Izdvojene novosti


Otkazan 53. Međunarodni obrtnički i poduzetnički sajam u Celju

Otkazan 53. Međunarodni obrtnički i poduzetnički sajam u Celju

Hrvatska obrtnička komora primila je službenu obavijest Celjskog sajma da se otkazuje 53. Međunarodni obrtnički i poduzetnički sajam u Celju 2020., planiran za termin održavanja od 16. do 20. rujna 2020. godine.

Organizatori sajma kao razlog otkazivanja sajma navode pandemiju koronavirusa, prateća ograničenja u organizaciji sajma i nemogućnost dolaska izlagača i posjetitelja iz pojedinih država svijeta pogođenih pandemijom koronavirusa radi statusa na granici prema Republici Sloveniji, tako da su organizatori odlučili kvalitetno pripremiti izložbu u 2021. godini i otkazati ovogodišnju sajamsku priredbu.

Sljedeći Međunarodni obrtnički i poduzetnički sajam u Celju 2021. godine planira se u rujnu sljedeće godine o čemu će Hrvatska obrtnička komora pravovremeno informirati obrtnike i poduzetnike.

Pročitajte više » | Napisano 17.07.2020.

Preporuke o nošenju maski za lice postaju obveze

Preporuke o nošenju maski za lice postaju obveze

HZJZ objavio je Uputu o obvezi nošenja maski za lice i medicinskih maski. Ista se odnosi na sve preporuke Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo za niže navedene djelatnosti u kojima je nošenje maski bilo navedeno kao preporuka, a ne obveza. Do objave novih preporuka i uputa HZJZ-a, podsjećamo da su maske za lice ili medicinske maske obvezni nositi:

· zaposlenici zdravstvenih ustanova i osobe koje dolaze u posjet pacijentima ako su posjete dopuštene
· svi zaposlenici i korisnici javnog prometa
· zaposlenici i kupci u trgovačkoj djelatnosti za vrijeme boravka u prodavaonicama,
· zaposlenici u ugostiteljskoj djelatnosti koj sudjeluju u posluživanju i pripremi hrane i pića ili dolaze u kontakt s gostima
· zaposlenici trgovačkih društava, ustanova i institucija koje rade sa strankama i stranke koje dolaze u društva, ustanove i institucije
· zaposlenici u uslužnim djelatnostima u kojima se dolazi u bliski kontakt s klijentima

Pročitajte više » | Napisano 17.07.2020.

Od sutra obavezno nošenje maski za lice za djelatnike Hrvatske obrtničke komore i stranke koje primaju

Od sutra obavezno nošenje maski za lice za djelatnike Hrvatske obrtničke komore i stranke koje primaju

Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske donio je danas Odluku o dopuni Odluke o nužnoj mjeri obaveznog korištenja maski za lice ili medicinskih maski za vrijeme trajanje epidemije bolesti COVID-19.

Ona se odnosi na obavezno nošenje maski u trgovačkim društvima, ustanovama i institucijama pri radu sa strankama, a isto važi i za zaposlenike u uslužnim djelatnostima u kojima se dolazi u bliski kontakt s klijentima.

Sukladno donesenoj Odluci zaposlenici Hrvatske obrtničke komore obavezno će pri radu sa strankama koristiti masku za lice ili medicinsku masku, a isto je obavezno i za stranke.

Odluku o dopuni Odluke o nužnoj mjeri obaveznog korištenja maski za lice ili medicinskih maski za vrijeme trajanje epidemije bolesti COVID-19 u cijelosti možete pročitati OVDJE, kao i ODLUKU na koju se ista odnosi.

Ova Odluka se primjenjuje od 15. srpnja 2020. godine.

Pročitajte više » | Napisano 16.07.2020.

HZZ donosi potpore za očuvanje radnih mjesta u kriznim djelatnostima pogođenima Koronavirusom (COVID – 19) za srpanj i kolovoz 2020. godine

HZZ donosi potpore za očuvanje radnih mjesta u kriznim djelatnostima pogođenima Koronavirusom (COVID – 19) za srpanj i kolovoz 2020. godine

Cilj mjere ove mjere očuvanje je radnih mjesta kod poslodavaca kojima je zbog posebne okolnosti uvjetovane Koronavirusom (COVID -19) narušena gospodarska aktivnost.

Ciljane skupine poslodavaca:

1. Poslodavci iz sektora:

• Prijevoz i skladištenje – prvenstveno prijevoz putnika i to kopnom

• Djelatnosti pružanja smještaja te pripreme i usluživanja hrane i pića

• Administrativne i pomoćne uslužne djelatnosti –putničke agencije, organizatori putovanja (turoperatori) i ostale rezervacijske usluge te djelatnosti povezane s njima

• Umjetnost, zabava i rekreacija samo kreativne, umjetničke i zabavne djelatnosti, zabavne i rekreacijske djelatnosti i proizvodnja i prikazivanje filmova i video filmova, djelatnosti snimanja zvučnih zapisa i izdavanja glazbenih zapisa te distribucija istih

• Organizatori kulturnih, poslovnih i sportskih događanja, organizatori sajmova i vjenčanja, te prateće djelatnosti poput tvrtki za najam opreme, audio i video snimanje, prodaju ulaznica, najam dvorana te ostale tvrtke koje većinu svojih prihoda ostvaruju od događanja i javnih okupljanja

Prihvatljivi poslodavci: trgovačka društva, obrti, OPG i fizičke osobe koje obavljaju samostalnu djelatnost i koji su osigurani po toj osnovi.

Ciljane skupine radnika - Radnici zaposleni kod poslodavaca iz ciljane skupine poslodavaca odnosno svi osiguranici kod predmetnog poslodavca (bez obzira je li radnik na određeno ili neodređeno, radi li se o građanima RH, EU ili trećih zemalja, rade li u punom ili nepunom radnom vremenu ili imaju neki od statusa poput samohranog roditelja, hrvatskog branitelja i izaslanog radnika) te radnici zaposleni u podružnicama predstavništva stranih tvrtki u RH.
Ciljana skupina radnika ne uključuje suvlasnike s više od 25% udjela, osnivače, članove uprave, direktore, prokuriste i sl.

Navedeno se ne odnosi na poslodavce kod kojih je zaposleno do 10 radnika te na vlasnike obrta i osobe koje obavljaju samostalnu djelatnost obrta, slobodnog zanimanja ili poljoprivrede i šumarstva bez obzira na broj zaposlenih, umirovljenike, strane radnika iz trećih zemalja kojima je prestala važiti dozvola za boravak i rad

Ukoliko više poslovnih subjekata imaju istog osnivača / vlasnika koji pojedinačno zapošljavaju manje od 10 radnika, a svi poslovni subjekti zajedno imaju više od 10 zaposlenih radnika, potpora se ne odobrava za vlasnike, suvlasnike, osnivače, članove uprave, direktore, prokuriste.

Razdoblje i trajanje - srpanj i kolovoz 2020. godine

Svaka 2 mjeseca Upravno vijeće HZZ-a donosi odluku o produljenju mjere.

Visina potpore - iznos od 4.000,00 kuna mjesečno po radniku koji radi u punom radnom vremenu, odnosno srazmjerni dio po radniku prema broju sati rada u nepunom radnom vremenu, 250 kuna doprinosa za mirovinsko osiguranje temeljem individualne kapitalizirane štednje, odnosno iznos obveze dodatnog doprinosa za mirovinsko osiguranje na temelju individualne kapitalizirane štednje za staž osiguranja s povećanim trajanjem

Ova potpora nema obilježja državne potpore male vrijednosti jer je sastavni dio gospodarskih mjera Vlade RH koje spadaju u očuvanje radnih mjesta u najugroženijim sektorima. Usmjerena je na poslodavce koji obavljaju gospodarsku djelatnost.

• Mjera se ne odnosi na:

- poslovne subjekte, čiji su osnivači Republika Hrvatska, županije i jedinica lokalne samouprave i na poslovne subjekte koje su ti poslovni subjekti osnovali

- poslovne subjekte u kojima Republika Hrvatska, županije i jedinica lokalne samouprave imaju vlasničke udjele više od 25% i na njihova trgovačka društva kćeri

Navedeno se ne odnosi na poslodavce iz Sektora I: Djelatnosti pružanja smještaja te pripreme i usluživanja hrane i pića i Sektor H: putnički prijevoz.

• Poslodavci koji koriste mjere HZZ-a i drugih davatelja, a kojima je opravdani trošak plaće, ne mogu istovremeno koristiti obje mjere. Zabrana kumulacije opravdanog troška iste namjere po različitim mjerama.

Poslodavci mogu odabrati:

• Mirovanje ugovornih obveza po aktivnim ugovorima mjera APZ-a HZZ-a koji uključuju trošak plaće i koristiti ovu mjeru.

• Istekom razdoblja korištenja ove mjere nastavljaju u preostalom razdoblju koristiti mjeru APZ-a koju su prvotno stavili u mirovanje, na način koji će biti reguliran Aneksom ugovora.

• Za radnike zaposlene nakon 30. lipnja 2020. g. bez obzira na razlog zapošljavanja ne može se odobriti potpora.

• U potporu ulaze radnici koje je poslodavac naveo u trenutku podnošenja zahtjeva.

• Poslodavci koji nisu isplatili plaću/e za lipanj 2020.g., ne mogu koristiti mjeru.

• Poslodavci kojima je Inspekcijskim nadzorom utvrđeno kršenje Odluke Vlade Republike Hrvatske o iznimnim mjerama kontrole cijena za određene proizvode ne mogu koristiti potporu.

• Iznajmljivači privatnog smještaja ne mogu koristiti mjeru.

• Obiteljska poljoprivredna gospodarstva koja nisu u sustavu poreza na dobit ili dohodak ne mogu koristiti mjeru.

• Tvrtke u likvidaciji ili stečaju mogu koristiti ovu mjeru ukoliko imaju zaposlenih i podmiruju svoje obveze.

• Poslodavci koji imaju aktivne ugovore po mjeri Potpore za samozapošljavanje mogu koristiti ovu mjeru za sebe i ostale zaposlene. Ukoliko koriste Potporu za očuvanje radnih mjesta nastupa mirovanje ugovornih obveza po aktivnim ugovorima. Istekom razdoblja korištenja ove mjere nastavljaju u preostalom razdoblju koristiti mjeru APZ-a koju su prvotno stavili u mirovanje, na način da je isto regulirano Aneksom ugovora.

• Svi poslodavci koji su registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO - a do 29.02.2020. godine mogu koristiti mjeru.

• Poslodavci koji obavljaju djelatnost sezonskog karaktera, bez obzira na oblik registracije poslovnog subjekta, mogu koristiti potporu uz uvjet da su registrirali djelatnosti i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO-a do dana 29.02.2020.g. te da su u trenutku predaje zahtjeva u aktivnom statusu.

• Osobe koje obavljaju domaću radinost prema Zakonu o obrtu (NN 143/13, 127/19, 41/20), ako nisu obvezno osigurane po drugoj osnovi ili ako nisu korisnici mirovine mogu koristiti mjeru.

Način odabira korisnika - Javni poziv

Za zahtjeve za dodjelu potpore zaprimljene u razdoblju od 08. srpnja do 31. srpnja 2020. godine odobravat će se isplata troškova plaće za srpanj i kolovoz 2020. godine.

Za zahtjeve za dodjelu potpore zaprimljene u razdoblju od 01. kolovoza do 31. kolovoza 2020. godine odobravat će se isplata troškova plaće za kolovoz 2020. godine.

Kriteriji

• Poslodavci trebaju dokazati da su u lipnju 2020. godine imali pad prometa/prihoda za najmanje 60% u odnosu na lipanj 2019. i to temeljem predaje PDV obrasca za lipanj 2020.g. i lipanj 2019.g. Poreznoj upravi za dobivanje potpore za srpanj, te pad od 60% u srpnju za dobivanje potpore za kolovoz. Tromjesečni obveznici PDV-a dokazuju pad prometa/prihoda od 60% u drugom tromjesečju 2020., u odnosu na drugo tromjesečje 2019.

Ako poslodavac posluje kraće od 12 mjeseci treba dokazati pad prometa/prihoda za najmanje 60% u lipnju 2020. u odnosu na veljaču 2020. godine temeljem predaje PDV obrasca za lipanj i veljaču 2020. godine, Poreznoj upravi, odnosno pad prometa/prihoda od 60% u drugom tromjesečju 2020. u odnosu na prvo tromjesečje 2020.
Porezna uprava će temeljem dostavljenog PDV obrasca, a na zahtjev Hrvatskog zavoda za zapošljavanje dostaviti podatak o stvarnom postotku pada prometa/prihoda za promatrano razdoblje. Ukoliko je postotak pada prometa/prihoda najmanje 60% uz zadovoljavanje ostalih uvjeta može se odobriti potpora. Zavod u svrhu dokazivanja opravdanosti potpore za očuvanje radnih mjesta kada iz dostavljene dokumentacije nije vidljiva opravdanost može zatražiti i drugu dokumentaciju. Poduzetnici koji nisu u sustavu PDV-a dokazuju pad prometa/prihoda na temelju tablice pada prometa/prihoda.

Dokumentacija je dostupna na web stranici Zavoda koju popunjava i dostavlja Poslodavac

- Obrazac Zahtjeva s pripadajućim tablicama, standardizirani je obrazac dostupan na internetskoj stranici Zavoda ili na stranici www.mjere.hr

- Izjava o točnosti podataka i razloga za korištenje potpore.

Zahtjev se predaje putem on line aplikacije na web adresi www.mjera-orm.hzz.hr

Obveze poslodavca

- Odmah ili najkasnije u roku od 8 dana obavijestiti Zavod ukoliko je došlo do otkaza ugovora o radu s pojedinim radnikom s točnim datumom i razlogom otkaza.

- Za opravdano otkazane ugovore o radu, što uključuje istek ugovora na određeno, kada radnik otkazuje ugovor o radu, osobno uvjetovani otkaz, odlazak radnika u mirovinu i otkaz zbog skrivljenog ponašanja radnika, poslodavac ostvaruje pravo na isplatu prema danima koje je osoba odradila u mjesecu otkaza.

- Ukoliko je došlo do otkaza ugovora o radu krivnjom poslodavca, isti ne ostvaruje pravo na isplatu za radnika kojem je otkazan ugovor za odrađeni mjesec ili dane u mjesecu koji dospijevaju za isplatu.

Poslodavac se obvezuje Zavodu dostaviti dokaze o isplaćenoj plaći za mjesec srpanj 2020., najkasnije do 5. rujna 2020., a za kolovoz najkasnije do 5. listopada 2020. Isto se ne odnosi na obrtnike i ostale samostalne obveznike plaćanja doprinosa koji nisu u zakonskoj obvezi isplate plaće. Isti će dostaviti izjavu da su sredstva utrošena sukladno namjeni potpore. Pod dokazom o isplaćenoj plaći smatra se financijski dokument iz kojeg je razvidno da je izvršena obveza isplate plaće (Izvod s poslovnog računa), oznaka Izvješća o primicima, porezu na dohodak i prirezu te doprinosima za obvezna osiguranja (Obrazac JOPPD) i OIB svakog radnika za kojeg je isplaćena Potpora za svaki mjesec isplate plaće.

• Poslodavac koji je tražio potporu za 50 i više radnika bit će u obvezi vratiti potporu, ako od trenutka dobivanja potpore pa zaključno s 31. prosincem 2021. godine postupi na jedan od slijedećih načina:

1. isplati dividendu ili udjel u dobiti ili druge istovjetne primitke koji se smatraju raspodjelom dobiti bilo kojega poreznog razdoblja;

2. ako vlastite dionice odnosno vlastite poslovne udjele dodijeli članovima uprave i/ili izvršnim direktorima i/ili prokuristima i/ili drugim osobama koje su ovlaštene da vode cijelo ili dio njegovog poduzeća;

3. dodijeli pravo osobama iz točke 2. na opcijsku kupnju dionica ili bilo koje drugo pravo koje se temelji na vrijednosti vlastitih dionica;

4. isplati osobama iz točke 2. bilo koji iznos kao što su: bonus za postignute rezultate, nagrada za radne rezultate iznad neoporezivog iznosa propisanog propisima kojima se uređuje oporezivanje dohotka i ostale slične primitke koji se oporezuju kao dohodak od nesamostalnog rada ili drugi dohodak, sukladno propisima kojima se uređuje oporezivanje dohotka;

5. stekne vlastite dionice odnosno vlastite poslovne udjele.

Obveze Zavoda

- Zaprimiti i obraditi zahtjev korisnika u roku od 10 dana od dana zaprimanja cjelokupne dokumentacije

- Obavijestiti korisnika o odobrenom zahtjevu i potpisati ugovor o dodjeli sredstava

- Osigurati redovitu isplatu sredstava

- Prije isplate sredstava provjeriti statuse radnika za koje se isplaćuje potpora

- Prije isplate provjeriti solventnost poslodavca

- Prije isplate provjeriti pad prometa/prihoda od najmanje 60% temeljem PDV obrasca ili drugih zakonskih dokumenata

- Obavljati redovitu kontrolu broja radnika u razdoblju ugovorne obveze

Poslodavac može uputi prigovor na dostavljenu obavijest o ocjeni Zahtjeva u roku 8 dana od dana zaprimanja obavijesti.

Prigovor se upućuje na Hrvatski zavod za zapošljavanje, Središnji ured, Odjel mjera aktivne politike zapošljavanja, Savska cesta 64, Zagreb.

Središnji ured je u obvezi u roku 10 dana odgovoriti na prigovor.

Isplate sredstava - do zadnjeg dana u mjesecu za prethodni mjesec

Pročitajte više » | Napisano 14.07.2020.

Stožer civilne zaštite RH donio je Odluku o nužnoj mjeri obveznog korištenja maski za lice ili medicinskih maski za vrijeme trajanja proglašene epidemije bolesti COVID-19.

Stožer civilne zaštite RH donio je Odluku o nužnoj mjeri obveznog korištenja maski za lice ili medicinskih maski za vrijeme trajanja proglašene epidemije bolesti COVID-19.

Maske za lice ili medicinske maske obavezni su koristiti:

- zaposlenici zdravstvenih ustanova i osobe koje dolaze u posjet pacijentima, ako su posjete dopuštene

- vozači, ostali zaposlenici u prijevoznim sredstvima javnog prometa i putnici u javnom prometu

- zaposlenici u trgovačkoj djelatnosti i kupci za vrijeme boravka u prodavaonicama

- zaposlenici u ugostiteljskoj djelatnosti koji dolaze u kontakt s gostima ili sudjeluju u posluživanju i pripremi jela, pića i napitaka i druge osobe koje na to posebnim uputama i preporukama obveže Hrvatski zavod za javno zdravstvo

Ova Odluka primjenjuje se od 13. srpnja 2020. godine, a dostupna je https://www.hok.hr/sites/default/files/inline-files/Odluka%20-%20maske.pdf

Pročitajte više » | Napisano 13.07.2020.