Izdvojene novosti


Prijavite se na HOK-ov webinar: Porezni aspekti izvoza u zemlje EU s posebnim osvrtom na PDV

Prijavite se na HOK-ov webinar: Porezni aspekti izvoza u zemlje EU s posebnim osvrtom na PDV

SUDJELOVANJE ZA NAŠE ČLANOVE JE BESPLATNO



Hrvatska obrtnička komora u suradnji s tvrtkom Matrona Consulting i EFFECTUS poduzetničkim studjima organizira besplatni webinar za članove zainteresirane za porezne aspekte izvoza dobara i usluga u zemlje Europske unije s posebnim osvrtom na PDV. Webinar je namijenjen postojećim izvoznicima koji žele više informacija, kao i onima koji tek razmišljaju o izvozu svojih proizvoda ili usluga.

Webinar će se održati putem ZOOM platforme, 6. prosinca 2021. godine, s početkom u 13.00 sati.

Program webinara:

12:55-13:00 Registracija sudionika

13:00-13:05 Uvodno obraćanje, Violeta Jelić, Hrvatska obrtnička komora

13:05-13:50 Porezni aspekti izvoza dobara i usluga u zemlje Europske unije s posebnim osvrtom na PDV, Krešimir Abramović, EFFECTUS poduzetnički studiji – visoko učilište, ovlašteni porezni savjetnik

13:50-14:05 Pitanja i odgovori

14:05-14:10 Završna riječ

Prijavite se putem poveznice: https://bit.ly/3FTugVz

Nakon zaprimanja Vaše prijave, poslat ćemo Vam poveznicu putem koje ćete se uključiti u webinar.

Izdvojite sat vremena i prepoznajte svoje prilike na vrijeme!

O predavaču:

O najavljenoj temi, predavanje će održati gospodin Krešimir Abramović.

Krešimir Abramović, dipl. oec. zaposlen je ovlašteni porezni savjetnik u društvu Javorović, Idžojtić i partneri j.t.d. za porezno savjetništvo (odobrenje za rad HKPS 04/14-7 od 17.11.2014.). Imenovan je stalnim sudskim vještakom za financije, računovodstvo i poreze od strane Županijskog suda u Zagreb (br. 4 Su-182/2021 od 25.03.2021).

Od 2006. do 2009. savjetnik Stručne službe Hrvatske zajednice računovođa i financijskih djelatnika i urednik stručnog časopisa „Računovodstvo i financije“.

Od 2009. porezni savjetnik u društvu Javorović, Idžojtić i partneri j.t.d.

Autor stručnih članaka, koautor stručnih priručnika i predavač na seminarima i radionicama iz područja financija, računovodstva i poreza.

Pročitajte više » | Napisano 06.12.2021.

Novi ciklus provedbe inicijative za Hrvatsku „Nastavnici u poduzeća – praksa za nastavnike“

Novi ciklus provedbe inicijative za Hrvatsku „Nastavnici u poduzeća – praksa za nastavnike“

Advantage Austria – vanjskotrgovinska organizacija Austrijske gospodarske komore u partnerstvu s Agencijom za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, Njemačko-hrvatskom industrijskom i trgovinskom komorom, Švicarskim veleposlanstvom, Hrvatskom gospodarskom komorom, Hrvatskom obrtničkom komorom, Švicarsko-hrvatskom gospodarskom udrugom i Zakladom Znanje na djelu pokrenula je novi ciklus inicijative „Nastavnici u poduzeća – praksa za nastavnike“.

Cilj inicijative je pružiti priliku nastavnicima strukovne nastave, pedagozima koji rade na profesionalnoj orijentaciji učenika te drugim zainteresiranim nastavnicima da odrade stručnu praksu u poduzeću u trajanju od tri do pet dana. Inicijativom želimo dati doprinos razvoju međusobnog razumijevanja i jače suradnje između škola i obrta/tvrtki. Novi ciklus stručne prakse u 2022. godini održao bi se u periodu od 19. do 22. travnja 2022. godine te Vas pozivamo da se prijavite ako ste zainteresirani.

Svojim sudjelovanjem u ovom projektu ostvarujete i niz prednosti za svoj obrt/tvrtku:

nastavnici će bolje razumjeti konkretne poslovne procese što će olakšati zajedničku suradnju u provedbi praktične nastave na radnom mjestu u Vašem obrtu/tvrtki;
znanja stečena na stručnoj praksi omogućit će nastavnicima da unaprijede provedbu nastave te će učenicima omogućiti da spremnije sudjeluju u praktičnoj nastavi na radnom mjestu u Vašem obrtu/tvrtki;
izgradit ćete nove kontakte s nastavnicima koji će unaprijediti suradnju u provedbi praktične nastave i lakši pristup informacijama o mogućim novim zaposlenicima;
Vaš obrt/tvrtka bit će prepoznati kao društveno osviješteni i dat ćete svoj doprinos u gospodarskom i društvenom napretku Vaše zajednice;
društvena odgovornost Vašeg obrta/tvrtke omogućit će Vam pozitivnu sliku u javnosti i kod novih zaposlenika kao poželjnog poslodavca za rad.
Postojeći sustav strukovnog obrazovanja ne može se promijeniti preko noći, ali praksa nastavnika u poduzećima može doprinijeti izgradnji boljeg razumijevanja gospodarskih čimbenika i potrebnih kompetencija kod učenika, koje poslodavci od njih očekuju.

Prijaviti se možete na sljedećoj poveznici, a rok prijave je do 17. prosinca 2021. godine:

https://docs.google.com/forms/d/1GmJ1K7b4AYIYVx5Uzdqryk7R2bv5-ji_b4Jdtq8mwr8/viewform?edit_requested=true

Hvala unaprijed na prijavi!

Pročitajte više » | Napisano 06.12.2021.

Obavijest o radu sa strankama u uvjetima provedbe mjera sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19

Obavijest o radu sa strankama u uvjetima provedbe mjera sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19

U skladu s odlukom Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske o uvođenju posebne sigurnosne mjere obveznog testiranja dužnosnika, državnih službenika i namještenika u javnim službama, službenika i namještenika u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi te zaposlenika trgovačkih društava i ustanova (NN 121/2021) propisana je obaveza posjedovanja EU digitalne COVID potvrde ili drugog odgovarajućeg dokaza o cijepljenju, preboljenju odnosno testiranju. U skladu s navedenom odlukom obaveza se odnosi na sve stranke koje dolaze u službene prostorije, sve pružatelje usluga koji pružaju različite usluge u tim prostorima ili su angažirani za određene poslove u njihovima prostorima ili druge osobe koje dolaze u njihove prostore po bilo kojoj osnovi.

Na temelju navedenog, odluka se primjenjuje na sve osobe koje dolaze u prostorije Hrvatske obrtničke komore, područnih obrtničkih komora i udruženja obrtnika, kao i na kandidate i članove ispitnih komisija za majstorske ispite i ispite o stručnoj osposobljenosti koji ispit provode u prostorima Hrvatske obrtničke komore, prostorima komorskog sustava i prostorima ostalih ustanova obuhvaćenih navedenom odlukom.

Odluka se primjenjuje od 16. studenoga 2021. godine.

Molimo sve osobe da dežurnom djelatniku prilikom ulaska predoče EU digitalnu potvrdu ili drugi odgovarajući dokaz o cijepljenju, preboljenju ili testiranju. Umjesto EU digitalne COVID potvrde može se prihvatiti i drugi dokaz koji je izričito propisan Odlukom Stožera.

Bez odgovarajuće potvrde nije dozvoljeno ući i boraviti u prostorima Hrvatske obrtničke komore i komorskog sustava.

Prilikom boravka u prostorima Hrvatske obrtničke komore i komorskog sustava dužni ste se pridržavati i svih ostalih mjera strogog fizičkog distanciranja i drugih propisanih protuepidemijskih mjera, sukladno odlukama Stožera civilne zaštite RH.

Ljubazno Vas molimo za razumijevanje i poštivanje pravila:

u cilju sprečavanja okupljana molimo ulaziti jedan po jedan, odnosno pričekati pred ulazom kako bi dežurni djelatnik mogao pojedinačno provjeriti uvjete za ulazak
kod svakog ulaska obvezna je dezinfekcija
kod prijave dežurnom djelatniku vrši se provjera temperature
na recepciji molimo obavezno ostavite podatke za evidenciju
osoba na recepciji uputit će Vas u prostoriju za sastanak
molimo pridržavajte se razmaka od najmanje 2 metra
ako razmak od 2 metra nije moguć, obavezno je nošenje zaštitne maske ili maske za lice
Hvala na razumijevanju!

Pročitajte više » | Napisano 21.11.2021.

Objavljen prvi poziv na dostavu projektnih prijedloga u Programu transnacionalne suradnje (INTERREG) Središnja Europa 2021. - 2027.

Objavljen prvi poziv na dostavu projektnih prijedloga u Programu transnacionalne suradnje (INTERREG) Središnja Europa 2021. - 2027.

Program transnacionalne suradnje Središnja Europa 2021. - 2027. otvorio je prvi poziv na dostavu projektnih prijedloga te poziva zainteresirane javne i privatne organizacije na dostavu projektnih prijedloga.

Poziv je otvoren od 15. studenog 2021. godine do 23. veljače 2022. godine.

Ukupna alokacija sredstava poziva iznosi 72.000.000,00 EUR uz stopu sufinanciranja od 80%.

Program u okviru cilja Europske teritorijalne suradnje pruža podršku suradnji država središnje Europe te u teritorijalnom smislu obuhvaća devet srednjoeuropskih država Europske unije, ujedno i članica programskog područja: Hrvatske, Austrije, Češke, Italije (Emilia-Romagna, Friuli Venezia Giulia, Liguria, Lombardia, Piemonte, Provincia Autonoma Bolzano, Provincia Autonoma Trento, Valle d’Aosta i Veneto), Mađarske, Njemačke (Baden-Württemberg, Bavarska, Berlin, Brandenburg, Mecklenburg-Vorpommern, Saska, Saska-Anhalt, Thüringen i Braunschweig), Poljske, Slovenije i Slovačke.

U novom programskom razdoblju kroz Program će se sufinancirati projekti u svrhu jačanja regionalnih inovacija, pametne specijalizacije, energetske tranzicije, zaštite okoliša, klimatskih promjena, poboljšanja prometnih veza te osnaživanja upravljačkih kapaciteta za regionalni razvoj kroz 9 specifičnih ciljeva.

Otvoreni prioriteti:

Prioritetna os 1 - Suradnjom za pametniju Središnju Europu – 22 milijuna eura iz EFRR-a

Prioritetna os 2 - Suradnjom za zeleniju Središnju Europu – 36 milijuna eura iz EFRR-a

Prioritetna os 3 - Suradnjom za povezaniju Središnju Europu - 7 milijuna eura iz EFRR-a

Prioritetna os 4 - Suradnjom za poboljšano upravljanje Središnjom Europom – 7 milijuna eura iz EFRR-a

Projektni konzorcij se mora sastojati od najmanje tri financijska partnera iz tri zemlje EU-a, od kojih dva moraju imati sjedište u programskom području.

Prihvatljivi projektni partneri:

Nacionalna, regionalna i lokalna javna tijela;
Privatne institucije, uključujući privatne tvrtke, koje imaju pravnu osobnost;
Međunarodne organizacije koje djeluju prema nacionalnom pravu države članice EU ili (s ograničenjima) prema međunarodnom pravu.
Novost u odnosu na prošlo programsko razdoblje je mogućnost da privatne institucije preuzmu ulogu vodećeg partnera.

Više informacija/korisni linkovi:

Obavijest o pozivu – Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova EU: https://razvoj.gov.hr/vijesti/program-transnacionalne-suradnje-sredisnja-europa-2021-2027-objava-1-poziva-na-dostavu-projektnih-prijedloga-4757/4757

Web stranica Zajedničkog tajništva – sadrži sve relevantne informacije i dokumentaciju: https://www.interreg-central.eu/Content.Node/apply/newfunding.html

Nacionalna kontakt točka za RH: https://www.interreg-central.eu/Content.Node/National-Contact-Point-HR.html

Virtualna zajednica projektnih prijavitelja: https://community.interreg-central.eu/

Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=yDFCTUhPjtg&list=PLnfEQzGh-PuVxuzMcPlzioo5EBG8ro6Zl

Twitter: https://twitter.com/InterregCE/status/1408048086136541185

Instagram: https://www.instagram.com/p/CQiNrvjFUse/

LinkedIN: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6813830971666821120/

Facebook: https://www.facebook.com/InterregCE/videos/508523133600258/

Pročitajte više » | Napisano 19.11.2021.

HOK Obrtnik plus - iskoristite pogodnosti koje osigurava HEP Opskrba za sve obrtnike

HOK Obrtnik plus - iskoristite pogodnosti koje osigurava HEP Opskrba za sve obrtnike

Od 1. siječnja 2022. godine očekuje se značajno povećanje cijena električne energije posebice kod usluge Zajamčena opskrba, među kojima ima i obrtnika. Kroz projekt HOK Obrtnik plus možete osigurati povoljnije cijene, stoga se zaštite se od cjenovnog udara koji se očekuje.

Tko su korisnici usluge Zajamčena opskrba - Sukladno odredbama Zakona o tržištu električne energije u Republici Hrvatskoj sve pravne osobe slobodno odabiru opskrbljivača električnom energijom. U ovom trenutku registrirano ih je 7. Ako pravna osoba ne odabere tržišnog opskrbljivača, tada njegovu opskrbu obavlja HEP Elektra, kao tvrtka koja obavlja uslugu zajamčene ili univerzalne opskrbe kupca. Takva opskrba u pravilu je skuplja od tržišnog modela opskrbe.

Cijena Zajamčene opskrbe električnom energijom korigira se za svako tromjesečje, a osnova za izračun cijena je tržišna cijena električne energije u tromjesečju koje prethodi primjeni novih cijena.

Pozivamo vas da iskoristite pogodnosti koje vam je osigurala Hrvatska obrtnička komora i kroz sklapanje ugovora prema trenutno važećem Dodatku 4 Sporazuma o suradnji s HEP Opskrbom osigurate si povoljniju cijenu i zaštitite se od značajnog povećanja koje se očekuje u idućoj godini zbog nepovoljnih kretanja na tržištu (poremećaji uzrokovani COVID-19 pandemijom, poremećaji u opskrbnim lancima, drastičan porast cijena energenata koji sudjeluju u proizvodnji električne energije, relativno skupa energija iz obnovljivih izvora energije…).
Kroz projekt HOK Obrtnik plus obrtnicima se osiguravaju najpovoljnije cijene i uvjeti koji se mogu ponuditi u trenutku ugovaranja.

Naime, ugovori se sklapaju na rok od 2 godine i HEP Opskrba jamči ugovorenu cijenu za obje godine, do isteka ugovora. Za članice HOK-a kojima ističe ugovor ili koji prvi puta ulaze u ugovorni odnos HEP Opskrba korigira uvjete svaka 3 mjeseca.

Ističemo da za obrtnike koji imaju potpisan ugovor HEP Opskrba će, bez obzira na očekivani značajni porast cijena, ispoštovati svoju ugovornu obavezu u pogledu komercijalnih uvjeta sve do isteka ugovora o opskrbi.

Za buduće ugovore o opskrbi koji će se primjenjivati s datumima u 2022. i 2023. ponuđena cijena će biti viša, ali će HEP Opskrba sa svoje strane uložiti maksimalne napore i angažman kako bi i takva cijena bila najpovoljnija na tržištu.

ZA OSTVARIVANJE POPUSTA:

1.Kontaktirajte HEP Opskrbu i zatražite svoju neobvezujuću ponudu.

2.Potpisane ugovore pošaljite na adresu HEP Opskrbe.

Za sve informacije nazovite besplatni broj 0800 5255 ili pošaljite e-mail upit na obrtnik@hep.hr

Pročitajte više » | Napisano 19.11.2021.