Zakoni i propisi
- GRADITELJSTVO
- Zakon o prostornom uređenju i gradnji (pročišćeni tekst)
- Zakon o arhitektonskim i inžinjerskim poslovima i djelatnostima u prostornom uređenju i gradnji (NN 152/08)
- Pravilnik o suglasnosti za započinjanje obavljanja djelatnosti građenja (NN 43/09)
- Zakon o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje(2015)
- Zakon o gradnji
- PRIJEVOZ
- Zakon o prijevozu u cestovnom prometu (pročišćeni tekst)
- Promjene zakona o prijevozu u cestovnom prometu (124/09)
- Pravilnik o posebnim uvjetima za parkiranje (NN 104/05)
- Pravilnik o raspodjeli dozvola za međunarodni prijevoz (NN 120/05)
- Promjene pravilnika o raspodjeli dozvola za međunarodni promet (NN 102/07)
Izdvojene novosti
Natječaj za zakup poslovnog prostora na 3. katu
Uprava Matice hrvatskih obrtnika, suvlasnici zgrade Hrvatska obrtnička komora i Obrtnička komora Zagreb, Ilica 49, Zagreb, objavljuju Natječaj za prikupljanje ponuda za zakup poslovnog prostora u zgradi Matice Hrvatskih obrtnika.
Provest će se natječaj za zakup poslovnog prostora koji u naravi predstavlja poslovnu prostoriju površine 17,40 m2 koja se nalazi na 3. katu stambeno-poslovne zgrade u zgradi Matice hrvatskih obrtnika, Ilica 49, upisane u zk. ul. 4224 z.k. odjela Zagreb, k.o. Grad Zagreb.
OPĆI UVJETI:
Rok trajanja zakupa iznosi 2 (dvije) godine. Nakon isteka ugovora o zakupu poslovnog prostora moguć je i nastavak zakupa uz revidiranje ugovora u skladu s budućim tržišnim uvjetima i kriterijima utvrđenim internim pravilima Uprave Matice hrvatskih obrtnika;
Zakupac je pored najamnine dužan plaćati i režijske troškove struje, plina, vode, čistoće, komunalne naknade kao i druge režijske troškove koji terete poslovni prostor;
Početna cijena zakupa je 11 EUR/m2 + PDV, odnosno ukupno 191,40 EUR + PDV. Natjecati se mogu pravne i fizičke osobe koje obavljaju gospodarsku djelatnost. U prijavi na natječaj je uz cijenu obavezno navesti sadrži li ista PDV;
U prijavi je potrebno naznačiti djelatnost koju ponuditelj planira obavljati u poslovnom prostoru, kao i kontakt podatke ponuditelja, a osobito: elektroničku adresu na koju će se vršiti dostava obavijesti vezanih za natječaj, broj telefona i podatke o kontakt osobi ponuditelja;
Uz prijavu na natječaj potrebno je dostaviti:
potvrdu o stanju poreznog duga ponuditelja izdanu od Porezne uprave Ministarstva financija, ne stariju od 30 dana na dan otvaranja ponuda,
izvadak iz odgovarajućeg registra ne stariji od 3 mjeseca na dan otvaranja ponuda iz kojeg je vidljivo da je ponuditelj ovlašten obavljati djelatnost koja je navedena u ponudi;
Rok za podnošenje ponuda je do 02.07.2024. godine. Ponude zaprimljene nakon isteka roka smatrat će se zakašnjelima te se neće uzimati u razmatranje;
Pisana ponuda sa svim traženim podacima dostavlja se elektronički na adresu hok@hok.hr uz naznaku „Oglas-zakup poslovnog prostora na 3. katu“;
Pregled poslovnog prostora od strane zainteresiranih zakupaca na temelju dostavljenih ponuda moguć je od ponedjeljka do petka od 10,00 do 15,00 sati uz prethodnu najavu i dogovor s djelatnicima HOK-a. Ponuditelj se može za pregled poslovnog prostora najaviti pozivom na telefonski broj 01/4806-666;
Ekonomski najpovoljniju ponudu odabire Uprava Matice hrvatskih obrtnika uz uvjet da ponuda ispunjava uvjete natječaja, a uvažavajući djelatnost koja će se obavljati unutar poslovnog prostora;
Slanjem prijave na natječaj ponuditelj je upoznat sa stanjem i opremljenošću poslovnog prostora te s objavljenim uvjetima iz ovog natječaja.
Pročitajte više » | Napisano 12.06.2024.
Javni poziv za iskaz interesa za sudjelovanje u FAZI PREDAKCELERACIJE u okviru PROGRAMA AKCELERACIJE u sklopu mjere “Jačanje akceleracijske aktivnosti”
Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) objavila je Javni poziv za iskaz interesa za sudjelovanje u FAZI PREDAKCELERACIJE u okviru PROGRAMA AKCELERACIJE u sklopu mjere “Jačanje akceleracijske aktivnosti” referentni broj u Nacionalnom planu oporavka i otpornosti C1.1.2. R2-I4.
Program akceleracije je koncipiran od strane HAMAG-BICRO-a u svrhu provedbe niza aktivnosti usmjerenih inovativnim novoosnovanim poduzećima, razvojnim timovima i pojedincima.
Aktivnosti se odnose na sustavnu podršku gore navedenim subjektima u cilju inicijalne procjene stanja njihovog poslovanja, individualnog savjetovanja o poslovanju, mentoriranju od strane stručnih mentora, pružanju podrške prilikom komunikacije s investitorima, aktivnostima internacionalizacije i sl.
Putem Poziva HAMAG-BICRO će, zajedno s 9 akceleratora - provoditelja Programa akceleracije - odabrati do najviše 160 korisnika na području RH koji će dobiti priliku razvijati svoje poslovanje u prostorima provoditelja Programa kroz naredne 2 godine.
Na Poziv se mogu prijaviti novoosnovana poduzeća koja su osnovana najviše 5 godina prije dana predaje projektnog prijedloga čiji je razvoj djelatnosti ili proizvoda vezan uz inovativna rješenja, usluge i tehnologije; razvojni timovi te pojedinci (fizičke osobe) koji razvijaju inovativni proizvod/uslugu koji se trenutno nalaze u fazama TRL 5-8.
Korisnici će, u okviru ovog Programa, moći ostvariti nefinancijsku potporu u vidu usluga akceleratora – provoditelja Programa, kako slijedi:
u fazi predakceleracije do najviše 4.000 €
u fazi akceleracije do najviše 17.000 €
u fazi postakceleracije do najviše 6.000 €.
Navedena potpora će se evidentirati poduzećima kao potpora male vrijednosti, a na istu će ostvarivati pravo ukoliko zadovolje uvjete prelaska iz faze predakceleracije u fazu akceleracije.
Korisnici će se, također uz gore spomenuti preduvjet, moći prijaviti i na javne pozive na dodjelu bespovratnih sredstava namijenjenih za investicije i/ili ulaganje u obrtna sredstva te na poziv za dodjelu vaučera za internacionalizaciju poslovanja poduzeća koja sudjeluju u Programu akceleracije i koji podrazumijevaju aktivnosti sudjelovanja poduzeća na međunarodnim događanjima, izložbama, sajmovima, radionicama, konferencijama, a obuhvaćaju putne troškove, troškove noćenja, kotizacije i sl.
Prijavitelji se na natječaj prijavljuju putem online obrasca od 07. lipnja do 07. kolovoza 2024 (do 24:00), a tekst javnog poziva kao i svu popratnu dokumentaciju možete preuzeti ovdje:
Javni poziv za sudjelovanje u fazi predakceleracije u okviru programa Akceleracije
Obrazac 1 - link za online prijavni obrazac
popis akceleratora – provoditelja Programa akceleracije
Obrazac 2
Obrazac 3
POVEZANO
EuRopska investicijska banka u suradnji s Hrvatskom agencijom za malo gospodarstvo, inovacije i investicije organizira Info dan Europskoga vijeća za inovacije s posebnim fokusom na Accelerator.
Ovaj događaj pruža jedinstvenu priliku za sve zainteresirane poduzetnike da se informiraju o mogućnostima financiranja putem EIC Acceleratora, kao i da saznaju kako pripremiti uspješnu prijavu za ovaj prestižni program.
EIC Accelerator namijenjen je start-up poduzećima i MSP-ovima s inovacijama koje mogu disruptirati postojeća ili stvoriti nova tržišta. Uvjet je da se inovacija nalazi na TRL razini 5 - 8 te da se temelji na recentnim znanstvenim ili tehnološkim otkrićima (deep tech).
Također, EIC Accelerator je u prvom redu namijenjen inovacijskim projektima za koje su potrebna dugoročna i značajna ulaganja, a koja su preriskantna isključivo za privatne investitore te izazovna za male i novoosnovane tvrtke.
Datum: 20. lipnja 2024.
Vrijeme: 9:30 sati
Lokacija: Europska kuća, Europski trg, Zagreb
Na Info danu ćete imati priliku:
saznati više o EIC Acceleratoru
čuti iskustva uspješnih prijavitelja, hrvatskog EIC ambasadora, koji je uspješno osigurao financiranje kroz ovaj instrument
postaviti pitanja stručnjacima i dobiti savjete iz prve ruke
Program potražite ovdje.
Sudjelovanje potvrdite najkasnije do 18. lipnja 2024. putem poveznice.
Foto: freepik.com
Pročitajte više » | Napisano 12.06.2024.
Potpora poduzećima za tranziciju na energetski i resursno učinkovito gospodarstvo za 2024. godinu
Ministarstvo gospodarstva objavilo je Potporu poduzećima za tranziciju na energetski i resursno učinkovito gospodarstvo za 2024. godinu.
Cilj poziva je poduprijeti bržu i bolju prilagodbu gospodarstva trenutnim i budućim ekološkim zahtjevima te kroz ulaganja u zelenu tranziciju i stvaranje zelenih vještina, utjecati na smanjenje negativnih učinaka na klimu i okoliš, povećanu održivost proizvodnje, očuvanje postojećih i stvaranje novih radnih mjesta te jačanje lokalne i regionalne konkurentnosti.
Očekivani učinak ove mjere jest smanjenje štetnih emisija za najmanje 20 % u usporedbi s ulaganjima koja nisu usmjerena na energetsku učinkovitost, korištenje obnovljivih izvora energije; korištenje reciklata i oporabljivih materijala u ukupnom volumenu materijala u proizvodnji iznosit će najmanje 20 %.
Poziv će se usredotočiti na nova ulaganja u ekološki prihvatljive proizvodne procese i učinkovitost resursa u malim i srednjim poduzećima te privatnim srednje kapitaliziranim poduzećima, posebno iz energetski intenzivnih industrija, radi ostvarivanja ciljeva EU taksonomije:
ublažavanja i prilagodbe klimatskim promjenama,
održive uporabe prirodnih resursa,
prijelaza na kružno gospodarstvo,
sprečavanja i kontrole onečišćenja.
Predmet Poziva je poticanje proizvodnih ulaganja malih i srednjih te srednje kapitaliziranih poduzeća (mid-caps), iz energetski intenzivnih industrija, koja će rezultirati energetski i resursno učinkovitijim gospodarstvom kroz promicanje kružnog gospodarstva uvođenjem resursne učinkovitosti u proizvodni ciklus i životni vijek proizvoda, uključujući održivu opskrbu primarnim i sekundarnim sirovinama i/ili dekarbonizaciji, povećanju korištenja obnovljivih izvora energije i smanjenju emisija energetski intenzivnih industrija.
Ostale informacije
Kod poziva: NPOO.C1.1.1.R4-I1.02
Operativni program: NPOO
Tip natječaja: otvoreni poziv
Datum početka zaprimanja projektnih prijava: 15. 7. 2024., 11:00
Rok za podnošenje projektnih prijava: 31. 1. 2025., 11:00
Ukupna bespovratna sredstva: 145.000.000,00 €
Minimalni iznos bespovratnih sredstava: 70.000,00 €
Maksimalni iznos bespovratnih sredstava: 4.645.200,00 €
Upute za prijavitelje, kao i obrasce te priloge u mogućnosti ste pronaći ovdje.
Pitanja i odgovore u mogućnosti ste pronaći ovdje.
Foto: freepik.com
Pročitajte više » | Napisano 12.06.2024.
"EU Test za mlade" u EGSO-u
Što je "EU Test za mlade2 u EGSO-u?
U rujnu 2022. godine, EGSO je usvojio mišljenje o EU Testu za mlade, alatu osmišljenom za jačanje sudjelovanja mladih i integriranje mladih u kreiranje politika na temelju savjetovanja, procjene učinka i mjera ublažavanja, čime je postao prva EU institucija koja se obvezala na njegovu provedbu. U EGSO-u to znači, na primjer, uključivanje predstavnika mladih u mišljenja. U travnju 2024. godine, Predsjedništvo EGSO-a odobrilo je metodologiju koju je izradila Grupa mladih EGSO-a za primjenu ‘EU Testa za mlade’ u EGSO-u.
Kako se organizacija mladih može uključiti?
Obrazac za prijavu za zainteresirane organizacije mladih koje žele sudjelovati u "EU Testu za mlade" u EGSO-u može se pronaći na lijevom izborniku pod karticom 'Prijavite se ovdje za sudjelovanje!'.
U obrascu za prijavu, organizacije mladih moći će označiti koja sekcija(e) EGSO-a odgovara njihovoj stručnoj spremi. Sekcije EGSO-a su:
Ekonomska i monetarna unija, ekonomska i društvena kohezija – ECO
Jedinstveno tržište, proizvodnja i potrošnja – INT
Promet, energija, infrastruktura i informacijsko društvo – TEN
Zapošljavanje, socijalna pitanja i građanstvo – SOC
Poljoprivreda, ruralni razvoj i okoliš – NAT
Vanjski odnosi – REX
Savjetodavno povjerenstvo za industrijske promjene – CCMI
Pretražite alat NaviGate kako biste vidjeli sva mišljenja koja je proizvela svaka sekcija.
Što se događa ako je organizacija odabrana?
Odabrane organizacije mladih bit će obaviještene putem e-pošte jednom mjesečno o novim nadolazećim mišljenjima unutar te sekcije. Bit će zamoljeni da označe sva mišljenja na kojima bi željeli raditi odgovaranjem putem e-pošte unutar 5 radnih dana.
Imajte na umu da zbog administrativnih ograničenja, ograničen broj mišljenja će proći kroz ‘EU Test za mlade’ u EGSO-u godišnje. Ako je organizacija izrazila interes za mišljenje, ali nije odabrana za prolazak kroz ‘EU Test za mlade’ u EGSO-u, moguća je druga vrsta uključivanja, kao što je davanje doprinosa na tu temu putem e-pošte, sastanka s članovima EGSO-a, itd.
Što se događa kada je mišljenje odabrano za "EU Test za mlade" u EGSO-u?
Organizacija će biti obaviještena putem e-pošte ako su izrazili interes za mišljenje koje je odabrano za ‘EU Test za mlade’. Ako su nekoliko organizacija mladih izrazile interes za jedno mišljenje, bit će povezane i zamoljene da se dogovore između sebe tko će od njih biti predstavnik mladih. Predstavnik mladih trebao bi imati relevantno iskustvo na temu mišljenja i govoriti u ime svih zainteresiranih strana. Odabrana osoba mora potvrditi svoje sudjelovanje u procesu donošenja mišljenja EGSO-u unutar 5 radnih dana.
Koja je uloga predstavnika mladih?
Predstavnik mladih je osoba odabrana da predstavlja sve zainteresirane organizacije mladih tijekom procesa donošenja mišljenja u EGSO-u.
Ova osoba bit će pozvana da aktivno sudjeluje na svim sastancima radne skupine za to mišljenje.
Info kutak: Sastanci radne skupine
Sastav radne skupine:
Radne skupine sastoje se od članova EGSO-a koji su imenovani da sudjeluju u procesu izrade tog mišljenja. Pretražite alat NaviGate kako biste vidjeli primjere mišljenja i njihovih članova radne skupine.
Jedan član EGSO-a je imenovan predsjednikom radne skupine. Ova osoba predsjedava sastancima.
Jedan član EGSO-a je imenovan izvjestiteljem. Za neka mišljenja, drugi članovi EGSO-a mogu biti imenovani suizvjestiteljima. Ova osoba/osobe su odgovorne za izradu radnog dokumenta za raspravu na sastanku radne skupine i za uzimanje u obzir komentara drugih članova radne skupine u kasnijim verzijama. Savjetnici mogu biti imenovani od strane izvjestitelja, suizvjestitelja ili Grupa.
Savjetnici nisu članovi EGSO-a. Oni su obično stručnjaci za temu mišljenja i pružaju, po potrebi, input tijekom procesa izrade mišljenja.
Tajništvo je prisutno kako bi bilježilo, upravljalo tehničkim pitanjima i vodilo sudionike radne skupine na bilo koji način potreban tijekom procesa.
Logistički detalji:
Svi ovi akteri obično su prisutni na sastancima radne skupine. To znači da obično ima između 10-20 ljudi na sastanku radne skupine.
Obično se održavaju dva sastanka radne skupine po mišljenju, koji se održavaju otprilike mjesec do dva dana jedan od drugog.
Sastanak radne skupine obično traje pola dana, a ponekad i cijeli dan.
Obično su u hibridnom formatu (što znači da možete prisustvovati fizički ili se priključiti na daljinu).
Tijekom tih sastanaka radne skupine, predstavnik mladih bit će pozvan sudjelovati u raspravama, raspravljati o potencijalnom utjecaju teme mišljenja na mlade i eventualnim mjerama ublažavanja. Također će imati priliku pružiti pisane doprinose.
Nema predviđenih novčanih naknada za online sudjelovanje predstavnika mladih, niti za fizičku prisutnost ako je osoba smještena u Bruxellesu. Ako je prisutnost predstavnika mladih potrebna za sastanak, troškovi putovanja bit će pokriveni ako osoba putuje više od 100 km do ureda EGSO-a (Rue Belliard 101, Bruxelles).
Na kojem jeziku će raditi predstavnik mladih?
Engleski i francuski su radni jezici EU, ali tumačenja mogu biti i na bilo kojem od drugih 22 službenih jezika EU-a, ako je to već predviđeno od strane EGSO-a. Ako je to slučaj, to bi bilo unaprijed priopćeno predstavniku mladih prije sastanka.
Za više informacija o drugim mogućnostima uključivanja mladih u EGSO-u posjetite našu web stranicu 'Uključivanje mladih u EGSO-u' ili nas kontaktirajte na: youtheesc@eesc.europa.eu.
Foto: https://www.eesc.europa.eu/
Preuzimanja
Naziv datoteke Veličina
For members - One-pager for applying the EU Youth Test at the EESC.pdf 188.87 KB
Mapping_Approved by Jan bureau eesc-2023-05716-02-00-info-tra-en.docx 101.47 KB
Pročitajte više » | Napisano 12.06.2024.
Čelnici Hrvatskog olimpijskog odbora i Hrvatske obrtničke komore definirali aspekte buduće suradnje na dobrobit hrvatskog sporta i obrtništva
Predsjednik Hrvatskog olimpijskog odbora (HOO) Zlatko Mateša i glavni tajnik Siniša Krajač primili su u središnjim prostorijama nacionalne olimpijske udruge izaslanstvo Hrvatske obrtničke komore (HOK) na čelu s predsjednikom Daliborom Kratohvilom, s kojima su razgovarali o mogućnostima buduće suradnje
S obzirom na javne ovlasti Hrvatske obrtničke komore u području redovnog i daljnjeg obrazovanja za obrtništvo, potrebni su joj promotori obrtničkih zanimanja kako bi se u što većoj mjeri približila mladima. U programima stručnih osposobljavanja moguće su i prekvalifikacije.
Goste iz HOK-a predvodio je predsjednik Dalibor Kratohvil, a s njim u društvu bili su potpredsjednik Antun Trojnar, predsjednik Odbora za gospodarstvo, međunarodnu suradnju i sajmove HOK-a Ivica Zanetti, voditeljica Odjela za odnose s javnošću Maja Popović i obrtnik Vjekoslav Terihaj.
Čelnik HOO-a Mateša upoznao je goste s djelovanjem HOO-ova Karijernog centra za sportaše, upoznavši ih i s voditeljicom Centra, proslavljenom olimpijkom Snježanom Pejčić. Spomenuo je da u traženju rješenja za drugu karijeru sportaša, svakako treba uzeti u obzir i obrtništvo. Predstavnicima HOK-a sugerirao je održavanje seminara na kojem bi šira javnost upoznala što znači biti sportaš obrtnik.
Potporu povezivanju sporta i obrtništva dao je i predsjednik Kratohvil. Prvi dužnosnik HOK-a naglasio je da su uspješni sportaši itekako poželjni kao promotori HOK-ovih aktivnosti. Potpredsjednik Trojnar kazao je kako HOK ima i savjetodavnu službu za ulazak u svijet obrtništva te pojasnio proces koji kandidat treba proći do otvaranja vlastitog obrta.
Osim pomoći pri angažmanu sportaša u promociji HOK-a, glavni tajnik HOO-a Siniša Krajač istaknuo je mogućnost HOO-ove promocije proizvoda hrvatskih obrtnika, „za što je prilika već za mjesec i pol u Hrvatskoj kući na Olimpijskim igrama u Parizu“.
Nakon što su izloženi brojni aspekti možebitne suradnje, zaključeno je da se na budućim sastancima konkretizira i sadržaj sporazuma o suradnji HOO-a i HOK-a.
Foto: HOO, Vinko Knežević
Pročitajte više » | Napisano 12.06.2024.