Zakoni i propisi
- GRADITELJSTVO
- Zakon o prostornom uređenju i gradnji (pročišćeni tekst)
- Zakon o arhitektonskim i inžinjerskim poslovima i djelatnostima u prostornom uređenju i gradnji (NN 152/08)
- Pravilnik o suglasnosti za započinjanje obavljanja djelatnosti građenja (NN 43/09)
- Zakon o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje(2015)
- Zakon o gradnji
- PRIJEVOZ
- Zakon o prijevozu u cestovnom prometu (pročišćeni tekst)
- Promjene zakona o prijevozu u cestovnom prometu (124/09)
- Pravilnik o posebnim uvjetima za parkiranje (NN 104/05)
- Pravilnik o raspodjeli dozvola za međunarodni prijevoz (NN 120/05)
- Promjene pravilnika o raspodjeli dozvola za međunarodni promet (NN 102/07)
Izdvojene novosti
Hrvatska obrtnička komora: obeštećenje obrtnika zbog zatvaranja je imperativ, možemo razgovarati samo o uvjetima njegovog provođenja
Hrvatska obrtnička komora smatra kako će Vlada RH biti spremna na kompenzaciju obrtnicima kojima se onemogući rad te traže sastanak kako bi iznijeli svoje prijedloge
Prema jučerašnjim izjavama predstavnika Stožera CZ predložene su strože mjere, koje podrazumijevaju potpuno zatvaranje ili značajnije onemogućavanje rada u određenim sektorima, a naročito u sektoru ugostiteljstva, kojeg je ova izvanredna situacija dovela na rub održivosti.
Hrvatska obrtnička komora svjesna je trenutne situacije uzrokovane koronavirusom, odnosno posljedica koje ima na zdravstveni sustav i na svakodnevni život, no obrtnici su opravdano zabrinuti za svoju budućnost. Trenutne mjere za očuvanje radnih mjesta na žalost nisu dovoljne, jer obrtnici osim plaća radnika imaju mnoge druge troškove poput troškova najma, režija, komunalnih davanja i slično.
U ovim okolnostima određeni segmenti gospodarstva su žrtvovani i trpe značajnu štetu kako bi druge djelatnosti mogle i dalje nesmetano funkcionirati. Kad se donose odluke tko može raditi, a tko ne, smatramo da je nužno ponuditi model kompenzacije barem djelomične izgubljene dobiti i operativnih troškova kako bi se održali na životu poslovni subjekti i radna mjesta.
Hrvatska obrtnička komora traži da Vlada RH u situaciji potpune zabrane rada i u slučaju značajnijeg ograničavanja rada osigura adekvatno obeštećenje troškova poslovanja, a s ciljem očuvanja radnih mjesta, ali što je još važnije, očuvanja poslovnih subjekata u sektorima koji su zatvoreni. Samo na taj način možemo osigurati temelje za nesmetani nastavak rada kada za to budu osigurani uvjeti. Politika obeštećenja subjekata kojima je zabranjen rad pravilo je u gotovo svim zemljama EU koje su posegnule za tako rigoroznim politikama u borbi protiv širenja virusa.
Također, Hrvatska obrtnička komora traži hitan sastanak s Vladom RH i resornim ministarstvima, kako bi kroz dijalog struke i vlasti pronašli najbolje rješenje za poteškoće u poslovanju s kojima se obrtnici suočavaju.
Pročitajte više » | Napisano 26.11.2020.
Odgovori na najčešća pitanja obrtnika o korištenju mjere za očuvanje radnih mjesta HZZ-a
Rok za predaju zahtjeva za korištenje potpore za očuvanje radnih mjesta Hrvatskoga zavoda za zapošljavanje, za razdoblje listopad-prosinac istječe 25. studenoga 2020. godine.
Temeljem velikog broja upita, Hrvatska obrtnička komora pripremila je odgovore na najčešća pitanja, kako bi na jednostavan način bili upoznati s mogućnostima koje ova mjera pruža.
Odgovori su dostupni OVDJE.
https://www.hok.hr/sites/default/files/article-docs/2020-11/ODGOVORI%20NA%20PITANJA%20obrtnika%20vezano%20uz%20potporu%20za%20o%C4%8Duvanje%20radnih%20mjesta%20listopad-prosinac%20uredeno.pdf
Pročitajte više » | Napisano 24.11.2020.
Nove odluke Stožera civilne zaštite RH
Zbog trenutne epidemiološke situacije Stožer civilne zaštite RH donio je:
1. Odluku o izmjenama Odluke o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja
- stupa na snagu 22. studenoga 2020. godine, a nužne epidemiološke mjere iz ove Odluke određuju se u trajanju do 15. prosinca 2020. godine
Odluku možete pogledati OVDJE. https://www.hok.hr/sites/default/files/article-docs/2020-11/Odluka%20-%20okupljanja%20-%202_%20izmjena.pdf
2. Odluka o izmjenama i dopuni Odluke o privremenom uređivanju rada i ograničavanju radnog vremena ugostiteljskih objekata i drugih pružatelja ugostiteljskih usluga
- ugostiteljski objekti, kojima nije odlukom Stožera CZ RH obustavljen rad, mogu raditi od 6,00 do 22,00 sata
- stupa na snagu 22. studenoga 2020. godine
Odluku možete pogledati OVDJE. https://www.hok.hr/sites/default/files/article-docs/2020-11/Odluka%20-%20radno%20vrijeme%20ug_%20objekata%20-%201_%20izmjena.pdf
Pročitajte više » | Napisano 23.11.2020.
Ceh ugostitelja Hrvatske obrtničke komore: naši objekti mjesta su strogog poštivanja mjera
Pandemija je sektoru ugostiteljstva neupitno ugrozila poslovanje, a pred ugostitelje postavila cijeli niz izazova u radnom procesu. Ceh ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a svjestan je zdravstvene ugroze koju koronavirus predstavlja za društvo i upravo zbog toga stalno naglašava kako je potrebno držati se epidemioloških mjera koje je propisao Stožer civilne zaštite RH. Veliki dio mjera do sada donesen je u dijalogu s predstavnicima ugostiteljskog sektora, a Ceh ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a pozdravlja pristup Stožera u kojem se uvažava struka.
Danas pak najavljene mjere koje se tiču dodatnog ograničavanja radnog vremena ugostiteljskih objekata do 22 sata te zabrane rada u pojedinim objektima i županijama, komentirao je Joso Smolić, predsjednik Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a:
„Hrvatski ugostitelji u potpunosti su prilagodili poslovanje uvjetima pandemije, poštivajući potrebu fizičkog distanciranja ljudi te visoku razinu higijene. Napravili su sve kako bi zaštitili svoje goste i zaposlenike te stvorili mjesta u kojima se propisane mjere poštuju, a uvjeti su strogo kontrolirani. Bilo kakvim daljnjim ograničavanjem rada ili pak zatvaranjem ugostiteljskih objekta potiče se neorganizirano okupljanje ljudi koje je puno opasnije jer se održava u nekontroliranim uvjetima.“
Jedna njemačka studija analizirajući mjesta i vjerojatnosti dobivanja zaraze u Španjolskoj pokazala je kako se svega 3% ljudi zarazilo koronavirusom u ugostiteljskim objektima. U Hrvatskoj su trendovi slični te nije zabilježeno da je ugostiteljski sektor generator širenja virusa.
„Ograničavanje rada u bilo kojem segmentu, a zbog troškova u poslovanju koji bi ovime nastali, zahtjeva nastavak mjera za pomoć sektoru i nakon 1. siječnja 2021. te primjeren model financijske kompenzacije. To se posebno odnosi na one kojima je rad u potpunosti zabranjen te ćemo uputiti zamolbu Vladi RH za nadoknadom štete proizašle iz ovakve odluke.“, istaknuo je Smolić.
Pročitajte više » | Napisano 23.11.2020.
Fiskalizacija - uvodi se QR kod kao sastavni dio računa
Iako je Hrvatska obrtnička komora u vrijeme e-Savjetovanja o izmjenama i dopunama Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom uložila primjedbe kojima traži ukidanje ove obveze ili barem produljenje roka za prilagodbu poreznih obveznika, od 1. siječnja 2021. godine obveznici fiskalizacije izdavanja računa trebaju na svojim računima obvezno navesti QR kod.
U skladu s čl. 2. Zakona o fiskalizaciji i čl. 18.a st. 1. Pravilnika o fiskalizaciji, QR kod je dvodimenzionalni kod koji sadržava zapis određenog seta podataka. Taj kod stvara obveznik fiskalizacije izdavanja računa i ispisuje ga na računu kao obvezni sadržaj računa.
Od 1. siječnja 2021. godine QR kod bit će obvezan dio sadržaja računa u skladu s čl. 9. Zakona o fiskalizaciji, ali samo onih računa koji se naplaćuju sredstvima koja se smatraju prometom gotovine.
Osnovni je razlog uvođenja QR koda da građani mogu provjeriti račune na temelju čl. 27. Zakona o fiskalizaciji. U čl. 27. Zakona o fiskalizaciji navedeno je da kupci te svi primatelji računa, za koje je izvršen postupak fiskalizacije, mogu provjeriti je li njihov račun prijavljen Ministarstvu financija, Poreznoj upravi, u roku od 30 dana od dana izdavanja računa.
Provjera računa obavlja se slanjem SMS poruke ili upitom na web-servis, dostupan na mrežnoj stranici Porezne uprave.
QR kod kao obvezni sadržaj računa, u skladu s čl. 18.b st. 1. Pravilnika o fiskalizaciji, treba minimalno sadržavati zapis sljedećih podataka:
1. URL adresa do web-stranice Porezne uprave za provjeru računa
2. JIR ili zaštitni kod obveznika fiskalizacije
3. datum i vrijeme izdavanja računa
4. ukupnu svotu računa.
Pojedini dijelovi QR koda odvajaju se dodatnim separatorima. Pravilnik o fiskalizaciji uređuje kako se „stvara“ QR kod. Tako je u čl. 18.c Pravilnika o fiskalizaciji navedeno da se pri određivanju QR koda primjenjuje QR model 1 ili model 2 najmanje moguće inačice, a QR kod mora biti minimalne veličine 2 puta 2 cm, pri čemu prazan prostor sa svih strana QR koda mora biti minimalno 2 mm te usklađen sa standardom ISO/IEC 15415. Propisano je također da QR kod mora imati minimalno „L“ (ECC level) razinu korekcije pogreške. QR kod koji će se nalaziti na računu ne smije biti ispisan na slici ili logu niti sadržavati sliku ili logo.
Pročitajte više » | Napisano 16.11.2020.