Izdvojene novosti


Produljuju se epidemiološke mjere - Stožer civilne zaštite RH donio pet novih Odluka

Produljuju se epidemiološke mjere - Stožer civilne zaštite RH donio pet novih Odluka

Stožer civilne zaštite RH donio je pet novih Odluka. Odluke su stupile na snagu 16. rujna 2021. godine, a nužne epidemiološke mjere određuju se u trajanju do 30. rujna 2021. godine.

1. Odluka o izmjenama Odluke o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja

- propisana je nova mjera kojom je dopušteno održavanje sajmova i drugih oblika gospodarskih i turističkih događanja ili priredbi gdje se prodaju, izlažu ili prikazuju proizvodi u zatvorenim prostorima, ali samo uz pridržavanje preporuka HZJZ-a i ako organizator osigura da u te prostore ulaze samo osobe koje posjeduju EU digitalnu COVID potvrdu (izlagači, posjetitelji, tehničko osoblje itd.)

2. Odluka o izmjenama Odluke o privremenoj zabrani i ograničavanju prelaska preko graničnih prijelaza Republike Hrvatske

- propisana je nova mjera kojom državljani trećih zemalja koji dolaze u RH iz turističkih razloga i koji posjeduju potvrdu o uplati smještaja sada mogu predočiti i potvrdu o rezervaciji smještaja te će im se odobrit ulazak u RH

3. Odluka o izmjeni Odluke o načinu organizacije javnog prijevoza putnika radi sprječavanja širenja bolesti COVID-19

4. Odluka o izmjeni Odluke o nužnoj epidemiološkoj mjeri obveznog korištenja maski za lice ili medicinskih maski

5. Odluka o izmjeni Odluke o uvođenju posebne organizacije rada za djelatnost trgovine koja se obavlja u prodavaonicama i trgovačkim centrima

Odluke možete pronaći i na dnu ove stranice.
https://www.hok.hr/koronavirus-novosti/produljuju-se-epidemioloske-mjere-stozer-civilne-zastite-rh-donio-pet-novih-odluka

Pročitajte više » | Napisano 16.09.2021.

Nova mjera zadržavanja radnih mjesta za kolovoz i rujan 2021. godine

Nova mjera zadržavanja radnih mjesta za kolovoz i rujan 2021. godine

Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za zapošljavanje donijelo je odluku o donošenju nove mjere - Program zadržavanja radnika u djelatnostima smanjene gospodarske aktivnosti za kolovoz i rujan 2021.

Cilj ove mjere je zadržavanje radnika u djelatnostima kojima je zbog posebnih okolnosti narušena gospodarska aktivnost.

Mjera Programa zadržavanja radnika u djelatnostima smanjene gospodarske aktivnosti za kolovoz je namijenjena poslodavcima iz sektora:

Prijevoz i skladištenje – prijevoz putnika i to kopnom, zrakom i vodom, te zračni prijevoz robe
Uslužne djelatnosti u vezi sa prijevozom
Djelatnosti pripreme i usluživanja pića (djelatnost 56.3)
Administrativne i pomoćne uslužne djelatnosti – samo djelatnosti iznajmljivanja i davanja u zakup (leasing) i putničke agencije, organizatori putovanja (turoperatori) i ostale rezervacijske usluge te djelatnosti povezane s njima
Umjetnost, zabava i rekreacija samo kreativne, umjetničke i zabavne djelatnosti, zabavne i rekreacijske djelatnosti i proizvodnja i prikazivanje filmova i video filmova, djelatnosti snimanja zvučnih zapisa i izdavanja glazbenih zapisa te distribucija istih
Organizatori kulturnih, poslovnih i sportskih događanja, organizatori sajmova i vjenčanja, te prateće djelatnosti poput tvrtki za najam opreme, audio i video snimanje, prodaju ulaznica, najam dvorana te ostale tvrtke koje većinu svojih prihoda ostvaruju od događanja i javnih okupljanja
Prevoditeljske djelatnosti i usluge tumača
Poslodavci s područja na kojima je proglašena katastrofa uzrokovana potresom za područje Sisačko- moslavačke, Zagrebačke i Karlovačke županije bez obzira na djelatnost uz dokaz pada prihoda/primitaka i to u slučaju kada su zbog objektivnih razloga poslovno-proizvodni procesi bitno smanjeni ili onemogućeni.
Ova mjera može biti dodijeljena svim poslodavcima koji su registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO-a do 28. veljače 2021. godine i to za radnike zaposlene najkasnije do 31. srpnja 2021. godine.

Poslodavcu se može odobriti korištenje potpore za kolovoz za sve radnike za koje poslodavac traži potporu ako do zaključno 24. rujna 2021. godine 70 i više posto radnika za koje poslodavac traži potporu posjeduje EU digitalnu COVID potvrdu ili su stekli uvjete za dobivanje iste sukladno pravilima o izdavanju EU digitalnih COVID potvrda u Republici Hrvatskoj.

Ako na dan 24. rujna 2021. godine manje od 70 posto radnika za koje poslodavac traži potporu posjeduje EU digitalnu COVID potvrdu ili su stekli uvjete za dobivanje iste, tada se postotak potpora može odobriti sukladno postotku radnika sa EU digitalnu COVID potvrdama ili koji su stekli uvjete za dobivanje iste od ukupnog iznosa potpore za sve radnike za koje poslodavac traži potporu.

Hrvatski zavod za zapošljavanje će do statističkog podatka o postotku EU digitalnih COVID potvrda ili stečenim uvjetima za posjedovanje EU digitalne COVID potvrde doći na temelju razmjene podatka sa nadležnim tijelima.

Isplata mjesečnih troškova plaće za kolovoz 2021. godine odobravat će se za zahtjeve zaprimljene od 8. rujna do zaključno 23. rujna 2021. godine.

Mjera Programa zadržavanja radnika u djelatnostima smanjene gospodarske aktivnosti za rujan namijenjena je poslodavcima iz sektora:

Administrativne i pomoćne uslužne djelatnosti – samo djelatnosti iznajmljivanja i davanja u zakup (leasing) i putničke agencije, organizatori putovanja (turoperatori) i ostale rezervacijske usluge te djelatnosti povezane s njima
Umjetnost, zabava i rekreacija samo kreativne, umjetničke i zabavne djelatnosti, zabavne i rekreacijske djelatnosti i proizvodnja i prikazivanje filmova i video filmova, djelatnosti snimanja zvučnih zapisa i izdavanja glazbenih zapisa te distribucija istih
Organizatori kulturnih, poslovnih i sportskih događanja, organizatori sajmova i vjenčanja, te prateće djelatnosti poput tvrtki za najam opreme, audio i video snimanje, prodaju ulaznica, najam dvorana te ostale tvrtke koje većinu svojih prihoda ostvaruju od događanja i javnih okupljanja
Prevoditeljske djelatnosti i usluge tumača
Poslodavci s područja na kojima je proglašena katastrofa uzrokovana potresom za područje Sisačko- moslavačke, Zagrebačke i Karlovačke županije bez obzira na djelatnost uz dokaz pada prihoda/primitaka i to u slučaju kada su zbog objektivnih razloga poslovno-proizvodni procesi bitno smanjeni ili onemogućeni.
Poslodavci kojima je djelomično i/ili u cijelosti zabranjen rad odlukama Stožera civilne zaštite (nacionalnog, županijskog, jedinica lokalne samouprave) stožera bez obzira na djelatnost.
Ova mjera može biti dodijeljena svim poslodavcima koji su registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO-a do 28. veljače 2021. godine i to za radnike zaposlene najkasnije do 31. kolovoza 2021. godine.

Poslodavcu se može odobriti korištenje potpore za rujan za sve radnike za koje poslodavac traži potporu ako do zaključno 25. listopada 2021. godine 70 i više posto radnika za koje poslodavac traži potporu posjeduje EU digitalnu COVID potvrdu ili su stekli uvjete za dobivanje iste sukladno pravilima o izdavanju EU digitalnih COVID potvrda u Republici Hrvatskoj.

Ako na dan 25. listopada 2021. godine manje od 70 posto radnika za koje poslodavac traži potporu posjeduje EU digitalnu COVID potvrdu ili su stekli uvjete za dobivanje iste, tada se postotak potpora može odobriti sukladno postotku radnika sa EU digitalnu COVID potvrdama ili koji su stekli uvjete za dobivanje iste od ukupnog iznosa potpore za sve radnike za koje poslodavac traži potporu.

Hrvatski zavod za zapošljavanje će do statističkog podatka o postotku EU digitalnih COVID potvrda ili stečenim uvjetima za posjedovanje EU digitalne COVID potvrde doći na temelju razmjene podatka sa nadležnim tijelima.

Isplata mjesečnih troškova plaće za rujan 2021. godine odobravat će se za zahtjeve zaprimljene od 25. rujna do zaključno 24. listopada 2021. godine.

Detaljnije informacije dostupne su na mjera-zrm.hzz.hr.

Pročitajte više » | Napisano 10.09.2021.

U sklopu projekta

U sklopu projekta "Spremni za prava potrošača" ("Consumer Law Ready") održan prvi od četiri treninga za obrtnike i druge male male i srednje poduzetnike

U sklopu europskog projekta “Spremni za prava potrošača“ (“Consumer Law Ready“) koji se s istim modulima provodi u svim državama članicama EU, a u kojem je Hrvatska obrtnička komora nacionalni partner, u subotu 4. rujna 2021. subota u Novom Vinodolskom održan je prvi od četiri treninga za obrtnike i druge male i srednje poduzetnike kojem je cilj edukacija iz prva potrošača u digitalnom dobu.

Treninzi se u cijeloj Europskoj uniji provode za pet istovjetnih modula po istovjetnom programu.

Program treninga možete pogledati ovdje.

Na treningu su sudjelovali obrtnici i mali poduzetnici iz Rijeke i Primorja. Trening su održali Marko Paripović, predsjednik Udruge Potrošački centar kao lokalni trener te Suzana Kolesar, tajnica Suda časti HOK-a i Centra za mirenje pri HOK-u, kao nacionalni trener projekta.

Polaznici su trening ocijenili vrlo korisnim za svoje svakodnevno poslovanje i odnose s potrošačima jer su dobili vrlo konkretne informacije i upute za svakodnevne situacije.

Sljedeća tri treninga sa istovjetnim temama održat će se za sve zainteresirane online i to 14., 15. i 16. rujna 2021. Sudjelovanje na treningu je besplatno. Broj mjesta je radi interakcije trenera i sudionika ograničen.

Ako ste zainteresirani za sudjelovanje kontaktirajte nas na

e-mail: clr@hok.hr

telefon: 01/4806 617, 618

Više informacija na web stranici projekta.

Projekt “Spremni za prava potrošača“ (“Consumer Law Ready“) Europska komisija i Europski parlament provode od 2017. godine u cijeloj Europskoj uniji, a njime upravlja konzorcij Eurochambres (Udruga europskih trgovinskih i industrijskih komora) u konzorciju s SMEunited-om (Europska udruga obrtnika, malih i srednjih poduzetnika) i BEUC-om (Europska organizacija za zaštitu potrošača) i globalni cilj projekta je jačanje prekogranične (online) trgovine i povezivanje 500 miljuna europskih potrošača preko e-trgovine sa 22 miljunom europskih MSP-ova.

Pročitajte više » | Napisano 07.09.2021.

Webinar o poučavanju naučnika u radionici obrtnika ili poduzetnika u organizaciji OK Primorsko-goranske, OK Ličko-senjske i OK Istarske županije

Webinar o poučavanju naučnika u radionici obrtnika ili poduzetnika u organizaciji OK Primorsko-goranske, OK Ličko-senjske i OK Istarske županije

Što je licencija za naučnike? Kako se izdaje? Gdje i na koji način se polaže majstorski ispit? Osnovna znanja o poučavanju učenika na naukovanju – kakav je to ispit? Državni inspektorat? Koja je njihova uloga u izdavanju licencije za naukovanje?

Ako vas sve ovo zanima, pozivamo vas na webinar koji će se održati 15. rujna 2021. godine, s početkom u 10.00 sati (online događaj na internetu), u organizaciji Obrtničke komore Primorsko-goranske županije, Obrtničke komore Ličko-senjske županije i Obrtničke komore Istarske županije.

Svrha webinara je informiranje o svim značajnim temama koje se odnose na poučavanje naučnika u radionici obrtnika ili poduzetnika. Bit ćete upućeni u sve procese koji se tiču izdavanja licencije za naukovanje, polaganje majstorskog ispita i ispita osnovna znanja o poučavanju učenika na naukovanju.

Kako je dio procesa kod licenciranja i uvid Državnog inspektorata u vašu radionicu, u webinaru će sudjelovati inspektor zaštite na radu g. Nenad Blagar.

Ako ste zainteresirani sudjelovati u webinaru, molimo da izvršite prijavu koja mora sadržavati:

- ime i prezime;

- kontakt (broj mobitela);

- e-mail.

Molimo pošaljite vaše podatke na jednu od sljedećih mail adresa:

1. OK Primorsko-goranske županije

- e-mail:obrazovanje-ri@hok.hr

Kontakt osoba: OK Primorsko-goranske županije, Tamara Dukić, savjetnica za obrazovanje, 051/325-599

2. OK Ličko-senjske županije

- e-mail: obrazovanje-gs@hok.hr

Kontakt osoba: OK Ličko-senjske županije, Željko Mataija, savjetnik za obrazovanje, 053/560-262

3. OK Istarske županije

e-mail: obrazovanje-pu@hok.hr

Kontakt osoba: OK Istarske županije, Vesna Božac, savjetnica za obrazovanje, 052/216-153

Prije početka radionice na e-mail ćete zaprimiti link putem kojeg ćete se moći uključiti u online webinar. Okvirno trajanje webinara je 90 minuta.

Postani mentor naučnicima; poučavanje je IN; budi i ti dio sustava obrazovanja za vezane obrte.

Poučavanje i učenje su procesi i dio su ljudskog napretka. Učiti nekog bilo čemu, čitanju, kuhanju, šivanju, način je uvođenja mlađih generacija u svijet odraslih kako bi se osposobili za život i preživljavanje jer neke vještine doista su nam nužne i potrebne.

Jednako tako, da bi ušli u svijet rada, potrebni su nam mentori – ljudi koji poučavaju. Ljudi koji poučavaju mogu biti različitih struka: frizer, kuhar, konobar, slastičar, automehaničar, zidar, pediker, stolar i mnogi drugi.

Ukoliko želiš biti mentor za navedena zanimanja i želiš biti dio sustava obrazovanja za vezane obrtnike, javite nam se. Učenici trebaju kvalitetne mentore, ljude od kojih mogu učiti i stjecati znanje i vještine.

Pročitajte više » | Napisano 07.09.2021.

Poziv na sudjelovanje na treninzima za obrtnike i druge male i srednje poduzetnike u projektu „Spremni za prava potrošača“ -

Poziv na sudjelovanje na treninzima za obrtnike i druge male i srednje poduzetnike u projektu „Spremni za prava potrošača“ - "Consumer Law Ready“

U sklopu nastavka projekta "Spremni za prava potrošača" – "Consumer Law Ready" provode se daljnje edukacije namijenjene obrtnicima i drugim malim poduzetnicima iz prava potrošača u digitalnom dobu.

Tijekom rujna 2021. održat će se četiri treninga od kojih će tri biti provedena online, dok se prvi održava uz fizičku prisutnost sudionika 4. rujna 2021. godine u Novom Vinodolskom. Poziv za sudjelovanje nalazi se u prilogu.

Glavni cilj treninga je poticanje razvoja malog poduzetništva i jačanje jedinstvenog europskog tržišta kroz edukaciju MSP-ova iz prava potrošača u digitalno doba.

Edukacija obuhvaća i promjene koje je doživjela legislativa iz prava potrošača na razini Europske unije, koje neposredno utječu i na poslovanje svih trgovaca, posebno malih i srednjih poduzetnika (tzv. Omnibus direktiva) i čija je implementacija u hrvatsko zakonodavstvo upravo u tijeku.

Hrvatska obrtnička komora je nacionalni partner u ovom projektu kojeg od 2017. godine Europska komisija i Europski parlament provode u cijeloj Europskoj uniji, i kojim upravlja konzorcij Eurochambres (Udruga europskih trgovinskih i industrijskih komora) u konzorciju s SMEunited-om (Europska udruga obrtnika, malih i srednjih poduzetnika) i BEUC-om (Europska organizacija za zaštitu potrošača).

Završetkom ovog treninga polaznici dobivaju europski certifikat. Treninzi za polaznike su besplatni. Za više informacija o budućim edukacijama posjetite:

http://www.consumerlawready.eu/

ili nas kontaktirajte na

e-mail: clr@hok.hr
telefon: 01 4806 618

Pročitajte više » | Napisano 03.09.2021.