Izdvojene novosti


Održan početni sastanak partnera na Erasmus+ projektu Master 4.1. – Unaprjeđenje osiguranja kvalitete i promocije majstorskih ispita

Održan početni sastanak partnera na Erasmus+ projektu Master 4.1. – Unaprjeđenje osiguranja kvalitete i promocije majstorskih ispita

thumb
thumb
thumb
thumb
Majstorska zvanja predstavljaju vrhunac obrtničkog zanimanja i osiguravaju prepoznatljivost kvalitete obrtničkog rada kao i društvenu angažiranost majstora. Kako bi se unaprijedila kvaliteta majstorskih ispita i promovirala njihova važnost, Hrvatska obrtnička komora se uključila u Erasmus+ projekt Master 4.1. – Unaprjeđenje osiguranja kvalitete i promocije majstorskih ispita te će zajedno sa partnerima iz Sjeverne Makedonije, Slovenije i Hrvatske raditi na unaprjeđenju provedbe majstorskih ispita te njihovoj popularizaciji putem promotivne kampanje.

U skladu s navedenim, od 26. do 27. travnja 2023. godine održan je početni sastanak partnera u Skopju, Sjeverna Makedonija na kojem su partneri imali priliku međusobno se upoznati i dogovoriti prve korake u provedbi projektnih aktivnosti.

Partneri su dogovorili način suradnje u vezi izrade Metodologije za izradu programa i kataloga majstorskih ispita na temelju koje će partneri iz Sjeverne Makedonije uz stručnu pomoć Hrvatske obrtničke komore izraditi nove programe i ispitne kataloge za majstorske ispite u odabranim zanimanjima. Također, raspravljalo se o mogućim načinima kako unaprijediti kvalitetu majstorskih ispita unaprjeđenjem ocjenjivanja ispita kao i izradom kodeksa ponašanja ispitnih komisija. Nadalje, partneri su razmatrali ideje kako osmisliti promotivnu kampanju za popularizaciju majstorskih ispita u partnerskim državama te na koji način provesti kampanju s najučinkovitijim dosegom među ciljnim skupinama.

Projektne aktivnosti će unaprijediti kvalitetu provedbe majstorskih ispita te će popularizirati majstorske ispite kao način stjecanja najviše razine kvalifikacije i napretka u obrtničkim zanimanjima. Nadalje, popularizacijom majstorskih ispita povećat će se broj kandidata koji polažu majstorski ispit što će imati izravan utjecaj na broj otvorenih obrta u lokalnim sredinama. Isto tako, jačanjem i promjenom svijesti o majstorskim ispitima kao vrijednim kvalifikacijama u obrtničkim zanimanjima razvit će se i svijest o važnosti majstorskih ispita za gospodarstvo i društvo u cjelini. Također, utjecaj projektnih aktivnosti će osigurati da društvo osvijesti važnost majstorskih ispita kao načina očuvanja obrtničke tradicije i vrijednosti obrtničkih zanimanja kao i temelja za poticanje inovacija i izvrsnosti u području obrtništva.

Uz Hrvatsku obrtničku komoru, partneri na projektu su Obrtnička komora Skopje kao koordinator projekta, Institut za komunikacijske studije iz Skopja, Sveučilište Algebra iz Hrvatske te Obrtničko-poduzetnička komora Slovenije. Projekt traje do svibnja 2024. godine, a ukupna vrijednost financijske potpore je 120.000,00 EUR.

Pročitajte više » | Napisano 04.05.2023.

Javni poziv za dodjelu oznake HOP

Javni poziv za dodjelu oznake HOP

Ministarstvo je objavilo Javni poziv za dodjelu oznake „Hrvatski otočni proizvod“ u 2023. godini. Oznaka „Hrvatski otočni proizvod“ dodjeljuje se otočnim proizvodima i nematerijalnom dobru u svrhu očuvanja otočne tradicije i identiteta u skladu s Programom „Hrvatski otočni proizvod“.

Zahtjevi se zaprimaju do 31. kolovoza 2023. godine, a o podnesenom zahtjevu Ministarstvo donosi rješenje u upravnom postupku na temelju prijedloga stručnog povjerenstva. Otočnom subjektu rješenje o dodjeli oznake „Hrvatski otočni proizvod“ izdaje se na rok od pet godina. Pozivaju se svi otočni subjekti kojima istječu ili su istekli ugovori o dodjeli prava označavanja kao i svi drugi zainteresirani otočni subjekti da svoje otočne proizvode prijave na ovaj Javni poziv.




Pročitajte više » | Napisano 28.04.2023.

Najava 24. Međunarodnog sajma gospodarstva u Mostaru

Najava 24. Međunarodnog sajma gospodarstva u Mostaru

Hrvatska obrtnička komora organizira i sufinancira kolektivni nastup svojih članova na 24. Međunarodnom sajmu gospodarstva u Mostaru koji će se održati od 2. do 6. svibnja 2023. godine.

Na ovom značajnom proljetnom sajmu u Bosni i Hercegovini predstavit će se oko 700 izlagača iz više od 20 zemalja svijeta, nudeći posjetiteljima kvalitetne proizvode i usluge. Za više informacija o ovogodišnjem sajmu i izlagačima, posjetite stranicu Mostarskog sajma.

Na ovogodišnjem sajmu u Mostaru, Izrael će biti zemlja partner, što će privući dodatnu pažnju međunarodnih poslovnih ljudi i tvrtki. Hrvatska obrtnička komora će organizirati nastup svakog izlagača po sistemu "ključ u ruke", što uključuje pripremu prezentacije na sajmu, uređenje izložbenog prostora, transport eksponata te dežurnu osobu na štandu. Osim toga, svaki će izlagač dobiti i dva natpisa na štandu, najavu nastupa prema službama sajma te sve potrebne informacije i logistiku za kvalitetan sajamski nastup.

Štand Hrvatske obrtničke komore i hrvatskih obrtnika nalazit će se u paviljonu 1, na samom ulazu u sajam, gdje će biti predstavljena ponuda 8 direktnih izlagača-obrtnika članova Komore. Uz centralni info-pult Komore za informiranje posjetitelja, bit će organizirana i prezentacija njihove ponude.

Na štandu Hrvatske obrtničke komore na Mostarskom sajmu posjetitelji će imati priliku vidjeti visokokvalitetne parkete i podne obloge obrta "SLAVONICA", koji je već niz godina u samom vrhu ponude parketa i nudi kompletnu uslugu postave istih. Obrt "RADIONA ZA IZRADU ZUPČASTIH I PUŽNIH PRIJENOSA HABUŠ" prezentirat će ponudu zupčanika i strojnih dijelova, a radi se o obrtu koji desetljećima nudi kompletnu uslugu izrade zupčanika i obrade metala na hrvatskom i inozemnim tržištima. Obrt "EPO-energetsko procesna oprema" će prezentirati ponudu svojih proizvoda i usluga iz domene projektiranja, proizvodnje i plasmana energetsko-procesne opreme.

Obrt "ELEKTROMEHANIKA Jurišić" će prvi puta predstaviti svoje proizvode i usluge iz domene opreme i alata za građevinarstvo i elektroindustriju, kao i sigurnosne pojaseve za spomenute gospodarske djelatnosti. Obrt "ZZR DUNI Ljevaonica obojenih metala" će prezentirati ponudu usluga lijevanja, dok će obrt "ELMET" prezentirati proizvodnju strojeva i alata te usluge dinamičnog balansiranja rotirajućih dijelova strojeva, balansiranje radilica i zamašnjaka. Obrt "PROMEGA" prezentirat će proizvodnju konzola, krakova i adaptera javne rasvjete i plastifikacije metala, kao i obradu metala.

Osim toga, obrt "MARIS" iz Rijeke će se prvi puta predstaviti s ponudom usluga izrade projekata, tehničke zaštite i procjene.

Hrvatska obrtnička komora poziva predstavnike obrtničkih i gospodarskih institucija iz Bosne i Hercegovine, predstavnike diplomatskih predstavništava Republike Hrvatske u Bosni i Hercegovini, predstavnike resornog Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja, kao i sve zainteresirane posjetitelje sajma da posjete štand hrvatskih izlagača.

Posjetiteljima štanda će biti na raspolaganju predstavnik Hrvatske obrtničke komore za sva dodatna pitanja i informacije. Pozivamo sve posjetitelje sajma, domaće i strane, da posjete štand hrvatskih izlagača, pogledaju ponudu hrvatskih obrtnika i saznaju više o radu same Hrvatske obrtničke komore.

Na dnu stranice:

Pozicija štanda HOK-a u paviljonu 1 na 24. Međunarodnom sajmu gospodarstva u Mostaru 2023.
Plan Mostarskog sajma s prilaznim putevima
Foto_izvor: Manger.ba

Pročitajte više » | Napisano 28.04.2023.

Održan Okrugli stol ''Pretovar vozila u teretnom prijevozu: nova rješenja za stare probleme“

Održan Okrugli stol ''Pretovar vozila u teretnom prijevozu: nova rješenja za stare probleme“

thumb
thumb
thumb
thumb
Prijevoz tereta s pretovarenim vozilom je prepreka koja najviše koči svakodnevno poslovanje mikro i malih poduzetnika u prijevozu tereta i potrebno ga je rješavati izmjenom zakonskih propisa koji će značajno smanjiti raširenost pretovara vozila kao štetne, opasne i za društvo u cjelini izrazito nepovoljne poduzetničke prakse

Hrvatska obrtnička komora u suradnji s Hrvatskim društvom za transportno pravo organizirala je okrugli stol i savjetovanje na temu: ''Pretovar vozila u teretnom prijevozu: nova rješenja za stare probleme“ usmjereno na iznalaženje rješenja za poboljšanje položaja prijevoznika, ali i smanjenja prekomjernog trošenja javne infrastrukture te podizanja opće sigurnosti sudionika u prometu.

Prijevoz tereta s pretovarenim vozilom dugogodišnji je problem koji ima izrazito negativne posljedice na cjelokupni domaći sektor prijevoza i najviše koči svakodnevno poslovanje mikro i malih poduzetnika u prijevozu. Hrvatska obrtnička komora dugi niz godina ukazuje na nužnost dosljedne primjene članka 154. Zakona o sigurnosti prometa na cestama, odnosno da odgovornost za pretovar ne snose samo vozač i tvrtka koja obavlja prijevoz, već i ostali sudionici u lancu prijevoza (tvrtke koje obavljaju utovar i naručitelji prijevoza) koji imaju korist od toga što se teret prevozi pretovarenim vozilom.

Problem je potrebno rješavati izmjenama više zakonskih propisa te je stoga Hrvatska obrtnička naručila komparativnu znanstvenu analizu pet pravnih poredaka država u okruženju (Njemačka, Španjolska, Francuska, Turska) i njihovih normativnih rješenja vezanih za prekršajno i ugovorno sankcioniranje u slučaju pretovara vozila.

Predstavljeni rezultati i zaključci bit će nam podloga za predlaganje rješenja usmjerenih na poboljšavanje položaja naših prijevoznika, istaknuo je predsjednik Hrvatske obrtničke komore Dalibor Kratohvil. „Naša je zadaća snažno zastupanje interesa naših članova kako bismo stvorili što bolje poslovno okruženje za njihov razvoj i napredak“, poručio je predsjednik HOK-a.

Predsjednica Hrvatskog društva za transportno pravo i redovita profesorica na Katedri za pomorsko i opće prometno pravo Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu dr. sc. Nikoleta Radionov Karlović predstavljajući rezultate analize ukazala je da moderna europska zakonodavstva većinom poznaju prekršajnu odgovornost za pretovar vozila obje ugovorne strane: prijevoznika i naručitelja prijevoza, tj. osobe koja za njega obavlja utovar. „Uvođenje takvog normativnog modela u Hrvatskoj jedino može brzo utjecati na izmjenu prakse pretovara koja trenutno pogoduje naručiteljima prijevoza, koji gotovo isključivo kontroliraju proces utovara“, istaknula je Radionov Karlović.

Na Okruglom stolu sudjelovali su i predstavnici resornih ministarstva; Ante Gašpar iz Službe prometne policije Ministarstva unutarnjih poslova, Zoran Vogrin iz Uprave za cestovni promet, cestovnu infrastrukturu i inspekciju Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te Željko Čičak iz tvrtke RALU LOGISTIKA ispred Hrvatske gospodarske komore i Ivan Miličić, predsjednik Ceha prijevoznika HOK-a.

Zaključeno je kako je za izmjenu postojećeg stanja u praksi, posebno domaćeg cestovnog prijevoza tereta, potrebno:

1. Jedinstvenim stavom na razini strukovnih udruga potaknuti nadležne institucije na izmjene zakonskih propisa koje će značajno smanjiti raširenost pretovara vozila kao štetne, opasne i za društvo u cjelini izrazito nepovoljne poduzetničke prakse,

2. Hitno krenuti u izmjenu Zakona o prijevozu u cestovnom prometu kvalitetnim uređenjem ugovora o prijevozu u cestovnom prometu koji će biti usklađen s odredbama CMR konvencije i u pogledu odgovornosti prijevoznika za povredu ugovora o prijevozu robe cestom kao posljedice pretovara ili krenuti s izradom potpuno novog Zakona o ugovorima u prijevozu,

3. Na temelju donošenja izmjene i dopune Zakona o prijevozu u cestovnom prometu ili donošenja novog Zakona o ugovorima u prijevozu nužno je izmijeniti Zakon o sigurnosti prometa na cestama uvođenjem zajedničke prekršajne odgovornosti prijevoznika i pošiljatelja ili druge osobe koju je on ovlastio za obavljanje utovara vozila za pretovar vozila ili nepravilno slaganje robe koje utječe na sigurnost vozila,

4. Temeljem zakonski definiranih ugovora u prijevozu sačiniti jedinstveni obrazac teretnog lista za domaći prijevoz koji će pod određenim propisanim uvjetima biti dostupan prijevoznicima i obavezan u primjeni. Takav bi obrazac sadržavao, između ostalog, polje za unošenje primjedbi prijevoznika (i) o postupku utovara i njegovoj (ne)prisutnosti istom, što bi olakšalo dokazivanje u slučaju kasnijeg spora i zaštitilo poziciju prijevoznika u istom.

Pročitajte više » | Napisano 28.04.2023.

Privremeni prestanak ribolovnih aktivnosti - plivaričarski ribolov svibanj 2023.

Privremeni prestanak ribolovnih aktivnosti - plivaričarski ribolov svibanj 2023.

Uprava ribarstva obavještava sve zainteresirane da će u razdoblju od 1. svibnja 2023. godine u 00:00 sati do 30. svibnja 2023. godine u 24:00 sata biti proglašena privremena obustava okružujućim mrežama plivaricama – srdelarama na području cijelog ribolovnog mora Republike Hrvatske.

Za navedeno razdoblje postoji mogućnost financiranja u okviru Programa za ribarstvo i akvakulturu Republike Hrvatske za programsko razdoblje 2021.-2027. godine.

Neki od osnovnih uvjeta su da tijekom trajanja privremene obustave ribarsko plovilo ne smije obavljati nikakvu ribolovnu aktivnost te mora biti vezano u luci, članovi posade ne smiju obavljati bilo koju vrstu ribolova ili drugu djelatnost, plovilo mora biti autorizirano za plivaričarski ribolov i imati dostatnu minimalnu ribolovnu aktivnost od ukupno 120 ribolovnih dana ostvarenih tijekom 2021. i 2022. godine, od čega najmanje 51% ribolovne aktivnosti ostvarene u dijelu plivaričarskog ribolova. Konačni uvjeti, kriteriji, način dodjele i izračun potpore bit će propisani pravilnikom.

VAŽNO!!! Korisnici koji planiraju zatražiti potporu u okviru ove obustave nisu više u obvezi dostaviti prethodno e-mailom obavijest o interesu za sudjelovanje, kako je to bilo u prethodnim razdobljima u provedbi ove mjere, već su samo dužni podnijeti Zahtjev za potporu i to isključivo elektroničkim putem (nije moguće podnošenje zahtjeva u tiskanom obliku putem pošte). Zahtjev za potporu se podnosi počevši od 1. svibnja, a zaključno sa 30. svibnja 2023. godine.

Sustavu za elektroničku prijavu za privremenu obustavu je moguće pristupiti putem poveznice: https://eupotpore.ribarstvo.hr/W4/EFPRA.

Prilikom pristupanja elektroničkom sustavu svi korisnici koji su tijekom siječnja i veljače 2023. godine već aktivirali svoj profil, za prijavu mogu koristiti svoje korisničko ime i lozinku. Ako korisnici nemaju prethodno aktiviran svoj profil, mogu se javiti na adresu elektronske pošte: eufondovi.ribarstvo@mps.hr ili na brojeve telefona 01/ 6474 314 ili 01/ 6443 187, kako bi im se dodijelilo korisničko ime i privremena lozinka potrebni za pristup sustavu.

Upute za korištenje sustava možete pronaći ovdje.

Kako se tijekom razdoblja privremene obustave ne smije obavljati nikakvu ribolovnu aktivnost, te ribarsko plovilo mora biti vezano u luci, korisnik uslijed nepredviđenih okolnosti ili više sile ili u cilju remonta ribarskog plovila, može premjestiti ribarsko plovilo, ali uz prethodno pribavljeno odobrenje Uprave ribarstva.

Također, u slučaju da ribarsko plovilo ne posjeduje VMS uređaj ili isti nije u funkciji ili ako za vrijeme trajanja razdoblja privremene obustave dođe do neočekivanog kvara/prestanka rada VMS uređaja, korisnik je dužan obavijestiti Ministarstvo poljoprivrede, Upravu ribarstva o poziciji ribarskog plovila tijekom privremene obustave.

NAPOMENA!!! Zahtjevi za odobrenje premještaja i vezane obavijesti se dostavljaju na novu e-mail adresu: kontrolanaterenu@mps.hr.

Pročitajte više » | Napisano 27.04.2023.