Izdvojene novosti


Nastavak potpora za očuvanje radnih mjesta za ožujak 2021.

Nastavak potpora za očuvanje radnih mjesta za ožujak 2021.

Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za zapošljavanje donijelo je odluku o donošenju nove mjere - Potpora za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenima Koronavirusom (COVID – 19) i posljedicama katastrofe uzrokovane potresom na području Sisačko-moslavačke, Zagrebačke i Karlovačke županije za ožujak 2021. godine.

Izmjene u odnosu na potporu za siječanj-veljaču odnose se na smanjenu listu djelatnosti za koje može biti dodijeljena potpora, dodavanje suvlasnika i osnivača u ciljanu skupinu radnika te dokazivanje pada prihoda.

Tako su s liste prihvatljivih uklonjeni poslodavci iz djelatnosti K: Financijske djelatnosti i djelatnosti osiguranja kao i iz djelatnosti kockanja i klađenja (NKD 92) koji ne mogu koristiti ovu mjeru.

Zahtjev za ovu potporu mogu podnijeti svi poslodavci koji su registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO-a najkasnije do 31. prosinca 2020. i to za radnike zaposlene najkasnije do 28. veljače 2021. godine.

Kako bi ostvarili potporu poslodavci će trebati dokazati da su u razdoblju od 1. travnja do 30. rujna 2020. imali pad prihoda/primitaka u odnosu na isto razdoblje 2019. temeljem predaje PDV obrasca za spomenute mjesece. Tromjesečni obveznici PDV-a dokazuju pad prihoda/primitaka kumulativno za drugo i treće tromjesečje 2020. ili četvrto tromjesečje 2020., u odnosu na isto razdoblje 2019. Alternativno će trebati dokazati da su u ožujku 2021. imali pad prihoda/primitaka u odnosu na ožujak 2019. temeljem predaje PDV obrasca za ožujak 2021. i ožujak 2019. Poreznoj upravi.

Poslodavci osnovani nakon 1. travnja 2019. trebaju dokazati pad prihoda/primitaka u mjesecu za koji traže potporu u odnosu na rujan 2020. temeljem predaje tablice pada, a u slučaju da su osnovani nakon 1. listopada 2020. trebaju dokazati pad prihoda/primitaka u mjesecu za koji traže potporu u odnosu na siječanj 2021.

Poduzetnici koji nisu u sustavu PDV-a ili nisu u sustavu PDV-a u usporedivim razdobljima dokazuju pad prihoda/primitaka na temelju tablice pada prihoda/primitaka.

Zahtjevi će se zaprimati od 1. do 23. travnja 2021. za isplatu mjesečnih troškova plaće za ožujak 2021.

Detaljnije informacije možete pronaći na: https://mjera-orm.hzz.hr/potpora-za-ocuvanje-radnih-mjesta-ozujak/

Pročitajte više » | Napisano 05.03.2021.

ZAMP-ove mjere solidarnih pogodnosti za poslovne korisnike

ZAMP-ove mjere solidarnih pogodnosti za poslovne korisnike

HDS ZAMP donio je Odluku o primjeni novih mjera solidarnih pogodnosti – COVID popusta za razdoblje od siječnja do lipnja 2021. godine.

Covid popusti i druge pogodnosti se primjenjuju u razdoblju od 1.1. do 30.6.2021.:

za korisnike ugostiteljskih, smještajnih i drugih poslovnih objekata sa paušalnom mjesečnom cijenom kojima je u razdoblju od početka primjene epidemioloških mjera (od 15.3.2020.) do 30.6.2021. odlukom Stožera civilne zaštite RH i Vlade RH bio zabranjen rad
za korisnike ugostiteljskih objekata, plesnih škola, fitnes centara, sportskih prostora i sl. sa paušalnom mjesečnom cijenom kojima je zabranjen rad u razdoblju od 21.11.2020 do 31.1.2021.
za korisnike trgovinskih i drugih poslovnih prostora kao što su npr. frizerski saloni, wellness i sl. sa paušalnom mjesečnom cijenom kojima nije zabranjen rad u razdoblju od 21.11.2020. do 31.1.2021.
za korisnike smještajnih objekata (Hoteli, apartmani, sobe za iznajmljivanje i slično) produljuju se rokovi sporazumno ugovoreni u VIII. Aneksu Ugovora zaključenog između udruženja korisnika UPUHH-a i HDS-a sa primjenom u 2021. godini
za organizatore koncerata i priredbi
za umjetnike izvođače koji kupuju DJ licencu
Više informacija možete pronaći OVDJE.
https://www.zamp.hr/clanak/pregled/2275/covid-19-zampove-mjere-za-poslovne-korisnike?fbclid=IwAR3_uBwuEIBPc9Mh4RxRJ5tp_CL3vlYgS8sTXAabqXyibW87e5QtTF3BKFw

Pročitajte više » | Napisano 03.03.2021.

Nadzorne aktivnosti Porezne i Carinske uprave

Nadzorne aktivnosti Porezne i Carinske uprave

U sklopu redovnih nadzornih aktivnosti ovlašteni službenici Ministarstva financija, Porezne uprave provodit će i aktivnosti praćenja i provjere podataka o poslovanju poreznih obveznika koje se odnose na pravilno iskazivanje prihoda/primitaka u 2021. godini. Utvrđene činjenice u provedenim postupcima koristit će se pri određivanju cenzusa za ostvarivanje naknada kod djelatnosti koje su pogođene Koronavirusom (COVID-19). Uz obavljanje navedenih aktivnosti, a u cilju sprječavanja sive ekonomije, zaštite Državnog proračuna i poreznih obveznika koji uredno ispunjavaju svoje porezne obveze ovlašteni službenici Ministarstva financija, Porezne i Carinske uprave provodit će i pojačane nadzore fiskalizacije kao i postupke praćenja i provjere izdavanja i fiskaliziranja računa putem mobilnih uređaja. Nadzorne aktivnosti provodit će se na cijelom području Republike Hrvatske, uz svakodnevnu nazočnost inspektora na terenu.

Izvor: Porezna uprava

Pročitajte više » | Napisano 03.03.2021.

Preporuke HZJZ-a od 1. ožujka

Preporuke HZJZ-a od 1. ožujka

Nastavno na nove mjere koje je donio Nacionalni stožer civilne zaštite RH, a koje su stupile na snagu s danom 1. ožujka 2021. godine, Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je sljedeće preporuke i upute za sprječavanje i suzbijanje širenja bolesti COVID – 19:

1. Upute za ugostiteljske objekte i obiteljska poljoprivredna gospodarstva

2. Preporuku za treninge i športsko-rekreativne aktivnosti u zatvorenim športskim objektima

Preporuke se nalaze niže u prilozima.
https://www.hok.hr/koronavirus-novosti/preporuke-hzjz-od-1-ozujka

Pročitajte više » | Napisano 02.03.2021.

Hrvatska obrtnička komora organizira online okrugli stol - Besplatni blok webinar na teme „ E-trgovina” i „Alternativno rješavanje sporova”

Hrvatska obrtnička komora organizira online okrugli stol - Besplatni blok webinar na teme „ E-trgovina” i „Alternativno rješavanje sporova”

Hrvatska obrtnička komora, partner u projektu Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja „Promocija poduzetništva“, kroz svoje aktivnosti iz nadležnosti Suda časti Hrvatske obrtničke komore i Centra za mirenje pri Hrvatskoj obrtničkoj komori promovira poduzetništvo, samozapošljavanje i proširenje poslovanja, e-trgovinu te korištenje alternativnog i online rješavanja sporova kao potporu sigurnijem poslovanju malih poduzetnika.

U sklopu projekta bit će održan online okrugli stol kao besplatni blok webinar na temu „E-trgovina” i „Alternativno rješavanje sporova”, 4. ožujka 2021. godine u terminu od 17:00-19:00 sati za članove Komora i druge male i srednje poduzetnike (s područja Obrtničke komore Osječko-baranjske županije, Obrtničke komore Brodsko-posavske županije, Obrtničke komore Vukovarsko-srijemske županije, Obrtničke komore Požeško-slavonske županije, Obrtničke komore Virovitičko-podravske županije) kao i buduće poduzetnike iz redova zaposlenih kod poslodavaca te za učenike i studente nakon završenog obrazovanja.

Okrugli stol će se održati on line putem platforme Zoom, a sudionici se mogu odmah registrirati preko POVEZNICE

Za svakog sudionika uz promotivne materijale, po izlasku iz tiska, osigurali smo besplatni primjerak Vodiča kroz e-trgovinu i alternativno rješavanje sporova. Na internetskoj stranici www.budipoduzetnik.eu moći ćete pristupiti polaganju testa iz e-trgovine i ARS-a. Svi polaznici koji uspješno polože test dobiti će certifikat temeljem kojeg će moći ostvariti pogodnosti u sklopu usluga HOK-a i njegovih partnera iz područja e-trgovine i ARS-a.
Opis blok webinara:

Na prvom webinaru, u sklopu teme E-trgovina, saznati ćete koji modeli E-trgovine postoje i kako ih možete modulirati da postižu optimalne rezultate za Vaš posao ili ideju. Biti će riječi i o mjerenju učinka digitalnog marketinga kao i o ključnim elementima pri kreiranju sadržaja.

Predavač: Siniša Begović, MBA (od 17,00 do 18,00 sati)

Na drugom webinaru pojasnit će vam se što je alternativno rješavanje sporova, zašto poduzetnicima treba ARS, koje vrste ARS-a možete koristiti u Hrvatskoj i u prekograničnom poslovanju te kako funkcionira online rješavanje sporova.

Predavač: Suzana Kolesar, dr. iur. (od 18,00 do 19,00 sati)

O PREDAVAČIMA:

Suzana Kolesar, diplomirana je pravnica s položenim pravosudnim ispitom i više od dvadeset godina iskustva u alternativnom rješavanju sporova. Obnaša dužnost tajnice Suda časti i Centra za mirenje pri Hrvatskoj obrtničkoj komori koji poduzetnicima i njihovim poslovnim partnerima uspješno pružaju usluge alternativnog rješavanja sporova. Registrirani je medijator i trener medijatora od 2003. godine sa edukacijom završenom u SAD-u, UK, Nizozemskoj. Bila je pokretač i kreator nacionalnog projekta medijacije. Nacionalni je trener za Hrvatsku u projektu EU „Spremni za prava potrošača - trening za male poduzetnike iz prava potrošača u digitalno doba“. Sudjeluje kao predavač na domaćim i međunarodnim stručnim skupovima iz područja alternativnog rješavanja sporova te kao stručnjak u mnogim projektima. Autor je stručnih i znanstvenih članaka iz područja alternativnog rješavanja sporova. Članica je Nacionalnog povjerenstva za zaštitu potrošača Vlade RH, Povjerenstva za alternativno rješavanje sporova pri Ministarstvu pravosuđa i uprave RH, Nacionalnog odbora Komisije za arbitražu i ARS pri ICC-u Hrvatska.

Siniša Begović, MBA, kroz svoju dugogodišnju menadžersku i konzultantsku karijeru konstantno se usavršava i radi na kompleksnim e-commerce i e-business sustavima s usmjerenjem na poslovni, idejni i funkcionalni aspekt. Sudjelovao je u stvaranju velikog broja e-projekata na lokalnoj, nacionalnoj i međunarodnoj razini, te je radio kao senior konzultant na nekoliko projekata Europske Unije u regiji. Kroz svoj radni vijek obnašao je funkcije project managera, direktora marketinga, izvršnog direktora, a na regionalnoj razini voditelja Web and e-Commerce odjela, te direktora sektora e-trgovine velikih hrvatskih tvrtki. U posljednjih nekoliko godina održao je više od stotinu treninga i radionica iz različitih područja kojima je pomogao privatnim i poslovnim subjektima u optimizaciji rješenja i nastupu na tržištima. 1999. godine diplomirao novinarstvo na FPZ u Zagrebu, 2010. magistrirao MBA; poslovno upravljanje, University of Gloucestershire, UK, te 2018. magistrirao tehnologiju i edukaciju, University of Leeds, UK. Autor je više desetaka stručnih članaka, 4 knjige i 2 priručnika o e-poslovanju financiranih od strane nekoliko EU projekata.

O PROJEKTU:

Svrha projekta „Promocija poduzetništva“ (KK.03.1.2.24.0001) je organizacija i provedba aktivnosti namijenjenih promoviranju uspješnosti poslovanja te širenje i promicanje priča o uspjehu malih i srednjih poduzetnika kako bi se omogućilo stvaranje pozitivnog poslovnog okruženja kao temelja za osnivanje, rast i razvoj malih i srednjih poduzetnika.

Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj (EFRR) temeljem Operativnog programa Konkurentnost i kohezija (OPKK) 2014.-2020. Korisnik u projektu je Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja RH, a partneri Hrvatska obrtnička komora, Hrvatska gospodarska komora i Hrvatska udruga poslodavaca.

Pročitajte više » | Napisano 01.03.2021.