Izdvojene novosti


Italian Balkan Trade Summit

Italian Balkan Trade Summit

Talijanska platforma FederCamere.it prošlog je tjedna organizirala online konferenciju „Italian Balkan Trade Summit“, s ciljem otvaranja poslovnih mogućnosti za talijanske tvrtke na Balkanu i u regiji te izgradnje talijansko-inozemne mreže odnosa. Događaj na vrhu uključivao je prezentacije organizacija i institucija država sudionica, panele, B2B sastanke i virtualni sajam.

Talijanski forum

FederCamere.it je platforma koja talijanskim poduzećima pruža usluge informiranja i obuke kao podršku pri internacionalizaciji njihovog poslovanja, u suradnji s različitim institucijama i organizacijama te drugim javnim i privatnim subjektima.

Radi proširenja područja poslovanja u regiji organiziran je i ovaj događaj, a u njemu su sudjelovale nacionalne trgovinske komore, udruženja obrtnika i poslodavaca, regionalne i općinske uprave, diplomatska predstavništva, talijanske i inozemne agencije, javna i privatna poduzeća te predstavnici ministarstava Italije.

U događaju je sudjelovalo 13 država: Albanija, Bosna i Hercegovina, Bugarska, Grčka, Sjeverna Makedonija, Crna gora, Rumunjska, Srbija, Slovenija te Turska, Cipar, Mađarska i Hrvatska, ispred koje su nastupili Talijansko veleposlanstvo i Talijanski institut za vanjsku trgovinu u Zagrebu, Vijeće stranih ulagača Hrvatske te Hrvatska obrtnička komora, koju je predstavio savjetnik za promociju i konkurentnost obrtništva te organizaciju poslovnih susreta i sajmova u zemlji i inozemstvu Dražen Horvat.

Kako bi se potakla suradnja talijanskih i inozemnih tvrtki te organizacija sudionica, posebno za ovu prigodu postavljen je virtualni sajam i u sklopu njega virtualni štandovi sudionika konferencije, koji će biti dostupni na platformi do kraja godine.

Poslovnim ponudama talijanskih poduzeća i virtualnim štandovima sudionika konferencije možete pristupiti ovdje registracijom kao posjetitelj.

Foto: B2Bitalia.org

Pročitajte više » | Napisano 25.03.2024.

Magdalena Kahlina iz Zaboka predstavljat će hrvatske cvjećare na svjetskom prvenstvu u Haagu

Magdalena Kahlina iz Zaboka predstavljat će hrvatske cvjećare na svjetskom prvenstvu u Haagu

Florint: „Hrvatski cvjećari su željni znanja i odlikuje ih visoka kvaliteta rada“

U Dioklecijanovim podrumima održano je Državno natjecanje cvjećara i Forum cvjećara Hrvatske obrtničke komore, koji je uključivao edukativne radionice stranih stručnjaka iz Francuske, Poljske i Slovačke na kojima je sudjelovalo nekoliko desetaka hrvatskih cvjećara, ali i panel raspravu na temu potrebe za usavršavanjem u struci u sklopu kojeg su sudjelovali renomirani hrvatski cvjećari i Simon Ogrizek, predsjednik međunarodne organizacije cvjećara FLORINT. Suorganizator događanja je Udruženje obrtnika grada Splita, odvija se u okviru renomirane manifestacije 47. Praznika cvijeća, a nekoliko dana nakon natjecanja svi radovi i eksponati natjecatelja bit će izloženi u Dioklecijanovim podrumima.

Sudionice su se natjecale u četiri kategorije – Fantazija u renesansnom „žardinu“, Stručak za Juditu, Stol za dvoje i Vjenčani buket. Magdalena Kahlina, obrtnica iz Zaboka, ukupna je pobjednica Državnog prvenstva cvjećara HOK-a te će predstavljati Hrvatsku na Svjetskom prvenstvu cvjećara koje će se održati od 26. do 31. kolovoza 2025. godine u Haagu.

„Pripremala sam se dva mjeseca za ovo natjecanje i pažljivo osmišljavala ove radove, kao i uložila značajna sredstva. Nagrada mi znači jako puno i ona je ovdje zahvaljujući podršci obitelji, ali i kolegica iz cijele Hrvatske. To je jedna prekrasna priča, svi smo kao jedno i imamo zajednički cilj – što je moguće bolje prezentirati hrvatsko cvjećarstvo. Svakako mogu reći da bez kontinuiranih edukacija nije moguće sudjelovati na natjecanju i da su one važne za usavršavanje i napredak, stajanje u mjestu je korak unatrag“, ističe pobjednica Državnog natjecanja HOK-a Magdalena Kahlina.

Predsjednik HOK-a Dalibor Kratohvil dodijelio je nagrade pobjednicama Državnog natjecanja i svečano zatvorio Forum Cvjećara HOK-a: „Nijedna prilika koja išta znači ne može proći bez vas, vaši klijenti upravo odabiru baš vas da im dodatno obogatite posebne trenutke. Imate veliku važnost i odgovornost - pozivam vas da nastavite biti ovako entuzijastični i kreativni i težiti izvrsnosti. Ponosan sam što smo organizirali državno natjecanje i dali vam platformu da pokažete iznimne vještine i talent, a Forum cvjećara draga nam je i neizostavna manifestacija. Ovakva događanja od neizmjerne su važnosti za promociju struke novim naraštajima, ali i za promociju obrtničkog rada sugrađanima. I u narednim godinama nastavit ćemo inzistirati na održavanju ovih tradicionalnih manifestacija koje promiču ljepotu, talent, vještinu i obrtništvo.“

Dodatni stručni legitimitet ovom događanju tradicionalno već godinama daje sudjelovanje Simona Ogrizeka, predsjednika Florinta, koji je sudjelovao u suđenju i edukativnim radionicima, ali i u panelu gdje je okupljenima prenio dio svojeg bogatog iskustva, ali i apostrofirao važnost usavršavanja i edukacije za rast i razvoj svakog top cvjećara.

„Moram reći da su hrvatski cvjećari tijekom svih ovih godina pokazali želju za učenjem i novim znanjima, a odlikuje ih i to da posvećuju pozornost detaljima. Dokaz toga su i rezultati ovog natjecanja, radovi cvjećara. Sve što vidimo sada u Dioklecijanovim podrumima je na visokoj europskoj razini i visoke kvalitete izrade“, naglasio je predsjednik međunarodne organizacije cvjećara.

Sveukupan plasman na Državnom prvenstvu cvjećara Hrvatske obrtničke komore :

3. mjesto IVANA MUSTAPIĆ

2. mjesto VERONIKA KURUC

1. mjesto MAGDALENA KAHLINA

Četiri natjecateljske kategorije:

A) Fantazija u renesansnom „žardinu“:

3. mjesto MAGDALENA KAHLINA

2. mjesto SANJA HRŽIĆ

1. mjesto VERONIKA KURUC

B) Stručak za Juditu:

3. mjesto VRONIKA KURUC

2. mjesto HELENA HRAŠĆANEC

1. mjesto MAGDALENA KAHLINA

C) Stol za dvoje:

3. mjesto VERONIKA KURUC

2. mjesto CHRISTINA CIANCI ŽERIĆ

1. mjesto MAGDALENA KAHLINA

D) Vjenčani buket:

3. mjesto MAGDALENA KAHLINA

2. mjesto IVANA MUSTAPIĆ

1. mjesto IRENA BOROVIČKIĆ




Facebook
Linkedin

Pročitajte više » | Napisano 25.03.2024.

Okrugli stol „Iskoristimo prednosti jedinstvenog tržišta

Okrugli stol „Iskoristimo prednosti jedinstvenog tržišta

U Zagrebu je prošlog tjedna održan okrugli stol na visokoj razini „Iskoristimo prednosti jedinstvenog tržišta“. Događaj je u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici organiziralo Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja povodom posjeta Republici Hrvatskoj Enrica Lette – predsjednika instituta Jacques Delors i bivšeg talijanskog premijera. Gospodina Lettu je Vijeće Europske unije zadužilo da izradi neovisno izvješće o budućnosti jedinstvenog tržišta koje će biti predstavljeno u travnju, a hrvatska stajališta relevantnih dionika o funkcioniranju jedinstvenog tržišta bit će uključena u njega.

Vlada RH





















Foto: gov.hr

Prošle je godine Europska unija obilježila 30. godina jedinstvenog tržišta. Europska komisija ističe kako je ono jedno od najvećih postignuća EU-a te kako, od kad je uspostavljeno, građanima, poduzećima i cijeloj Uniji donosi koristi u obliku slobodnog kretanja ljudi, usluga, robe i kapitala kakve se prije trideset godina nisu mogle ni zamisliti; također je temelj europskog gospodarstva i instrument konkurentnosti.

Iako su te dobrobiti neosporne, aktualno geopolitičko okruženje i kriza istaknule su područja na kojima treba još puno raditi. To se poglavito odnosi na novo zakonodavstvo EU-a i neusklađenost regulatornog okvira država članica koji stvaraju dodatne prepreke poslovanju europskih poduzeća, posebno malih i srednjih koja, kao okosnica europskog gospodarstva, teško posluju zbog učinaka krize, kašnjenja u plaćanju, brojnih zahtjeva i propisa koji ne uzimaju u obzir njihove specifičnosti te sporih administrativnih postupaka. Uz navedeno, europska su poduzeća uslijed globalnih gospodarskih kretanja sve više izložena tržišnom natjecanju s trećim zemljama u pogledu cijena energije, kvalificirane radne snage i pristupa financiranju.

Kako bi europsko unutarnje tržište ojačalo, navodi Komisija, morat će se prilagođavati novim okolnostima, uzimati u obzir tehnološki razvoj, poticati zelenu i digitalnu dimenziju tržišta kao izvor inovacija i rasta te raditi na dugoročnoj konkurentnosti i produktivnosti EU-a. To podrazumijeva provedbu postojećih propisa, uklanjanje prepreka na razini država članica, posebno onih u prekograničnoj trgovini i u industrijskim sustavima te usmjeravanje na područja s najvećim potencijalom – poslovne usluge, tržišta kapitala te energetska, digitalna i podatkovna tržišta, energiju iz obnovljivih izvora, građevinarstvo i turizam.

Stvaranje jedinstvenog tržišta prije trideset godina omogućila je suradnja, a ona će biti ključna i u aktualnim okolnostima. Komisija je stoga pozvala čelnike, vlade, zakonodavce i socijalne partnere država članica da zajedno daju novi doprinos kako bi ono postalo uspješnije na korist građana i poduzeća, sada i dugoročno.

Upravo s tim ciljem, od Enirica Lette je zatraženo neovisno izvješće o budućnosti jedinstvenog tržišta kojem će, uz mišljenja dobivena u glavnim gradovima država članica, doprinijeti i Okrugli stol održan u Zagrebu. U raspravi su sudjelovali predstavnici nadležnih institucija Republike Hrvatske te poslovnih, financijskih i znanstvenih institucija, s ciljem sagledavanja šire slike.

Uvodna obraćanja su, uz Enrica Lettu, održali predstavnici Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja – ministar Damir Habijan i državni tajnik Hrvoje Bujanović, državna tajnica Ministarstva vanjskih i europskih poslova Andreja Metelko-Zgombić, zamjenik direktorice Glavne uprave Europske komisije za unutarnje tržište, industriju, poduzetništvo te male i srednje poduzetnike (DG GROW) Hubert Gambs i predsjednik Vlade Republike Hrvatske Andrej Plenković.

Nakon njih, osvrte iz svojeg područja djelovanja dali su predstavnici Ministarstva financija, Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva, Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (HANFA), Hrvatske narodne banke, Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN), Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM), Hrvatskog zavoda za norme, Hrvatske gospodarske komore, Hrvatske udruge poslodavaca, Hrvatske udruge banaka, Ekonomskog fakulteta u Rijeci, Pravnog fakulteta u Zagrebu i Hrvatske obrtničke komore, ispred koje je glavna tajnica Violeta Jelić govorila o jedinstvenom tržištu iz aspekta obrtništva.

Rasprave su uključivale teme izazova i prepreka s kojima se poslovni sektor najviše suočava, mogućnosti umrežavanja gospodarstvenika, studenata i drugih dionika u svrhu produbljivanja integracije u europske lance vrijednosti i lakšeg izlaska na globalna tržišta te mogućnosti doprinosa europskih institucija povećanju konkurentnosti, posebno u kontekstu razvoja javne nabave, zaštite potrošača i tržišnog natjecanja, slobode boravka i kretanja osoba, malog i srednjeg poduzetništva te zelene i digitalne tranzicije. Raspravljalo se i o jačanju otpornosti europskog gospodarstva te o utjecaju globalnih geopolitičkih rizika i ekonomskih trendova na funkcioniranje jedinstvenog tržišta. Letta je istaknuo četiri velike teme na kojima će biti naglasak u Izvješću: obrana, energetika, telekomunikacije i financije.

U Izvješće će biti uključena mišljenja prikupljena tijekom javnih konzultacija širokog spektra poput zagrebačkog Okruglog stola, a osim institucija država članica EU-a, poslovne i znanstvene zajednice te različitih udruženja, bit će uključen i Europski parlament te Europski gospodarski i socijalni odbor. Komisija će pratiti napredak na temelju pregleda stanja na jedinstvenom tržištu i relevantnih izvora podataka o provedbi, a izvješćivanje o napretku bit će izvor informacija za daljnje rasprave u Vijeću.

Više informacija o jedinstvenom tržištu Europske unije možete pronaći ovdje.

Pročitajte više » | Napisano 25.03.2024.

Mladi su skupina kod koje je potrebno intenzivnije jačati financijsko opismenjavanje

Mladi su skupina kod koje je potrebno intenzivnije jačati financijsko opismenjavanje

thumb
thumb
thumb
Kao središnji dio obilježavanja Svjetskog i Europskog tjedna novca 2024. Ministarstvo financija RH kao koordinator aktivnosti koje se provode u okviru financijskog opismenjavanja u Hrvatskoj organiziralo je 18.03.2024. konferenciju “Štedi, uloži i život posloži”.

Konferencija je okupila predstavnike institucija koje sudjeluju u provođenju aktivnosti na području financijske pismenosti kao i brojne studente i učenike.

Ministar financija Marko Primorac na konferenciji je istaknuo da su upravo mladi skupina kod koje je potrebno intenzivnije jačati financijsko opismenjavanje, da je važno uključivati što više sadržaja vezanih uz financijsko opismenjavanje u školski kurikulum, a s tim se ciljem u Hrvatskoj provodi niz aktivnosti.

U sklopu konferencije održan je i okrugli stol na kojem su sudjelovali predstavnici Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, HANFA-e i HGK te je istaknut primjer uspješnog mladog poduzetnika Alberta Gajšaka koji je govorio o važnosti obrazovanja u području financijske pismenosti upravo za mlade, buduće poduzetnike.

Na konferenciji su sudjelovali i predstavnici Hrvatske obrtničke komore (HOK, Sud časti i Centar za mirenje) koji su sudionicima konferencije, studentima, učenicima i drugim sudionicima predstavili mogućnosti za rješavanje sporova pri tijelima HOK-a za ARS, rad Savjetodavne službe HOK-a te aktivnosti na području financijske pismenosti koje HOK provodi prema svojem članstvu i osobama radne i mlađe dobi.

Hrvatska obrtnička komora ima člana u Operativnoj radnoj grupi za unaprjeđenje financijske pismenosti te provodi aktivnosti s područja financijske pismenosti kontinuirano, kao i neke posebne aktivnosti, a koje su dio Akcijskog plana za unaprjeđenje financijske pismenosti potrošača za 2023. i 2024.

Tako će sljedeća aktivnost HOK-a na ovom području biti održavanje webinara u suradnji s Hrvatskom udrugom kreditnih unija i Hrvatskom udrugom poslodavaca pod nazivom „Razvoj obrtništva i poduzetništva kroz druge oblike financiranja“ koji će se održati dana 26. ožujka 2024. Tema webinara je predstavljanje mogućnosti mikrofinanciranja obrtnika i upoznavanje s bitnim odredbama Zakona o kreditnim unijama.

Pročitajte više » | Napisano 20.03.2024.

Natječaj za nabavu tiskanog materijala, uredskog materijala i tonera/tinti

Natječaj za nabavu tiskanog materijala, uredskog materijala i tonera/tinti

Hrvatska obrtnička komora prikuplja ponude za nabavu tiskanog materijala, uredskog materijala i tonera/tinti na bazi okvirnih godišnjih potreba za izvršenje aktivnosti planiranih programom rada Hrvatske obrtničke komore za 2024. godinu.

Nuđenje predmeta nabave:

tiskani materijali
uredski materijali
toneri/tinte
sve temeljem okvirnih godišnjih potreba.

Napomena:

Količine su iskazane kao okvirne godišnje potrebe te su moguća odstupanja i promjene ovisno o opsegu aktivnosti, posebice u uvjetima posebnih okolnosti.

Specifikacije predmeta nabave sastavni je dio natječaja u priloženim dokumentima.

Ponuđači mogu dati ponude za sve tražene robe ili za pojedine vrste roba.

ROK za dostavu ponude je

28.03.2024. do 14 sati

u Hrvatsku obrtničku komoru neovisno o načinu dostave ponude

Ponude slati u zatvorenim kuvertama s naznakom:

NE OTVARATI – Ponuda za nabavu promotivnog, tiskanog, uredskog materijala, tonera/tinti temeljem okvirnih godišnjih potreba za 2024. godinu

Adresa na koju se šalju ponude:

Hrvatska obrtnička komora, Ilica 49/II, p.p.166, 10000 Zagreb

Ponude ste u mogućnosti dostaviti u zadanom roku:

- osobno u Hrvatsku obrtničku komoru do naznačenog datuma dostave ponude

- putem redovne pošte uzimajući u obzir da pošta mora biti zaprimljena u Hrvatskoj obrtničkoj komori do naznačenog datuma.

Ponude koje stignu nakon naznačenog datuma dostave ili su nepotpune neće se razmatrati.

Mjesto isporuke:

Hrvatska obrtnička komora, Ilica 49/II, 10000 Zagreb



Uvjeti natječaj:

a) Cijene u ponudi izražavaju se posebno i pojedinačno za svaku vrstu robe fco skladište naručitelja.

Cijene ponude za sve vrste roba nude se kao u maloprodaji (s posebno iskazanim PDV-om).

Cijena mora biti nepromjenjiva tijekom trajanja ugovora.

Cijene navedene u ponudi moraju biti ovjerene potpisom (i pečatom) ponuđača.

U ponudi mora biti jasno naznačen rok plaćanja, rok isporuke i način dostave.

Naručitelj će cijenu dobavljaču plaćati putem žiro računa u ovlaštenoj banci.

Rok valjanosti ponude: 45 kalendarskih dana



b) IZABRANI PONUĐAČ prije potpisivanja ugovora biti će u obvezi dostaviti u Hrvatsku obrtničku komoru dokumentaciju koja sadrži:

BON I i BON II, radi dokazivanja solventnosti ponuđača, ne stariji od 30 dana
vlastitu izjavu da nije pod stečajem, radi dokazivanja financijske i gospodarske sposobnosti ponuđača
izvadak iz kaznene evidencije – potvrdu o nekažnjavanju za odgovornu osobu, radi dokazivanja zakonitog poslovanja ponuđača
potvrdu Porezne uprave, kao dokaz o ispunjenju plaćanja svih dospjelih poreznih i drugih obveza, radi dokazivanja izvršavanja zakonskih obveza prema državi
vlastitu izjavu o tehničkoj, kadrovskoj i drugoj opremljenosti za kvalitetno izvršavanje ugovora, odnosno isporuku roba
izjavu o nepromjenjivosti cijena tijekom trajanja ugovora


Hrvatska obrtnička komora, Ilica 49/II, 10000 Zagreb, nije obveznik Zakona o javnoj nabavi.

Za dodatne informacije obratite se:

Nikola Kursar; tel: 01/48 06 607 ili 091/4806 623; e-mail: nikola.kursar@hok.hr







Preuzimanja
Naziv datoteke Veličina
TEKST NATJEČAJA nabava roba - tiskani_uredski_toneri.pdf 685.23 KB
OPIS TISKANOG MATERIJALA - uz natječaj.doc 33 KB
popis okvirnih godišnjih potreba robe za HOK_2024.xls 51.5 KB

Pročitajte više » | Napisano 20.03.2024.