Zakoni i propisi
- GRADITELJSTVO
- Zakon o prostornom uređenju i gradnji (pročišćeni tekst)
- Zakon o arhitektonskim i inžinjerskim poslovima i djelatnostima u prostornom uređenju i gradnji (NN 152/08)
- Pravilnik o suglasnosti za započinjanje obavljanja djelatnosti građenja (NN 43/09)
- Zakon o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje(2015)
- Zakon o gradnji
- PRIJEVOZ
- Zakon o prijevozu u cestovnom prometu (pročišćeni tekst)
- Promjene zakona o prijevozu u cestovnom prometu (124/09)
- Pravilnik o posebnim uvjetima za parkiranje (NN 104/05)
- Pravilnik o raspodjeli dozvola za međunarodni prijevoz (NN 120/05)
- Promjene pravilnika o raspodjeli dozvola za međunarodni promet (NN 102/07)
Izdvojene novosti
HOK Obrtnik plus: Osigurajte povoljniju cijenu električne energije i zaštitite svoje poslovanje
Hrvatska obrtnička komora suradnjom s HEP Opskrbom kroz projekt HOK Obrtnik plus omogućuje najpovoljnije cijene i uvjete koji se mogu ponuditi u trenutku ugovaranja usluge.
Pozivamo vas da iskoristite pogodnosti i osigurate povoljniju cijenu električne energije kroz sporazum HOK-a i HEP Opskrbe koji je na snazi do 31. ožujka 2022. godine.
Članovi HOK-a sklapaju ugovor na rok od 2 godine i HEP Opskrba jamči ugovorenu cijenu za obje godine te će, bez obzira na nepovoljna tržišna kretanja i očekivani porast cijena, ispoštovati svoju ugovornu obavezu u pogledu komercijalnih uvjeta sve do isteka ugovora o opskrbi.
HEP Opskrba korigira uvjete svaka 3 mjeseca za članice HOK-a kojima ističe ugovor ili koji prvi puta ulaze u ugovorni odnos.
Zbog nepovoljnih tržišnih kretanja za buduće ugovore o opskrbi koji će se primjenjivati od travnja ponuđena cijena električne energije će biti viša, ali i dalje najpovoljnija koja se može ponuditi u trenutku ugovaranja.
Za sve informacije o uvjetima i pogodnostima te izračune popusta članovi HOK-a trebaju se obratiti prodajnim predstavnicima HEP Opskrbe putem besplatnog info telefona HEP Opskrbe 0800 5255. Upit možete poslati i putem e-maila obrtnik@hep.hr s imenom i prezimenom, nazivom obrta i OIB-om. Od predstavnika HEP Opskrbe zatražite svoju neobvezujuću ponudu i doznajte sve o pogodnostima koje vam je osigurala Hrvatska obrtnička komora. Uštedite i zaštitite svoje poslovanje.
Pročitajte više » | Napisano 08.03.2022.
Najava besplatnog webinara o pripremama za uvođenje eura
Pozivamo Vas na besplatni webinar o pripremama za uvođenje eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj.
Proces uvođenja nove valute od obrtnika će tražiti ulaganje vremena i novca, prilagodbu informatičkih i drugih sustava. Kako se najbolje pripremiti, što će svaki obrtnik trebati učiniti za uspješan prelazak na euro doznajte na webinaru koji će u četvrtak, 10. ožujka 2022. godine, u 15 sati održati predsjednica Sekcije računovođa Hrvatske obrtničke komore Đurđica Mostarčić.
Webinar ćete moći uživo pratiti na službenoj Facebook stranici Hrvatske obrtničke komore.
Pročitajte više » | Napisano 04.03.2022.
Obveza registracije prijevoznika koji obavljaju međunarodni prijevoz putnika u ENTRY/EXIT i ETIAS sustave
Obavijest prijevoznicima koji posjeduju licenciju za međunarodni prijevoz putnika u cestovnom prometu o obvezi postupka registracije prijevoznika.
Predstavnici Ministarstva mora, prometa i infrastrukture održali su sastanak s predstavnicima Ministarstva unutarnjih poslova, HOK-a, HGK-a i predstavnicima autobusnih prijevoznika na temu implementacije ENTRY/EXIT i ETIAS sustava.
Cilj sastanka bio je skrenuti pozornost na predmetne uredbe i njihove provedbene akte, upoznavanje s implementacijom ENTRY/EXIT i ETIAS sustava s naglaskom na obveze prijevoznika, odnosno sve što prijevoznici moraju predvidjeti kroz svoj proces rada u narednom periodu kako bi uvođenje oba sustava na razini EU dočekali spremni. Implementacija sustava ENTRY/EXIT na razini EU očekuje se u rujnu 2022. godine, dok se implementacija ETIAS sustava očekuje do kraja 2023. godine.
Prijevoznici iz članka 45. stavka 1. Uredbe (EU) 2018/1240 koji obavljaju djelatnost prijevoza putnika na državnom području država članica moraju se registrirati kako bi im se odobrio pristup sustavu za autentifikaciju i mogućnost provjere, imaju li državljani trećih zemalja koji podliježu obvezi posjedovanja odobrenja putovanja, valjano odobrenje putovanja.
Postupak registracije je potrebno započeti popunjavanjem priloženog obrasca za registraciju (Carriers Registration Form) kojeg je potrebno poslati u poštanski pretinac eu-LISA Carriers Onboarding carriers_onboarding@eulisa.europa.eu. Detaljne upute o postupku registracije nalaze se u uvodnom pismu (Introductory letter - Carries registration progress). Ukoliko je obrazac za registraciju ispravno podnesen, agencija eu-LISA registrirat će prijevoznika i o tome će ga obavijestiti. Dodatne informacije i obrasce za registraciju svaki prijevoznik može također naći na webu www.eulisa.europa.eu „Working Group for Carriers“.
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture nacionalna je kontakt točka zadužena za implementaciju Uredbe (EU) 2018/1240 (ETIAS). Nakon uspješno odrađene registracije u sustav potrebno je dostaviti obavijest Ministarstvu o izvršenoj registraciji i to na način da prijevoznik dostavi na mail CestovniPrijevoznici.Registracija@mmpi.hr podatke o prijevozniku koji je registriran u sustav (naziv tvrtke ili obrta, adresa, mail).
Na dnu stranice možete preuzeti sljedeće:
- ENTRY-EXIT i ETIAS – načelne obveze prijevoznika pptx.
- Raspored video sastanaka za prijevoznike_eu-LISA
- Introductory letter - Carries registration progress
- Carriers Regisration form
https://www.hok.hr/aktualno/obveza-registracije-prijevoznika-koji-obavljaju-medunarodni-prijevoz-putnika-u-entryexit-i-etias
Pročitajte više » | Napisano 04.03.2022.
Poziv posrednicima u osiguranju za dostavljanje izvještaja HANFA-i elektroničkim putem
Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga obavještava kako je člankom 5. stavkom 3. Pravilnika o obliku i sadržaju financijskog i statističkog izvještaja osoba koje imaju dozvolu za obavljanje poslova distribucije osiguranja i/ili distribucije reosiguranja (NN 106/20) propisano, kao pravilo, da se dostava gore navedenog izvještaja, vrši u elektroničkom obliku, korištenjem naprednog elektroničkog potpisa od strane odgovorne osobe.
Nastavno na navedeno, na mrežnoj stranici HANFA-e objavljene su tehničke upute za primjenu elektroničkog potpisa u postupku izvješćivanja HANFA-e, za prijavu i rad sa sučeljem sustava za dostavu podataka u elektroničkom obliku te korištenja sustava unosa web obrazaca i dostavu dokumentacije u elektroničkom obliku: https://www.hanfa.hr/trziste-osiguranja/tehnicke-upute-i-obrasci
HANFA skreće pozornost na obvezu dostave statističkih izvještaja isključivo elektroničkim putem, uz iznimno korištenje drugog načina dostave.
Obavijest HANFA-e za sve obrtnike zastupnike u osiguranju te obrtnike brokere u osiguranju i/ili reosiguranju možete preuzeti na dnu ove stranice.
https://www.hok.hr/aktualno/poziv-posrednicima-u-osiguranju-za-dostavljanje-izvjestaja-hanfa-i-elektronickim-putem
Pročitajte više » | Napisano 04.03.2022.
Ponavljamo jer ste tražili! 3,2,1… testirajte svoje znanje iz dijela majstorskog ispita i na virtualnom info-danu Hrvatske obrtničke komore
Nakon uspješno održanog testiranja online platforme i znanja za polaganje dijela majstorskog ispita iz gospodarstva i pravnih propisa na info-danu Hrvatske obrtničke komore, za vas smo pripremili i virtualni info-dan kako bismo omogućili što većem broju ljudi pristup našoj novoj online platformi.
Ako razmišljate o prijavi majstorskog ispita ili se već spremate za ispit, ne oklijevajte i prijavite se na virtualni info-dan Hrvatske obrtničke komore koji će se održati u ponedjeljak, 14. ožujka 2022. godine.
Uhvatite idealnu priliku i upoznajte se s novim pitanjima za područje majstorskog ispita iz gospodarstva i pravnih propisa koja se od ovog roka koriste na razini cijele Hrvatske. Iskoristite mogućnost rješavanja pripremnog ispita, uklonite nepoznanice i stres prije dolaska na pravi ispit.
Za pristup ispitu potrebno vam je računalo s pristupom internetu. Ispiti se rješavaju online te biste odmah dobili rezultat.
Sve što trebate učiniti je odabrati jedan od ponuđenih termina i ispuniti prijavni obrazac OVDJE.
Prijave za virtualni Info-dan prikupljamo do petka, 11. ožujka 2022. do 12 sati nakon čega ćemo svima prijavljenima mailom poslati upute za spajanje na platformu i pristup pripremnom ispitu.
Za dodatne informacije možete nam se javiti mailom na mirna.krasic@hok.hr.
Info-dan organizira se u sklopu projekta Erasmus+ Master 4.0: Unaprjeđenje majstorskih ispit koji provodi Hrvatska obrtnička komora. Kroz projekt se izrađuju nova ispitna pitanja za majstorske ispite te online platforma za pripremu i polaganje majstorskog ispita.
Pročitajte više » | Napisano 04.03.2022.