Izdvojene novosti


Stožer civilne zaštite RH donio nove Odluke

Stožer civilne zaštite RH donio nove Odluke

Stožer civilne zaštite RH donio je 15 novih Odluka koje stupaju na snagu 9. travnja 2022. godine, nakon objave u Narodnim novinama.

Zbog bitno izmijenjenih okolnosti, prestaju važiti:

Odluka o kontroli pridržavanja Preporuke za sprječavanje zaraze bolešću COVID-19 u ugostiteljskoj djelatnosti noćnih klubova
Odluka o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja
Odluka o radnom vremenu i načinu rada u djelatnosti trgovine za vrijeme trajanja proglašene epidemije bolesti COVID-19
Odluka o uvođenju nužne mjere posebne organizacije ustanova socijalne skrbi i drugih pružatelja socijalnih usluga za vrijeme proglašene epidemije bolesti COVID-19
Odluka o uvođenju nužne mjere posebne organizacije hitne medicinske službe i sanitetskog prijevoza za vrijeme proglašene epidemije bolesti COVID-19
Odluka o uvođenju nužne mjere posebne organizacije rada epidemiološke službe i posebnih epidemioloških mjera vezanih uz virus SARS-COV-2 za vrijeme proglašene epidemije bolesti COVID-19
Odluka o načinu organizacije javnog prijevoza putnika radi sprječavanja širenja bolesti COVID-19
Odluka o nužnoj mjeri pojačane kontrole provođenja Upute za sprječavanje i suzbijanje epidemije COVID-19 za pružatelje socijalnih usluga u sustavu socijalne skrbi
Odluka o uvođenju posebne organizacije rada za djelatnosti trgovine koja se obavlja u prodavaonicama i trgovačkim centrima
Odluka o prestanku važenja Odluke o uvođenju posebnih sigurnosnih mjera obveznog testiranja na virus SARS-CoV-2 i obaveznog predočenja dokaza o testiranju, cijepljenju ili preboljenju zaraze bolesti COVID-19 u djelatnosti zdravstva
Odluka o uvođenju posebne sigurnosne mjere obaveznog predočenja dokaza o testiranju, cijepljenju ili preboljenju zarazne bolesti COVID-19 prilikom prijema pacijenata u prostorima zdravstvenih ustanova, trgovačkih društava koja obavljaju zdravstvenu djelatnost i privatnih zdravstvenih djelatnika
Odluka o uvođenju posebnih sigurnosnih mjera obaveznog testiranja na virus SARS-CoV-2 i obaveznog predočenja dokaza o testiranju, cijepljenju ili preboljenju zarazne bolesti COVID-19 u djelatnosti socijalne skrbi
Odluka o općim i specifičnim mjerama zaštite koje obavezno provode pružatelji usluge taxi prijevoza
Novom Odlukom o nužnoj epidemiološkoj mjeri korištenja medicinskih maski ili maski za lice, propisana je obveza korištenja maske za lice zaposlenicima u zdravstvenom sustavu, pacijentima i drugim osobama koje dolaze u njihove prostore te zaposlenicima u ustanovama socijalne skrbi koje pružaju uslugu smještaja za starije osobe i osobe s invaliditetom i njihovim korisnicima i posjetiteljima. Navedenom Odlukom dana je preporuka da medicinske maske ili maske za lice koriste i:

vozači, ostali zaposlenici u prijevoznim sredstvima javnog prometa i putnici u javnom prometu
zaposlenici u trgovačkoj djelatnosti i kupci za vrijeme boravka u prodavaonicama
zaposlenici u ugostiteljskoj djelatnosti koji dolaze u kontakt s gostima ili sudjeluju u posluživanju i pripremi jela, pića i napitaka
gosti u ugostiteljskim objektima u zatvorenim prostorima, osim dok sjede na svojim mjestima i konzumiraju hranu, piće ili napitke
zaposlenici trgovačkih društava, ustanova i institucija koji rade sa strankama i stranke koje dolaze u ta trgovačka društva, ustanove i institucije
zaposlenici u uslužnim djelatnostima u kojima se dolazi u bliski kontakt s klijentima
zaposlenici u uredima u kojima se ne može osigurati međusobna fizička distanca od najmanje 2 metra
vjernici prilikom vjerskih obreda i okupljanja u zatvorenom prostoru
gledatelji na sportskim natjecanjima koja se održavaju u zatvorenim prostorima
posjetitelji svih društvenih i javnih okupljanja u zatvorenom prostoru
zaposlenici i korisnici privatnih centara i kolektivnog smještaja (u zatvorenom prostoru) organiziranog za raseljene osobe iz Ukrajine
Odluka je određena u trajanju do 30. travnja 2022. godine.

Odluke Stožer civilne zaštite RH možete pronaći na sljedećem linku: https://civilna-zastita.gov.hr/odluke-stozera-civilne-zastite-rh-za-sprecavanje-sirenja-zaraze-koronavirusom/2304

Novom Odlukom o privremenom ograničavanju prelaska preko graničnih prijelaza Republike Hrvatske privremeno se ograničava prelazak osoba preko svih graničnih prijelaza RH. Ograničenje se ne odnosi na osobe koje dolaze neposredno iz država i/ili regija članica Europske unije odnosno država i/ili regija članica šengenskog prostora i država pridruženih schengenskom prostoru. Odluka je određena u trajanju do 30. travnja 2022. godine.

Pročitajte više » | Napisano 08.04.2022.

HOK OBRTNIK PLUS: Osigurajte si dvije godine nepromijenjenih cijena električne energije

HOK OBRTNIK PLUS: Osigurajte si dvije godine nepromijenjenih cijena električne energije

Hrvatska obrtnička komora nastavlja suradnju s HEP Opskrbom kroz projekt HOK Obrtnik plus kojim osigurava pogodnosti svojim članovima.

Zbog nepovoljnih tržišnih kretanja za ugovore o opskrbi koji će se primjenjivati u svibnju, lipnju i srpnju 2022. godine ponuđena cijena električne energije će biti viša, ali i dalje najpovoljnija koja se može ponuditi u trenutku ugovaranja usluge.

Napominjemo da kroz projekt HOK Obrtnik plus imate zajamčene dvije godine nepromijenjenih cijena bez obzira na tržišna kretanja. Naime, članovi HOK-a sklapaju ugovor na rok od 2 godine i HEP Opskrba jamči ugovorenu cijenu za obje godine bez obzira na nepovoljna tržišna kretanja koja se predviđaju tijekom cijele 2022. i 2023. godine.

HEP Opskrba korigira uvjete svaka 3 mjeseca za članice HOK-a kojima ističe ugovor ili koji prvi puta ulaze u ugovorni odnos.

Članovima HOK-a koji pripadaju kategoriji Poduzetništvo, a nisu obrtnici HEP Opskrba će ponuditi sklapanje ugovora pod uvjetom da imaju potrošnju električne energije manju od 0,5 GWh godišnje.

Ugovor o opskrbi prema navedenim uvjetima sklapat će se s korisnicima koji pravovremeno dostave potpisani ugovor, a najkasnije do 17.06.2022. kako bi opskrba mogla započeti najkasnije s 01.07.2022.

Za sve informacije o uvjetima i pogodnostima članovi HOK-a trebaju se obratiti prodajnim predstavnicima HEP Opskrbe putem besplatnog info telefona HEP Opskrbe 0800 5255. Upit možete poslati i putem e-maila obrtnik@hep.hr s imenom i prezimenom, nazivom obrta i OIB-om. Od predstavnika HEP Opskrbe zatražite svoju neobvezujuću ponudu i doznajte sve o pogodnostima koje vam je osigurala Hrvatska obrtnička komora.

Pročitajte više » | Napisano 08.04.2022.

Radionica o primjeni OIRA alata za procjenu rizika

Radionica o primjeni OIRA alata za procjenu rizika

Pozivamo Vas na radionicu o primjeni OIRA alata za procjenu rizika s ciljem edukacije obrtnika/poduzetnika te smanjenja troškova vezano uz provođenje zaštite na radu, koja će se održati u Hrvatskoj obrtničkoj komora, Ilica 49, Zagreb, u srijedu 27. travnja 2022. s početkom u 10 sati.

OiRA alati su interaktivni online alati za izradu procjene rizika, dokumenta koji je po Zakonu o zaštiti na radu obvezni dokument svakog poslodavca koji zapošljava jednu i više osoba. OiRA alati su besplatni, jednostavni za upotrebu i uz to edukativni, namijenjeni su u prvom redu mikro i malim poduzećima, ali ih mogu koristiti i srednja, za različite djelatnosti i sektore.

Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike – Uprava za rad i zaštitu na radu u sklopu projekt „Razvoj sustava e-učenja, upravljanja i praćenja zaštite na radu“ od 30 planiranih dosad je izradilo šest OiRA alata: za autolimare, autolakirere, cvjećare, pedikere, pekare, kuhare, šumske radnik-rukovatelje pilom, kućne majstore-domare, radnike u rasadniku bilja i vodoinstalatere.

Pridružite nam se na radionici, nakon koje ćete na jednostavan način i besplatno moći sami izraditi procjenu rizika za svoj obrt!

Više informacija potražite na dnu ove stranice ili nam se obratite na: drazen.horvat@hok.hr i/ili 01 48 06 650 (Dražen Horvat).

Hrvatska obrtnička komora i Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike – uprava za rad i zaštitu na rad

Pročitajte više » | Napisano 08.04.2022.

SMEunited informacija o Fondu za zaštitu intelektualnog vlasništva za MSP-ove

SMEunited informacija o Fondu za zaštitu intelektualnog vlasništva za MSP-ove

Odbor EU za intelektualno vlasništvo (EUIPO) nedavno je pripremio skup namjenskih promidžbenih materijala Fonda za MSP-ove EUIPO-a 2022 na svim jezicima EU-a.

Ti materijali, uključujući transparente, role i plakate, dostupni su na njihovim internetskim stranicama i grupirani su na način koji omogućuje njihovo brzo preuzimanje i korištenje.

U okviru našeg sporazuma o suradnji s EUIPO-om te u suradnji s POK-ovima i UO-ovima, dodatno promičemo Fond za MSP-ove EUIPO-a na lokalnoj razini.

EUIPO je spreman predstaviti Fond za MSP-ove na svim jezicima EU-a na sastancima u zajedničkoj organizaciji.

EUIPO također može doprinijeti pisanim materijalima o MSP fondu za newslettere ili druge informativne materijale koje se na lokalnoj razini pripremaju članove.

EUIPO ove godine želi poboljšati njihovo približavanje MSP-ovima. Pronađite vezu posebno kreiranu za MSP-ove na stranici Fonda za MSP-ove:https://euipo.europa.eu/ohimportal/online-services/sme-fund?cmvsource=mlp-11

Za pitanja ili povratne informacije obratite se na: l.hendrickx@smeunited.eu ili s.zakari@smeunited.eu

Luc HENDRICKX

Direktor za poslovnu politiku i vanjske odnose

Pročitajte više » | Napisano 07.04.2022.

e-Dječja kartica

e-Dječja kartica "Mudrica" - Kartica za djecu koja misli i na roditelje!

Središnji ured za demografiju i mlade provodi poticajne obiteljske i populacijske mjere, a neke od njih su potpore i olakšice roditeljima. Provođenje mjera i aktivnosti vezanih uz obiteljsku i populacijsku politiku podrazumijeva sinergijsko djelovanje usmjereno na dugoročno poboljšanje demografskih kretanja.

U središtu obiteljske politike su potpore i olakšice roditeljima i djeci. U tu svrhu, Središnji državni ured za demografiju i mlade pokrenuo je novu e-uslugu e-Dječju karticu "Mudrica" koja korisnicima kroz Partnerstvo može omogućiti razne pogodnosti i/ili popuste na proizvode i usluge kojima će se poboljšati obiteljski standard. Korisnici e-Dječje kartice su svi roditelji/udomitelji/skrbnici s područja Republike Hrvatske koji imaju djecu do 18 godina života. Trenutno ih imamo preko 19 000 te više od 100 ponosnih partnera.

Dodatne informacije i postojeće partnere možete pronaći na web stranici: https://www.e-djecjakartica.hr/



Pročitajte više » | Napisano 05.04.2022.