Izdvojene novosti


AKTUALNO: Upute za cijepljenje djelatnika u sektoru turizma

AKTUALNO: Upute za cijepljenje djelatnika u sektoru turizma

Interes za cijepljenjem je veliki, što pokazuje odgovornost turističkog sektora. Imajući na umu kako je cjepivo trenutno najučinkovitije sredstvo u borbi s pandemijom, anketirali smo turistički sektor koji je iznimno zainteresiran za cijepljenje, čak 70 % ispitanika iskazalo je interes za cijepljenjem, a anketu su proveli HGK i HUT na inicijativu Savjeta za oporavak i razvoj turizma, realizaciju turističke 2021. godine te unaprjeđenje turističke ponude. Ministarstvo turizma i sporta uputilo je dopis strukovnim udrugama na temu cijepljenja djelatnika u sektoru turizma.
Ministarstvo turizma i sporta je putem strukovnih udruga iniciralo prikupljanje osobnih podataka zaposlenika s ciljem dobivanja kvalitetne baze podataka za potrebe javno zdravstvenih službi koje su zadužene za provedbu Programa cijepljenja, kojim bi sektor turizma bio stavljen u prioritetnu skupinu.

Napominjemo ovim putem da je spomenuto prioritetno cijepljenje, dobrovoljno i odnosi se samo na zaposlene u pravnim osobama i obrtima u turističkom sektoru.

Važno je napomenuti da iskazivanje interesa za uvrštenje na listu prioriteta u ovom trenutku ni na koji način ne utječe na već iskazani interes za cijepljenje bilo putem liječnika obiteljske medicine ili putem portala cijepise.zdravlje.hr te se isti ne treba otkazivati do trenutka poziva na cijepljenje od strane Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.

Poduzetnici u svojstvu poslodavaca trebali su anketirati svoje zaposlenike, te one koji iskažu želju za cijepljenjem razvrstati u dvije skupine sukladno epidmiološkim rizicima koji proizlaze iz njihovog radnog mjesta.

Prioritet 1. - zaposlenici koji ostvaruju veće kontakte prema gostima i oni zaposlenici koji zbog prirode posla nisu u mogućnosti osigurati kvalitetnu slocijalnu distancu poglavito u zatvorenim prostorima ili su direktno u kontaktu s proizvodima koji idu pred gosta (npr. kuhinja, točionik i sl.)
Prioritet 2. - zaposlenici koji poslove mogu obavljati bez bliskog direktnog kontakta s gostima te ostvaruju povremene kontakte prema gostima i u obavljanju posla mogu osigurati epidemiološku distancu (primjerice razne tehničke službe, računovodstvo i sl.)

KORAK 1: Anketirati svoje zaposlenike te popuniti Tablicu 1 (link na tablicu) s podacima.

Napomena: Podatke koje ste prikupili u tablici 1, a koji sadržavaju osobne podatke zaposlenika u ovom trenutku ne treba slati nigdje već oni ostaju kod poslodavca do trenutka poziva na cijepljenje.

KORAK 2: Priprema za treću fazu cijepljenja protiv virusa COVID 19 kojom će se prioritetno cijepiti djelatnici u sektoru turizma

U svrhu ažuriranja podataka o točnoj potrebi za cjepivima za zaposlenike koji su trenutno zaposleni po općinama/gradovima i županijama kako bi se osigurala što je moguće točnija distribucija cjepiva:
Odrediti na razini društva ili obrta odgovornu osobu administratora/koordinatora za dogovaranje provedbe cijepljenja
Popuniti Tablicu 2 (link na tablicu) te je poslati do 21. travnja 2021. na adresu elektorničke pošte cijepljenjeturizam@mints.hr
Dodatna informacija:

Vezano za sezonske radnike koji će se zapošljavati kasnije kao i za stranu radnu snagu, sektor će biti pravovremeno obaviješten nakon dogovora sa HZJZ-om.

Nakon primitka podataka o mjestu rada i broju zaposlenika koji se žele cijepiti, Hrvatski zavod za javno zdravstvo će u kratkom vremenu izraditi plan cijepljenja na način da će za zaposlenike u većim gospodarskim subjektima nastojati organizirati cijepljenje u samim tvrtkama odnosno njihovim objektima, dok će se za zaposlenike manjih gospodarskih subjekata cijepljenje organizirati na zajedničkim punktovima za cijepljenje opće populacije ili na neki drugi prikladan način o čemu će biti pravodobno obaviješteni.

Termini cijepljenja ovisit će isključivo o prioritetima koje određuje Hrvatski zavod za javno zdravstvo te nadležni lokalni i područni zavodi za javno zdravstvo i institucije koje provode cijepljenje, dok će mogućnost odabira određene vrste cjepiva ovisiti o dostupnosti cjepiva na određenoj lokaciji u trenutku cijepljenja.
https://mint.gov.hr/vijesti/aktualno-upute-za-cijepljenje-djelatnika-u-sektoru-turizma/22399

Pročitajte više » | Napisano 19.04.2021.

Produljuju se epidemiološke mjere - Četiri nove odluke Stožera civilne zaštite RH

Produljuju se epidemiološke mjere - Četiri nove odluke Stožera civilne zaštite RH

Stožer civilne zaštite RH donio je 4 nove odluke. Nužne epidemiološke mjere određuju se u trajanju do 30. travnja 2021.

1. Odluku o izmjeni Odluke o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja

2. Odluku o izmjeni Odluke o načinu organizacije javnog prijevoza putnika radi sprječavanja širenja bolesti COVID-19

3. Odluku o izmjeni Odluke o uvođenju posebne organizacije rada za djelatnost trgovine koja se obavlja u prodavaonicama i trgovačkim centrima

4. Odluku o izmjeni Odluke o privremenoj zabrani i ograničavanju prelaska preko graničnih prijelaza Republike Hrvatske

Odluke je moguće preuzeti i ispod ove objave.
https://www.hok.hr/koronavirus-novosti/produljuju-se-epidemioloske-mjere-cetiri-nove-odluke-stozera-civilne-zastite-rh-0

Pročitajte više » | Napisano 16.04.2021.

Zakonski propisi u internet trgovini

Zakonski propisi u internet trgovini

S obzirom da se sve veći broj obrtnika okreće trgovini putem interneta, u nastavku donosimo nekoliko osnovnih informacija kako bi vaša prodaja bila u skladu s važećim propisima i odredbama:

1. Registracija poslovnog subjekta i djelatnosti

Ako tek otvarate obrt, obavezni ste registrirati djelatnosti koje se odnose na Internet prodaju. No, ako već imate otvoren obrt, potrebno je doregistrirati djelatnosti u obrtnicu. U oba slučaja zahtjev se podnosi Službi za gospodarstvo pri županiji (mjesno nadležnom za poslovanje obrta).

U konkretnom slučaju potrebno je registrirati sljedeće djelatnosti:

47.91 - TRGOVINA NA MALO PREKO POŠTE ILI INTERNETA

63.99 - OSTALE INFORMACIJSKE USLUŽNE DJELATNOSTI, D. N.

Ostale bitnije djelatnosti su sljedeće:

skupina 47.9 (trgovina na malo izvan prodavaonica, štandova i tržnica), ili –

odjeljak 47 (trgovina na malo, osim trgovine motornim vozilima), - „kupnja i prodaja robe“- u slučaju dropshippinga - 47.99 Ostala trgovina na malo izvan prodavaonica, štandova i tržnica

2. Zakonska regulativa poslovanja putem interneta

Zakon o zaštiti potrošača; (ističemo: definiranje Općih uvjeta poslovanja – bitno za slučaj inspekcijskog nadzora i dokazivanje poštene prakse poslovanja)
Zakon o elektroničkoj trgovini (ističemo: suglasnost za cookies);
Zakon o alternativnom rješavanju potrošačkih sporova;
Zakon o elektroničkim komunikacijama;
Zakon o obveznim odnosima; (ističemo: materijalni nedostaci i jamstvo)
Zakon o trgovini. (ističemo: minimalni tehnički uvjeti)
GDPR (pravila o privatnosti, privola)
NAPOMENA: ovisno o djelatnosti, online trgovac može biti podložan i drugim propisima (npr. GDPR)

Minimalni tehnički uvjeti

Minimalni tehnički uvjeti trebaju vam ako trgujete robom na veliko ili malo te vam u tom slučaju treba skladište.

Minimalni tehnički uvjeti ne trebaju vam ako:

već imate maloprodajni dućan i MTU za njega (koristite postojeći MTU)
proizvodite i distribuirate samo digitalni sadržaj koji se ne isporučuje/ispisuje na nekom od fizičkih medija (CD, DVD, USB, micro SD itd.). S obzirom da vam ne treba skladište, ne treba niti MTU.
za posredovanje u internetskoj prodaji (dropshipping), osim ako se radi o manipulacijama robom (prepakiravanje) i kalkulaciji cijena od strane trgovca. Naručena roba mora ići ravno od dobavljača na adresu kupca
putem interneta nudite samo usluge, a ne i robu
za skladištenje i dostave koristite usluge fulfilment agencije
3. Računovodstvo

Zakon o fiskalizaciji u prometu gotovinom
Mišljenje Porezne uprave- obveznici fiskalizacije
Mišljenje porezne Uprave – oporezivanje internetske prodaje PDV-om
Detaljnije informacije možete pronaći na sljedećim brošurama:

Vodič za obavljanje djelatnosti trgovine putem interneta
Uvjeti za obavljanje djelatnosti trgovine
https://www.hok.hr/novosti-iz-hok/zakonski-propisi-u-internet-trgovini

Pročitajte više » | Napisano 13.04.2021.

Radni sastanak Ceha ugostitelja HOK-a s kolegama iz Istre i Kvarnera

Radni sastanak Ceha ugostitelja HOK-a s kolegama iz Istre i Kvarnera

Sinergijsko djelovanje lokalne i nacionalne razine važno je za rješavanje problema ugostiteljske struke i poboljšanje položaja sektora

Na inicijativu Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a u Poreču je održan sastanak s predstavnicima Ceha ugostitelja Istarske i Primorsko-goranske županije. Predstavnici struke susreli su se kako bi razmijenili informacije o aktivnostima krovnog ceha i županijskih podružnica, ali i razgovarali o položaju ugostitelja kojima je pandemija ozbiljno ugrozila poslovnu aktivnosti.

Ugostiteljima su predstavljene mnogobrojne inicijative HOK-a za vrijeme trajanja krize izazvane pandemijom, obrazloženi su im zahtjevi prema resornim institucijama te izneseni prijedlozi ekonomskih i epidemioloških mjera usmjerenih ka smanjivanju štete u poslovanju. Također, prezentirani su im dugoročni rezultati rada Ceha ugostitelja te način na koji Ceh kao predstavnik struke prati i utječe na zakonodavni okvir, kako bi njegovo donošenje i primjena unaprijedilo poslovanje ugostitelja i kako bi se spriječila eventualna šteta za poslovanje.

„Komunikacija između kolega je važna, informacije s terena su ključne kako bi mogli što bolje oblikovati zahtjeve prema nadležnim institucijama. Nalazimo se u jednom neizvjesnom razdoblju za poslovanje ugostitelja, a radnim sastancima s kolegama želimo na što konkretniji način artikulirali naša traženja te brzo reagirati na sve promjene. Poslovna djelatnost ovisi o odlukama državne vlasti, ali isto tako neizostavan dio naše poslovne aktivnosti uključuje lokalnu upravu i samoupravu. Tu veliku ulogu igraju lokalni cehovi ugostitelja, koji dobrom suradnjom sa svojim gradovima i županijama stvaraju bolje okruženje za rad sektora. Prošla godina je bila teška za ugostitelje, zdravstvena kriza pokrenula je gospodarsku krizu. Ugostitelji će trebati veliku potporu svih ključnih dionika kako bi očuvali i normalizirali poslovnu aktivnost“, rekao je Joso Smolić, predsjednik Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a.

Aktivnosti Ceha ugostitelja Istarske županije predstavio je predsjednik Stanislav Briškoski. Da je njihov rad zaista primjer dobre prakse govori popis aktivnosti i inicijativa koje ovaj Ceh provodi. Briškoski je istaknuo kako imaju dobru suradnju sa županijom kao i s regionalnim stožerom civilne zaštite te kako je Ceh ugostitelja Istarske županije relevantan sugovornik na svim razinama, čiji se prijedlozi uvažavaju. Njihova snaga je, kaže Briškoski, u aktivnim i stručnim članovima Ceha kojima je zastupanje interesa struke prioritet.

Sastanku su prisutvovali i istarski ugostitelji koji su govorili o problemima s kojima se susreću u svakodnevnom radu. Nedostatak kvalificirane radne snage, manjak investicija usmjerenih ka povećanju konkurentnosti, neujednačeno postupanje pri inspekcijskim nadzorima i trenutna ekonomska kriza istaknuti su kao dugoročne ugroze poslovanja ugostiteljske struke. Ugostitelji su naglasili kako je za uspješnu turističku sezonu presudno inzistirati da se djelatnici u ugostiteljstvu prioritetno cijepe, jer se jedino na taj način možemo pozicinirati kao sigurna destinacija. Također, Vlada RH mora dati signal kako će se mjere potpore za očuvanje radnih mjesta te nadoknada financijskih troškova nastaviti dok god to okolnosti budu zahtjevale. Istaknuli su kako je značaj ugostiteljstva za turizam neizmjeran te kako su upravo ugostitelji najbolji ambasadori Hrvatske u svijetu, stoga je briga za ovaj sektor nacionalno važna. Sastanak je iznjedrio nekoliko prijedloga koji će biti upućeni nadležnim institucijama. Ugostitelji su složni – samo zajedničkim nastupom, konkretnim prijedlozima i ustrajnošću u uvažavanju zahtjeva mogu poboljšati položaj struke.

Pročitajte više » | Napisano 13.04.2021.

Četiri nove Odluke Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske

Četiri nove Odluke Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske

Stožer civilne zaštite RH donio je četiri nove Odluke:

1. Odluku o izmjenama Odluke o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja

2. Odluku o izmjeni Odluke o uvođenju posebne organizacije rada za djelatnost trgovine koja se obavlja u prodavaonicama i trgovačkim centrima

3. Odluku o izmjeni Odluke o načinu organizacije javnog prijevoza putnika radi sprječavanja širenja bolesti COVID-19

4. Odluku o privremenoj zabrani i ograničavanju prelaska preko graničnih prijelaza Republike Hrvatske

Odluke stupaju na snagu danas, 1. travnja 2021., a nužne epidemiološke mjere određuju se u trajanju do 15. travnja 2021.

Odluke možete pronaći i ispod ove objave.
https://www.hok.hr/koronavirus-novosti/cetiri-nove-odluke-stozera-civilne-zastite-republike-hrvatske

Pročitajte više » | Napisano 01.04.2021.