Izdvojene novosti


Usporedba podataka iz sustava fiskalizacije u odnosu na isto razdoblje 2019. godine

Usporedba podataka iz sustava fiskalizacije u odnosu na isto razdoblje 2019. godine

​Porezna uprava je na svojim Internet stranicama objavila Informacije iz sustava fiskalizacije ​za razdoblje od 24. veljače 2020. do 22. ožujka 2020. godine u odnosu na razdoblje od 23. veljače 2019. do ​22. ožujka 2019. godine.

Analiza podataka iz sustava fiskalizacije za navedeno razdoblje dostupna je https://www.porezna-uprava.hr/Dokumenti%20vijesti/CORONA%20-FISKALIZACIJA%20OBJAVA%2025.03.2020%20(5).pdf?csf=1&e=XILGwd

Pročitajte više » | Napisano 25.03.2020.

HOK pripremio odgovore na najčešća pitanja o mogućoj odgodi plaćanja poreza za vrijeme trajanja posebnih okolnosti

HOK pripremio odgovore na najčešća pitanja o mogućoj odgodi plaćanja poreza za vrijeme trajanja posebnih okolnosti

Obrtnici, ako vam posebne okolnosti izazvane epidemijom korona virusa utječu na poslovanje s ciljem održavanja likvidnosti, gospodarske aktivnosti i zadržavanja zaposlenosti možete Poreznoj upravi podnijeti Zahtjev za odgodom plaćanja uslijed posebnih okolnosti.

Za vas smo pripremili odgovore na najčešća pitanja vezana uz korištenje ove mogućnosti, koje možete preuzeti:
https://www.hok.hr/sites/default/files/inline-files/ODGOVORI%20NA%20NAJ%C4%8CE%C5%A0%C4%86A%20PITANJA%20za%20odgodu%20pla%C4%87anja%20poreznih%20obveza%20obrtnika.pdf

Pročitajte više » | Napisano 25.03.2020.

HOK: Računovođama se moraju omogućiti mjere koje će osigurati normalno funkcioniranje gospodarstva

HOK: Računovođama se moraju omogućiti mjere koje će osigurati normalno funkcioniranje gospodarstva

Hrvatska obrtnička komora zatražila je nadležna ministarstva da se računovođama odobre mjere koje će im omogućiti očuvanje radnih mjesta i ublažiti posljedice pandemije korona virusa. Rad računovodstvenih servisa u situaciji izazvanoj pandemijom korona virusa je znatno otežan što je bio jedan od razloga da se sastane Sekcija računovođa HOK-a.

Hrvatska obrtnička komora temeljem zaključaka sjednice Sekcije računovođa HOK-a, održane 20. ožujka 2020. godine traži:

1/ Hitno produljenje roka za predaju JOPPD obrazaca – nemoguće je isti predavati u sada propisanim zakonskim rokovima, a HOK traži i suspendiranje kaznenih odredbi u djelu koji se odnosi na kašnjenje sa predajom

2/ Hitno produljenje roka za predaju obrazaca PDVa, PDV-S, PDV-ZP i obrasca URA uz obvezno suspendiranje kaznenih odredbi za kašnjenje s predajom istih već od datuma 20. ožujka 2020. godine (rok za predaju izvještaja za veljaču 2020.)

3/ Hitno produljenje roka za predaju obrasca PD (prijava poreza na dobit) te PD-IPO i OPZ STAT i to minimalno na način da se omogući rok od 2 (dva) mjeseca nakon što epidemija izazvana koronavirusom prođe.

4/ Hitno produljenje roka za predaju obrazaca GFI POD (statistika za obrtnike dobitaše i ostale obveznike predaje obrasca) te obrasca GFI POD za javnu objavu. Predlaže se tražiti produljenje roka minimalno do 31. srpnja 2020. godine. Ovdje svakako treba uzeti u obzir da je potrebno omogućiti rok od 2 (dva) mjeseca minimalno nakon što epidemija koronavirusa prođe.

5/ Hitno produljenje roka za prijavu i odjavu radnika uzevši u obzir da je vrlo otežano raditi u trenutnim uvjetima uz očekivanja da je moguće i da računovođe završe u samoizolaciji ili da zbog izmještanja opreme tamo gdje je to moguće imaju problema sa ceritfikatima i sl. Ovdje je također potrebno primijeniti suspendiranje kaznenih odredbi u djelu koji se odnosi na kašnjenje s ispunjenjem rokova

6/ Iznalaženje načina da se zbog svega navedenog u mjerama za očuvanje radnih mjesta pronađe i ona za računovođe. Računovođe su vezane ugovornim obvezama za fakturiranje mjesečnih usluga, ali se u trenutnoj situaciji postavlja pitanje „kome poslati račun“ kada su gotovo svi poduzetnici „na koljenima“. Uz ovako velik i zahtjevni dodatni rad koji se u ovim izvanrednim uvjetima rada očekuje od računovođa, mora se uzeti u obzir i da će ova djelatnost imati u dolazećim mjesecima (a osjeća se već sada) poteškoća sa naplatom svojih usluga koje računovođe MORAJU odraditi. Računovođe moraju moći mjerama za gospodarstvo očuvati radna mjesta svojih djelatnika.

7/ Hitno mirovanje odredbi Ugovora o radu te kolektivnih ugovora za ugostiteljstvo i graditeljstvo. Od Vlade tražimo da pronađe način za otvaranje dijaloga s predstavnicima Sindikata, a sve u svrhu prevladavanja krize izazvane epidemijom koronavirusom.

U nastavku donosimo tijek sjednice, koja je iznjedrila gore navedena traženja. Predsjednica Sekcije računovođa Đurđica Mostarčić na početku je sjednice istaknula da je iz svakodnevnog kontakta s računovođama iz cijele RH jasno vidljivo da svi izražavaju nezadovoljstvo vrlo velikim pritiskom u svom trenutnom radu budući da gospodarstvo, novonastaloj situaciiji vezanoj uz epidemiju koronavirusa u Hrvatskoj, i dalje očekuje veliku podršku od strane računovođa.

Naime, i onim poduzetnicima čije je poslovanje obustavljeno Odlukom Stožera civilne zaštite, potrebni su računovođe zbog obračuna plaća za djelatnike ili za dostavu svih potrebnih obrazaca nadležnim institucijama.

Nadalje, Mostarčić je napomenula da u djelu Hrvatske (Istra) već dva tjedna računovođe otežano rade te je time upitno i poštivanje roka za predaju obrasca PDVa (danas, 20. ožujka 2020. godine) za veljaču iz razloga što se isti u trenutnim uvjetima nije mogao izraditi, a isto se doznaje i iz drugih županija.

Dio računovođa također izjavljuje i da ima problem sa svojim djelatnicima iz razloga što pojedini imaju djecu vrtićke ili školske dobi i nisu u mogućnosti dolaziti na posao. Pojedini djelatnici su u samoizolaciji radi svojih supružnika te je već sad vrlo upitno poštivanje svih rokova koji tek slijede (PDV obrasci u naredna tri mjeseca, završni obračuni, statistički izvještaji).

Potpredsjednik Sekcije Damir Židanić otvorio je raspravu vezanu uz veliki pritisak kojima su računovođe dodatno izložene od strane svojih klijenata - pozivima, porukama elekreonske pošte pa čak i dolaskom u prostore računovodstvenih servisa. Trenutno se svi raspituju i traže od računovođa da im zatvaraju poslovne prostore putem aplikacije e-Porezna, pojačana je dinamika odjava radnika, traže se informacije vezane uz aktualne mjere Vlade RH, a uskoro se očekuje i dodatni pojačani pritisak vezano uz najavljenu mjeru Hrvatskoga zavoda za zapošljavanje gdje će poduzetnicima biti potrebna dodatna pomoć u popunjavanju podataka (osobito uz ispunjavanje tablice za dokaz pada prihoda), tablice radnika i ostalo.

Mostarčić se dodatno osvrnula na otežani rad od kuće pojedinih gospodarstvenika te sukladno tome otežano predavanje JOPPD obrazaca već sada, a očekuje se još teža situacija u travnju kada će biti potrebno predavati JOPPD obrazac za isplatu plaće za mjesec ožujak uz još uvijek sve nepoznanice vezane uz obračun iste. Napomenula je i da je potrebno da Vlada hitno suspendira odredbe Zakona o radu i kolektivnih ugovora za ugostiteljstvo i graditeljstvo budući da isti trenutno izrazito negativno utječu na ionako otežano poslovanje gospodarstvenika. Ne suspendiraju li se isti hitno, kao i ukoliko Vlada ne udovolji već ranije postavljenim zahtjevima od strane Hrvatske obrtničke komore u djelu otpisa doprinosa za plaće, prolaskom epidemije korona virusa bit će potrebno daleko dulje razdoblje za oporavak gospodarstva.

Židanić je postavio i pitanje na koji način zadržati djelatnike u računovodstvenim servisima budući da se sada od njih traži povećani angažman i dolazak na posao u znatno otežanim uvjetima. Vrlo je teško organizirati rad kod kuće za djelatnike s obzirom da se rad odvija isključivo s dokumentacijom klijenata te je nemoguće i protuzakonito dokumentaciju klijenata davati izvan poslovnog prostora. Dodatno, za očekivati je da će uslugu od klijenata biti teško naplatiti u nadolazećem razdoblju s obzirom na njihovo otežano poslovanje.

Pročitajte više » | Napisano 25.03.2020.

Obavijest obrtnicima koji su u mogućnosti proizvoditi i dobavljati opremu za potrebe Nacionalnog stožera civilne zaštite

Obavijest obrtnicima koji su u mogućnosti proizvoditi i dobavljati opremu za potrebe Nacionalnog stožera civilne zaštite

Slijedom odluke na danas održanoj 218. (telefonskoj) sjednici Vlade Republike Hrvatske poduzetnicima prenosimo obavijest o proizvodnji i nabavi opreme i materijala za potrebe Nacionalnog stožera civilne zaštite.

Nastupom izvanrednih okolnosti u Republici Hrvatskoj, uzrokovanih širenjem virusa COVID-19 te uslijed poteškoća u opskrbi medicinskom opremom, dezinfekcijskim sredstvima i drugim potrebitim materijalom, Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta poziva sve poduzetnike u Republici Hrvatskoj, koji su u mogućnosti proizvesti i/ili dobaviti specificiranu opremu i materijal, da se jave Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta – Ravnateljstvu za robne zalihe, na kontakt: zalihe@mingo.hr

U nastavku donosimo popis robe koju će izgledno biti potrebno nabaviti za potrebe Nacionalnog stožera civilne zaštite:

- zaštitne maske - kirurška, FFP2, FFP3
- sredstva za dezinfekciju vode, prostora i ruku (uključujući koncentrirani alkohol)
- zaštitni kombinezoni i druga zaštitna i medicinska odjeća i obuća
- zaštitne naočale i viziri
- zaštitne rukavice
- zaštitne navlake za cipele
- respiratori/transportni ventilatori
- posteljna i ostalo rublje za zdravstveni sustav

Ovim putem, obavještavamo poduzetnike da na navedeni kontakt pravodobno dojave količinu i rok u kojem gore navedenu robu mogu proizvesti i/ili dobaviti.

Izvor: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta

Pročitajte više » | Napisano 24.03.2020.

Obavijest - Civilni stožer RH donio odluku o zabrani napuštanja mjesta prebivališta i stalnog boravka u Republici Hrvatskoj

Obavijest - Civilni stožer RH donio odluku o zabrani napuštanja mjesta prebivališta i stalnog boravka u Republici Hrvatskoj

Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske donio je Odluku o zabrani napuštanja mjesta prebivališta i stalnog boravka u Republici Hrvatskoj. Odluka je na snazi od 23. ožujka 2020. godine.

Odluku kojom su propisane i navedene mjere, moguće je preuzeti ispod teksta.
https://www.hok.hr/sites/default/files/article-docs/2020-03/Odluka%20o%20zabrani%20napu%C5%A1tanja%20prebivali%C5%A1ta___.pdf

Pročitajte više » | Napisano 23.03.2020.