Izdvojene novosti


Objava Uputa za prijavitelje za BAR na portalu e-Savjetovanja

Objava Uputa za prijavitelje za BAR na portalu e-Savjetovanja

Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije otvorilo je 20. listopada 2022. godine na središnjem portalu za e-Savjetovanja javno savjetovanje o Nacrtu Uputa za prijavitelje za Javni poziv za dodjelu sredstava za mjeru M1: “Ublažavanje štetnih učinaka Brexita na konkurentnost i poslovanje hrvatskih poduzetnika.“

U okviru navedenog Poziva hrvatskim poduzetnicima dodjeljivat će se bespovratna sredstva u obliku potpora male vrijednosti s ciljem ublažavanja ekonomske štete nastale kao posljedica Brexita, odnosno povlačenja Ujedinjenog Kraljevstva Velike Britanije i Sjeverne Irske iz Europske unije.

Prihvatljivi prijavitelji na ovom Pozivu mogu biti poduzeća registrirana u RH koja su poslovanje na tržištu Ujedinjenog Kraljevstva započela prije 1. veljače 2020. godine i koja mogu dokazati da su uslijed Brexita suočeni s dodatnim troškovima poslovanja na tome tržištu.

Ukupna vrijednost bespovratnih sredstva koja su na raspolaganju u okviru Poziva iznosi 42 milijuna kuna odnosno 5,57 milijuna eura, pri čemu najniži iznos koji se može dodijeliti pojedinom prijavitelju iznosi 25 tisuća kuna odnosno 3,32 tisuće eura. Najviši iznos potpore koji se po ovom Pozivu može dodijeliti jedinstvenom poduzetniku je propisan de minimis Uredbom, odnosno iznosi maksimalno 200.000 eura tijekom tri fiskalne godine.

Rok za dostavu komentara zainteresirane javnosti je 20. studenog 2022. godine. Cilj javnog savjetovanja je prikupljanje primjedbi i prijedloga zainteresirane javnosti koja se poziva da svoje primjedbe i prijedloge dostavi putem središnjeg portala za savjetovanja s javnošću dostupnog na poveznici: javno savjetovanje BAR

Pročitajte više » | Napisano 25.10.2022.

ESIF Mikro zajmovi za obrtna sredstva

ESIF Mikro zajmovi za obrtna sredstva

Poduzetnicima su ponovo na raspolaganju ESIF Mikro zajmovi za obrtna sredstva.

Ovim Programom kreditirat će se mikro, mali i srednji poduzetnici uz povoljnije uvjete financiranja. Namjena ESIF Mikro zajma za obrtna sredstva je financiranje troškova poput: sirovina i materijala, pripreme proizvodnje, režijskih troškova, troškova zaposlenih i zakupa poslovnog prostora. Maksimalni iznos zajma je 25.000,00 eura, uz kamatnu stopu od 0,5% do 1% s rokom otplate od jedne do tri godine, uključujući poček.

Cilj ovog financijskog instrumenta je povećati dostupnost zajmova mikro, malim i srednjim subjektima malog gospodarstva uz smanjenje kamatne stope i smanjenje razine potrebnih sredstava osiguranja. Do sada je Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) isplatila 114.119.737,90 kuna za ESIF mikro zajmove za obrtna sredstva osiguravajući na taj način poduzetnicima financijska sredstva za troškove poslovanja.

Inicijalna alokacija namijenjena ovom Programu iskorištena je u svibnju 2020. godine te je zaprimanje novih zahtjeva bilo privremeno obustavljeno. Novi plasmani odobravat će se iz sredstava osiguranih povratom prethodno odobrenih i otplaćenih zajmova. Sukladno navedenom ovaj financijski instrument važit će do iskorištenja sredstava, a najkasnije do 31. 12. 2023.

Izvor: HAMAG-BICRO

Pročitajte više » | Napisano 21.10.2022.

Objava pravilnika temeljem Zakona o zaštiti potrošača u

Objava pravilnika temeljem Zakona o zaštiti potrošača u "Narodnim novinama"

U Narodnim novinama, br. 117/22 od 7. 10. 2022. objavljeni su sljedeći pravilnici:

Pravilnik o načinu isticanja maloprodajne cijene i cijene za jedinicu mjere proizvoda
Pravilnikom se određuje način isticanja maloprodajne cijene i cijene za jedinicu mjere proizvoda koja za potrošača mora biti istaknuta nedvosmisleno, jasno, vidljivo, čitljivo i na lako uočljiv način te se u hrvatsko zakonodavstvo preuzima Direktiva 98/6/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 16.2.1998. o zaštiti potrošača prilikom isticanja cijena proizvoda ponuđenih potrošačima (SL L 80, 18.3.1998.) te se njime
Pravilnik o uvjetima i načinu provođenja sezonskog sniženja
Pravilnikom se određuje način provođenja sezonskog sniženja, a roba koja se nakon proteka sezonskog sniženja prodaje do isteka zaliha po sniženoj cijeni sukladno čl. 4. Pravilnika, stupanjem na snagu nastavlja se prodavati po istoj cijeni do isteka zaliha te se u hrvatsko zakonodavstvo preuzima Direktiva (EU) 2019/2161 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. studenog 2019. o izmjeni Direktive Vijeća 93/13/EZ, 2005/29/EZ te 2011/83/EU Europskog parlamenta i vijeća u pogledu boljeg izvršavanja i modernizacije pravila Unije o zaštiti potrošača (Tekst značajan za EGP) (SL L 328, 18.12.2019.).
Pravilnik o Registru „NE ZOVI“
Pravilnikom se propisuje obvezni sadržaj i način vođenja registra potrošača koji ne žele primati pozive i/ili poruke u okviru promidžbe i/ili prodaje putem telefona, obveznici upisa podataka u Registar „NE ZOVI“, način i rokovi upisa podataka te način korištenja podataka.
Pravilnik o sadržaju i obliku obavijesti o pravu potrošača na jednostrani raskid ugovora o vremenski ograničenoj uporabi (timeshare), dugotrajnom turističkom proizvodu, ponovnoj prodaji i zamjeni
Pravilnikom se propisuje oblik i sadržaj obavijesti o pravu potrošača na jednostrani raskid ugovora o vremenski ograničenoj uporabi (timeshare), dugotrajnom turističkom proizvodu, ponovnoj prodaji i razmjeni i njime se u hrvatsko zakonodavstvo preuzima Direktiva 2008/122/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 14. siječnja 2009. o zaštiti potrošača u odnosu na određene aspekte ugovora o pravu na vremenski ograničenu uporabu nekretnine, o dugoročnim proizvodima za odmor, preprodaji i razmjeni (Tekst značajan za EGP) (SL L 33, 3.2.2009.).
Pravilnik o sadržaju i obliku obavijesti o ugovoru o vremenski ograničenoj uporabi (timeshare), dugotrajnom turističkom proizvodu, ponovnoj prodaji i zamjeni
Pravilnikom se propisuje oblik i sadržaj obavijesti koju je, u razumnom roku, trgovac dužan dostaviti potrošaču prije prihvaćanja ponude ili sklapanja ugovora o vremenski ograničenoj uporabi, dugotrajnom turističkom proizvodu, ponovnoj prodaji i zamjeni te se u hrvatsko zakonodavstvo preuzima Direktiva 2008/122/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 14. siječnja 2009. o zaštiti potrošača u odnosu na određene aspekte ugovora o pravu na vremenski ograničenu uporabu nekretnine, o dugoročnim proizvodima za odmor, preprodaji i razmjeni (Tekst značajan za EGP) (SL L 33, 3.2.2009.).
Pravilnik o sadržaju i obliku obavijesti o pravu potrošača na jednostrani raskid ugovora sklopljenih na daljinu i ugovora sklopljenih izvan poslovnih prostorija
Pravilnikom se propisuje oblik i sadržaj obavijesti o pravu potrošača na jednostrani raskid ugovora sklopljenih izvan poslovnih prostorija i ugovora sklopljenih na daljinu. Isto tako, u hrvatsko zakonodavstvo preuzima se Direktiva 2011/83/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 25. listopada 2011. o pravima potrošača, izmjeni Direktive Vijeća 93/13/EEZ i Direktive 1999/44/EZ Europskog parlamenta i Vijeća te o stavljanju izvan snage Direktive Vijeća 85/577/EEZ i Direktive 97/7/EZ Europskog parlamenta i Vijeća (Tekst značajan za EGP) (SL L 304, 22. 11. 2011.).
Svi gore navedeni pravilnici stupaju na snagu 15. 10. 2022., a prestaju važiti:

Pravilnik o načinu isticanja maloprodajne cijene i cijene za jedinicu mjere proizvoda usluga (Nar. nov., br. 66/14 i 16/15)
Pravilnik o uvjetima i načinu provođenja sezonskog sniženja (Nar. nov., br. 135/15)
Pravilnik o Registru »Ne zovi« (Nar. nov., br. 47/16)
Pravilnik o sadržaju i obliku obavijesti o pravu potrošača na jednostrani raskid ugovora o vremenski ograničenoj uporabi (timeshare), dugotrajnom turističkom proizvodu, ponovnoj prodaji i zamjeni (Nar. nov., br. 66/14)
Pravilnik o sadržaju i obliku obavijesti o ugovoru o vremenski ograničenoj uporabi (timeshare), dugotrajnom turističkom proizvodu, ponovnoj prodaji i zamjeni (Nar. nov., br. 66/14)
Pravilnik o sadržaju i obliku obavijesti o pravu potrošača na jednostrani raskid ugovora sklopljenih na daljinu i ugovora sklopljenih izvan poslovnih prostorija (Nar. nov., br. 72/14.).

https://www.hok.hr/aktualno/objava-pravilnika-temeljem-zakona-o-zastiti-potrosaca-u-narodnim-novinama

Pročitajte više » | Napisano 17.10.2022.

Hrvatska obrtnička komora okupila ribare na 25. Susretu u Bolu, na Braču

Hrvatska obrtnička komora okupila ribare na 25. Susretu u Bolu, na Braču

Ceh za ribarstvo i akvakulturu Hrvatske obrtničke komore: Tražimo osiguravanje nesmetane opskrbe plavog dizela u ribarstvu te žurnu isplatu potpora i nove mjere kompenzacije.



Jubilarni, 25. Susret ribara Hrvatske obrtničke komore, koji se održao od 7. do 9. listopada u Bolu na Braču, privukao je gotovo 200 sudionika. Kroz stručna izlaganja, panele i raspravu ribarska struka, predstavnici resornih ministarstva i ostalih nadležnih institucija razmotrili su brojne teme i aktualne probleme vezano za obavljanja ribarske djelatnosti.

Najveće godišnje okupljanje ribarske struke, u organizaciji Ceha za ribarstvo i akvakulturu Hrvatske obrtničke komore te pod pokroviteljstvom Ministarstva poljoprivrede, otvorio je izaslanik ministrice poljoprivrede, državni tajnik Šime Mršić. "Svjesni smo problema u hrvatskom ribarstvu te nastojimo iznaći adekvatne financijske potpore kako bi se ublažili negativni učinci na poslovanje ribara, a sve u cilju osiguranju likvidnosti i daljnjem očuvanju radnih mjesta", rekao je državni tajnik Mršić.

Tijekom dva dana i kroz tri panel rasprave sudionici su, od predstavnika resornih ministarstava te stručnjaka iz ovog područja, imali prilike čuti kakvo je aktualno stanje u ribarskom sektoru te što ih očekuje u Operativnom programu za pomorstvo i ribarstvo za programsko razdoblje 2021.- 2027.Okupljeni ribari postavili su brojna pitanja o svim problemima i izazovima s kojima se susreću u svome poslovanju.

Predsjednik Hrvatske obrtničke komore Dragutin Ranogajec poručio je kako će HOK i Ceh za ribarstvo i akvakulturu svojim ustrajnim angažmanom i snažnim zastupanjem interesa ribara nastaviti, kroz dijalog s državnim tijelima, ukazivati na nužnost donošenja odluka kojima se štite ribari i njihove obitelji. "Pokucat ćemo na svaka vrata da se glas ribara čuje", naglasio je predsjednik HOK-a.

Cilj ovog susreta jest pomoći ribarima da savladaju prepreke na koje nailaze, pružiti im podršku te konkretnim prijedlozima utjecati na politike koje se odnose na njihovo poslovanje, stoga su na kraju 25. Susreta ribara usvojeni sljedeći Zaključci na realizaciji kojih će Ceh za ribarstvo i akvakulturu HOK-a raditi do sljedećeg Susreta:

Tražimo od Vlade Republike Hrvatske osiguravanje nesmetane opskrbe plavog dizela u ribarstvu,
Zahtijevamo od Ministarstva mora, prometa i infrastrukture do kraja godine smanjenje obveza i troškova ribarskih plovila, kao i da za stručne radnike koji ne čine dio posade s obvezama sigurnosti plovidbe posjedovanje pomorske knjižice,
Tražimo žurnu isplatu potpora i nove mjere kompenzacije,
Tražimo u Zakonu o morskom ribarstvu uvrštavanje odredbi koje imaju za cilj smanjiti nelojalnu konkurenciju profesionalnim ribarima (športski i rekreacijski ribolov).


Pročitajte više » | Napisano 10.10.2022.

Prijavite se na besplatnu Radionicu o primjeni alata OIRA za procjenu rizika s ciljem edukacije obrtnika/poduzetnika te smanjenja troškova vezano uz provođenje zaštite na radu

Prijavite se na besplatnu Radionicu o primjeni alata OIRA za procjenu rizika s ciljem edukacije obrtnika/poduzetnika te smanjenja troškova vezano uz provođenje zaštite na radu

Radionica o primjeni alata OIRA za procjenu rizika s ciljem edukacije obrtnika/poduzetnika te smanjenja troškova vezano uz provođenje zaštite na radu održat će se u Hrvatskoj obrtničkoj komora, Ilica 49, Zagreb, u ponedjeljak 24. listopada 2022. s početkom u 10 sati.


U sklopu ESF projekta „Razvoj sustava e-učenja, upravljanja i praćenja zaštite na radu“ izrađeno je 30 OiRA alata za procjenu rizika, koji će olakšati primjenu propisa u području zdravlja i sigurnosti na radu obrtnicima te mikro i malim poslodavcima u određenim djelatnostima.

OiRA zajednica potiče razmjenu alata za procjenu rizika te razmjenu znanja i dobrih praksi u području sigurnosti i zdravlja na radu, a ovim projektom Uprava za rad i zaštitu na radu ministarstva nadležnog za rad pridonijela je s 13 izrađenih novih alata i to za sljedeća zanimanja: keramičar-oblagač, vodoinstalater, autolimar, vozač taksija, kućni majstor – domar, prodavač na benzinskoj crpki, kontrolor na parkiralištu, cvjećar, radnik u rasadniku bilja, pediker, optičar, vulkanizer i autolakirer.

Istodobno, iz OiRA zajednice Uprava za rad i zaštitu na radu je preuzela i prilagodila hrvatskim propisima 17 alata za procjenu riziku i to za sljedeća zanimanja: administrativni radnik, trgovac, radnik u cestovnom transportu tereta, mesar, ličilac-soboslikar, šumski radnik-rukovatelj pilom, radnik na uređenju i održavanju krajolika, radnik u cateringu, kuhar, konobar, dostavljač paketa, radnik na poslovima čišćenja, radnik u kemijskoj čistionici i praonici, pekar, zaštitar, skladišni radnik i instruktor vožnje u auto-školi.

Na radionici će se pokazati kako izraditi dokument procjene rizika pomoću OiRA alata - interaktivnih online alata za izradu procjene rizika za pojedine djelatnosti, odnosno zanimanja.

Ističemo da je procjena rizika, sukladno Zakonu o zaštiti na radu, obvezni dokument svakog poslodavca koji zapošljava jednu i više osoba. OiRA alati su besplatni, jednostavni za upotrebu i uz to edukativni, a namijenjeni su u prvom redu mikro i malim poslodavcima različitih djelatnosti i sektora, ali ih mogu koristiti i srednji poduzetnici.

Pristup dosad izrađenim OiRA alatima moguće je s mrežne stranice Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike: http://uznr.mrms.hr/znr/oira-internetska-interaktivna-procjena-rizika/.

OiRA alati nalaze se na mrežnoj platformi koja omogućuje njihovo stvaranje, a platformu je razvila i održava Europska agencija za sigurnost i zdravlje na radu (EU-OSHA) – više informacija: https://oiraproject.eu/hr .

Važno je istaknuti da je procjena rizika koju sami izradite pohranjena na navedenoj mrežnoj platformi EU-OSHA i vaša je procjena rizika u svakom trenutku dostupna, te je možete promijeniti odnosno nadopuniti da uvijek bude ažurirana. Također, možete je preuzeti i čuvati na svom računalu odnosno u pisanom obliku ako je isprintate.

Obrtnici i poslodavci u gore navedenim zanimanjima dokument procjene rizika za svoj obrt/djelatnost mogu izraditi sami, na jednostavan način i posve besplatno!

Ističemo da je izrada procjene rizika uz pomoć OiRA alata pravovaljana jer je Pravilnikom o izradi procjene rizika propisano da „za procjenjivanje i dokumentiranje procjene rizika mogu se koristiti i interaktivni internetski alati (OiRA – Online interactive Risk Assessment) koji se odnose na poslove u određenim zanimanjima ili djelatnostima, kada su za pojedine poslove ti alati stavljeni na korištenje putem mrežne stranice ministarstva nadležnog za rad“.

Poslodavce podsjećamo da ne zaborave u postupak izrade procjene rizika uključiti svoje radnike.

Prijavni obrazac i informacije o GDPR-u nalaze se na dnu ove stranice.

https://www.hok.hr/aktualno/prijavite-se-na-besplatnu-radionicu-o-primjeni-alata-oira-za-procjenu-rizika-s-ciljem-edukacije

Pročitajte više » | Napisano 03.10.2022.