Izdvojene novosti


Informacije o promjeni režima ulaska u Ujedinjeno Kraljevstvo s osobnom iskaznicom, primjena od 1. listopada 2021. godine

Informacije o promjeni režima ulaska u Ujedinjeno Kraljevstvo s osobnom iskaznicom, primjena od 1. listopada 2021. godine

Slijedom isteka prijelaznog razdoblja za izlazak UK iz EU 31. prosinca 2020., hrvatski državljani (kao i svi drugi EU, EGP i švicarski državljani) moći će prelaziti UK granicu s važećom osobnom iskaznicom do 1. listopada 2021. godine, nakon čega će tu pogodnost mogu koristiti samo određene kategorije građana koje imaju digitalno reguliran boravak u UK.

Hrvatski državljani koje putuju u UK i nemaju digitalni imigracijski status ili britansku putovnicu moraju imati valjanju hrvatsku putovnicu.

Službene informacije o prelasku granice UK s osobnom iskaznicom pratite na https://www.gov.uk/guidance/visiting-the-uk-from-1-january-2021.

Službene informacije o uvjetima ulaska u UK i prelaska granice UK dostupne su na https://www.gov.uk/uk-border-control.

Izvor: Ministarstvo vanjskih i europskih poslova RH.

Pročitajte više » | Napisano 04.10.2021.

Stožer civilne zaštite RH produljuje trajanje epidemioloških mjera

Stožer civilne zaštite RH produljuje trajanje epidemioloških mjera

Stožer civilne zaštite RH produžio je trajanje epidemioloških mjera sljedećih Odluka:

1. Odluke o izmjeni Odluke o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja

2. Odluke o izmjenama Odluke o privremenoj zabrani i ograničavanju prelaska preko graničnih prijelaza Republike Hrvatske

3. Odluke o izmjeni Odluke o načinu organizacije javnog prijevoza putnika radi sprječavanja širenja bolesti COVID-19

4. Odluke o izmjeni Odluke o nužnoj epidemiološkoj mjeri obveznog korištenja maski za lice ili medicinskih maski

5. Odluke o izmjeni Odluke o uvođenju posebne organizacije rada za djelatnost trgovine koja se obavlja u prodavaonicama i trgovačkim centrima

Odluke stupaju na snagu 30. rujna 2021. godine, a nužne epidemiološke mjere određuju se u trajanju do 15. listopada 2021. godine.

Odluke možete pronaći i na dnu ove stranice.
https://www.hok.hr/koronavirus-novosti/stozer-civilne-zastite-rh-produljuje-trajanje-epidemioloskih-mjera



Pročitajte više » | Napisano 30.09.2021.

Novi uvjeti Programa COVID-19 zajma, Zajma za ruralni razvoj i ESIF jamstva

Novi uvjeti Programa COVID-19 zajma, Zajma za ruralni razvoj i ESIF jamstva

Upravni odbor Hrvatske agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) donio je odluku o izmjeni uvjeta za tri programa financijskih instrumenata: „COVID-19 zajma za obrtna sredstva", "Mikro i mali zajmovi za ruralni razvoj" i "ESIF jamstva". Donesenim izmjenama poduzetnicima su na raspolaganju programi po znatno povoljnijim uvjetima.

U financijskom instrumentu "COVID-19 zajam za obrtna sredstva" određen je maksimalni iznos zajma od 750.000,00 kuna, a prihvatljivi prijavitelji su svi mikro, mali i srednji poduzetnici koji su u 2020. godini ostvarili pad prihoda minimalno 20%. Ovom izmjenom se želi omogućiti dodatna likvidnost i poduzetnicima na koje pandemija nije imala izrazito jak utjecaj, ali je ipak ostavila trag na njihovom poslovanju. Poduzetnici se mogu prijaviti na „COVID-19 zajam za obrtna sredstva“ do iskorištenja sredstava, a najkasnije do 31. prosinca 2021. godine.

U Programu "ESIF jamstva" povećava se maksimalni iznos jamstva kod ESIF Pojedinačnih jamstava sa 4.000.000 eura na 10.000.000,00 eura uz uvjet da se kod jamstava preko 4.000.000 eura jamči do najviše 50% glavnice kredita/leasinga. Dosadašnji iznos pokazao se nedovoljan kod većih, kapitalnih investicija zbog čega se bankama odobravao manji postotak jamstva ili je banka bila primorana razdijeliti investiciju na dva kredita kako bi bila adekvatno osigurana, zbog čega je posljedično poduzetnik imao veće troškove.

Ministarstvo poljoprivrede je, u suradnji s HAMAG-BICRO-om i Agencijom za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju, izmijenilo Sporazum o financiranju na način da se gornji iznos dostupan za financiranje malih zajmova u programu "Mikro i mali zajmovi za ruralni razvoj" povećao s dosadašnjih 50.000,00 eura na 100.000,00 eura. Ovom izmjenom nastoji se smanjiti postojeće teškoće u pristupu kapitalu s kojim se susreću potencijalni krajnji primatelji u sektorima poljoprivrede, prerade i šumarstva.

Više informacija o programima dostupno je na službenim stranicama Agencije.
https://hamagbicro.hr/

Pročitajte više » | Napisano 30.09.2021.

Projekt eDelivery – ususret polugodišnjem izvješću

Projekt eDelivery – ususret polugodišnjem izvješću

Hrvatska obrtnička komora u ravnopravnom partnerstvu s tvrtkom DB Informatika provodi projekt „Sustav elektroničke preporučene dostave dokumenata za hrvatske obrtnike“, odnosno, „eDelivery network for Croatian Crafts“.

Projekt je sufinanciran instrumentom Europske unije za povezivanje Europe (CEF).

Cilj ovog projekta je razviti i implementirati sustav za novu elektroničku uslugu preporučene dostave dokumenata koji će služiti potrebama više od 95.000 hrvatskih obrtnika, kao i drugih poslovnih subjekata koji s njima razmjenjuju dokumente.

DB Informatika razvit će dinamičku mrežu za razmjenu dokumenata prema standardima eIDAS Uredbe. Odabirom već razvijenih rješenja, sukladnih CEF-u, osigurat će se najviša moguća razina interoperabilnosti i najbrži izlazak na tržište. Poseban naglasak bit će na razvoju i testiranju Front-end sučelja za korisnike Cloud-a te razvoju i implementaciji funkcionalnosti za one tvrtke i druge hrvatske ili europske institucije koje će se naknadno željeti uključiti.

Primarni cilj je omogućiti prijelaz na elektroničko poslovanje u situacijama u kojima je potrebna preporučena poštanska dostava papirnatih dokumenata. Zadani cilj nije ograničen i očekuje se da će se uz sustav koji se trenutno razvija otvoriti niz novih mogućnosti koje će se prilikom implementacije pokazati potrebnima.

U završnoj fazi, komorski sustav, razni poslovni subjekti, državne organizacije i ministarstva, kao i druge komore u zemlji i EU bit će upoznati s mogućnostima sustava koji razvijamo.

Kao krajnji rezultat očekuje se potpuno operativna mreža eDelivery u skladu s CEF-om.

Ususret polugodišnjem izvješću, donosimo pregled tijeka projektnih aktivnosti:

Provođenje je započelo 1. travnja 2021. godine i trajat će do 31. ožujka 2022. godine.

Sve dosadašnje aktivnosti protekle su bez problema i završene su unutar roka.

Uspostavljena je osnovna infrastruktura za razmjenu informacija prema standardima za elektroničku preporučenu dostavu te razvijena komercijalna aplikacija za korisnike.

Održani su sastanci radne skupine za razvoj aplikacije te će prva verzija za korisničko testiranje biti spremna do kraja rujna.

Održani su sastanci Upravljačkog odbora projekta. edelivery_sastanak Upravljačkog odbora

Utvrđena su pravila nabave promotivnih materijala.

Hrvatska obrtnička komora, kao nositelj promotivnih aktivnosti vezanih za ovaj projekt, organizirat će i provesti 5 događanja na kojima će prezentirati projekt, njegov potencijal i korisnost po pitanju uštede vremena i financija za sve buduće korisnike.

Počevši u listopadu, 4 prezentacije će se održati u prostorijama 4 najveća Udruženja obrtnika u Hrvatskoj te jedna na sjednici Upravnog odbora Hrvatske obrtničke komore.

Također, organizirat će se i trening za korištenje aplikacije za sve djelatnike HOK-a.

Sadržaj ove publikacije isključiva je odgovornost partnera DB Informatike i HOK-a i ne odražava nužno stajalište Europske unije.

Pročitajte više » | Napisano 29.09.2021.

Hrvatska obrtnička komora nastavlja održavanje besplatnih edukacija za svoje članove obrtnike, kao i za druge male i srednje poduzetnike

Hrvatska obrtnička komora nastavlja održavanje besplatnih edukacija za svoje članove obrtnike, kao i za druge male i srednje poduzetnike

Edukacije iz prava potrošača u digitalnom dobu

Tijekom rujna 2021. godine održana su četiri treninga za obrtnike i druge male i srednje poduzetnike iz prava potrošača u digitalnom dobu. Na edukacijama su sudjelovala 74 poduzetnika čime je ostvaren glavni cilj ovog projekta - edukacija obrtnika iz pet područja zaštite potrošača i diseminacija stečenih znanja i vještina.

Edukacija je obuhvatila sljedeće teme:

- Marketing i zahtjevi za predugovorno informiranje potrošača

- Pravo potrošača na odustanak od ugovora sklopljenih na daljinu i van poslovnih prostorija

- Pravo potrošača na garanciju za nedostatke na proizvodu

- Nepoštena poslovna praksa i nepoštene ugovorne odredbe

- Alternativno rješavanje potrošačkih sporova i online rješavanje potrošačkih sporova

Treninge su proveli lokalni treneri u projektu koji su educirani na navedene teme tijekom ranije faze projekta - dvoje obrtnika i dvoje predstavnika udruga za zaštitu potrošača. Edukacije su održane su sklopu europskog projekta “Spremni za prava potrošača“ (“Consumer Law Ready“) koji se s istim modulima provodi u svim državama članicama EU, a u kojem je Hrvatska obrtnička komora nacionalni partner.

Polaznici su znanja stečena na treningu ocijenili kao vrlo korisna za svoje svakodnevno poslovanje i odnose s potrošačima jer su dobili vrlo konkretne informacije i upute za svakodnevne situacije.

Isto tako, pokazali su interes za širenje poslovanja preko interneta i to putem web shopa, društvenih mreža i internetskih platformi, koje neki od njih već koriste. Stoga, najavljeno im je održavanje sljedeće serije od četiri online okrugla stola - webinara upravo na te teme.

Online okrugli stolovi na teme proširenja poslovanja korištenjem e-trgovine i alternativnog rješavanja sporova

Hrvatska obrtnička komora nakon ranije održanih šest, nastavlja s održavanjem dodatna četiri online okrugla stola - webinara na teme:

- Proširenje poslovanja korištenjem e-trgovine

- Alternativno i online rješavanje sporova kao pomoć u poslovanju,

S obzirom da su za ranije okrugle stolove sudionici iskazali dobar interes, Hrvatska obrtnička komora organizirat će tijekom rujna i listopada dodatne okrugle stolove.

Sudionici mogu saznati koji modeli e-trgovine postoje i kako ih mogu prilagoditi da postignu optimalne rezultate za svoj posao ili ideju. Bit će riječi i o mjerenju učinka digitalnog marketinga, kao i o ključnim elementima pri kreiranju sadržaja. Pojasnit će se što je alternativno rješavanje sporova (ARS), zašto poduzetnicima treba ARS, koje vrste ARS-a se u Hrvatskoj koriste, a koje pri prekograničnom poslovanju te kako funkcionira online rješavanje sporova.

Za više informacija o okruglim stolovima posjetite web stranicu "Budi poduzetnik".

Ove edukacije održavaju se sklopu projekta “Promocija poduzetništva“ u kojem je Hrvatska obrtnička komora partner.

https://www.hok.hr/novosti-iz-hok/hrvatska-obrtnicka-komora-nastavlja-odrzavanje-besplatnih-edukacija-za-svoje-clanove-obrtnike-kao-i



Pročitajte više » | Napisano 27.09.2021.