK-a na 56. Međunarodnom obrtničkom i poduzetničkom sajmu u Celju 2024., najvećem obrtničkom i poduzetničkom sajmu u Sloveniji i široj regiji, koji će se održati od 18. – 22. rujna 2024. godine na prostoru Celjskog sajma u gradu Celju.
Međunarodni sajam u Celju je respektabilna sajamska izložba sa oko 1.000 izlagača iz 34 države Svijeta, sa velikom posjetom sajmu (oko 86.000 posjetitelja iz preko 40 država Svijeta) te je mjesto kvalitetne prezentacije proizvoda i usluga za obrtnike i poduzetnike koji žele u direktnom kontaktu sa potencijalnim kupcima provjeriti kvalitetu svojih proizvoda i usluga, s ciljem izvoza te dolaska do novih poslovnih kontakata za buduće poslove.
Izložbeni program sajma u Celju obuhvaća: poslovne susrete, međunarodna predstavljanja, strojeve i opremu za drvo i metal, opremu od inox-a, elektrotehniku, preradu plastike, gume, obradu metala, strojogradnju, prehranu i ugostiteljstvo, izradu alata za obradu drva, plastike i metala, namještaj i unutarnje uređenje, završne radove u graditeljstvu, alate za uređenje doma i okolice, energetiku, opremu za prehrambenu industriju, mehanizaciju sela, građevinsku mehanizaciju, montažne kuće, proizvode široke potrošnje, IT opremu, stare zanate i tradicijske obrte, turizam...
U nastavku dajemo osnovne informacije o sajmu, a u privitku i prijavu za nastup na 56. Međunarodnom obrtničkom i poduzetničkom sajmu u Celju 2024.
Naziv sajma/adresa: 56. Međunarodni sajam obrtništva i poduzetništva Celje 2024., Celjski sejem d.d., Dečkova cesta 1, 3000 Celje, www.ce-sejem.si
Termin održavanja: 18. – 22. 09. 2024.
Radno vrijeme sajma: 09,00 – 19,00 sati
Hrvatska obrtnička komora organizira nastup po sistemu „ključ u ruke“ – svaki izlagač u sklopu priprema svoje prezentacije na sajmu, uz izložbeni prostor uređen sukladno njegovoj prijavi i potrebama, dobiva i: dva natpisa na štandu, reprezentaciju na štandu, transport eksponata na relaciji Zagreb-Celje-Zagreb i postavu na štandu, najavu nastupa prema službama sajma Celje, dežurnu osobu na štandu, domaćicu na štandu-sve potrebne informacije, tehničke podatke, upute, kompletnu logistiku potrebnu za kvalitetan sajamski nastup.Za svoje izlagače Hrvatska obrtnička komora osigurala je izložbeni štand u paviljonu međunarodnih izložbi Celjskog sajma.
Cijena izlagačkog prostora, uz logistiku nastupa po principu “ključ u ruke”, uz sufinanciranje HOK-a za članove HOK-a od 50% iznosi 100,00 EUR-a po m2 + PDV (25%), odnosno ukupno za platiti 125,00 EUR/m2 standardno uređenog izložbenog prostora.
Puna cijena izlaganja po principu „ključ u ruke” standardno uređenog izložbenog prostora, za poduzetnike koji nisu članovi HOK-a iznosi 200,00 EUR-a po m2 + PDV (25%), odnosno 250,00 EUR/m2 standardno uređenog izložbenog prostora.
Minimalna izlagačka površina iznosi 2 m2, osim u slučaju vertikalnog panoa na stijeni 1 m2.
Za prijavu nastupa na sajmu izlagač treba dostaviti:
prijavu – u prijavi obavezno navesti potreban namještaj na štandu
podatke o robi i/ili promotivnim materijalima koji se šalje na sajam
izlagač na sajam treba poslati robu koja po vrsti, količini i vrijednosti odgovara robi koji je naveo u obrascu „Podaci o robi izlagača“.
ROK PRIJAVE NASTUPA: 16. 08. 2024. godine ili do popune izložbenog prostora
Dostava prijavnog materijala – u Hrvatsku obrtničku komoru – adresa: Ilica 49/II, p.p. 166, 10002 Zagreb ili putem elektroničke pošte: drazen.horvat@hok.hr
Osiguranje robe/eksponata: izlagačka roba za vrijeme sajma nije osigurana, a ako izlagač ima robu veće vrijednosti, tu robu može osigurati sam. Komora neće snositi troškove eventualno nastalih šteta ili nestanka robe, bilo za vrijeme transporta ili trajanja sajma.
Otprema robe: izlagač će biti pravovremeno obaviješten o predaji robe u skladište izvođača štanda te je dužan pridržavati se dobivenih uputa.
Napomena: skrećemo pozornost da izlagači ne mogu nastupiti u organizaciji i uz sufinanciranje Hrvatske obrtničke komore ako imaju dugovanja prema komorskom sustavu!
Mole se zainteresirani obrtnici i poduzetnici za prezentaciju na sajmu u Celju da ispunjene prijavne materijale što prije dostavite u Hrvatsku obrtničku komoru, kako bi stručna služba Komore na vrijeme pripremila njihov nastup.
Za dodatne informacije možete se obratiti u Hrvatsku obrtničku komoru na broj telefona: 01/4806 650, Dražen Horvat; elektronička pošta: drazen.horvat@hok.hr .
Iskoristite ovu prigodu te svoje proizvode i usluge predstavite na najvažnijem obrtničkom i poduzetničkom sajmu u ovom dijelu Europe u organizaciji i uz sufinanciranje Hrvatske obrtničke komore !
Prijavne materijale i uvjete nastupa možete pronaći na dnu ove stranice.
Preuzimanja
Naziv datoteke Veličina
Prijava izlaganja za 56 Međunarodni obrtnički i poduzetnički sajam u Celju 2024_članovi HOK-a.doc 74.5 KB
Prijava izlaganja za 56 Međunarodni obrtnički i poduzetnički sajam u Celju 2024_tvrtke koje nisu članovi HOK-a.doc 73.5 KB
Informacija vezana uz obradu podataka izlagača za 56 Međunarodni obrtnički i poduzetnički sajam u Celju 2024 godine.pdf 169.43 KB
Pročitajte više » | Napisano 22.05.2024.