Izdvojene novosti


Poziv na Europski trening za lokalne trenere u projektu „Spremni za prava potrošača“ (Consumer Law Ready)

Poziv na Europski trening za lokalne trenere u projektu „Spremni za prava potrošača“ (Consumer Law Ready)

Hrvatska obrtnička komora je nacionalni partner u projektu „Spremni za prava potrošača“ (Consumer Law Ready) koji se od 2017. g. provodi po istovjetnim modulima edukacije u svim državama Europske unije.

Europski trening za lokalne trenere u projektu „Spremni za prava potrošača“ ( Consumer Law Ready ) održat će 13. i 14. svibnja 2021. (četvrtak i petak) od 8,30 do 12,30 sati putem aplikacije Zoom.

Projekt podržava i financira Europski parlament i Europska komisija, vodi ga konzorcij BEUC, SMEUnited i EUROCHAMBERS u suradnji s nacionalnom partnerskom institucijom u svakoj državi članici EU te su treninzi za polaznike besplatni.

Predviđeno je sudjelovanje najmanje jedne osobe (zaposlenika) iz svake područne obrtničke komore, a pozvani su i zaposlenici/ce iz udruženja obrtnika.

S obzirom da trening obuhvaća i promjene koje je doživjela legislativa iz prava potrošača na razini Europske unije od zadnje provedenih edukacija, a koje neposredno utječu i na poslovanje svih trgovaca, a posebno malih i srednjih poduzetnika (tzv. Omnibus direktiva) predlažemo da se svakako prijave i svi oni među Vama koji su i već završili prvi trening za lokalne trenere. Završetkom ovog treninga dobivate europske certifikate koji uključuju i navedeno usklađivanje.

Veći broj uključenih osoba omogućit će, nakon završenih treninga, specijalizaciju po pojedinom području iz kojeg se provodi edukacija.

Svoje prijave pošaljite na e-mail: clr@hok.hr

Za više informacija, slobodno nas kontaktirajte putem:

e-mail: clr@hok.hr
telefon: +385 1 4806 617; +385 1 4806 618 (Josip Đelagić, Suzana Kolesar)
https://www.hok.hr/sites/default/files/article-docs/2021-05/CLR-%20May-%202021%20-%20O%20projekt_%20%28004%29.pdf

Pročitajte više » | Napisano 10.05.2021.

Svibanj uključen u potpore HZZ-a za očuvanje radnih mjesta

Svibanj uključen u potpore HZZ-a za očuvanje radnih mjesta

Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za zapošljavanje izmijenilo je mjeru potpore za očuvanje radnih mjesta na način da je novom odlukom Potpora za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenima Koronavirusom (COVID – 19) i posljedicama katastrofe uzrokovane potresom na području Sisačko-moslavačke, Zagrebačke i Karlovačke županije za ožujak 2021. produžena i na mjesec svibanj. Tako je za mjesec travanj moguće ostvariti potporu za radnike zaposlene najkasnije do 31. ožujka 2021., a za mjesec svibanj za radnike zaposlene najkasnije do 30. travnja 2021. Potpora za ožujak mogla se ostvariti za zaposlene do 28. veljače.

Zahtjevi za potporu za travanj i svibanj zaprimaju se od 24. travnja do zaključno 23. svibnja 2021., a za zahtjeve zaprimljene od 24. svibnja do zaključno 23. lipnja 2021., odobravat će se potpora za svibanj 2021.

Kako bi ostvarili potporu poslodavci će trebati dokazati da su u razdoblju od 1. travnja 2020. do 30. rujna 2020., imali pad prihoda/primitaka u odnosu na isto razdoblje 2019. godine i to temeljem predaje PDV obrasca za spomenute mjesece.

Poslodavci koji su registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO-a do 31. prosinca 2020. mogu koristiti mjeru za ožujak i travanj dok potporu za svibanj mogu koristiti poslodavci koji su registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO-a do 31. siječnja 2021.

Alternativno će trebati dokazati da su u ožujku 2021., imali pad prihoda/primitaka u odnosu na ožujak 2019. i to temeljem predaje PDV obrasca za ožujak 2021. i ožujak 2019. Poreznoj upravi ukoliko traže potporu za ožujak, odnosno dokazati da su u travnju 2021. imali pad prihoda/primitaka u odnosu na travanj 2019. i to temeljem predaje PDV obrasca za travanj 2021. i travanj 2019. Poreznoj upravi ukoliko traže potporu za travanj, odnosno dokazati da su u svibnju 2021. imali pad prihoda/primitaka u odnosu na svibanj 2019. i to temeljem predaje PDV obrasca za svibanj 2021. i svibanj 2019. Poreznoj upravi ukoliko traže potporu za svibanj.

Uvode se dodatni kriteriji za tromjesečne obveznike PDV-a pa tako obveznici trebaju dokazati pad prihoda/primitaka kumulativno za drugo i treće tromjesečje 2020. ili četvrto tromjesečje 2020. ili prvo tromjesečje 2021., u odnosu na isto razdoblje 2019. i to temeljem predaje PDV obrasca za spomenute mjesece ako traže potporu za travanj i svibanj. Iznimno, tromjesečni obveznici PDV-a koji su osnovani u četvrtom tromjesečju 2019. i kasnije te iz tog razloga nemaju podatke za usporedbu po ni jednom od navedenih kriterija trebaju dokazati pad prihoda/primitaka za prvo tromjesečje 2021. u odnosu na četvrto tromjesečje 2020.

Poduzetnici koji nisu u sustavu PDV-a ili nisu u sustavu PDV-a u usporedivim razdobljima dokazuju pad prihoda/primitaka na temelju tablice pada prihoda/primitaka.

Detaljnije informacije možete potražiti na ovom linku, a provedbeni dokument dostupan je ovdje
https://mjera-orm.hzz.hr/ocuvanje-radnih-mjesta/
https://mjera-orm.hzz.hr/media/0yaavu4g/hzz-orm-ozujak-svibanj-2021-provedbena-dokumentacija-3004.pdf

Pročitajte više » | Napisano 06.05.2021.

Produljuju se epidemiološke mjere - Četiri nove Odluke Stožera civilne zaštite RH

Produljuju se epidemiološke mjere - Četiri nove Odluke Stožera civilne zaštite RH

Stožer civilne zaštite RH donio je 4 nove odluke. Nužne epidemiološke mjere određuju se u trajanju do 15. svibnja 2021.

1. Odluku o izmjenama Odluke o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja

2. Odluku o izmjenama i dopuni Odluke o privremenoj zabrani i ograničavanju prelaska preko graničnih prijelaza Republike Hrvatske

3. Odluku o izmjeni Odluke o uvođenju posebne organizacije rada za djelatnosti trgovine koja se obavlja u prodavaonicama i trgovačkim centrima

4. Odluku o izmjeni Odluke o načinu organizacije javnog prijevoza putnika radi sprječavanja širenja bolesti COVID-19

Odluke je moguće preuzeti i ispod ove objave.
https://www.hok.hr/koronavirus-novosti/produljuju-se-epidemioloske-mjere-cetiri-nove-odluke-stozera-civilne-zastite-rh-1

Pročitajte više » | Napisano 03.05.2021.

„Prvi posjet poreznom obvezniku“ - nova mjera Porezne uprave

„Prvi posjet poreznom obvezniku“ - nova mjera Porezne uprave

Porezni obveznici koji počinju obavljati samostalnu djelatnost, davati u najam ili zakup pokretnine, stvari i nekretnine te porezni obveznici koji počinju ostvarivati dohodak iz inozemstva imaju obvezu Poreznoj upravi prijaviti početak obavljanja djelatnosti, iznajmljivanja ili ostvarivanja dohotka u roku od 8 dana putem Obrasca RPO.

Temeljem Općeg poreznog zakona, porezni obveznik dužan je prijaviti sve činjenice bitne za oporezivanje, dok temeljem Zakona o poreznoj upravi, porezno tijelo ima ovlasti izvršiti provjeru navedenih činjenica.

Poslove prvog posjeta poreznom obvezniku obavljaju inspektori iz nadležne ispostave Porezne uprave, a isti su se počeli obavljati od početka ove godine. Uz provjeru novoosnovanih poreznih obveznika, inspektori obavljaju i periodične provjere promjene podataka bitnih za ažuriranje poreznih registara kod ostalih poreznih obveznika.

Inspektor je dužan poreznog obveznika obavijestiti o dolasku u prvi posjet, odnosno o obavljanju očevida u roku od 15 dana prije obavljanja očevida. U dogovoru s poreznim obveznikom inspektor može dogovoriti i kraći rok za izlazak na očevid.

Porezni obveznik ima pravo biti nazočan očevidu i ne smije ometati očevid. Iznimno, očevid se može obaviti i bez nazočnosti poreznog obveznika ako bi odgoda očevida mogla ugroziti utvrđivanje činjenica ili bi imala za posljedicu uništenje dokaza bitnih za oporezivanje.

U neposrednom kontaktu s poreznim obveznikom, izvan službenih prostorija Porezne uprave, inspektor se na početku postupka predstavlja i identificira službenom značkom ili ovlaštenjem za obavljanje poslova provjere.

Inspektor će poreznog obveznika informirati da svrha dolaska nije obavljanje poreznog nadzora, već postupak provjere i utvrđivanja činjenica bitnih za oporezivanje putem očevida u svrhu ažuriranja podataka u poreznim registrima.

Odlaskom u prvi posjet inspektor izvršava provjeru podataka iz Registra poreznih obveznika i prikuplja podatke o poreznom obvezniku (npr. tko se nalazi na adresi, opis poslovnog prostora, informacija o osobi za komunikaciju i dr.).

Na mjestu obavljanja očevida sastavlja se Zapisnik o obavljenom očevidu koji potpisuje porezni obveznik, a pri tom može iznijeti primjedbu ili odbiti potpisati zapisnik što se obvezno unosi u sam zapisnik.

Pročitajte više » | Napisano 03.05.2021.

Najava prikupljanja podataka za cijepljenje obrtnika i njihovih zaposlenika

Najava prikupljanja podataka za cijepljenje obrtnika i njihovih zaposlenika

Cijepljenje svih dionika gospodarstva i obrtništva predstavlja jedan od prioriteta u borbi protiv pandemije te je nužan korak ka uspostavljanju normalnog funkcioniranja svakodnevnog života.

Prema planu Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo (HZJZ) cijepljenje obrtnika i njihovih zaposlenika jedna je od sljedećih faza u sustavnom planu cijepljenja.

Kako bi se cijeli zdravstveni sustav što bolje pripremio, pozivaju se svi obrtnici koji se žele cijepiti zajedno sa zaposlenicima da u sljedećih nekoliko dana prikupe i zabilježe sve informacije navedene u „Tablici za prikupljanje podataka o djelatnicima zainteresiranima za cijepljenje“, koju možete pronaći OVDJE. https://www.hok.hr/koronavirus-novosti/najava-prikupljanja-podataka-za-cijepljenje-obrtnika-i-njihovih-zaposlenika



Dvije prioritetne skupine

Obrtnici/zaposlenici svrstavaju se u dvije skupine.

U prvu skupinu svrstavaju se svi oni koji zbog specifičnosti radnog procesa ne mogu držati fizički razmak prema drugim zaposlenima ili klijentima ili koristiti zaštitnu opremu.

U drugu skupinu svrstavaju se oni s nižom razinom rizika.

Iznimno, u prvu prioritetnu skupinu uvrštavaju se oni zaposlenici koji su ključni za neometano kontinuirano funkcioniranje poslovnih ili proizvodnih procesa.

Naglašavamo, ispunjenu tablicu u ovom trenutku nije potrebno slati na bilo koju instituciju ili e-mail adresu, već je potrebno samo matičnom udruženju obrtnika javiti ukupan broj zainteresiranih.

Tablica s podacima treba biti sprema za sljedeći korak, u kojem će biti potrebno dostaviti podrobnije informacije.

Hrvatska obrtnička komora u ovom trenutku u suradnji s HZJZ-om traži najefikasniji način organizacije cijepljenja obrtnika i zaposlenih u obrtništvu.

O potrebi i načinu dostave podataka i „Tablice za prikupljanje podataka o djelatnicima zainteresiranima za cijepljenje“ Hrvatska obrtnička komora pravodobno će izvijestiti svoje članove.

Pročitajte više » | Napisano 29.04.2021.