Izdvojene novosti


Nersant hrvatskim poduzetnicima predstavlja Portugal i regiju Ribatejo

Nersant hrvatskim poduzetnicima predstavlja Portugal i regiju Ribatejo

Nersant, jedno od najvećih portugalskih poslovnih udruženja, na svom nadolazećem poslovnom događaju pod nazivom "Roadshow Croatia | Portugal" predstavit će portugalsku regiju Ribatejo hrvatskim poduzetnicima, tijekom sudjelovanja udruženja Nersant na sajmu Hrana i zdravo življenje i Croagro 2022.

Ovaj Roadshow održat će se na Zagrebačkom velesajmu u maloj dvorani B, paviljon 7, 2. prosinca 2022. godine u 10:30 sati, s ciljem istraživanja mogućnosti suradnje hrvatske i portugalske poslovne zajednice.

„Roadshow Croatia | Portugal” ima za cilj promovirati poslovne i investicijske odnose između ovih dviju zemalja u sklopu provođenja projekta „Ribatejo Week” (Tjedan Ribateja) koji financiraju Alentejo 2020, Portugal 2020 i ERDF – Europski fond za regionalni razvoj.

Nersantova inicijativa ima podršku raznih subjekata, među ostalima Veleposlanstva Portugala u Zagrebu, Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja RH te Hrvatske poljoprivredne komore – HPK.

Najavljeno sudjelovanje sljedećih predavača:

Paula Leal da Silva, veleposlanica Portugala u Hrvatskoj
Rodrigo Lobo d’Ávila, prvi tajnik Veleposlanstva Portugala u Zagrebu
Ana Čulo, načelnica Sektora za investicije, Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Ljudmila Burmistrova Janči, voditeljica Službe za izvoz, Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja
Mladen Jakopović, predsjednik Hrvatske poljoprivredne komore i potpredsjednik COPA European Farmers
Do danas se na događaj prijavilo više od četrdeset hrvatskih tvrtki, uglavnom iz sektora poljoprivrede, prehrambene industrije, vinarstva i turizma.

"Roadshow Croatia | Portugal" je višesektorsko poslovno događanje, korporativnog i institucionalnog karaktera, namijenjeno hrvatskim i portugalskim poduzetnicima i investitorima koji će se okupiti sa zajedničkim ciljem stvaranja poslovnih i investicijskih prilika između hrvatskih i portugalskih poduzeća.

Sudionicima nudi pristup:

okruženje koje je u potpunosti poslovno i institucionalno
raznim sektorima i djelatnostima
službenim informacijama i stvaranju kontakata s raznim institucijama
informacijama o mogućnostima i načinima ulaganja u Portugalu.
Udruženje Nersant ovim putem poziva hrvatska poduzeća, udruge i druge subjekte na sudjelovanje u ovom jedinstvenom događaju za promicanje poslovnih prilika. Prijavu je moguće izvršiti putem poveznice https://forms.gle/NrBP8pYqPUnbQWGz6.

Ulaz je besplatan, ali prijava je obavezna.

O udruženju Nersant:

Nersant je jedno od najprestižnijih portugalskih poslovnih udruženja. Ima više od 30 godina postojanja i više od 3000 povezanih poduzeća iz različitih sektora gospodarstva.

Sa snažnom poslovnom prisutnošću, Nersant promiče dinamiziranje regije koju predstavlja. Poduzetnička sposobnost članova i suradnika omogućuje konkretizaciju nekoliko inicijativa u okviru više međunarodnih projekata, čime se razvijaju čvrsti ekonomski odnosi s poduzećima i subjektima diljem svijeta.

Program i više informacija možete pronaći na dnu ove stranice.
https://www.hok.hr/aktualno/nersant-hrvatskim-poduzetnicima-predstavlja-portugal-i-regiju-ribatejo

Pročitajte više » | Napisano 17.11.2022.

Novo izdanje izvorne hrvatske norme HRN 1112:2022., Komplet prve pomoći za motorna vozila kategorije M i N (First aid kit for M and N category motor vehicles)

Novo izdanje izvorne hrvatske norme HRN 1112:2022., Komplet prve pomoći za motorna vozila kategorije M i N (First aid kit for M and N category motor vehicles)

Novo izdanje izvorne hrvatske norme HRN 1112:2022, Komplet prve pomoći za motorna vozila kategorije M i N (First aid kit for M and N category motor vehicles), dostupno je od 1. studenoga 2022. godine.

Ova norma zamijenila je normu HRN 1112:2001, Pribor za prvu pomoć – Kutija za pribor prve pomoći.

Tekst hrvatske norme HRN 1112:2022 pripremio je tehnički odbor HZN/TO 580, Pribor za prvu pomoć Hrvatskoga zavoda za norme.

Norma određuje oblik, mjere, materijal, sadržaj, metode ispitivanja i označivanje kutije za pribor prve pomoći za motorna vozila.

Za dodatne obavijesti o radu odbora HZN/TO 580 zainteresirane stranke mogu se obratiti tajnici tehničkog odbora Boženi Mesek, višoj stručnoj savjetnici za normizaciju u području zdravlja, okoliša i medicinske opreme putem elektronske pošte: bozena.mesek@hzn.hr .

Detaljnije informacije o hrvatskim normama koje su izradili i prihvatili tehnički odbori Hrvatskoga zavoda za norme mogu se pronaći u katalogu hrvatskih norma te repozitoriju HRN4You.

Za besplatan uvid u sadržaj norma stranke mogu najaviti svoj dolazak u normoteku, a za kupnju navedene norme ili bilo kojega normativnog dokumenta zainteresirane stranke mogu poslati popunjeni obrazac za ponudu na e-adresu: prodaja@hzn.hr.

Izvor: Hrvatski zavod za norme

Pročitajte više » | Napisano 17.11.2022.

34. Kongres ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore

34. Kongres ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore

Pozivamo vas na 34. Kongres ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore koji će se održati od 27. do 29. studenoga 2022. godine u Dubrovniku (Valamar Lacroma Hotel i Valamar Argosy Hotel).

Domaćin ovogodišnjeg Kongresa je Obrtnička komora Dubrovačko-neretvanske županije, pokrovitelj Ministarstvo turizma i sporta, a partner je Hrvatska turistička zajednica.

Na Kongresu se predviđa sudjelovanje brojnih ugostitelja iz Hrvatske i inozemstva, predstavnika resornih ministarstava, saborskih zastupnika, županijskih čelnika, predstavnika komorskog sustava te drugih uglednih gostiju.

Cilj godišnjeg okupljanja jest iznošenje i zastupanje problematike sektora te predlaganje mogućnosti poboljšanja poslovanja ugostitelja zastupljenih kroz rad Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a.

Ključne teme ovogodišnjeg Kongresa odnosit će se na stanje ugostiteljstvu kroz utjecaj povećanja ulaznih troškova i cijena energenata, post-COVID trendova, porezne politike i radne snage te stanje sektora u budućnosti.

Kroz panel raspravu s eminentnim stručnjacima razgovarat će se i o budućnosti hrvatske gastronomije, gastronomskoj ponudi i hrvatskim namirnicama te daljnjem razvoju eno-gastro ponude.

Također, planirana je organizacija edukativnih i tematskih radionica te popratna događanja koja će sudionicima približiti ugostiteljsku i turističku ponudu obrtnika iz cijele zemlje.

Uz stručna izlaganja, ugostitelje očekuje mogućnost sudjelovanja u panel raspravama s najvišim predstavnicima državnih tijela i stručnjacima iz područja ugostiteljstva. Tijekom Kongresa, osigurat ćemo i komercijalne prezentacije koje mogu biti prilika za razmjenu iskustava među brojnim ugostiteljima iz cijele zemlje, ali i predstavljanje raznih proizvoda i usluga vezanih za ugostiteljstvo.

Organizacijom Kongresa na suvremen i atraktivan način želi se, prije svega, promovirati struka. Na Kongres ugostitelja i turističkih djelatnika pozivaju se ugostitelji, turistički djelatnici, predstavnici institucija, stručnjaci iz područja, ali i ostali zainteresirani.

PROGRAM DOGAĐANJA



Nedjelja, 27. studenoga 2022.



Slobodno prijepodne. Organizirani razgled grada i posjet zidinama s početkom u 10:30 i 11:30 sati kod Pila

16:00

Zajednička sjednica Organizacijskog odbora 34. Kongresa ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a, vodstva Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a te predsjednika Cehova ugostitelja područnih obrtničkih komora (zatvoreno za javnost - samo za članove), Argosy Hotel

17:00

Organizirano gledanje utakmice Hrvatska – Kanada (Svjetsko nogometno prvenstvo) u hotelu. Pozvani svi sudionici, Argosy Hotel

19:00 do 21:00

Pansionska večera, Argosy Hotel

20:30

Druženje ugostitelja RH u organizaciji domaćina Obrtnička komora Dubrovačko-neretvanske županije, Argosy Hotel



Ponedjeljak, 28. studenoga 2022.

PRIJEPODNE (Hotel Lacroma, kongresna dvorana)

od 9:00

Akreditacija sudionika (prostor ispred kongresne dvorane)

10:30

Uvodna obraćanja domaćina, organizatora i pokrovitelja

10:45

Svečano otvaranje 34. Kongresa ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a

11:15

Panel-rasprava: Poslovanje ugostitelja, izazovi danas i sutra

13:00

Pansionski ručak, Argosy Hotel



POSLIJEPODNE (Hotel Lacroma, kongresna dvorana)

15:00

Svečana dodjela priznanja ugostiteljima

od 15:30

Panel-rasprava: Identitet hrvatske gastronomije

od 19:00

Pansionska večera, Argosy Hotel

od 21:30

Druženje ugostitelja uz nastup Jelene Rozge, Hotel Lacroma



Utorak, 29. studenoga 2022.

12:00



Posjet prvom hrvatskom muzeju vinogradarstva i vinarstva u Putnikoviću. Ugostiteljsko druženje. Osiguran ručak za sudionike Kongresa, kušanje vina. Vinarija Matuško. Pelješac, mjesto Potomje. Potrebna prijava.

*ORGANIZATOR ZADRŽAVA PRAVO IZMJENE PROGRAMA

CIJENE HOTELSKOG SMJEŠTAJA

Specifikacija pojedinih usluga:

Noćenje na bazi polupansiona u dvokrevetnoj sobi, cijena po osobi iznosi 350,00 HRK (46,45 EUR)
Noćenje na bazi polupansiona u jednokrevetnoj sobi, cijena po osobi iznosi 600,00 HRK (79,69 EUR)
Nadoplata za pansionski ručak: 70,00 HRK po osobi (9,29 EUR)
Open bar - nadoplata za 28. studenoga navečer 180,00 HRK (23,89 EUR)
Svi porezi uključeni su u cijenu. Navedene cijene uključuju PDV
Besplatna Wi-Fi veza u hotelima. Besplatno korištenje bazena, fitness centra i Spa zone
1 EUR = 7,53450 HRK
Mjesto održavanja Kongresa je Valamar Lacroma Dubrovnik Hotel 4* i Valamar Argosy Hotel 4*.

Više informacija o hotelu možete pronaći na: https://www.valamar.com/hr/

Rezervaciju smještaja moguće je izvršiti putem obrasca koji se nalazi na dnu ove stranice. Ispunjeni obrazac potrebno je poslati na: meetings.dubrovnik@valamar.com

Rok za rezervaciju smještaja je do 21. studenoga 2022., dok je istu moguće otkazati do 3 dana prije dolaska.

Sve upite vezane za Kongres možete uputiti na: 01/4806 631 ili na e-mail: cehovi@hok.hr; kresimir.tomic@hok.hr

Pozivamo vas da se i ove godine odazovete i prisustvujete u što većem broju.


https://www.hok.hr/novosti-iz-hok/34-kongres-ugostitelja-i-turistickih-djelatnika-hrvatske-obrtnicke-komore


Pročitajte više » | Napisano 15.11.2022.

Obveza vođenja eGrađevinskog dnevnika - dostava zahtjeva za izdavanje certifikata obrtnicima majstorima

Obveza vođenja eGrađevinskog dnevnika - dostava zahtjeva za izdavanje certifikata obrtnicima majstorima

Od 1. siječnja 2023. na snagu stupa obveza vođenja e-građevinskog dnevnika, što znači da građevinski sektor prelazi na nova pravila rada (digitalizacija), a za sve sudionike ključna postaje nova platforma za digitalno vođenje procesa gradnje – eGrađevinski dnevnik.

Obrtnici – majstori na gradilištu koji su do sada vodili građevinski dnevnik, na gradilištima se pojavljuju u svojstvu voditelja manje složenih radova temeljem Zakona o poslovima i djelatnostima prostornoga uređenja i gradnje. Kako bi uskladili odredbe Zakona o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje te Zakona o gradnji, Hrvatska obrtnička komora je s Ministarstvom graditeljstva i prostornoga uređenja usuglasila da će se u kontekstu Pravilnika o načinu provedbe stručnog nadzora građenja, uvjetima i načinu vođenja građevinskog dnevnika te o sadržaju završnog izvješća nadzornog inženjera voditelje manje složenih radova, obrtnike, izjednačiti s voditeljima radova da na jednak način i s jednakim pravima mogu pristupati e građevinskom dnevniku.

Agencija za komercijalnu djelatnost (AKD) izdavat će kartice s vjerodajnicama temeljem kojih će majstori pristupati e-dnevniku. Izdana kartica sadržavat će ime i prezime obrtnika - majstora te jedinstvenu oznaku majstora (primjer: OG6597). Oni će kao i do sada, imati ista prava vezano za vođenje manje složenih radova kao i na način definiran temeljem Zakona o poslovima i djelatnostima u prostornome uređenju i gradnji te Pravilnikom o manje složenim radovima. Iz tog razloga, zahtjev za izdavanjem certifikata – kartice temeljem koje će biti omogućen ulaz u eGrađevinski dnevnik moći će dostaviti sve fizičke osobe koje su položile majstorski ispit iz područja graditeljstva.

Preuzimanje kartice bit će organizirano u dogovoru s AKD-om. Zahtjev je potrebno dostaviti osobno, s potpisanim obrascem kojeg možete preuzeti na dnu ovog maila. Prilikom dostave zahtjeva, potrebno je sa sobom ponijeti osobnu iskaznicu te potvrdu o uplati iznosa za izradu kartice. Cijena izrade kartice iznosi 79 kuna + PDV, a podatke za uplatu bit će dostupni uskoro.

Dostava zahtjeva organizirat će se u prostorijama područnih obrtničkih komora, osobno, zajedno s mobilnim timovima AKD-a i to u na sljedećim lokacijama i u navedenim terminima:

Obrtnička komora Zagreb, Ilica 49 (Galerija), 10000 Zagreb –
21. 11. 2022. godine od 10:00 sati,

Obrtnička komora Osječko-baranjske županije, Svilajska 35/II. kat, 31000 Osijek –
21. 11. 2022. godine od 10:00 sati,

Obrtnička komora Splitsko-dalmatinske županije, Ruđera Boškovića 28-30, 21000 Split –
22. 11. 2022. godine od 11:00 sati,

Obrtnička komora Zadarske županije, Široka ulica 1, 23000 Zadar –
24. 11. 2022. godine od 11:00 sati

Obrtnička komora Primorsko-goranske županije, Vukovarska 21, 51000 Rijeka –
25. 11. 2022. godine od 10:00 sati,

Obrtnička komora Istarske županije, Mletačka 12/I. kat, 52100 Pula –
28. 11. 2022. godine od 11:00 sati,

Obrtnička komora Šibensko-kninske županije, Mandalinskih žrtava 16c, 22000 Šibenik –
29. 11. 2022. godine od 11:00 sati i

Obrtnička komora Dubrovačko-neretvanske županije, Vukovarska 16, 20000 Dubrovnik –
1. 12. 2022. godine od 11:00 sati.

Kartice će biti dostavljene preporučenom poštom na adrese obrtnika. Preuzimanje kartice može biti i osobno u prostoru Agencije za komercijalnu djelatnost u Zagrebu (Savska cesta 28). Također, izvan navedenih termina, zahtjev za izdavanje kartice moguće je dostaviti osobno također na adresi Agencije za komercijalnu djelatnost u Zagrebu (Savska cesta 28).

Kod predaje zahtjeva za izradu kartice s certifikatom obrtnik mora biti prisutan, bilo to u uredima AKD-a ili u POK-u.

Nakon dostave kartica, u prosincu ove godine, s Ministarstvom graditeljstva i prostornoga uređenja bit će organizirano nekoliko online edukacija o načinu ulaska i unošenja podataka u eGrađevinski dnevnik, o čemu ćete bit pravovremeno obaviješteni.

Za sva pitanja stojimo vam na raspolaganju putem maila: cehovi@hok.hr ili na brojeve telefona 01/4806-619 i 01/4806-626.

Pročitajte više » | Napisano 14.11.2022.

Blagajnički minimum u razdoblju dvojnog optjecaja

Blagajnički minimum u razdoblju dvojnog optjecaja

Pravilnik o dopunama Pravilnika o fiskalizaciji u prometu gotovinom (NN 125/22) koji stupa na snagu 1. siječnja 2023. godine propisuje mogućnost u razdoblju dvojnog optjecaja, odnosno od 1. do 14. siječnja 2023. godine određivanje blagajničkog maksimuma do visine četverostruke svote.

U tom razdoblju obveznik fiskalizacije može odrediti blagajnički maksimum u iznosu od:

mikro subjekt i fizičke osobe - 40.000,00 kuna/5.308,91 €,
mali subjekt - 200.000,00 kuna/26.544,56 €,
srednji subjekt - 320.000,00 kuna/42.471,30 €,
veliki subjekt - 400.000,00 kuna/53.089,12 €,
mjenjačnica - 400.000,00 kuna/53.089,12 €.

Pročitajte više » | Napisano 10.11.2022.