Zakoni i propisi
- GRADITELJSTVO
- Zakon o prostornom uređenju i gradnji (pročišćeni tekst)
- Zakon o arhitektonskim i inžinjerskim poslovima i djelatnostima u prostornom uređenju i gradnji (NN 152/08)
- Pravilnik o suglasnosti za započinjanje obavljanja djelatnosti građenja (NN 43/09)
- Zakon o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje(2015)
- Zakon o gradnji
- PRIJEVOZ
- Zakon o prijevozu u cestovnom prometu (pročišćeni tekst)
- Promjene zakona o prijevozu u cestovnom prometu (124/09)
- Pravilnik o posebnim uvjetima za parkiranje (NN 104/05)
- Pravilnik o raspodjeli dozvola za međunarodni prijevoz (NN 120/05)
- Promjene pravilnika o raspodjeli dozvola za međunarodni promet (NN 102/07)
Izdvojene novosti
Jeste li spremni za prelazak s kune na euro? Sve korisne i bitne informacije o predopskrbi gotovim novcem eura pronađite na jednom mjestu
Kako bi se na vrijeme opskrbili euronovčanicama i eurokovanicama te s danom uvođenja eura mogli obavljati gotovinske transakcije u novoj valuti, poslovni subjekti preko svoje poslovne banke mogu nabaviti eure i prije 1. siječnja 2023. godine.
U razdoblju pojednostavljene posredne predopskrbe, od 27. do 31. prosinca 2022. godine, mikro-poslovni subjekti, dakle fizičke i pravne osobe koje imaju prosječno manje od deset zaposlenika i čiji godišnji poslovni prihodi ili ukupna aktiva ne prelazi dva milijuna eura, mogu se predopskrbiti gotovim novcem i to na jedan od sljedećih načina:
kupnjom početnog paketa eurokovanica za poslovne subjekte čija vrijednost iznosi 145,50 eura, za protuvrijednost u kunama prema fiksnom tečaju (1.096,27 kuna), moguća kupnja jednog ili više paketa
pojednostavljena posredna predopskrba na temelju izjave o pojednostavnjenoj posrednoj predopskrbi mikroposlovnog subjekta do maksimalnog iznosa od 10.000,00 eura (euronovčanica i/ili eurokovanica), počevši od 27. prosinca 2022.
posredna predopskrba na temelju ugovora o posrednoj predopskrbi – sklapa se ugovor s bankom, iznos kojim se može posredno predopskrbiti pitanje je ugovornog odnosa s bankom, kao i vrsta financijskog osiguranja.
Sve ostale detalje oko prilagodbe i promjena koje svaki obrtnik mora provesti u svom poslovanju u procesu uvođenja eura sukladno Zakonu o uvođenju eura kao službene valute u RH pronađite u Sažetku „Zakon o uvođenju eura u Republici Hrvatskoj i dvojno iskazivanje cijena i drugih novčanih iskaza vrijednosti“ koji smo za vas pripremili, a nalazi se na dnu ove stranice.
Također, sve upite oko prilagodbe poslovanja na uvođenje eura možete postaviti na e-mail adresi: euro@hok.hr.
https://www.hok.hr/aktualno-obavijesti/jeste-li-spremni-za-prelazak-s-kune-na-euro-sve-korisne-i-bitne-informacije-o-predopskrbi-gotovim
Pročitajte više » | Napisano 09.01.2023.
Uvođenje eura - važna obavijest vezana za predopskrbu gotovim novcem eura
Ne zaboravite do 31. prosinca 2022. nabaviti eure preko svoje poslovne banke na jedan od sljedećih načina:
kupnjom početnog paketa eurokovanica za poslovne subjekte čija vrijednost iznosi 145,50 eura, za protuvrijednost u kunama prema fiksnom tečaju (1.096,27 kuna), moguća kupnja jednog ili više paketa,
pojednostavljena posredna predopskrba na temelju izjave o pojednostavnjenoj posrednoj predopskrbi mikroposlovnog subjekta do maksimalnog iznosa od 10.000,00 eura (euronovčanica i/ili eurokovanica), počevši od 27. prosinca 2022.,
posredna predopskrba na temelju ugovora o posrednoj predopskrbi – sklapa se ugovor s bankom, iznos kojim se može posredno predopskrbiti pitanje je ugovornog odnosa s bankom, kao i vrsta financijskog osiguranja.
Pripremimo se na vrijeme za razdoblje dvojnog optjecaja od 1. siječnja do zaključno 14. siječnja 2023. kako bismo svi zajedno imali što manje izazova.
Izvor_foto: Stockvault
Pročitajte više » | Napisano 09.01.2023.
Hrvatska obrtnička komora organizira i sufinancira nastup svojih članova na Međunarodnom obrtničkom sajmu u Münchenu 2023. godine
Hrvatska obrtnička komora organizira i s 50% troškova standardno uređenog izložbenog prostora sufinancira kolektivan nastup članova HOK-a na Međunarodnom obrtničkom sajmu u Münchenu 2023. godine (IHM 2023.), koji će se održati od 8. do 12. ožujka 2023. godine.
Radi se o najvećem obrtničkom sajmu u svijetu s oko 1.000 izlagača iz preko 60 država svijeta, mjestu prezentacije najnovijih tehnoloških dostignuća obrtništva i prateće industrije, novih trendova u obrtništvu, malom i srednjem poduzetništvu, na kojemu su hrvatski obrtnici tradicionalno prisutni više od dvadeset i pet godina, a koji prosječno posjeti preko 110.000 posjetitelja.
Nakon svima poznatih problema s epidemijom korona virusa i neodržavanja važnih sajmova u Europi, sajam u Münchenu ponovno okuplja poduzetnike i korisnike njihovih usluga na jednom mjestu, u srcu Europe.
Izložba Međunarodnog obrtničkog sajma u Münchenu 2023. godine održava se u 6 moderno opremljenih paviljona sajma, kao i predvorju sajma, paralelno sa sajmom „GARTEN MŰNCHEN 2023.“, na površini izlaganja od 76.000 m2 koja obuhvaća tematske grupe izlaganja: „TEHNIKA I TRANSPORT“, „GRADNJA I MODERNIZACIJA“, „STANOVANJE I UREĐENJE“, „OBRTNIŠTVO I MALO PODUZETNIŠTVO KAO GENERATOR RAZVOJA GOSPODARSTVA“, a branše koje se prezentiraju na sajmu, uz skupne nastupe zemalja putem obrtničkih i gospodarskih komora, obuhvaćaju sljedeće djelatnosti: obradu metala, proizvodnju strojeva i opreme, obradu drveta, izradu alata, građevinsku stolariju i materijale, proizvodnju namještaja, preradu plastike i gume, građevinarstvo, obnovljive izvore energije, izrade dijelova za vozila i strojeve, elektroniku i energetiku, umjetničke i tradicijske obrte, ručni rad te svu ostalu ponudu obrtništva, malog i srednjeg poduzetništva.
Hrvatska obrtnička komora organizira nastup po sistemu „ključ u ruke“ – svaki izlagač u sklopu priprema svoje prezentacije na sajmu, uz izložbeni prostor uređen sukladnonjegovoj prijavi i potrebama, dobiva i: dva natpisa na štandu, reprezentaciju na štandu, dežurnu osobu na štandu, transport eksponata na relaciji Zagreb-München-Zagreb i postavu na štandu, najavu nastupa prema službama sajma München, sve potrebne informacije, tehničke podatke, upute i kompletnu logistiku potrebnu za kvalitetan sajamski nastup.
Hrvatska obrtnička komora će o nastupu hrvatskih obrtnika/poduzetnika informirati i partnersku Obrtničku komoru za München i Gornju Bavarsku, kako bi što veći broj njemačkih poduzetnika, kao i posjetitelja sajma, dobio informaciju o profilu izlagača iz Hrvatske koji će se predstaviti svojim proizvodima i uslugama na sajmu.
U nastavku možete pronaći informacije vezane za sajam, a u privitku i prijavu te uvjete nastupa na sajmu.
Mole se zainteresirani obrtnici/poduzetnici za sufinancirani nastup na sajmu u Műnchenu da što ranije popune prijavne materijale i pošalju ih u Hrvatsku obrtničku komoru kako bi stručna služba Komore stigla na vrijeme i kvalitetno prijaviti, pripremiti i najaviti njihov nastup na ovom važnom sajmu jer je izložbeni prostor za sufinanciranje ograničen te su rokovi prijave i pripreme nastupa zadani terminima od stručnih službi sajma.
Naziv sajma: Međunarodni obrtnički sajam München 2023. (IHM 2023.), www.ihm.de
Adresa sajma: Willy-Brandt-Allee 1, D-81829 München; Njemačka
Termin održavanja sajma: 8. – 12. ožujka 2023.
Radno vrijeme sajma: 09,30 – 18,00 sati
Cijena izlagačkog prostora za članove HOK-a, uz logistiku nastupa po principu “ključ u ruke”, uz sufinanciranje HOK-a od 50% iznosi 150,00 EUR/m2 + PDV (25%), odnosno 187,50 EUR/m2 standardno uređenog izložbenog prostora.
Puna cijena izlaganja po principu „ključ u ruke” standardno uređenog izložbenog prostora, za poduzetnike koji nisu članovi HOK-a, iznosi 300,00 EUR/m2 + PDV (25%), odnosno 375,00 EUR/m2 standardno uređenog izložbenog prostora.
*1 EUR= 7,53450 kuna.
Minimalna izlagačka površina iznosi 2 m2, osim u slučaju vertikalnog panoa na stijeni iznosi 1m2.
Za prijavu nastupa na sajmu izlagač treba dostaviti:
prijavu – u prijavi obavezno navesti potreban namještaj na štandu
podatke o robi i/ili promotivnim materijalima koji se šalje na sajam
izlagač na sajam treba poslati robu koja po vrsti, količini i vrijednosti odgovara robi koji je naveo u obrascu „Podaci o robi izlagača“.
ROK PRIJAVE NASTUPA: 28. siječnja 2023. godine ili do popune izložbenog prostora.
Dostava prijavnog materijala: Hrvatska obrtničku komora, Ilica 49/II, p.p. 166, 10000 Zagreb, putem telefaksa: 01/48 46 610 ili ispunjenu i potpisanu prijavu možete skenirati i poslati putem elektroničke pošte na: drazen.horvat@hok.hr
Osiguranje robe/eksponata: izlagačka roba za vrijeme sajma nije osigurana, a ako izlagač ima robu veće vrijednosti, tu robu može osigurati sam. Komora neće snositi troškove eventualno nastalih šteta ili nestanka robe, bilo za vrijeme transporta ili trajanja sajma.
Otprema robe: izlagač će biti pravovremeno obaviješten o predaji robe u skladište izvođača štanda i dužan je pridržavati se dobivenih uputa.
Napomena: skrećemo pozornost da izlagači ne mogu nastupiti u organizaciji i uz sufinanciranje Hrvatske obrtničke komore ako imaju dugovanja prema komorskom sustavu.
Za dodatne informacije možete se javiti g. Draženu Horvatu na: 01/48 06 650, telefaks: 01/48 46 610 ili e-mail: drazen.horvat@hok.hr
Iskoristite ovu prigodu te svoje proizvode i usluge kvalitetno predstavite na najvažnijem obrtničkom sajmu uz sufinanciranje Hrvatske obrtničke komore!
Na dnu stranice možete pronaći:
Prijavne materijale za prijavu nastupa na Međunarodnom obrtničkom sajmu u Műnchenu 2023. godine
Informaciju o obradi podataka izlagača za potrebe organizacije sajma
https://www.hok.hr/sajmovi-najave-obavijesti/hrvatska-obrtnicka-komora-organizira-i-sufinancira-nastup-svojih-clanova-na-medunarodnom-obrtnickom
Pročitajte više » | Napisano 09.01.2023.
Obrtnici „paušalisti“ – prijava dohotka na Obrascu PO-SD i PO-SD-Z
Obrtnici obveznici paušalnog oporezivanja dohotka krajem svake godine, a sada najkasnije do 16. siječnja 2023. godine dužni su predati godišnje izvješće o ostvarenom dohotku za 2022. godinu na Obrascu PO-SD.
Ako je obrtnik tijekom godine obavljao zajedničku djelatnost obrta, obvezan je kao nositelj zajedničke djelatnosti također do 16. siječanja 2023. dostaviti Obrazac PO-SD-Z, ali i obrazac PO-SD kao i svaki supoduzetnik u tom zajedničkom obrtu. U tom slučaju, u Obrascu PO-SD, nositelj i supoduzetnik iskazat će samo svoj udio u zajednički ostvarenom dohotku, te time podmiriti i samo udo u paušalnom porezu na dohodak, sukladno zahtjevu Hrvatske obrtničke komore.
Podsjećamo da obrtnik „paušalist“ u svrhu oporezivanja porezom na dohodak vodi samo evidenciju o prometu Obrazac KPR, u kojem je obvezan evidentirati sve iznose naplaćene u gotovini i bezgotovinskim putem.
Izvješćem o ostvarenim primicima na Obrascu PO-SD, utvrdit će se je li obveznik ostvario veći ili manji dohodak od utvrđenog u rješenju. Eventualno utvrđeno dugovanje kao razliku godišnjega paušalnog poreza porezni je obveznik dužan platiti s danom podnošenja izvješća, a eventualno utvrđenu preplatu porezni obveznik može zatražiti kao povrat na svoj poslovni račun ili koristiti za buduće akontacije.
Podsjećamo obveznike da se primljene potpore Hrvatskog zavoda za zapošljavanje za samozapošljavanje, ne evidentiraju u Obrascu PO-SD jer se primljene potpore smatraju neoporezivim primitkom, a ne primitkom od samostalne djelatnosti.
Razlika manje uplaćenog paušalnog poreza uplaćuje se na uplatni račun poreza na dohodak i prireza poreza na dohodak grada / općine prema prebivalištu ili uobičajenom boravištu obrtnika, uz oznaku modela uplate HR 68, brojčane oznaka poreza na dohodak koji se utvrđuje paušalno – 1449 te OIB-a fizičke osobe.
PO-SD i PO-SD-Z obrasci ispunjavaju se i predaju u valuti kuna.
U prilogu - Obrazac PO-SD i Obrazac PO-SD-Z
https://www.hok.hr/novosti-iz-hok-obavijesti/obrtnici-pausalisti-prijava-dohotka-na-obrascu-po-sd-i-po-sd-z
Pročitajte više » | Napisano 16.12.2022.
Sekcija računovođa HOK-a traži isplatu svih primanja fizičkih osoba na tekući račun
Slijedom medijskih natpisa o prijedlogu da će od 1. siječnja 2023. biti moguće plaće ili druga primanja isplatiti na žiro ili tekući račun, ovisno o odluci samih građana, Sekcija računovođa Hrvatske obrtničke komore pozdravlja prijedlog da se smanji administracija, a time i izbjegnu kazne koje su trenutno propisane u slučaju kad se određena naknada ne isplati na zakonom propisani račun. Međutim, upozorava na moguće probleme koje će isto izazvati. Stoga je Sekcija računovođa HOK-a uputila prijedlog Vladi Republike Hrvatske da se sva primanja fizičkih osoba (plaća i drugi dohodak) isplaćuju na tekući račun od 1. siječnja 2023. godine.
Dopis Vladi RH možete preuzeti na dnu stranice.
https://www.hok.hr/novosti-iz-hok/sekcija-racunovoda-hok-trazi-isplatu-svih-primanja-fizickih-osoba-na-tekuci-racun
Pročitajte više » | Napisano 16.12.2022.