Izdvojene novosti


HOK od Vlade RH traži hitno usvajanje mjera pomoći za obrtnike s područja pogođenih potresom

HOK od Vlade RH traži hitno usvajanje mjera pomoći za obrtnike s područja pogođenih potresom

Mnogim obrtnicima potres je onemogućio poslovanje, a za ponovni početak rada bit će nužna potpora države

Hrvatska obrtnička komora danas je Vladi Republike Hrvatske uputila prijedloge mjera pomoći za obrtnike s područja pogođenih potresom te zatražila njihovo hitno usvajanje, kako bi se obrtnicima ublažile posljedice katastrofe na poslovanje, a cjelokupno gospodarstvo ponovno pokrenulo.

HOK je zatražio isplatu potpora za očuvanje radnih mjesta obrtnicima i njihovim radnicima u iznosu od 4.000 kuna, uključujući otpis pripadajućih doprinosa i poreza; novčanu naknadu za fiksne troškove (najam/zakup, energenti, režijski troškovi i sl.); oslobađanje davanja jedinicama lokalne samouprave (komunalna i vodna naknada, porez na potrošnju, naknada za korištenje javnih površina i prirez); moratorij na otplatu kredita i leasinga te obustavu svih ovrha. Nadalje, u prijedlogu je i traženje automatskog omogućavanja obročne otplate na minimalno 36 rata svih zatečenih dugovanja na dan 31.12.2020. godine uz poček od barem šest mjeseci prema državnom proračunu, predložen je i program nepovratnih sredstava za obnovu poslovnih prostora i dugotrajne imovine te propisivanje odgode roka za predaju i nekažnjavanje u slučaju kašnjenja s predajom obrazaca, s obzirom da su stradali i knjigovodstveni servisi.

„Vlada RH žurno je reagirala po prioritetima, donoseći odluke nužne za spašavanje života i zdravlja ljudi. Nakon uspostave primarne sigurnosti, potrebno je učiniti sve kako bi se obrtnicima, ali i svim poduzetnicima s područja pogođenih potresom omogućilo što brže pokretanje poslovanja, jer bez njih u tim mjestima života neće biti. Oni sada trebaju našu pomoć kako bi svojim radom ponovno izgradili mjesta u kojima je normalan život moguć“, rekao je Dragutin Ranogajec, predsjednik HOK-a.

Pročitajte više » | Napisano 11.01.2021.

Humanitarna akcija Hrvatske obrtničke komore „Obrtnici za stradale od potresa“

Humanitarna akcija Hrvatske obrtničke komore „Obrtnici za stradale od potresa“

Hrvatska obrtnička komora donirala 50 agregata za struju, otvoren i žiro račun na koji će se prikupljati sredstva za potrebe stradalih u potresu

Predsjednik Hrvatske obrtničke komore Dragutin Ranogajec s kolegama obrtnicima posjetio je područja stradala u potresu. Mnogi obrtnici ostali su bez prostorija za rad, ali i vlastitih domova, materijalna šteta je velika te je pitanje kada će uopće moći ponovno pokrenuti poslovanje.

Na današnjoj izvanrednoj sjednici Upravnog odbora Hrvatske obrtničke komore donesena je odluka o otvaranju posebnog žiro-računa i pokretanju humanitarne akcije naziva „Obrtnici za stradale od potresa“ koja ima za cilj prikupljanje novčanih sredstava za pomoć stradalima od potresa. Obrtnici iz cijele Hrvatske, kao i kolege obrtnici iz drugih zemalja pokazali su ogroman interes za pomoć stradalim područjima, pa ih pozivamo da se uključe i uplate sredstva na žiro račun otvoren za donacije. Prikupljena sredstva bit će namjenski raspoređena tamo gdje je pomoć najpotrebnija.

Broj žiro-računa na koji se mogu uplatiti donacije je HR29 2340 0091 5111 1052 1, s pozivom na broj HR00 OIB uplatitelja.

Za uplate iz inozemstva potrebno je navesti swift adresu: PBZGHR2X

Hrvatska obrtnička komora donirala je 50 agregata od 2kW, 28.000 m2 plastične folije za pokrivanje uništenih krovišta te organizirala dostavu 200 kg kruha dnevno u Petrinju. Pomoć je to koja je potrebna trenutno, jer je puno ljudi ostalo bez svojih domova, a pojedina mjesta još uvijek nemaju struju, s obzirom da će uklanjanje kvarova na mrežama potrajati.

Ceh ugostitelja HOK-a i Udruženja ugostitelja Grada Zagreba pripremaju dnevno 300 toplih obroka koji se razvoze stradalima u koordinaciji s Obrtničkom komorom Sisačko-moslavačke županije i Udruženjem obrtnika Sisak.

Pomoć u saniranju štete uzrokovane potresima na ovom području bit će potrebna kroz duže vrijeme, stoga svi oni koji su na bilo koji način oštećeni, moraju znati da nisu prepušteni sami sebi.

Pročitajte više » | Napisano 11.01.2021.

Potpora za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenim koronavirusom za siječanj-veljaču 2021.

Potpora za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenim koronavirusom za siječanj-veljaču 2021.

Hrvatski zavod za zapošljavanje objavio je nove potpore za očuvanje radnih mjesta za razdoblje od 01. siječnja do 28. veljače 2021. godine., koje se u najvećem dijelu podudaraju s potporama za studeni i prosinac. Tako su i dalje prihvatljivi poslodavci obrtnici, bez obzira zapošljavaju li radnike ili ne. Poslodavci koji zapošljavaju manje od 10 radnika prihvatljivi su bez obzira na djelatnost koju imaju registriranu.

Visina potpore i dalje iznosi ovisno o postotku pada prihoda:

od 40,00% do 44,99% - 2.000,00 kn
od 45,00% do 49,99% - 2.500,00 kn
od 50,00% do 54,99% - 3.000,00 kn
od 55,00% do 59,99% - 3.500,00 kn
od 60% i više – 4.000,00 kn
Potpora uključuje i doprinos za mirovinsko osiguranje temeljem individualne kapitalizirane štednje, odnosno iznos obveze dodatnog doprinosa za mirovinsko osiguranje na temelju individualne kapitalizirane štednje za staž osiguranja s povećanim trajanjem proporcionalno iznosu potpore.

Poslodavci koji ne mogu obavljati djelatnost sukladno Odlukama Stožera civilne zaštite (nacionalnog, županijskog, jedinica lokalne samouprave) ili Odlukom epidemiologa mogu ostvariti:

- 2.000,00 kuna po radniku koji radi u punom radnom vremenu, odnosno srazmjerni dio po radniku prema broju sati rada u nepunom radnom vremenu ukoliko je poslodavac Odlukom stožera ili Odlukom epidemiologa zatvoren od 1 do 14 dana

- 4.000,00 kuna po radniku koji radi u punom radnom vremenu, odnosno srazmjerni dio po radniku prema broju sati rada u nepunom radnom vremenu ukoliko je poslodavac Odlukom stožera ili Odlukom epidemiologa zatvoren od 15 dana i nadalje

- doprinos za mirovinsko osiguranje temeljem individualne kapitalizirane štednje, odnosno iznos obveze dodatnog doprinosa za mirovinsko osiguranje na temelju individualne kapitalizirane štednje za staž osiguranja s povećanim trajanjem proporcionalno iznosu potpore

Poslodavci koji su podnijeli zahtjev za očuvanje radnih mjesta sukladno Odlukama Stožera civilne zaštite imaju mogućnost zatražiti dodatni iznos potpore za nadoknadu dijela ili svih fiksnih troškova u visini koji utvrdi Ministarstvo financija, Porezna uprava. Za ostvarivanje ove mogućnosti potrebno je podnijeti zahtjev Ministarstvu financija, Poreznoj upravi. Postupak zaprimanja i odobravanja zahtjeva propisati će Ministarstvo financija, Porezna uprava i objaviti na svojim mrežnim stranicama https://www.porezna-uprava.hr/. Po odobrenju zahtjeva od strane Ministarstva financija, Porezne uprave, Zavod će izvršiti isplate.

Za radnike zaposlene nakon 31. prosinca 2020.godine bez obzira na razlog zapošljavanja ne može se odobriti potpora za mjesec siječanj 2021. godine, a za radnike zaposlene nakon 31. siječnja 2021. godine ne može se odobriti potpora za mjesec veljaču 2021. godine.

Svi poslodavci koji su registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO - a do 30.11.2020. godine mogu koristiti mjeru.

Poslodavci koji obavljaju djelatnost sezonskog karaktera, bez obzira na oblik registracije poslovnog subjekta, mogu koristiti potporu uz uvjet da su registrirali djelatnosti i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO-a do dana 30.11.2020.g., te da su u trenutku predaje zahtjeva u aktivnom statusu.

Za zahtjeve za dodjelu potpore zaprimljene od 26. siječnja 2021. godine do zaključno 25. veljače 2021. godine odobravat će se isplata mjesečnih troškova plaće za siječanj i veljaču 2021. godine.

Za zahtjeve za dodjelu potpore zaprimljene od 26. veljače 2021. godine do zaključno 25. ožujka 2021. godine odobravat će se isplata mjesečnih troškova plaće za veljaču 2021. godine.



KRITERIJI

Poslodavci trebaju dokazati da su u razdoblju od 01.07.2020. godine do 31.12.2020. godine imali pad prihoda/primitaka u odnosu na isto razdoblje 2019. godine i to temeljem predaje PDV obrasca za spomenute mjesece. Tromjesečni obveznici PDV-a dokazuju pad prihoda/primitaka kumulativno za treće i četvrto tromjesečje 2020. godine, u odnosu na isto razdoblje 2019. godine.
ILI

• trebaju dokazati da su u siječnju 2021. godine imali pad prihoda/primitaka u odnosu na siječanj 2020. godine i to temeljem predaje PDV obrasca za siječanj 2021. godine i siječanj 2020. godine Poreznoj upravi ukoliko traže potporu za siječanj, odnosno dokazati da su u mjesecu za koji traže potporu imali pad prihoda/primitaka u odnosu na isti mjesec 2020. godine i to temeljem predaje PDV obrasca za spomenute mjesece

Ako poslodavac posluje kraće od 12 mjeseci treba dokazati pad prihoda/primitaka u mjesecu za koji traže potporu u odnosu na prosinac 2020. godine temeljem predaje tablice pada prihoda/primitaka za odnosni mjesec i prosinac 2020. godine
Ako je poslodavac osnovan nakon 01.07.2019. godine i posluje duže od godinu dana treba dokazati da je u siječnju 2021. godine imao pad prihoda/primitaka u odnosu na siječanj 2020. godine i to temeljem predaje PDV obrasca za siječanj 2021. godine i siječanj 2020. godine Poreznoj upravi ukoliko traži potporu za siječanj, odnosno dokazati da je u mjesecu za koji traži potporu imao pad prihoda/primitaka u odnosu na isti mjesec 2020.g. i to temeljem predaje PDV obrasca za spomenute mjesece. Ako je poslodavac osnovan nakon 01.07.2019. godine i posluje duže od godinu dana, a tromjesečni je obveznik PDV-a, treba dokazati pad prihoda/primitaka iz četvrtog tromjesečja 2020. godine u odnosu na četvrto tromjesečje 2019. godine.
Poduzetnici koji nisu u sustavu PDV-a ili nisu u sustavu PDV-a u usporedivim razdobljima dokazuju pad prihoda/primitaka na temelju tablice pada prihoda/primitaka. U navedenim slučajevima poduzetnici su dužni dostaviti izvod iz knjige primitaka i izdataka ili brutto bilancu za odnosna razdoblja.


Zahtjev se predaje putem on line aplikacije na web adresi https://mjera-orm.hzz.hr/

Više informacija dostupno je ovdje: https://mjera-orm.hzz.hr/potpora-za-ocuvanje-radnih-mjesta-sijecanj-veljaca/

Pitanja i odgovori dostupni su ovdje: https://mjera-orm.hzz.hr/korisnicka-pitanja/sijecanj-veljaca-2021-mikropoduzetnici-i-djelatnosti-upute-i-smjernice/

Provedbeni dokumenta dostupan je ovdje: https://mjera-orm.hzz.hr/media/213dgnwy/hzz-orm-sijecanj-veljaca-2021-provedbena-dokumentacija-2112.pdf

Pročitajte više » | Napisano 28.12.2020.

Odluka o načinu organizacije javnog prijevoza putnika radi sprječavanja širenja bolesti COVID-19

Odluka o načinu organizacije javnog prijevoza putnika radi sprječavanja širenja bolesti COVID-19

Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske donio je Odluku o načinu organizacije javnog prijevoza putnika radi sprječavanja širenja bolesti COVID-19.

Prema Odluci, pružatelji usluga u javnom prijevozu putnika obvezni su prijevoz obavljati na način da u prijevoznim sredstvima bude popunjeno najviše 40% raspoloživih mjesta, a na prijevoznim sredstvima su obvezni jasno istaknuti najveći dopušteni broj putnika koji smije biti u prijevoznom sredstvu (autobusu, tramvajskim kolima, željezničkom vagonu, trajektu, katamaranu i sl.).

Nužne epidemiološke mjere iz Odluke određuju se u trajanju do 10. siječnja 2021. godine.

Cijeli tekst Odluke možete preuzeti ovdje.
https://www.hok.hr/sites/default/files/article-docs/2020-12/II_%20Odluka%20javni%20prijevoz.pdf

Pročitajte više » | Napisano 28.12.2020.

Uputa za primjenu Odluke o zabrani napuštanja područja županije prema mjestu prebivališta ili boravišta u Republici Hrvatskoj

Uputa za primjenu Odluke o zabrani napuštanja područja županije prema mjestu prebivališta ili boravišta u Republici Hrvatskoj

UVOD
Osnovni razlog donošenja ove Odluke je ograničavanje kretanja i putovanja koji nisu neophodni za funkcioniranje gospodarstva i društva u cjelini, i time sprječavanje prijenosa bolesti COVID-19. Odlukom je svim osobama koje imaju prebivalište ili boravište u Republici Hrvatskoj zabranjeno napuštanje područja županije u kojoj imaju prebivalište ili boravište. Od te zabrane izuzete su neke kategorije osoba koje su neophodne za funkcioniranje gospodarstva i zajednice, kao i kategorije osoba koje sudjeluju u sprječavanju širenja bolesti COVID-19. Kategorije osoba koje su izuzete od zabrane svojstvo koje im to omogućava mogu dokazati:

iskaznicom ili drugom identifikacijskom ispravom ili dokumentom
propusnicom
Osobe koje ne posjeduju iskaznicu ili drugu identifikacijsku ispravu ili dokument, propusnicu mogu zatražiti od županijskog stožera civilne zaštite prema mjestu svoga prebivališta ili boravišta. Budući da se unaprijed ne mogu predvidjeti sve životne situacije, postoji mogućnost da se dobije propusnica i u slučajevima drugih opravdanih razloga, a takve propusnice izdaje Ravnateljstvo civilne zaštite. Drugi opravdani razlozi su primjerice: odlasci na sportska natjecanja i treninge koji nisu obustavljeni, odlazak u hotele ili druge smještajne objekte kojima nije obustavljen rad, za koje su izvršene uplate najkasnije do dana stupanja na snagu Odluke (23.12. 2020. godine), omogućavanje izvršenja sudskih odluka koje se odnose na pravo roditelja na provođenje vikenda ili praznika sa svojom djecom, odlazak na sahranu člana uže obitelji, povratak ili neodgodivi put u inozemstvo i dr.



Propusnice nemaju rok na koji se izdaju.

KATEGORIJE OSOBA KOJE SU IZUZETE OD ZABRANE I DOKUMENTI KOJIMA TO DOKAZUJU
Sljedeće kategorije osoba su zbog djelatnosti ili poslova koje obavljaju izuzete od zabrane napuštanja županije u kojoj imaju prebivalište ili boravište:

osoblje nužno za održavanje prometa i opskrbu
podrazumijeva osoblje prijevozničkih tvrtki i tvrtki uključenih u opskrbu, pri čemu je nužno da osobe kod sebe imaju jedan od sljedećih dokumenata - CMR, teretni list, otpremnicu ili drugi dokument iz kojeg je jasno vidljivo ime i prezime vozača, oznaka robe te registarska oznaka vozila koje prevozi tu robu.
također podrazumijeva i osoblje nužno za djelatnost distribucije pošte i paketa te pružanje telekomunikacijskih usluga, a svoje svojstvo dokazuju iskaznicom ili potvrdom koju im izdaje poslodavac na obrascu koji se nalazi u prilogu ove Upute - Prilog 2
dnevne migracije zaposlenih u službama bitnim za: pružanje zdravstvene i veterinarske zaštite, dostavu lijekova i sanitetskog materijala, održavanje komunalne djelatnosti, vodoopskrbe i odvodnje, opskrbe energentima, zaštitarske službe
osobe navedene u ovoj kategoriji svoj status prilikom dnevnih migracija odnosno putovanja na posao i s posla dokazuju iskaznicom, drugom identifikacijskom ispravom ili dokumentom kojim se može dokazati pripadnost jednoj od navedenih kategorija osoba (npr. iskaznice zdravstvenih ustanova, komora i sl.)
ukoliko osobe nemaju neku od naprijed navedenih isprava ili dokumenata, u cilju dnevnih migracija odnosno putovanja na posao i s posla, poslodavac im može izdati potvrdu na obrascu koji se nalazi u prilogu ove Upute – Prilog 2
izvješćivanje javnosti
osobe navedene u ovoj kategoriji, svoj status dokazuju novinarskom (press) iskaznicom
pacijente koji zahtijevaju medicinsku skrb
nužno je da osobe kojima je potrebna medicinska skrb kod sebe imaju propusnicu, a propusnica se, ukoliko za to postoji potreba, može izdati i osobi koje se nalaze u pratnji ili prevozi osobu kojoj je potrebna medicinska skrb – zahtjev za propusnicu se podnosi županijskom stožeru civilne zaštite prema prebivalištu ili boravištu osobe koja treba medicinsku skrb
putovanja na posao i s posla ako je obavljanje posla neophodno i ne može se obaviti od kuće
nužno je da ova kategorija osoba prilikom putovanja na posao i s posla posjeduje propusnicu budući ne posjeduju za to potrebnu iskaznicu, drugu identifikacijsku ispravu ili dokument – zahtjev za propusnicu se podnosi županijskom stožeru civilne zaštite prema prebivalištu ili boravištu osobe koja traži propusnicu
žurne i operativne službe koje sudjeluju u sprječavanju širenja bolesti COVID-19
osobe navedene u ovoj kategoriji, prilikom putovanja na posao i s posla, pripadnost navedenim službama dokazuju iskaznicom, drugom identifikacijskom ispravom ili dokumentom
diplomatsko osoblje
osobe navedene u ovoj kategoriji svoj status dokazuju diplomatskom iskaznicom
Dakle, osobe koje su navedene u kategorijama označenim pod a), b), c), f) i g) ne trebaju tražiti propusnice, već se od županije u kojoj imaju prebivalište ili boravište do županije u kojoj obavljaju djelatnost ili posao mogu kretati temeljem iskaznica, drugih identifikacijskih isprava i dokumenata, ili potvrde iz Priloga 2.

Osobe koje su navedene u kategorijama označenim pod d) i e) izdavanje propusnica trebaju zatražiti od županijskog stožera prema mjestu prebivališta ili boravišta.

Osobe koje imaju neki drugi opravdani razlog, a koji nije naveden u Odluci, izdavanje propusnice mogu zatražiti od Ravnateljstva civilne zaštite.

NAČIN PODNOŠENJA ZAHTJEVA ZA IZDAVANJE PROPUSNICA
Zahtjevi za izdavanje propusnica upućuju se županijskim stožerima prema mjestu prebivališta ili boravišta osobe koje podnosi zahtjev, odnosno Ravnateljstvu civilne zaštite, ako se radi o drugom opravdanom razlogu koji nije naveden u točke II. Odluke, putem sustava e-Propusnice (dostupnog na adresi https://epropusnice.gov.hr/). Iznimno, u slučaju da podnositelj zahtjeva nema mogućnosti pristupa sustavu e-propusnice, zahtjev se može uputiti putem elektroničke pošte na mail adresu nadležnog stožera. U tom slučaju zahtjev treba sadržavati sljedeće podatke: ime i prezime, OiB, adresa stanovanja (ulica i kućni broj, mjesto/grad, županija), relacija putovanja (mjesto/ grad polazišta i mjesto/grad odredišta putovanja) i obrazloženje opravdanosti zahtjeva.

Popis kontakata i mail adresa na koje se upućuju zahtjevi nalazi se u prilogu ove Upute – Prilog 1.

Proces izdavanja e-Propusnice:

U internetskom pregledniku upišite adresu https://epropusnice.gov.hr
Odaberite listu vjerodajnica, kao i prilikom svakog drugog pristupa sustavu
Potvrdite svoje podatke
Ulaskom u korisničko sučelje, izaberite jednu od opcija: zahtjev za propusnicom, pregled propusnica ili pregled zahtjeva
Ukoliko želite predati zahtjev za izdavanjem propusnice, ispunite tražene podatke te potvrdite zahtjev
Nakon odobrenja, vaša e-Propusnica bit će vidljiva u pdf formatu
Detaljne upute za korištenje sustava e-Propusnice, kao i kontakte korisničke podrške možete pronaći na početnoj stranici sustava.



IZDAVANJE POTVRDA
Kako su u članku IIa i IIb ove Upute navedene kategorije osoba koje su zbog djelatnosti ili poslova koje obavljaju izuzete od zabrane napuštanja županije u kojoj imaju prebivalište ili boravište, isključivo u tim slučajevima biti će prepušteno poslodavcima koji obavljaju djelatnosti ili poslove koji su neophodni za funkcioniranje zajednice da sami izdaju potvrde svojim zaposlenicima koji su im nužno neophodni za obavljanje djelatnosti. Potvrda će biti važeća isključivo ako je izdana na propisanom obrascu – Prilog 2

ZAKLJUČNO
Budući da je osnovna intencija ove Odluke ograničiti sva kretanja i putovanja koja nisu nužno neophodna za funkcioniranje gospodarstva i zajednice, skreće se pozornost svim službenicima i zaposlenicima na koje se ne odnosi zabrana napuštanja županije u kojoj imaju prebivalište ili boravište da su izuzeti od zabrane zbog obavljanja svoje službene djelatnosti ili posla i da iskaznice ili druge identifikacijske isprave ili dokumente mogu koristiti samo za službene, tj. poslovne potrebe, odnosno za kretanje između županije gdje imaju prebivalište ili boravište i županije gdje obavljaju djelatnost ili posao.

Isto tako, poslodavci kojima je dana mogućnost izdavanja potvrda iste trebaju izdavati samo osoblju koje im je nužno neophodno za obavljanje djelatnosti ili posla i samo za službene potrebe (ne mogu se npr. izdavati potvrde radnicima koji su na godišnjem odmoru, na bolovanju ili rade od kuće i sl.).

Također, s obzirom na intenciju Odluke napominje se kako će Ravnateljstvo civilne zaštite restriktivno tumačiti „druge opravdane razloge“ te se mole građani da ne podnose zahtjeva za propusnice, ako zaista nemaju ozbiljan i opravdan razlog zbog kojeg trebaju napustiti županiju u kojoj imaju prebivalište ili boravište.

KONTAKT ZA DODATNE UPITE U VEZI IZDAVANJA e-PROPUSNICA


propusnice@rdd.gov.hr

tel. 0800 80 90

https://epropusnice.gov.hr/

Pročitajte više » | Napisano 23.12.2020.