Zakoni i propisi
- GRADITELJSTVO
- Zakon o prostornom uređenju i gradnji (pročišćeni tekst)
- Zakon o arhitektonskim i inžinjerskim poslovima i djelatnostima u prostornom uređenju i gradnji (NN 152/08)
- Pravilnik o suglasnosti za započinjanje obavljanja djelatnosti građenja (NN 43/09)
- Zakon o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje(2015)
- Zakon o gradnji
- PRIJEVOZ
- Zakon o prijevozu u cestovnom prometu (pročišćeni tekst)
- Promjene zakona o prijevozu u cestovnom prometu (124/09)
- Pravilnik o posebnim uvjetima za parkiranje (NN 104/05)
- Pravilnik o raspodjeli dozvola za međunarodni prijevoz (NN 120/05)
- Promjene pravilnika o raspodjeli dozvola za međunarodni promet (NN 102/07)
Izdvojene novosti
Nulti kvadrant - analiza stavova, uvjerenja, strahova i očekivanja hrvatskih građana o obrtništvu
NAJPOZITIVNIJI STAV HRVATI IMAJU O OBRTNICIMA
U istraživanju se ispitivalo zadovoljstvo građana prema industrijama i institucijama u 18 različitih sektora.
Ukupno gledajući, građani najpozitivniji stav imaju o obrtnicima, najviše povjerenja imaju upravo u obrtnike, a i najčešće bi preporučili njihove usluge drugima.
Pa je tako više od 70% ispitanika uglavnom zadovoljno ili izrazito zadovoljno uslugama obrtnika (frizera, pedikera, krojača...). Više od 65% ispitanika izjasnilo se da je uglavnom ili izrazito zadovoljno svojim iskustvom u kafićima i restoranima.
Uglavnom ili u potpunosti 65% građana vjeruje obrtnicima, dok povjerenja u ugostiteljske objekte ima preko 55% građana.
Usluge obrtnika građani bi najviše preporučili drugima, čak 70% njih, dok bi preporuku dobilo i preko 65% ugostiteljskih objekata.
ULAGANJE U ZNANJE NAJISPLATIVIJA JE INVESTICIJA NA PUTU K ODRŽIVOJ BUDUĆNOSTI
S obzirom da Hrvatska obrtnička komora promiče strukovna zanimanja i brine za osiguravanje budućeg kadra u obrtničkim zanimanjima, važan podatak kao dodatan poticaj naporima u izgradnji kvalitetnijeg strukovnog obrazovanja jest da je ulaganje u vlastito znanje ili znanje djece za 82% ljudi najisplativija investicija. U istraživanju iz 2020. 58% ljudi bilo je tog stava, što pokazuje kako su u godini pandemije ljudi postali svjesniji važnosti znanja i obrazovanja.
Istraživanje je proveo Ipsos za Media Val Grupu.
Detaljnije informacije o istraživanju možete pronaći na dnu ove stranice.
https://www.hok.hr/sites/default/files/article-docs/2021-08/HOK_izdvojeni%20rezultati%20istra%C5%BEivanja.pdf
Pročitajte više » | Napisano 30.08.2021.
Matrona Cons novi je partner Hrvatske obrtničke komore u okviru projekta HOK Obrtnik plus
Matrona Cons novi je partner Hrvatske obrtničke komore u okviru projekta HOK Obrtnik plus, a članovima Hrvatske obrtničke komore nudi popust od 10% na sve usluge, kao i jednu besplatnu individualnu konzultaciju od 45 minuta.
Matrona Cons (Ljubljana, Skoplje i Beograd) je tvrtka koja radi na promicanju izvoza i internacionalizaciji poduzeća, strateškom upravljanju i poslovnom razvoju tvrtki, s ciljem pomoći lokalnim tvrtkama da povećaju vlastite izvozne kapacitete i pronađu nove sigurne međunarodne partnere.
Detaljnije informacije o pogodnostima možete pronaći na sljedećoj poveznici.
https://www.hok.hr/pogodnosti/hok-obrtnik-plus/partneri/matrona-consulting
Pročitajte više » | Napisano 03.08.2021.
Produljuju se epidemiološke mjere - Četiri nove Odluke Stožera civilne zaštite RH
Stožer civilne zaštite RH donio je četiri nove Odluke. Odluke su stupile na snagu 31. srpnja 2021. godine, a nužne epidemiološke mjere određuju se u trajanju do 15. kolovoza 2021. godine.
1. Odluku o izmjeni i dopuni Odluke o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja
2. Odluku o izmjeni Odluke o uvođenju posebne organizacije rada za djelatnost trgovine koja se obavlja u prodavaonicama i trgovačkim centrima
3. Odluku o izmjeni Odluke o načinu organizacije javnog prijevoza putnika radi sprječavanja širenja bolesti COVID-19
4. Odluku o izmjeni Odluke o nužnoj epidemiološkoj mjeri obaveznog korištenja maski za lice ili medicinskih maski
Odluke možete pronaći i na dnu ove stranice.
https://civilna-zastita.gov.hr/UserDocsImages/CIVILNA%20ZA%C5%A0TITA/PDF_ZA%20WEB/Odluka%20-%20okupljanja,%202.%20izmjena.pdf
https://civilna-zastita.gov.hr/UserDocsImages/CIVILNA%20ZA%C5%A0TITA/PDF_ZA%20WEB/Odluka%20-%20trgovine,%2014.%20izmjena.pdf
https://civilna-zastita.gov.hr/UserDocsImages/CIVILNA%20ZA%C5%A0TITA/PDF_ZA%20WEB/Odluka%20-%20javni%20prijevoz,%2014.%20izmjena.pdf
https://civilna-zastita.gov.hr/UserDocsImages/CIVILNA%20ZA%C5%A0TITA/PDF_ZA%20WEB/Odluka%20-%20maske,%201.%20izmjena.pdf
Pročitajte više » | Napisano 02.08.2021.
HOK zatražio izmjenu COVID kriterija za mjeru zadržavanja radnih mjesta
Prema trenutnim uvjetima, EU digitalnu COVID potvrdu ne mogu dobiti osobe koje se ne smiju cijepiti, čime se uskraćuje ostvarivanje mjere zadržavanja radnih mjesta posebno osjetljivim skupinama osoba koje se procjepljivanjem nastoji zaštititi. COVID potvrdu ne mogu dobiti niti osobe koje su preboljele COVID, a nisu kao takve evidentirane u sustavu, čime također gube pravo na mjeru za zadržavanje radnih mjesta.
HOK je žurno reagirao na ove uvjete koje poslodavce i radnike stavljaju u nepovoljan položaj, a zahtjev je dostupan OVDJE.
https://www.hok.hr/sites/default/files/trazili-smo-docs/2021-07/HZZ%20ZRM%20COVID%20kriterij.pdf
Pročitajte više » | Napisano 02.08.2021.
HOK traži hitne izmjene Programa zadržavanja radnih mjesta - srpanj 2021.
Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za zapošljavanje donijelo je Program zadržavanja radnika u djelatnostima smanjene gospodarske aktivnosti za srpanj 2021. Cilj ove mjere je zadržavanje radnika u djelatnostima u kojima je zbog posebnih okolnosti narušena gospodarska aktivnost.
Hrvatska obrtnička komora odmah je reagirala na doneseni Program koji je na štetu najmanjih poslodavaca izmijenjen u odnosu na dosadašnje mjere za očuvanje radnih mjesta te je Ministarstvu rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike i drugim nadležnim institucijama uputila zahtjev za hitnom izmjenom. Program je izostavio mogućnost poslodavaca koji zapošljavaju do 10 radnika (mikropoduzetnika) da ostvare pravo na sredstva bez obzira na djelatnost koju obavljaju. Ovakva je mogućnost do sada prevenirala otpuštanje radnika i zatvaranje obrta u značajnom broju, zbog čega je potrebno zadržati takvu mogućnost kroz cijelo razdoblje trajanja pandemije i njezinih posljedica na gospodarstvo.
Također, propisivanjem uvjeta od 70% Covid potvrda individualna odgovornost građana neprimjereno se prebacuje na poslodavce, što će kod onih najmanjih izazvati najveću štetu.
Zahtjev za hitnim izmjenama dostupan je na dnu ove stranice.
U nastavku Vam donosimo više informacija o Mjeri.
Mjera je namijenjena poslodavcima iz sektora:
Prijevoz i skladištenje – prijevoz putnika i to kopnom, zrakom i vodom, te zračni prijevoz robe
Uslužne djelatnosti u vezi sa prijevozom
Djelatnosti pružanja smještaja te pripreme i usluživanja hrane i pića
Administrativne i pomoćne uslužne djelatnosti – samo djelatnosti iznajmljivanja i davanja u zakup (leasing) i putničke agencije, organizatori putovanja (turoperatori) i ostale rezervacijske usluge te djelatnosti povezane s njima
Umjetnost, zabava i rekreacija samo kreativne, umjetničke i zabavne djelatnosti, zabavne i rekreacijske djelatnosti i proizvodnja i prikazivanje filmova i video filmova, djelatnosti snimanja zvučnih zapisa i izdavanja glazbenih zapisa te distribucija istih
Organizatori kulturnih, poslovnih i sportskih događanja, organizatori sajmova i vjenčanja, te prateće djelatnosti poput tvrtki za najam opreme, audio i video snimanje, prodaju ulaznica, najam dvorana te ostale tvrtke koje većinu svojih prihoda ostvaruju od događanja i javnih okupljanja
Poslodavci s područja na kojima je proglašena katastrofa uzrokovana potresom za područje Sisačko-moslavačke, Zagrebačke i Karlovačke županije bez obzira na djelatnost i pad prometa i to u slučaju kada su zbog objektivnih razloga poslovno-proizvodi procesi bitno smanjeni ili onemogućeni.
Ova mjera može biti dodijeljena svim poslodavcima koji su registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO-a do 28. veljače 2021. godine i to za radnike zaposlene najkasnije do 30. lipnja 2021. godine.
Isplata mjesečnih troškova plaće za srpanj 2021. godine odobravat će se za zahtjeve zaprimljene od 26. srpnja 2021. godine do zaključno 25. kolovoza 2021. godine.
Važno je naglasiti kako se poslodavcu može odobriti korištenje potpore za srpanj za sve radnike za koje poslodavac traži potporu ako do zaključno 25. kolovoza 2021. godine 70 i više posto radnika za koje poslodavac traži potporu posjeduje EU digitalnu COVID potvrdu ili su stekli uvjete za dobivanje iste sukladno pravilima o izdavanju EU digitalnih COVID potvrda u Republici Hrvatskoj. Za 70 i više posto Covid-potvrda poslodavac može ostvariti 100% potpore.
Ako na dan 25. kolovoza 2021. manje od 70 posto radnika za koje poslodavac traži potporu posjeduje EU digitalnu COVID potvrdu ili su stekli uvjete za dobivanje iste, tada se postotak potpora može odobriti sukladno postotku udjela radnika s EU digitalnim COVID potvrdama ili koji su stekli uvjete za dobivanje iste od ukupnog iznosa potpore za sve radnike za koje poslodavac traži potporu.
Za manje od 70% Covid potvrda poslodavac može ostvariti potpore proporcionalno, tj. jednako postotku udjela Covid-potvrda od ukupnog iznosa potpore
Hrvatski zavod za zapošljavanje će do podataka o posjedovanju EU digitalnu COVID potvrde ili stečenim uvjetima za posjedovanje EU digitalne COVID potvrde doći na temelju razmjene podatka s nadležnim tijelima.
Hrvatski zavod za zapošljavanje, sukladno Općoj uredbi o zaštiti podataka neće imati uvid u osobne podatke radnika s EU digitalnom COVID potvrdom, već će se podaci s nadležnim tijelima u svrhu odobravanja potpora razmjenjivati i obrađivati u obliku statističkih podataka, odnosno Hrvatski zavod za zapošljavanje će od nadležne institucije razmjenom podataka zaprimiti samo postotak radnika sa EU digitalnom COVID potvrdom ili uvjetom za istu. Pod uvjetom za istu podrazumijeva se da radnik ima uvjete ishoditi EU digitalnu COVID potvrdu, ali nije zatražio izdavanje potvrde od nadležne institucije.
Kriteriji za dodjelu potpore je i dokaz o padu prihoda/primitaka u propisanim usporednim razdobljima. Izuzetak su poslodavci s područja pogođenih potresom na području Sisačko-moslavačke, Zagrebačke i Karlovačke županije ne moraju dokazati da su imali pad prihoda/primitaka. Navedeni poslodavci kod podnošenja zahtjeva izjavit će pod materijalnom i kaznenom odgovornošću da su nastupile okolnosti iz kriterija za dobivanje potpore.
Detaljnije informacije dostupne su na: mjera-zrm.hzz.hr
Provedbeni dokument dostupan je ovdje: https://mjera-zrm.hzz.hr/media/wwpnt3yc/hzz-provedbena-dokumentacija-zrm-srpanj-2307.pdf?v=2
Informacije o tome tko može dobiti EU digitalnu COVID potvrdu dostupne su ovdje: https://www.koronavirus.hr/eu-digitalna-covid-potvrda/960
Pročitajte više » | Napisano 27.07.2021.